Klær, briller og klokker I en tynn tråd.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.587
    Antall liker
    2.792
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Til SA:
    Din nåværende livssituasjon påminner uhyre sterkt om livssituasjonen til en kamerat av meg, et par år tilbake i tid.
    Stikkordet for han og de andre involverte var TID. TTT er et velkjent uttrykk.
    Ha litt is i magen, la det gå litt tid.

    Ingen er vel i tvil om hva du ville gått for. Hva hun med tid og stunder vil gå for, er litt sånn "50/50", men det er hun som må finne ut av det, og det er vel strengt tatt bare hun som kan finne ut av det...
    Hvor lang tid hun trenger på det, aner ingen - for egen del har jeg for lengst gitt opp å forsøke å forstå damer....:rolleyes:;)
    Ruller snøballen din vei om x antall uker, måneder, år, supert.
    Hvis ikke, ja, hva skal man gjøre med det? Ikke sikkert det hadde vært mulig å gjøre noe verken fra eller til - c`est la vie!

    mvh
    Proffen
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Hvor er egentlig all den mobbingen?
    Jada noen sleivutspill har det sikkert vært, men at dette er noe som er systematisert over tid er bare tøv. Kritiske kommentarer og innspill til trådstarters livsførsel som han frivillig legger ut på et forum er ikke mobbing.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.016
    Torget vurderinger
    12
    Terje-a:
    Ingen enkel oppskrift på hva som virker, men saklighet eller å bare overse innleggene er to. Går det langt over streken kan det modereres vekk med pekefinger til regelbryteren. Uenighet er ikke nødvendigvis mobbing. Jeg støtter SA mye i sak, men ikke i metoder, det er ikke mobbing, men du verden som jeg har blitt karakterisert og båssatt for det. Uten at det nødvendigvis ødela nattesøvnen. SA forteller om utfordringer som det er svært krevende å få håndtert på et åpent forum. Det vet han, men velger å ta kampen den tunge veien. Tøft, men svært krevende og sårbart.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.016
    Torget vurderinger
    12
    Hvor er egentlig all den mobbingen?
    Jada noen sleivutspill har det sikkert vært, men at dette er noe som er systematisert over tid er bare tøv. Kritiske kommentarer og innspill til trådstarters livsførsel som han frivillig legger ut på et forum er ikke mobbing.
    Kritiske innspill er ikke mobbing. Noen ganger kan det likevel være å gå over streken for takt og tone, men slikt oppfatter vi forskjellig. Jeg reagerer personlig mer når borgervernet mobiliserer og selv benytter metodene de mobiliserer mot eller verre.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.022
    Antall liker
    19.862
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg sliter med å forstå hvordan trådstarter ikke klarer å se hvor galt det blir når han blander sammen homo-kamp med kampen for liberalisering av narko, sex med svært unge osv. Det har da ingenting med homo-kamp å gjøre. Homo-kampen støtter alle ham i, likevel har beskyldningene haglet fordi man har tatt avstand fra andre ting. Er da sannelig ikke rart det blir fronter av slikt. Og det siste, fjerndiagonstiseringen, var det absolutte lavmål i denne tråden.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Jeg sliter med å forstå hvordan trådstarter ikke klarer å se hvor galt det blir når han blander sammen homo-kamp med kampen for liberalisering av narko, sex med svært unge osv. Det har da ingenting med homo-kamp å gjøre. Homo-kampen støtter alle ham i, likevel har beskyldningene haglet fordi man har tatt avstand fra andre ting. Er da sannelig ikke rart det blir fronter av slikt. Og det siste, fjerndiagonstiseringen, var det absolutte lavmål i denne tråden.
    Vi er da homofobe hvis man kritiserer slikt.. Evt sadomoralister :)
     
    6

    65finger

    Gjest
    Jegfinner ingen grunn til å kritisere trådstarters livstil eller skriverier. Klarer ikke å se at dette går ut over andre en. Ham selv og da
    Tenker jeg på inntaket av båtpuss( bytt til rom) til dere som er så fortørnet over beskjedent bruk av narkotika for 60 sider siden. Dere har gnålet mer enn nok om det.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.587
    Antall liker
    2.792
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Jegfinner ingen grunn til å kritisere trådstarters livstil eller skriverier. Klarer ikke å se at dette går ut over andre en. Ham selv og da
    Tenker jeg på inntaket av båtpuss( bytt til rom) til dere som er så fortørnet over beskjedent bruk av narkotika for 60 sider siden. Dere har gnålet mer enn nok om det.
    Enig, det er noe som heter by-gones.....
    Hadde vært kjekt om tråden kom tilbake på riktig spor!

    mvh
    Proffen
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.022
    Antall liker
    19.862
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nå var det vel ganske utbredt konsensus om at by gones var by gones her. Det var til og med lykkeønskninger og deretter sympati for å bli avvist. Men når det begås et så kraftig overtramp som i dag, er det nok opp til trådstarter selv å få tråden på sporet igjen.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Lang dag, der jeg by the end of the day angrer på at jeg ikke tok med kameraet. Men var i elendig humør i dag tidlig.
    Syklet til Solastranden og forbi til lille idylliske Vigdel, og gikk der i en time til langt større og mer kjente Hellestø. Mesteparten av den turen er idyllisk og har mange fine fotomotiv.

    På Hellestø traff jeg Darling og vi hadde en prat på tre timer.
    Det var krevende, begge var vi sinte og skuffet over hverandre - men begge fant vi ut at vi er leie for at det er som det er, og for viktige for hverandre til å gi slipp sånn uten videre.

    Vi klinte til og klinte med hverandre til det ble gøy i buksene på begge.
    Hun er faktisk en av de beste kysserne jeg har hatt - og jeg har hatt en del. Trust me, jeg har fått mitt oppgjennom.
    Jeg må roe ned intensiteten overfor henne, og hun må bli tydeligere på når hun får for mye av meg.
    Men jeg liker henne veldig godt, og har aldri kommet over henne. Noen ganger tenker jeg at alle andre egentlig kun har vært erstatninger for henne.

    Men Herre Jesus for en uke, jeg er helt utslitt mentalt og tungt alkoholisert etter å ha sløret sinnet i strie strømmer.

    Jeg fikk en fin dialog med eksen hennes, han er en kjernekar, som til alt overmål dater en nær slektning; min eks-svigerinne som jeg er veldig glad i og har hatt mye med å gjøre i alle år. Fin dame hun, god smak har han.
    Jeg har avklart at det ikke er noe mellom han og Darling, og uroen jeg tidligere kjente er nå vekk.

    En annen ting som er vekk er gaydaren min.
    Da jeg bare var homo, så jeg andre homoer hele tiden, og jeg kunne være rå på å flørte med menn. Digget det.
    Snodig at da jeg ble hetero så falmet blikket for andre interessante menn. Selve persepsjonssystemet endres, det er merkelig hvordan vi mennesker er skrudd sammen.

    Når Darling og jeg ligger sammen, må jeg noen ganger le og lure på hvor i all verden jeg fikk ideen om at jeg er homo fra?
    Det er jo bare deilig å ha sex med henne, og jeg savner ingenting. Det er faktisk bedre enn noen av mennene i år.
    Kan jeg ha vært skaphetero uten å være klar over det selv? Hehehe.

    Homofobi finnes, men det gjør jaggu meg også heterofobi, og hun har virkelig forløst heteroen i meg, min skjønne, men ustabile Darling.
    Samtidig som jeg føler meg veldig homo i min selvforståelse, så er det bare henne for meg.
    Crazy, og jeg skjønner det ikke spesielt godt ut over at kategoriene er for smale. Menneskelig seksualitet er mer dynamisk, det er jaffal sikkert.

    Så har jeg besluttet å roe ned spriten; har gått på fylla i over en uke. Tar på, merker at jeg ikke er 58 lengre.
    Men hun er tilbake, hun er tilbake. De jubler begge; både hjertet mitt og kølla mi. Begge to.
    Takk store Gud for at jeg får oppleve dette - enda en gang. Deo gratias.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Til hylekoret som mener jeg har brutt regler og sånt.

    Jeg kalte en spade for en spade, eller som cruiser ville sagt: satte halen på grisen.
    Noen må ta bladet fra munnen å si hvordan han oppfører seg, og sette hans adferd inn i en større sammenheng. Han er helt åpenbart avvikende.

    Jeg ga en personlighetsbeskrivelse ut fra hvordan han har fremstått i denne tråden. Det er ikke diagnostisering. Hylekoret må ha orden i betegnelsene.
    Hadde jeg sagt han var psykopat, så ville det vært diagnostisering - men jeg gjør ikke det.

    Jeg beskriver cruiser utfra slik han oppfører seg, og med skam å melde så tror jeg at jeg tar han ganske godt på kornet.
    Kjenner lusa på gangen etter snart 30 år, og lager slike beskrivelser hele veien.
    Ikke alle faller så dårlig ut som han da, det hører med at personer som han sjelden søker hjelp, da det er kronisk overbevist om at det er alle andre det er noe feil med - ikke dem.

    Men for alt i verden, klageinstans er Fagetisk råd i Psykologforeningen, google og finn telefonnummer.
    Fylkeslegen er klageinstans for feilbehandling. Google it too.

    Skal være en ære å bli klaget inn for dette søppelet som skaper så mye forstyrrelse og smerte.

    Jeg har forresten noen ganger lurt på om Lars Erik og cruiser er samme person, siden de ofte har sammenfallende synspunkt.
    Men jeg tror cruiser er pittelitt smartere enn streken, og smartness kan som kjent ikke fakes, kun dumskap.

    Og Lars Erik har empati, det har han vist flere ganger i mange chats vi har hatt på PM og sms. Han kan bry seg, selv om han nå har dårlig kontakt med disse sidene i seg.
    Cruiser er blottet for denne menneskelige egenskapen, og fremstår som en marginalt fungerende person som nærer seg av å gjøre livet surt for andre. Det er hans største sosiale handikap.
    Men det kan være jeg tar feil, at dette ikke er buddies, men en og samme person.

    P.S. Hvor er 'ignorer-knappen'?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.022
    Antall liker
    19.862
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nå går dette fra merksnodig, via stor underholdning, til høylytt latter.

    Helt klart; vi er nok samme person. Ikke sant, cruiser?
    Mens jeg flanerer en tur, får du -mitt alter ego, overta stafettpinnen :rolleyes:
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.537
    Antall liker
    9.306
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Til hylekoret som mener jeg har brutt regler og sånt.

    Jeg kalte en spade for en spade, eller som cruiser ville sagt: satte halen på grisen.
    Noen må ta bladet fra munnen å si hvordan han oppfører seg, og sette hans adferd inn i en større sammenheng. Han er helt åpenbart avvikende.

    Jeg ga en personlighetsbeskrivelse ut fra hvordan han har fremstått i denne tråden. Det er ikke diagnostisering. Hylekoret må ha orden i betegnelsene.
    Hadde jeg sagt han var psykopat, så ville det vært diagnostisering - men jeg gjør ikke det.

    Jeg beskriver cruiser utfra slik han oppfører seg, og med skam å melde så tror jeg at jeg tar han ganske godt på kornet.
    Kjenner lusa på gangen etter snart 30 år, og lager slike beskrivelser hele veien.
    Ikke alle faller så dårlig ut som han da, det hører med at personer som han sjelden søker hjelp, da det er kronisk overbevist om at det er alle andre det er noe feil med - ikke dem.

    Men for alt i verden, klageinstans er Fagetisk råd i Psykologforeningen, google og finn telefonnummer.
    Fylkeslegen er klageinstans for feilbehandling. Google it too.

    Skal være en ære å bli klaget inn for dette søppelet som skaper så mye forstyrrelse og smerte.

    Jeg har forresten noen ganger lurt på om Lars Erik og cruiser er samme person, siden de ofte har sammenfallende synspunkt.
    Men jeg tror cruiser er pittelitt smartere enn streken, og smartness kan som kjent ikke fakes, kun dumskap.

    Og Lars Erik har empati, det har han vist flere ganger i mange chats vi har hatt på PM og sms. Han kan bry seg, selv om han nå har dårlig kontakt med disse sidene i seg.
    Cruiser er blottet for denne menneskelige egenskapen, og fremstår som en marginalt fungerende person som nærer seg av å gjøre livet surt for andre. Det er hans største sosiale handikap.
    Men det kan være jeg tar feil, at dette ikke er buddies, men en og samme person.

    P.S. Hvor er 'ignorer-knappen'?
    Trykk på navnet til kroppen du vil ignorere, i neste skjermbilde får du valget om å legge til i ignoreringslisten eller hva det var. Kjør på:)
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Vi dele en tanke og et ønske.
    Min venn Jailbird har tøffe tider, og det er greier vi mennesker i liten grad kan påvirke.
    Jeg ber derfor vår felles Far i Himmelen, han som har skapt oss alle til seg om å holde sine hender ekstra godt om han i denne perioden. Han trenger det.
    Gud du som er selve lyset, ikke la mørket få han eller noen av oss andre i sin makt.
    Gi han og oss alle den styrke vi trenger for å stå i de utfordringer livet gir oss. Kun lyset kan fordrive mørket - mørket kan ikke.
    La oss ikke bli mismodig av de kreftene som vil bryte oss ned. Gi oss stryke til å bære våre liv.

    Og Gud, enda en gang, takk for at du fant Darlingen for meg, og at hun og jeg fant hverandre igjen i dag.
    God er du, Gud.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.673
    Antall liker
    4.372
    Sted
    Bartistan
    Snedig tråd, dette.
    Siden jeg liker å se ut som en slask, og er helt blottet for tanker om proper ekvipering, brukte jeg lang tid på å oppdage at skreddertråden var rikere enn trådtittelen kunne tilsi.

    Jeg har ledd, følt sympati, vært oppgitt, måååpt, tenkt WTF og why??
    Og da snakker jeg kun om trådstarter :p

    Forøvrig: uenighet er én ting, utdriting noe annet.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    I morgen er det nye antrekk. Og nye kamper.

    Og jeg gir meg faen i helvete aldri. Ikke faen. Ikke en snøballs sjanse i helvete. Det skjer bare ikke.
    Til jeg stuper i grava skal jeg sloss for retten til å være som vi er. Så lenge det pumper blod i meg.
    Og etter meg kommer det nye mennesker, nye generasjoner. Kampen er ikke ferdig, og vi gir oss ikke.
    Og det beste er at jeg digger det og. Deilig å stå i stormen, nesten som å gå langs vestlandskysten, og føle elementene. Kjenne kreftene herje vilt. Jeg digger det.
    Digger det.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Selvpisking må til, men ikke om jeg takker noen guddom for de lysglimta som livet gir når jeg tar dritten på egen kappe. For meg er vel det noe av det mest uforståelige i denne tråden «uten en tråd». Forunderlige tur.

    Vi trenger litt adspredelse:

     
    C

    cruiser

    Gjest
    I morgen er det nye antrekk. Og nye kamper.

    Og jeg gir meg faen i helvete aldri. Ikke faen. Ikke en snøballs sjanse i helvete. Det skjer bare ikke.
    Til jeg stuper i grava skal jeg sloss for retten til å være som vi er. Så lenge det pumper blod i meg.
    Og etter meg kommer det nye mennesker, nye generasjoner. Kampen er ikke ferdig, og vi gir oss ikke.
    Og det beste er at jeg digger det og. Deilig å stå i stormen, nesten som å gå langs vestlandskysten, og føle elementene. Kjenne kreftene herje vilt. Jeg digger det.
    Digger det.
    Hvorfor fortsetter du å late som om noen her har nektet deg og/eller kritisert deg for å være den du er?
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.973
    Antall liker
    8.281
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tror vi stopper der for denne gangen. Trådens utvikling har til dels dramatiske sider, og moderatorkorpset har lenge hatt tråden under oppsyn. Jeg vil, og det tror jeg at flere enn meg vil være enig i, at vi stopper denne tråden en stund fremover. Noen vil sikkert være uenig med meg i dette, og i den anledning skal jeg gjøre en gest gjennom å sitere et dikt av Ivar Aasen:

    Til lags åt alle kann ingen gjera;
    det er no gamalt og vil so vera.
    Eg tykkjer stødt, at det høver best
    å hjelpa den, som det trenger mest.

    Bjørn.H, moderator
     
    Sist redigert:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn