Høyttalere Hvilken forsterker til Spendor?

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Hyggelig å lese at folk er fornøyde med ulike løsninger.

Selv ville jeg uten tvil ha tatt en prat med Hallvar som forhandler Spendor. Og for de som tar seg tid og har anledning, kan det være en ide å ta turen til Krokstadelva og høre hans anlegg.

Hves Spendor er litt tilbakelent, og det er de ifølge alle omtaler, kan nok Audio Valve være et godt alternativ - også ett av Hallvars importmerker.
 

StianOlsen

Medlem
Ble medlem
05.06.2006
Innlegg
8
Antall liker
0
Sted
Bergen
Jeg vil anbefale Exposure DAC og forsterker, samt Chord Co. kabler til Spendor. Både Exposuer og Spendor er ofte beskrevet med mye spilleglede og det er vel noen man ikke kan få for mye av :) Selv har jeg Exposure 2010s2 int.forsterker med "tilhørende" DAC koblet til Spendor A5 med Chord Rumer 2 i tillegg til Chord Anthem reference signalkabel. Det lyder rett og slett fantastisk i mine ører og snart skal Rumer 2 byttes ut med Epic Reference :D
 

slartibartfast

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.982
Antall liker
3.845
Sted
Aukra
Torget vurderinger
7
gikk over til Karan forsterker. også dette er en meget bra kombinasjom
 

Hornet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.04.2007
Innlegg
217
Antall liker
61
Sted
Elnesvågen
Torget vurderinger
17
Testet en Mastersound Compact 845 på mine D7 i dag og det var en god match.

Forøvrig så er Audionet DNA heller ingen missmatch.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Sugden er alltid bra på Spendor...Klasse A bør det være..
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Kan dra i gang denne tråden igjen.. Det endte med salg den gangen av Spendor SP1/2r2..de vart for varm i lyden og daff bass selv med Hegel. De trykte som det, men bassen var for bløt.

Men nå kan det, hvis alt går i boks, se ut som at A6 kan komme i hus, rundt den 10 jan.
Blir spennende det.
:)
 
Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
HYGGELIG.
Er du fortsatt på leit etter forsterker?
:)
Egentlig nei.
Får se til sommeren. Du tenker på da? :)

Vil tro det fungerer flott det jeg har i dag og det det fungerte knall på Kudos.
Doxaen er så musikalsk og det vil jeg ikke miste.
Drar og lett Dynaudio jeg har i dag og med full kontroll, men merker at jeg står ved det jeg har sagt før om Kudos, at jeg med lettdrevne høyttalere får en
bedre opplevelse av lyden.
Nå har nok kvaliteten på Kudos noe å si også vil jeg tro.

Fått tips om Bladelius Tor MKIII, men det var vel til Dynaudio. :)
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.187
Torget vurderinger
2
Kan dra i gang denne tråden igjen.. Det endte med salg den gangen av Spendor SP1/2r2..de vart for varm i lyden og daff bass selv med Hegel. De trykte som det, men bassen var for bløt.

Men nå kan det, hvis alt går i boks, se ut som at A6 kan komme i hus, rundt den 10 jan.
Blir spennende det.
:)
Snakker vi om en A6R? Mener å huske du likte Kudos, A6R er opp samme gata. Nydelige høyttalere, genialt avstemt.

Mvh
Håkon Rognlien
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Kan dra i gang denne tråden igjen.. Det endte med salg den gangen av Spendor SP1/2r2..de vart for varm i lyden og daff bass selv med Hegel. De trykte som det, men bassen var for bløt.

Men nå kan det, hvis alt går i boks, se ut som at A6 kan komme i hus, rundt den 10 jan.
Blir spennende det.
:)
Snakker vi om en A6R? Mener å huske du likte Kudos, A6R er opp samme gata. Nydelige høyttalere, genialt avstemt.

Mvh
Håkon Rognlien
Ja likte Kudos bare bedre og bedre etter som tiden gikk. 'men var "bare c2" :)
Nei desverre. Må evnt bli senere.

Bare A6 så vet ikke helt hva jeg kan forvente.?
 
Sist redigert:

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
HYGGELIG.
Er du fortsatt på leit etter forsterker?
:)
Egentlig nei.
Får se til sommeren. Du tenker på da? :)

Vil tro det fungerer flott det jeg har i dag og det det fungerte knall på Kudos.
Doxaen er så musikalsk og det vil jeg ikke miste.
Drar og lett Dynaudio jeg har i dag og med full kontroll, men merker at jeg står ved det jeg har sagt før om Kudos, at jeg med lettdrevne høyttalere får en
bedre opplevelse av lyden.
Nå har nok kvaliteten på Kudos noe å si også vil jeg tro.

Fått tips om Bladelius Tor MKIII, men det var vel til Dynaudio. :)
Hvis svaret egentlig er nei, er det vel bare å vente og ta tiden til hjelp? Jeg tilhører ikke dem som skifter komponenter bare for å skifte og å få noe nytt, og vil heller ikke råde andre til å bli bitt av byttesyken.

Men fortell for all del hvordan det låter når du har fått prøvd høyttalerne en stund. Enten på denne tråden eller vennetråden til Spendor. :)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Har skiftet nok opp i gjennom og da Doxa kom i hus, var det milevis bedre enn det jeg har hatt før uansett pris, så får stå her.
 
Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Lest litt om A6 og får mye skryt og full potter i tester.
Men et par har skrevet på forum, kjedelig... Hva mener en med det? At jeg ikke vil kose meg med de?
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.187
Torget vurderinger
2
Lest litt om A6 og får mye skryt og full potter i tester.
Men et par har skrevet på forum, kjedelig... Hva mener en med det? At jeg ikke vil kose meg med de?
Tror nok bl.a. jeg har kalt dem kjedelige. Men nå er det så forbannet lenge siden jeg hadde dem i hus, at jeg er villig til å sette det på kontoen for egen uforstand. Etter å ha pådratt meg betydelige mengder erfaring i perioden mellom avlytting av A6 og A6R, kan det fort være slik at jeg matchet dem fullstendig feil første gang. Jeg kan ikke se for meg at kombinasjonen av Spendor og Doxa kan ende opp som kjedelig. Gleder meg til å høre hva du opplever...

Mvh
Håkon Rognlien
 

KrazyIvan#

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.12.2013
Innlegg
2.907
Antall liker
4.417
Sted
porsgrunn
Torget vurderinger
14
hei etter egne erfaringer med noen eldre spendor s20 fra begynnelsen av 90 tallet så trenger spendor etter min mening musikalsk elektronikk med litt fart i hadde den gang roksan caspian m2 sammen med en esoteric dv 50 s spiller egentlig en av komboene jeg savner mest helhetlig :) litt enig angående lovemusikk angåenge litt bløt bass ,

det fantes ikke noen form for dypbass bassen var alikevel stram og kontant av det som var der :)men mellomtonen var derimot veldig bra spillte bra på det meste av musikk og forsvant i rommet skulle ikke forundre meg om den bløte bassen du nevner kan gå litt igjen på den ``vanlige`` a6 og er historie på a6r bare en bjelle som sa meg det i farta når jeg leste dette :) derimot doxa er vel litt ivrig men på en god musikalsk måte i spillestilen så kan vel bidra til å få frem smidige kvaliteter i spendor og litt morro :)
spendor er uansett et merke jeg har følt har gjort mye riktig , etter egne ører så er det blitt mye viktigere med ha mellomtonen og toppen i orden og detajert sjapp luftig og samtidig dyp bass fremfor en bass som overskygger noe annet :)
mvh
ivan
 
Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Lest litt om A6 og får mye skryt og full potter i tester.
Men et par har skrevet på forum, kjedelig... Hva mener en med det? At jeg ikke vil kose meg med de?
Tror nok bl.a. jeg har kalt dem kjedelige. Men nå er det så forbannet lenge siden jeg hadde dem i hus, at jeg er villig til å sette det på kontoen for egen uforstand. Etter å ha pådratt meg betydelige mengder erfaring i perioden mellom avlytting av A6 og A6R, kan det fort være slik at jeg matchet dem fullstendig feil første gang. Jeg kan ikke se for meg at kombinasjonen av Spendor og Doxa kan ende opp som kjedelig. Gleder meg til å høre hva du opplever...

Mvh
Håkon Rognlien
Håper det. Siden den har fått toppkarakterer så burde de vel ikke det hvis de er kjedelig, får jeg håpe. :)

Skal helt klart komme med en tilbakemelding hvordan det låter på Doxa. Fikk tak i en 012 oppgradert Doxa pre, da Nuforce P20 var skivebom, med
altfor høy gain. Faktisk var det sånn at Abrahamsen V3 pre spilte mye bedre fra mellomtone og opp og mye mye luftigere i toppen. P20 hadde da en overlegen kraft i bassen, slik at effekten SE70 opplevdes som den fikk mange 100watt ekstra, men har vel og noe med høy gain å gjøre.
P20 bør vel helst inn i et dyrt hi-end anlegg for å komme til sin rett, vil jeg tro?

hei etter egne erfaringer med noen eldre spendor s20 fra begynnelsen av 90 tallet så trenger spendor etter min mening musikalsk elektronikk med litt fart i hadde den gang roksan caspian m2 sammen med en esoteric dv 50 s spiller egentlig en av komboene jeg savner mest helhetlig :) litt enig angående lovemusikk angåenge litt bløt bass ,

det fantes ikke noen form for dypbass bassen var alikevel stram og kontant av det som var der :)men mellomtonen var derimot veldig bra spillte bra på det meste av musikk og forsvant i rommet skulle ikke forundre meg om den bløte bassen du nevner kan gå litt igjen på den ``vanlige`` a6 og er historie på a6r bare en bjelle som sa meg det i farta når jeg leste dette :) derimot doxa er vel litt ivrig men på en god musikalsk måte i spillestilen så kan vel bidra til å få frem smidige kvaliteter i spendor og litt morro :)
spendor er uansett et merke jeg har følt har gjort mye riktig , etter egne ører så er det blitt mye viktigere med ha mellomtonen og toppen i orden og detajert sjapp luftig og samtidig dyp bass fremfor en bass som overskygger noe annet :)
mvh
ivan
Høres lovende ut.
Satser på at det ikke er bløt bass i disse "moderne" gulvstående høyttalerne. Har vel hørt at de skal være noe helt annet enn de klassiske dyrere stativhøyttalerne. Men de spilte jo flott ellers ja.

Vil vel og tro at hvis jeg oppgraderer effekten med nye 61J (må spare litt) så vil det låte enda bedre.
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
AMR på Spendor er en helt vanvittig kombinasjon. Mye bedre (les musikalsk) enn Sugden klasse A, som for så vidt også er en god match.

Organisk, musikalsk, lettflytende, behagelig, vanedannende.. I tillegg får denne 60watteren skremmende mye dypbass ut av Spendorene mine.

Send meg en PM hvis du kan være interessert.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
AMR på Spendor er en helt vanvittig kombinasjon. Mye bedre (les musikalsk) enn Sugden klasse A, som for så vidt også er en god match.

Organisk, musikalsk, lettflytende, behagelig, vanedannende.. I tillegg får denne 60watteren skremmende mye dypbass ut av Spendorene mine.

Send meg en PM hvis du kan være interessert.
AMR har jeg aldri hørt, men virker veldig spennende. Drømt litt om å prøve den dacen en gang :)
Høres jo flott ut, utfra hva du skriver.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Skal en tro test her så er jo A6 mye bedre enn Dynaudio x36 og de jeg har nå (Dynauddio x32)
Regner med de er tam i bassen mot Dynaudio og kanskje Kudos C2.
Vi får se :)
http://www.dimex.nl/cms/images/outlet/downloads/a6testverslagen(115).pdf

:) Blir spennende rundt 10 igjen, å få testa de på Doxa.

Ja, da gikk det kjøpet i vasken, så alle som venter på tilbakemelding, så er det bare å beklage.

Vi forsetter da å spille inn de jeg har så lenge. Dukker vel opp noen andre senere en gang.
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Kan dra i gang denne tråden igjen.. Det endte med salg den gangen av Spendor SP1/2r2..de vart for varm i lyden og daff bass selv med Hegel. De trykte som det, men bassen var for bløt.

Men nå kan det, hvis alt går i boks, se ut som at A6 kan komme i hus, rundt den 10 jan.
Blir spennende det.
:)
Snakker vi om en A6R? Mener å huske du likte Kudos, A6R er opp samme gata. Nydelige høyttalere, genialt avstemt.

Mvh
Håkon Rognlien
Hei Håkon, du som vet (nesten) alt.

Tror du en Doxa 70SE kan funke til mine Spendor SP100R2..Ihvertfall midlertidig?

Jeg trenger noe billig effekt for en stund. :p
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Drar i gang tråden atter en gang.

Leker med tanken om Spendor A6R

Nå er ikke jeg noe riking, men sjekket skatten, så kan være innen rekkevidde til sommeren, hvis ikke noe uforusatt skjer.
Seff burde jeg og oppgradert min forsterker, men det får bli siden.
Savnet etter Kudos C2 er stort, så A6R er vel bedre og ca lik lyd.

Så hvis noen er helt sikker og skal selge noen A6R i slutten av Juni, ta kontakt. :)

Hva kan jeg forvente meg å få med A6R?
 

IvarT

Fløyelsgutten
Ble medlem
19.02.2015
Innlegg
2.062
Antall liker
4.940
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
2
Jeg har bare fått en svært kort demonstrasjon av A6R da jeg kjøpte mine A3, men likte veldig godt det jeg hørte :) Ifølge Spendor selv er det ganske store endringer på R-utgaven fra den klassiske A6. Friskere og klarere diskant og strammere bass med forbedret bassrefleksport-løsning. Noen har ment at Spendor låter litt "sløvt", så det er vel det behovet de prøver å møte med endringene. Det låter jo mer "moderne" da, men likevel typisk Spendor-aktig. Behagelig og musikalsk, og den fantastiske mellomtonen som jeg synes kjennetegner Spendor over hele linja.

Men Spendor er noen skikkelige "kameleoner", så du får det du mater dem med ;)

Jeg tipper at de vil dempe savnet etter Kudos C2, og kanskje også eliminere det helt :) Men har du muligheten, bør du absolutt få deg en prøvelytt før du eventuelt kjøper.
 
Sist redigert:

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Jeg har bare fått en svært kort demonstrasjon av A6R da jeg kjøpte mine A3, men likte veldig godt det jeg hørte :) Ifølge Spendor selv er det ganske store endringer på R-utgaven fra den klassiske A6. Friskere og klarere diskant og strammere bass med forbedret bassrefleksport-løsning. Noen har ment at Spendor låter litt "sløvt", så det er vel det behovet de prøver å møte med endringene. Det låter jo mer "moderne" da, men likevel typisk Spendor-aktig. Behagelig og musikalsk, og den fantastiske mellomtonen som jeg synes kjennetegner Spendor over hele linja.

Men Spendor er noen skikkelige "kameleoner", så du får det du mater dem med ;)

Jeg tipper at de vil dempe savnet etter Kudos C2, og kanskje også eliminere det helt :) Men har du muligheten, bør du absolutt få deg en prøvelytt før du eventuelt kjøper.
Det hørtes jo bra ut utfra det du skriver.
Bor rett nordom Bergen så vet ikke om jeg får hørt de noen plass i byn.
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Jeg har bare fått en svært kort demonstrasjon av A6R da jeg kjøpte mine A3, men likte veldig godt det jeg hørte :) Ifølge Spendor selv er det ganske store endringer på R-utgaven fra den klassiske A6. Friskere og klarere diskant og strammere bass med forbedret bassrefleksport-løsning. Noen har ment at Spendor låter litt "sløvt", så det er vel det behovet de prøver å møte med endringene. Det låter jo mer "moderne" da, men likevel typisk Spendor-aktig. Behagelig og musikalsk, og den fantastiske mellomtonen som jeg synes kjennetegner Spendor over hele linja.

Men Spendor er noen skikkelige "kameleoner", så du får det du mater dem med ;)

Jeg tipper at de vil dempe savnet etter Kudos C2, og kanskje også eliminere det helt :) Men har du muligheten, bør du absolutt få deg en prøvelytt før du eventuelt kjøper.
Det hørtes jo bra ut utfra det du skriver.
Bor rett nordom Bergen så vet ikke om jeg får hørt de noen plass i byn.
Nils i Erdal Stereo kan sikkert ta de inn.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.187
Torget vurderinger
2
Kan dra i gang denne tråden igjen.. Det endte med salg den gangen av Spendor SP1/2r2..de vart for varm i lyden og daff bass selv med Hegel. De trykte som det, men bassen var for bløt.

Men nå kan det, hvis alt går i boks, se ut som at A6 kan komme i hus, rundt den 10 jan.
Blir spennende det.
:)

Snakker vi om en A6R? Mener å huske du likte Kudos, A6R er opp samme gata. Nydelige høyttalere, genialt avstemt.

Mvh
Håkon Rognlien
Hei Håkon, du som vet (nesten) alt.

Tror du en Doxa 70SE kan funke til mine Spendor SP100R2..Ihvertfall midlertidig?

Jeg trenger noe billig effekt for en stund. :p
Jeg er helt sikker på at Doxa vil fungere supert med nevnte Spendor. Utfordringen er heller at det nærmest ikke finnes grenser for hvor god forforsterker Doxa fortjener. :)

Mvh
Håkon Rognlien
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Kan dra i gang denne tråden igjen.. Det endte med salg den gangen av Spendor SP1/2r2..de vart for varm i lyden og daff bass selv med Hegel. De trykte som det, men bassen var for bløt.

Men nå kan det, hvis alt går i boks, se ut som at A6 kan komme i hus, rundt den 10 jan.
Blir spennende det.
:)

Snakker vi om en A6R? Mener å huske du likte Kudos, A6R er opp samme gata. Nydelige høyttalere, genialt avstemt.

Mvh
Håkon Rognlien
Hei Håkon, du som vet (nesten) alt.

Tror du en Doxa 70SE kan funke til mine Spendor SP100R2..Ihvertfall midlertidig?

Jeg trenger noe billig effekt for en stund. :p
Jeg er helt sikker på at Doxa vil fungere supert med nevnte Spendor. Utfordringen er heller at det nærmest ikke finnes grenser for hvor god forforsterker Doxa fortjener. :)

Mvh
Håkon Rognlien
Wow, det var varme ord for Doxa! Selv en gammal og billig 70SE får samme skussmål fra deg?

Kilde blir nok en AMR DP-777 SE. Skal være en ganske fantastisk dac, med analog forforsterker av meget høy kvalitet.
Kan ha noe lav gain, etter hva jeg har lest og hørt.
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.716
Antall liker
11.187
Torget vurderinger
2
Hei Håkon, du som vet (nesten) alt.

Tror du en Doxa 70SE kan funke til mine Spendor SP100R2..Ihvertfall midlertidig?

Jeg trenger noe billig effekt for en stund. :p
Jeg er helt sikker på at Doxa vil fungere supert med nevnte Spendor. Utfordringen er heller at det nærmest ikke finnes grenser for hvor god forforsterker Doxa fortjener. :)

Mvh
Håkon Rognlien
Wow, det var varme ord for Doxa! Selv en gammal og billig 70SE får samme skussmål fra deg?

Kilde blir nok en AMR DP-777 SE. Skal være en ganske fantastisk dac, med analog forforsterker av meget høy kvalitet.
Kan ha noe lav gain, etter hva jeg har lest og hørt.
Selv 70 SE har mange gode kvaliteter. Og det jeg har hørt av AMR er helt nydelig. Jeg har trua på det oppsettet der, ja. :)

Mvh
Håkon Rognlien
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Kan dra i gang denne tråden igjen.. Det endte med salg den gangen av Spendor SP1/2r2..de vart for varm i lyden og daff bass selv med Hegel. De trykte som det, men bassen var for bløt.

Men nå kan det, hvis alt går i boks, se ut som at A6 kan komme i hus, rundt den 10 jan.
Blir spennende det.
:)

Snakker vi om en A6R? Mener å huske du likte Kudos, A6R er opp samme gata. Nydelige høyttalere, genialt avstemt.

Mvh
Håkon Rognlien
Hei Håkon, du som vet (nesten) alt.

Tror du en Doxa 70SE kan funke til mine Spendor SP100R2..Ihvertfall midlertidig?

Jeg trenger noe billig effekt for en stund. :p
Jeg er helt sikker på at Doxa vil fungere supert med nevnte Spendor. Utfordringen er heller at det nærmest ikke finnes grenser for hvor god forforsterker Doxa fortjener. :)

Mvh
Håkon Rognlien
Utfra hva 70SE gjorde kontra Hegel H100usb med mine Kudos C2 både spillemessig og kvalitet, tror jeg deg lett.
Og det høres knall ut. :)

Hei Håkon, du som vet (nesten) alt.

Tror du en Doxa 70SE kan funke til mine Spendor SP100R2..Ihvertfall midlertidig?

Jeg trenger noe billig effekt for en stund. :p
Jeg er helt sikker på at Doxa vil fungere supert med nevnte Spendor. Utfordringen er heller at det nærmest ikke finnes grenser for hvor god forforsterker Doxa fortjener. :)

Mvh
Håkon Rognlien
Wow, det var varme ord for Doxa! Selv en gammal og billig 70SE får samme skussmål fra deg?

Kilde blir nok en AMR DP-777 SE. Skal være en ganske fantastisk dac, med analog forforsterker av meget høy kvalitet.
Kan ha noe lav gain, etter hva jeg har lest og hørt.
Hørt mye skryt om den..nei veldig mye skryt så kan jo og være noe å tenke på i stedet for Stello DA100 MKII som jeg har tenkt på. :)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Tisen har gått litt og noen høyttalere har vert innom. Men også ut igjen.

Men nå er Spendor A9 komt i hus 😃👍
Her ble det kjempelangt skritt opp i lydkvalitet.
Fortsatt Doxaen og enda ikke fått dilla meg til å oppgradere den, men det skal jeg.
 

Sst

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2015
Innlegg
692
Antall liker
471
Jeg låner denne tråden litt til et Spendor D7-spørsmål. Jeg har brukt Devialet 200 på Spendor D7 med godt hell, men hadde lyst til å prøve noe annet. Da har jeg oppdaget at D7 krever sin forsterker. En Lavardin ISx reference låt fantastisk i mellomtonen, men klarte ikke hente ut bassen. Nå spiller jeg litt midlertidig på en Rega Elicit-r som ikke er i klasse med Devialet'en og heller ikke har helt nok krefter.
Litt rart at en høyttaler med 90db følsomhet og 8ohm disk være såpass tung å drive, men jeg ser at What Hi Fi er inne på det i sin anmeldelse. De prøvde en Roksan Caspian M2 med 2x85 watt uten å vekke høyttalerne ordentlig. Bryston effeltforsterker gjorde derimot jobben.

Mitt spørsmål er om noen har noen gode erfaringer med forsterker til D7 å dele. Jeg er mest interessert i en integrert, men kan være åpen for pre og effekt også.
Distributør eller forhandlere må gjerne kommentere om dere leser dette.

PS! Kan legge til at jeg tidligere eide A6R, og de lot seg drive av alt jeg satt på dem, så det var litt overraskende at D7 var såpass tunge.
 
Sist redigert:
Topp Bunn