Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Enemy, med Jake Gyllenhaal og Jake Gyllenhaal. Treig "thriller", hvor man sitter igjen og lurer på hva de egentlig ville formidle med denne filmen, og ikke minst hvem som ga klarsignal til finansieringen av den. Den er å få kjøpt billig på bluray, men ikke bruk penger på det her. Kjøp deg en sjokolade og et Donaldblad isteden.



    Enemy (2013) - IMDb
     
    C

    Cyber

    Gjest
    fdf.jpg


    Uten tvil en god serie, men jeg klarer ikke helt å skjønne hva som driver Nygaard og Malvo. Det er liksom noen brikker i fundamentet som mangler.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    9
    DAWN OF THE PLANET OF THE APES: liker du den forrige så liker du denne. Personlig syns jeg den forrige var litt bedre enn denne, uten at det gjør denne til en dårlig film.

    EXPENDABLES 3: selv om jeg har sett nr.1 og nr.2 og hadde stilt forventningene der etter så begynte jeg å kjede meg såpass at jeg skrudde av filmen sånn 3/4 ut i filmen.
     

    thohaug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2014
    Innlegg
    2.983
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Fetsund
    Har akkurat vært å sett premieren av Hobbiten: Femhærerskrigen om du liker filmer fra Tolkien universet kommer du til å like denne også. Knallbra film med masse action!
     
    T

    Torget

    Gjest
    Et par litt tullete (mindre realistiske) scener i de siste par episodene, men det får gå.

    Homeland+Season+4-+Poster.jpg
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Så denne i går. Bortsett fra noen kreative måter og drepe på, er dette bare piss.
    Kan ikke anbefales.

    The-Equalizer-IMAX-poster.jpg
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    Så denne i går. Bortsett fra noen kreative måter og drepe på, er dette bare piss.
    Kan ikke anbefales.

    Vis vedlegget 295659
    Jeg likte denne skikkelig godt når jeg så den på kino for noen måneder siden. Jeg gir den to tomler opp, og en uforbeholden anbefaling til alle som liker koreografert vold og vigilantehevnfilmer. :)
     

    sjokolade7

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2013
    Innlegg
    447
    Antall liker
    57
    Sted
    Hardanger
    Torget vurderinger
    1
    ip-man.jpeg


    Ip Man 1 og 2 vil jeg gjerne anbefale. Flotte filmer med flott fremstilling av Wing Chun :)
     
    D

    Danke

    Gjest
    Equalizer er dødsrå, liker man denne så sjekk også ut Man on fire av Tony Scott...
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Har akkurat vært å sett premieren av Hobbiten: Femhærerskrigen om du liker filmer fra Tolkien universet kommer du til å like denne også. Knallbra film med masse action!
    Veldig bra film !!
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    NRK har veldig mange virkelig gode kvalitetsfilmer tilgjengelig på sin streamingtjeneste. Spesielt Olivier Nakache og Eric Toledano er regissører jeg kommer til å følge tett med framover for å få med meg deres neste filmer, for Intouchables var kvalitet i alle ledd, regi, manus, lydspor m.m. The Flying Scotsman, Shattered Glass og Che var gode biografier, og Maria full of Grace og thank you for smoking var veldig kompetent gjennomført på hver sin måte.

    Sjeldent jeg kommer over en slik "hotstreak" med godfilmer så her har NRK gjort en meget god jobb med filmene de har kjøpt inn.



    De urørlige/Intouchables: NRK TV - Film: De ur?rlige







    The flying Scotsman: NRK TV - Film: The Flying Scotsman








    Maria full of Grace: NRK TV - Film: Maria Full of Grace




    Thank you for smoking: NRK TV - Film: Thank you for smoking





    Likte også Shattered glass og Che veldig godt.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    9
    The Raid: redemption


    ELENDIG bildekvalitet, ingen historie, ingen humor, ræva skuespillere, dårlig lyd... Fikk flashback til gamledager hvor vi så på VHS og ræva b-filmer. Og da mener jeg ikke ræva b-filmer som var så harry at de ble underholdene, som f.eks. bloodsport. Jeg mener skikkelig ræva, som "american ninja".
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Gode, gamle Rain Man i spilleren i kveld. Feelgood så det monner
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    The Raid: redemption


    ELENDIG bildekvalitet, ingen historie, ingen humor, ræva skuespillere, dårlig lyd... Fikk flashback til gamledager hvor vi så på VHS og ræva b-filmer. Og da mener jeg ikke ræva b-filmer som var så harry at de ble underholdene, som f.eks. bloodsport. Jeg mener skikkelig ræva, som "american ninja".
    American ninja er jo klassikere, hadde du bare vist hvor mange timer den gikk i lagbussen på vei til og fra fotballkamper...
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.027
    Antall liker
    12.938
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    The Nightmare Before Christmas - Tim Burton
    1993 (klassisk animasjon) ...litt barnslig, men jeg ser den gjerne 10 ganger til. Jack Skellington er en kul fyr.

    B
     
    Sist redigert:

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hei film kjennere og andre elskere av trash.
    Dette er en hysterisk film. Rating på imdb er for høy. Uwe Boll's filmer virker seriøse og profesjonell ift denne.
    Skal garantert se oppfølgeren. Er man i stand til å se de første 10 min av denne uten å skru av. Så venter mange mange syke scener!

    Screenshot_2014-12-30-14-00-41.jpg
     

    Saar

    Fersking
    Ble medlem
    01.01.2015
    Innlegg
    3
    Antall liker
    1
    image.jpg


    En meget god film med et sylskarpt bilde og fremragende lyd. Anbefales.
     

    mariusaa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2012
    Innlegg
    1.371
    Antall liker
    527
    Torget vurderinger
    9
    Dead man down

    Mulig det er fordi Noomi Rapace er med, men det her er sånn terningkast 2. Det er en helt middels hevn-historie med lite action og generelt kjedelig handling/historie ellers.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Hei film kjennere og andre elskere av trash.
    Dette er en hysterisk film. Rating på imdb er for høy. Uwe Boll's filmer virker seriøse og profesjonell ift denne.
    Skal garantert se oppfølgeren. Er man i stand til å se de første 10 min av denne uten å skru av. Så venter mange mange syke scener!

    Vis vedlegget 298069
    Sharknado 2 er muligens enda verre/bedre. Zombeavers er enda en høydare. Bil ass spider anbefales høyt.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Jupp milenko. Dette er førsteklasses søppel. Digger Netflix, og Lefdals 10kr DVD rote kurv. Big ass spider satt ikke like godt. For "profft" laget.. Men definitivt herlig rulle det også.
    Skal prøve meg på Bluberella av Uwe Boll snart. Men må hvile latter musklene først.
    A
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Så Dallas buyers club igår på Netflix igår med shærsten ??????.
    Bra film, men innsatsen til Matthew McConaughey og Jared Leto med tanke på å se tynne og rett og slett jævlige ut er mildt sagt
    imponerende.
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Har vel sett på en film daglig det siste året, og den siste var Basic Instinkt usladdet på Blue Ray, og syns forsatt at den filmen holder mål, selv om den er over tyve år gammel!
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Siste sette her var barnefilm - Maleficent. Nusselig! :)
    Visuelt en veldig flott film. Men litt overtydelig script og skuespill for et voksent publikum egentlig...

     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Escape med Sylvester Stallone, og Arnold Scwarsenegger var gårdsdagens film, og filmen var helt OK, men Stallone begynner å se mildt sagt sliten ut!
     

    lydbjørn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.04.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    49
    Sted
    Oslo
    Har nå sett på The Prince med Bruce Willis ( riktig nok så får han kortere og kortere seer tid for hver film han er med i) og jeg syns fortsatt at denne filmen er underholdene selv om den ikke har noen Finske fjernsynsteatersekvenser over seg!
     
    M

    musicus

    Gjest
    Ikke blandt mine favoritter denne mannen, men her gjör han en anstendig jobb, imo...

    Collateral.jpg


    mvh
     

    Kvålsvoll

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    22.07.2010
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    1.696
    Sted
    Ålesund, Norge
    The Shining. Kubrick-klassiker.

    Med en enkel bass-eq implementasjon lokkes det fram et mere balansert lydbilde med klart mere "doom" i mange scener, men det nok ikke for lyden at man skal se denne.

    De fleste av oss har nok sett denne en eller annen gang før, den tåler absolutt et gjensyn, og med moderne lydoppsett blir det også en bedre totalopplevelse.
    Det er imidlertid Kubrick's touch og skuespillerene som gjør denne.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn