Hva skal til for å bli kastet ut av hfs?

Status
Stengt for ytterligere svar.

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
553
Antall liker
2
Jeg merker meg at det er enkelte her på hfs som både rimelig hyppig og ganske konsekvent skriver ting som utelukkende er egnet til å skape kvalme. Hvor går grensen?
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.508
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Svar på trådens spm:
Tydeligvis mye- for enkelte. Uvisst av hvilken grunn....
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
FatmanFlump skrev:
Jeg merker meg at det er enkelte her på hfs som både rimelig hyppig og ganske konsekvent skriver ting som utelukkende er egnet til å skape kvalme. Hvor går grensen?
Det har jeg og, men vi har kanskje ikke merket oss de samme? Men de får nå bare holde på, de er mer som fluer enn som klegg - de biter ikke.
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Litt kverru mode "on" (sorry)

Vi hadde en skikkelig rasist som fikk holde på her i "årevis" med drittpreiket sitt... (hint: mannen til dronninga med c-c minus 1-1 foran) o:)

på den andre siden hadde vi en med alt for bra anlegg og (kanskje) litt skarp kjeft til tider? (uten at jeg la spes merke til det) som også plutselig forsvant..

så det er jo åpenbart svært forskjellige grunner som får det til å koke over..

(imFho burde førstnevnte blitt banna LENGE før, og sistnevnte ikke i det hele tatt.. stor forskjell på å spre dritt om folkegrupper og være uenig i hifi)...................................................

Men det er nå MIN mening!! (og jeg får håpe dere ikke blir for sure for den)... :)
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
pstraums skrev:
Vi hadde en skikkelig rasist som fikk holde på her i "årevis" med drittpreiket sitt... (hint: mannen til dronninga med c-c minus 1-1 foran) o:)
Ja hvor ble det av ham?
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Savner du ham ? ;D HÅPER noen her hadde vett til å kvitte seg med fyren, og at ikke han ga seg sjøl for DA bør noen her skjerpe seg et hakk eller 2..! Jeg TIPPER han er på diskusjonsforumet til hegnar.no .. Bare prat! Der er det samme nivå!

Vidar P skrev:
pstraums skrev:
Vi hadde en skikkelig rasist som fikk holde på her i "årevis" med drittpreiket sitt... (hint: mannen til dronninga med c-c minus 1-1 foran) o:)
Ja hvor ble det av ham?
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Lurte bare på om du visste hvor det var blitt av ham, har ikke sett ham her på en stund.

Er ellers ikke helt inneforstått med at løsningen for harmoni er å "kvitte seg med folk som har en annen mening enn meg"; det er vel kanskje mer misantropisk enn det meste annet. Historien er full av eksempler på folk som har sett ting slik, og "kvittet seg" med folk…
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.924
Antall liker
26.902
Sted
Oslo/Grebbestad
Uff, antydninger om den siste kommunist stat, med bla begrenset yttringsfrihet kanske stemmer likevel :eek:
 

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Innlegg
1.413
Antall liker
118
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
:) han er her sikkert fortsatt, men lenge siden jeg har sett en post av nicket hans så.... man håper jo (jeg iaff) ;)

Enig med siste del under her.. veldig! Men når det går på å kritisere folkegrupper basert på enkelthendelser så synes jeg det er feil.. Og vedkommede gravde fram ALT av nyheter som pekte i en retning, og vi som har en litt mindre sort/hvit innfallsvinkel blir litt provosert av det (for media er faen meg ikke spesielt flinke på dette området!) :)


Vidar P skrev:
Lurte bare på om du visste hvor det var blitt av ham, har ikke sett ham her på en stund.

Er ellers ikke helt inneforstått med at løsningen for harmoni er å "kvitte seg med folk som har en annen mening enn meg"; det er vel kanskje mer misantropisk enn det meste annet. Historien er full av eksempler på folk som har sett ting slik, og "kvittet seg" med folk…
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Jeg har sittet i "kakebua" eller skammekroken som totte kaller det.
Min midlertidig utestengelse skyldes nok først og fremst noen kommentarer om bransjeaktører. Da er nok takhøyden noe mindre.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
273
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Som seg hør og bør kanskje; det som for noen er en hobby til adspredelse er for andre ramme alvor og brød på bordet for familien. Man får vel respektere at man må utvise en anelse aktsomhet når man omtaler andres levebrød og virke, mens endel andre temaer neppe har samme konsekvenspotensiale.
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
553
Antall liker
2
Vidar P skrev:
Lurte bare på om du visste hvor det var blitt av ham, har ikke sett ham her på en stund.

Er ellers ikke helt inneforstått med at løsningen for harmoni er å "kvitte seg med folk som har en annen mening enn meg"; det er vel kanskje mer misantropisk enn det meste annet. Historien er full av eksempler på folk som har sett ting slik, og "kvittet seg" med folk…

orso skrev:
Jeg har sittet i "kakebua" eller skammekroken som totte kaller det.
Min midlertidig utestengelse skyldes nok først og fremst noen kommentarer om bransjeaktører. Da er nok takhøyden noe mindre.

Vidar P skrev:
Som seg hør og bør kanskje; det som for noen er en hobby til adspredelse er for andre ramme alvor og brød på bordet for familien. Man får vel respektere at man må utvise en anelse aktsomhet når man omtaler andres levebrød og virke, mens endel andre temaer neppe har samme konsekvenspotensiale.

Ah, så det var ikke så enkelt. Men er det noen grenser for slike "Troll" som marsboer nevner, utover slikt knyttet til bransjeaktører?
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
emotikon skrev:
Svar på trådens spm:
Tydeligvis mye- for enkelte. Uvisst av hvilken grunn....
Tja, i noen tilfeller er det vel den gode, gamle trynepolitikken vil jeg tro :(

Mvh :)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
emotikon skrev:
Svar på trådens spm:
Tydeligvis mye- for enkelte. Uvisst av hvilken grunn....
Jepp enig der.
Jeg var utestengt fra avforum nå, fordi jeg startet en tråd om hvilken xlr er best for meg, eller noe slik.
Da kom målegutta inn å saboterte tråden, slengte dritt osv.. jeg svarte en ( 1stk) person og fikk advarsel, og la ut svaret fra moderator, da det var så sykt usakelig og tullete, at jeg mente folk burde få se, dagen etter var jeg utestengt.
Det må og sies at jeg har deltatt i andre diskusjoner der men aldrig vert så ufin som kabelgutta har vert mot meg.
Så en kan begynne å lure.
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
lovemusikk skrev:
Jepp enig der.
Jeg var utestengt fra avforum nå, fordi jeg startet en tråd om hvilken xlr er best for meg, eller noe slik.
Da kom målegutta inn å saboterte tråden, slengte dritt osv.. jeg svarte en ( 1stk) person og fikk advarsel, og la ut svaret fra moderator, da det var så sykt usakelig og tullete, at jeg mente folk burde få se, dagen etter var jeg utestengt.
Det må og sies at jeg har deltatt i andre diskusjoner der men aldrig vert så ufin som kabelgutta har vert mot meg.
Så en kan begynne å lure.
Har ikke lest hele den tråden du sikter til, men en del samt noen andrer tråder der du har diskutert/kranglet. Og da har det i alle fall vært tydelig at du har oppført deg både uhøflig og ufint overfor andre.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Vidar P skrev:
pstraums skrev:
Vi hadde en skikkelig rasist som fikk holde på her i "årevis" med drittpreiket sitt... (hint: mannen til dronninga med c-c minus 1-1 foran) o:)
Ja hvor ble det av ham?
Å... Han ja. Jeg ble ikke kastet ut da jeg kalte fyren 'tosk'. Men moderert ble jeg.  Innleggget mitt var søkk vekk dagen etterpå, men hans utsagn om at 'negre ikke er pene' var der fortsatt.

;D

Tror forresten han er innom en gang i blant med et eller annet hatefullt, etterfulgt av 'naturligvis'.
 

Eivind E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.10.2007
Innlegg
295
Antall liker
3
lovemusikk skrev:
Jeg var utestengt fra avforum nå, fordi jeg startet en tråd om hvilken xlr er best for meg, eller noe slik.
Da kom målegutta inn å saboterte tråden, slengte dritt osv.. jeg svarte en ( 1stk) person og fikk advarsel, og la ut svaret fra moderator, da det var så sykt usakelig og tullete, at jeg mente folk burde få se, dagen etter var jeg utestengt.
Avforum er et sted der "kompisgjeng" mentaliteten råder, og moderatorene er umodne femåringer.
Det er ikke annet å si om den saken, avskummene regjerer på avforumet.
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.581
Antall liker
9.768
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
pstraums skrev:
:) han er her sikkert fortsatt, men lenge siden jeg har sett en post av nicket hans så.... man håper jo (jeg iaff) ;)

Enig med siste del under her.. veldig! Men når det går på å kritisere folkegrupper basert på enkelthendelser så synes jeg det er feil.. Og vedkommede gravde fram ALT av nyheter som pekte i en retning, og vi som har en litt mindre sort/hvit innfallsvinkel blir litt provosert av det (for media er faen meg ikke spesielt flinke på dette området!) :)


Vidar P skrev:
Lurte bare på om du visste hvor det var blitt av ham, har ikke sett ham her på en stund.

Er ellers ikke helt inneforstått med at løsningen for harmoni er å "kvitte seg med folk som har en annen mening enn meg"; det er vel kanskje mer misantropisk enn det meste annet. Historien er full av eksempler på folk som har sett ting slik, og "kvittet seg" med folk…
Den oppstrammingen vi har fått av forumreglene innebærer at alle trådene han starter blir slettet umiddelbart, så selv om han er her fortsatt er han vel ikke særlig aktiv. En trådstart han hadde for et par måneder siden forsvant kjapt, og ja; han er det samme rasshølet som han alltid har vært.
 

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Innlegg
482
Antall liker
1
Eivind E skrev:
lovemusikk skrev:
Jeg var utestengt fra avforum nå, fordi jeg startet en tråd om hvilken xlr er best for meg, eller noe slik.
Da kom målegutta inn å saboterte tråden, slengte dritt osv.. jeg svarte en ( 1stk) person og fikk advarsel, og la ut svaret fra moderator, da det var så sykt usakelig og tullete, at jeg mente folk burde få se, dagen etter var jeg utestengt.
Avforum er et sted der "kompisgjeng" mentaliteten råder, og moderatorene er umodne femåringer.
Det er ikke annet å si om den saken, avskummene regjerer på avforumet.
Det verste med denne "fienden", er at de holder til så nermt "vårt" teritorium. Nemlig på nabotab'en!!!!!!!!
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
orso skrev:
lovemusikk skrev:
Jepp enig der.
Jeg var utestengt fra avforum nå, fordi jeg startet en tråd om hvilken xlr er best for meg, eller noe slik.
Da kom målegutta inn å saboterte tråden, slengte dritt osv.. jeg svarte en ( 1stk) person og fikk advarsel, og la ut svaret fra moderator, da det var så sykt usakelig og tullete, at jeg mente folk burde få se, dagen etter var jeg utestengt.
Det må og sies at jeg har deltatt i andre diskusjoner der men aldrig vert så ufin som kabelgutta har vert mot meg.
Så en kan begynne å lure.
Har ikke lest hele den tråden du sikter til, men en del samt noen andrer tråder der du har diskutert/kranglet. Og da har det i alle fall vært tydelig at du har oppført deg både uhøflig og ufint overfor andre.
Ja vis jeg har gjort det, er det bare å legge seg flat, for det har ikke vert meningen i såfall. Men innrømmer, at etter en tid, så renner det over for meg og. Men inntrykket mitt er jo at jeg ikke kan simot noen, men enkelte andre kan det til gangs.
Men igjen jeg legger meg paddeflat vis eg har fornermet noen.
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
lovemusikk skrev:
orso skrev:
lovemusikk skrev:
Jepp enig der.
Jeg var utestengt fra avforum nå, fordi jeg startet en tråd om hvilken xlr er best for meg, eller noe slik.
Da kom målegutta inn å saboterte tråden, slengte dritt osv.. jeg svarte en ( 1stk) person og fikk advarsel, og la ut svaret fra moderator, da det var så sykt usakelig og tullete, at jeg mente folk burde få se, dagen etter var jeg utestengt.
Det må og sies at jeg har deltatt i andre diskusjoner der men aldrig vert så ufin som kabelgutta har vert mot meg.
Så en kan begynne å lure.
Har ikke lest hele den tråden du sikter til, men en del samt noen andrer tråder der du har diskutert/kranglet. Og da har det i alle fall vært tydelig at du har oppført deg både uhøflig og ufint overfor andre.
Ja vis jeg har gjort det, er det bare å legge seg flat, for det har ikke vert meningen i såfall. Men innrømmer, at etter en tid, så renner det over for meg og. Men inntrykket mitt er jo at jeg ikke kan simot noen, men enkelte andre kan det til gangs.
Men igjen jeg legger meg paddeflat vis eg har fornermet noen.
Jeg kjenner ikke til diskusjonen eller reglene på AVforum, men jeg ser at du la ut en PM. Private meldinger er og blir private og skal ikke publiseres uten tillatelse fra avsenderen. (Jfr. regel 5.) Avforum har sikkert en tilsvarende regel.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
quad_lars skrev:
lovemusikk skrev:
orso skrev:
lovemusikk skrev:
Jepp enig der.
Jeg var utestengt fra avforum nå, fordi jeg startet en tråd om hvilken xlr er best for meg, eller noe slik.
Da kom målegutta inn å saboterte tråden, slengte dritt osv.. jeg svarte en ( 1stk) person og fikk advarsel, og la ut svaret fra moderator, da det var så sykt usakelig og tullete, at jeg mente folk burde få se, dagen etter var jeg utestengt.
Det må og sies at jeg har deltatt i andre diskusjoner der men aldrig vert så ufin som kabelgutta har vert mot meg.
Så en kan begynne å lure.
Har ikke lest hele den tråden du sikter til, men en del samt noen andrer tråder der du har diskutert/kranglet. Og da har det i alle fall vært tydelig at du har oppført deg både uhøflig og ufint overfor andre.
Ja vis jeg har gjort det, er det bare å legge seg flat, for det har ikke vert meningen i såfall. Men innrømmer, at etter en tid, så renner det over for meg og. Men inntrykket mitt er jo at jeg ikke kan simot noen, men enkelte andre kan det til gangs.
Men igjen jeg legger meg paddeflat vis eg har fornermet noen.
Jeg kjenner ikke til diskusjonen eller reglene på AVforum, men jeg ser at du la ut en PM. Private meldinger er og blir private og skal ikke publiseres uten tillatelse fra avsenderen. (Jfr. regel 5.) Avforum har sikkert en tilsvarende regel.
Ja, vet. Var dumskap i fortvilens oppgitthet, over at andre kunne hele tiden, gjøre det dei raporterte meg for, som da jeg 1 gang gikk til motangrep på en finere måte enn vedkommende mot meg.

Men men.. nå konser vi mot dagen i dag og fremtiden.
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
lovemusikk skrev:
quad_lars skrev:
lovemusikk skrev:
orso skrev:
lovemusikk skrev:
Jepp enig der.
Jeg var utestengt fra avforum nå, fordi jeg startet en tråd om hvilken xlr er best for meg, eller noe slik.
Da kom målegutta inn å saboterte tråden, slengte dritt osv.. jeg svarte en ( 1stk) person og fikk advarsel, og la ut svaret fra moderator, da det var så sykt usakelig og tullete, at jeg mente folk burde få se, dagen etter var jeg utestengt.
Det må og sies at jeg har deltatt i andre diskusjoner der men aldrig vert så ufin som kabelgutta har vert mot meg.
Så en kan begynne å lure.
Har ikke lest hele den tråden du sikter til, men en del samt noen andrer tråder der du har diskutert/kranglet. Og da har det i alle fall vært tydelig at du har oppført deg både uhøflig og ufint overfor andre.
Ja vis jeg har gjort det, er det bare å legge seg flat, for det har ikke vert meningen i såfall. Men innrømmer, at etter en tid, så renner det over for meg og. Men inntrykket mitt er jo at jeg ikke kan simot noen, men enkelte andre kan det til gangs.
Men igjen jeg legger meg paddeflat vis eg har fornermet noen.
Jeg kjenner ikke til diskusjonen eller reglene på AVforum, men jeg ser at du la ut en PM. Private meldinger er og blir private og skal ikke publiseres uten tillatelse fra avsenderen. (Jfr. regel 5.) Avforum har sikkert en tilsvarende regel.
Ja, vet. Var dumskap i fortvilens oppgitthet, over at andre kunne hele tiden, gjøre det dei raporterte meg for, som da jeg 1 gang gikk til motangrep på en finere måte enn vedkommende mot meg.

Men men.. nå konser vi mot dagen i dag og fremtiden.
Legg det bak deg og bruk tiden til å lytte til musikk.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.894
Antall liker
5.861
Torget vurderinger
1
Brudd på reglene kan føre til utkastelse - enkelt og greit. Moderatorene er nå også enige om at vi skal være i flertall ved evnt. utkastelse, og "Høvdingen" har ikke lenger noen rett til å hive ut folk.

Det er vel egentlig ikke så mer å si om dette, og jeg stenger herved tråden.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn