Hvilken nettleste bruker du (browser)

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
har ingen problemer med firefox jeg funker digg på alle sider jeg er innom. Men har problemer nå med å få innstallert ett creative HS 300 headsett dersom noen her kan hjelpe med veiledning så send med pm takk blir snart gal av dette.
 

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Innlegg
873
Antall liker
127
Sted
Bergen
Jo,firefox funker,men skriften er ikke bra her på HS...men det er jo mulig det er noen innstillinger ikke jeg har funnet ut av enda.

I Opera og IE ser det MYE bedre ut
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
ja det er godt mulig det funket perfekt her med en gang så jeg har ikke levnet det en tanke at skriften kunne ha feil.

Har forresten fikset headsettet det bare kom i orden av seg selv. typisk pc.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.226
Antall liker
10.787
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Nå når chrome er kommet i v5.0 begynner ting å føles bra. Har vært svoren tilhenger av FF men tror jeg tar spranget over til Chrome nå. Ikke blitt helt overbevist tidligere.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.226
Antall liker
10.787
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hehe - ser det er over 4 år siden sist noe ble lagt inn i denne tråden :)
 

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Innlegg
916
Antall liker
29
Spiller det egentlig så stor rolle lenger da?

De fleste nettlesere i dag er "raske nok", selv om noen av dem skryter av å være myyye raskere enn de andre. I praksis og daglig bruk er vel ikke så store forskjeller.

IE er fortsatt det store monsteret blant nettlesere, men selv IE er helt grei til det meste, blir vel litt mer hva man liker og er vant til.

Bra at det er så mye bra å velge mellom ihverfall :).
 

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Innlegg
1.690
Antall liker
8
IE er helt ok på Windows. Den største ulempen etter min mening er mangelen på fargestyring, eller er dette på plass nå?
 

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Innlegg
1.220
Antall liker
46
Vært Firefox bruker i en god del år nå. Ser ingen grunn til å bytte til noe annet. Og ja, og på Mac'en benyttes Safari som også er helt strålende.
 

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Innlegg
1.469
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
Firefox, med IETabs som addon klarer den til og med å kjøre Windows Update ;D

Windows nettleser valg er jo en vits, du må jo bruke IE for å få tillgang til windows update.
 

Svirre

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
184
Antall liker
0
Det gjelder kun Windows XP, i Vista og 7 er Windows Update et eget program.
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Safari + ClickToFlash er ein vinnar på Mac.
 

kneip

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.04.2010
Innlegg
137
Antall liker
0
Brukte Opera en stund etter at jeg byttet fra Exploder, før jeg gikk over til Firefox. Var innom Safari også.
Nå bruker jeg Chrome, og den gruser alle på brukervennlighet og hastighet. Go Google!
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Av nettlesere bruker jeg Safari, Chrome og Firefox. Jeg har også Opera, men jeg bruker Opera mindre og mindre. Det er ikke noe feil med Opera. Vi har bare glidd fra hverandre.
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Endelig tilbyr Safari 5.0 lesemodus og Extensions som Chrome og Firefox.

Fremtiden er HTML5, CSS3 og JavaScript. :)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har akkurat oppgradert til Safari 5. Super nettleser, men hva er lesemodus? Hvordan bruke dette?
 
N

nb

Gjest
Opera. Kunne sikkert brukt Chrome og Firefox også (PC). Viktigste er å unngå IE, det får jeg lettere eksem av.
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.827
Antall liker
596
Den raskeste og sikreste: Chrome på pc m/xp. Safari på Mac.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
65finger skrev:
Foretrekker Safari på Macen og Pcen
Jeg også. Selv om den fungerer best på Mac'ene, så er den fin på pc'en også, så bruker den der. Splitter nye Safari 5 er jo blitt vidunderlig bra.
 

HåkonN

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.11.2007
Innlegg
1.122
Antall liker
0
Brukte Firefox før, men gikk over til Opera. Ingenting galt med Firefox, bare likte Opera bedre. Også er det viktig å støtte norsk næringsliv... ;D

Men i det siste har jeg fått en trang til å teste Safari 5....
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Hvilken nettleser bruker du (browser)

Bruker fremdeles Opera til det aller meste. Navigeringen og den enkle og effektive måten å blokkere absolutt all reklame fungerer så bra for meg at jeg ikke ser noen grunn til å bytte til noe annet.

Men jeg kjører 10.10 da den siste patchen køddet med grafikken på oppskalert vising. (Har 150% zoom som standard på en 26" skjerm)
 
P

Parelius

Gjest
Safari på Mac. Firefox som reserve. Chrome har jeg ikke prøvd. Skeptisk til alt som smaker av Google. Irrasjonelt, selvfølgelig.
 

kneip

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.04.2010
Innlegg
137
Antall liker
0
Parelius skrev:
Safari på Mac. Firefox som reserve. Chrome har jeg ikke prøvd. Skeptisk til alt som smaker av Google. Irrasjonelt, selvfølgelig.
Ordentlige særinger kjører open source varianten Chromium, selvfølgelig.
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Menn foretrekker Lynx!

For de av dere som ikke har prøvd nettleseren Lynx, så vil jeg anbefale spesielt erfarne Windows og MAC-brukere å teste denne. Den gir en helt annen brukeropplevelse enn de tamme browserne dere er vant til!
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.226
Antall liker
10.787
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
:) Har brukt lynx i flere år (tiår kanskje ? ) Nydelig browser..
 
N

nb

Gjest
marsboer skrev:
Menn foretrekker Lynx!

For de av dere som ikke har prøvd nettleseren Lynx, så vil jeg anbefale spesielt erfarne Windows og MAC-brukere å teste denne. Den gir en helt annen brukeropplevelse enn de tamme browserne dere er vant til!
Eller rett og slett bare hente filene med wget for de som synest Lynx er for brukervennlig.
 

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
4.992
Antall liker
1.935
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Stort sett bare firefox både på mac og pc, men oftere og oftere Safari siden firefox har noe sikkerhetstull med java.
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
nb skrev:
marsboer skrev:
Menn foretrekker Lynx!

For de av dere som ikke har prøvd nettleseren Lynx, så vil jeg anbefale spesielt erfarne Windows og MAC-brukere å teste denne. Den gir en helt annen brukeropplevelse enn de tamme browserne dere er vant til!
Eller rett og slett bare hente filene med wget for de som synest Lynx er for brukervennlig.
Ingen slår free software guruen Richard Stallman. Jeg husker ikke helt hvorfor, men i følge et intervju jeg så med han benyttet han ikke nettleser i det hele tatt. Han sendte en spesielt formatert mail til en server han hadde, som da gikk ut på internett og hentet ned siden han forespurte og mailet den tilbake.

Han var for det meste opptatt av å lese kode og skrive mail/delta på mailinglists og hadde i følge han selv svært lite behov for å surfe.
 
N

nb

Gjest
JanR skrev:
Har du en fungerende link til en W.32 versjon ?
Bare i tilfelle du ikke vet det: Lynx er fullstendig tekstbasert og er en browser basert på å kjøre i et terminalvindu, altså temmelig uegnet til moderne nettsider for å si det mildt...
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
nb skrev:
JanR skrev:
Har du en fungerende link til en W.32 versjon ?
Bare i tilfelle du ikke vet det: Lynx er fullstendig tekstbasert og er en browser basert på å kjøre i et terminalvindu, altså temmelig uegnet til moderne nettsider for å si det mildt...
Fått med meg det :)
Noe skal man jo køle med når man sitter på jobb ::)

/jan
 

kneip

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.04.2010
Innlegg
137
Antall liker
0
Vel skal vi dra det virkelig langt tilbake så er nok lista litt lenger.

NCSA Mosaic
Netscape Navigator
Netscape Communicator
Internet Explorer
Opera
Firefox
Safari
Chrome

:D
 
Topp Bunn