Huff og huff.

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Innlegg
215
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Hei.
Ja da gikk det med ca 1000-1200 plater i flommen vi hadde i forrige uke her på Rjukan,veldig trist,men har fått bært opp alt i stua for og prøve og tørke og sjekke,alt er nok spillbart,men covere er jo sevfølgelig berørt på en eller annen måte,våkna av vann i hele 1 etg,og fruen i huset løp for og redde vinyl mens far i huset måtte ringe etter hjelp,derretter og bære vinyl,2 dager før flommen så hadde jeg jo selvfølgelig satt alt av kremen i baren på gulvet for sortering,og det var jo trist,resten sto trygt i reoler da heldigvis,godt en er forsikra for den slags uhell,men men,følte jeg bare måtte dele litt frustrasjon med dere,håper all elektronikk er fungerende da ihvertfall,blir noen mnd uten vinyl da alt må rives i 1 etg,for så og bygge opp igjen,og det vil nok ta sin tid.:(

Mvh Gøran.
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
26.101
Antall liker
52.134
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
79
Jeg føler med deg,ikke alt som kan skaffes på nytt.

Mvh

Ove
 

hifipuristen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.10.2010
Innlegg
2.814
Antall liker
3.209
Sted
Bærums Verk
Torget vurderinger
1
Hei Gøran

Dette var jo veldig trist.
En platevasker er nok en god investering nå,
hvis du ikke har det fra før.

Lykke til!
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.512
Antall liker
2.962
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Huff og huff ja :(

Virker som om du har litt galgenhumor. Kommer godt med i slike perioder.
Ønsker deg lykke til med oppussing og plater.

Jeg har laget meg et vinylrom i sokkeletasjen. En av veggene står mot grunn. Er innom flere ganger hver dag - sjekker fuktighetsmåleren. Skrekken er det du har opplevd.
 

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Innlegg
215
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Hei igjen.
Ja litt galgenhumor må en ha,er jo tross alt gammel krematør og graver:pjeg har en okki nokki stående nede også,men håpa jeg slapp og vaske de en gang til:mad:men nå planlegges det på høyt nivå ang samlinga,har begynt og hamstre igjen midt i mellom rydding og div,mista jo veien opp til huset også,vi bor jo selvfølgelig ca 200meter opp i lia,men fikk lagt ny provisorisk vei,all honnør til de som hjalp med det.
Men når en ser de vannvittige skadene rundt om på nyheter så er det bare trist alt sammen,men men,nytt lytterom blir det jo til slutt,og jeg gleder meg allerede,takk for innspill,hjelper og få prata litt.

Mvh Gøran.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Håper du får det til..triste greier, det der.
 

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Innlegg
215
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Ja,triste greier detta Tor,men detta må jeg få til,føler at jeg ikke har noe valg med og fortsette og samle plater,er jo ingenting som slår lyden av det synes jeg,nå som jeg endelig var i mål lydmessig også,but i,m a fighter not a quiter:cool:
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Kjipt! Får håpe det ordner seg!

Ps Rjukan er et flott sted, men fy så det blåser der. Var på vei hjem fra Frøystul en gang i fjor og opplevde at vinden sugde tak i takboksen, åpnet den og blåste ut alt på toppen som ikke var spent fast. Kom meg knapt inn i bilen etterpå når jeg gikk ut for å finne alt.
 

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Innlegg
215
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Ja her er det ganske værhardt i blant,du var riktig uheldig med tingene dine,neste gang du er ved disse trakter,er du velkommen på kaffe og en vinyl lytt om du har tid;)
 

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Innlegg
8.013
Antall liker
4.128
Sted
I en kjeller
Torget vurderinger
17
Takker for innvitasjonen. Er stadig der oppe, men da selvsagt på vinteren for å stå på ski/snowboard.
Foreldrene mine bodde der oppe en stund også så jeg er sånn passe kjent med Rjukan. Har en bestemor i Åmot så det kan hende jeg kjører om Rjukan en gang også når jeg skal oppover.
 

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Innlegg
215
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Takker for innvitasjonen. Er stadig der oppe, men da selvsagt på vinteren for å stå på ski/snowboard.
Foreldrene mine bodde der oppe en stund også så jeg er sånn passe kjent med Rjukan. Har en bestemor i Åmot så det kan hende jeg kjører om Rjukan en gang også når jeg skal oppover.
:)
Du er hjertlig vælkømmen
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Kan kanskje hjelpe deg å få i enkelte av de du mista, i en god utgave, Cerwin. Var det noen av dem som var ekstra sjeldne? Hva var det egentlig som var indrefileten i samlinga di? Uansett er det bare å varme opp Okkien så fort det lar seg gjøre, og få alle plater opp i høyden:cool: Se å få lagt coverne foran fex ei LITA varmevifte også...da tørker de, men det tar tid!
 

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Innlegg
215
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Hei sier takk for det Tor,og ja jeg tørker for harde livet,tja indrefileten for min del,Maiden,Sabbath,Accept,Judas,Ufo,Mayhem,deathchrush originalskiva rosa,Pink Floyd,Hendrix,Exodus,Exiter, t ommy bolin skivene,Zappa.ja noe av det,men det er masse og gå over..

Men sier takk for det Tor.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
FZ, Maiden og Floyd, samt Ozzy og co bør være peanuts..hørte mye på Maiden i ungdomstida, jeg, men idag går det mest på Genesis, Floyd, jazz osv. Men Maiden er aldri feil..666 og Infinite Dreams er musts på party her. Når du veit hvordan detta går, sender du meg bare en PM..det er som du sier masse å gå over..
 

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Innlegg
4.430
Antall liker
2.858
Torget vurderinger
3
Ja huffameg detta var trist. Nå får vi håpe det værste er over her oppe. Tinnsjøen synker iallefall og vannspeilet er på vei ned.
Håper virkelig forsikrings folkene er raske. Slik at du får fiksa kåken og veien fort som f..
 

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Innlegg
215
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Ja her har det virkelig gått unna heldigvis,resten av underetg blir tømt i morra,og riving kanskje starter allerede i helga,men med all fria etter natt til torsdagen,var det ikke lett og komme i gang gitt,men når fossheim brødera fixa veien opp til huset hjalp det gitt,lagrings container kom nå i kveld,så det blir bra,gleder meg til nytt lytterom allerede,planene er klare alt,si meg er det en tinndøl Nikko03;)
Audiotor,ja plater er og få tak i heldigvis,jeg tar gjerne kontakt etterhvert,har allerede fått handla Tommy Bohlin, Bowie og cozy powell og masse snacks,så det er håp i synkende snøre,hehe.
 

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Innlegg
4.430
Antall liker
2.858
Torget vurderinger
3
åjada cerwin her sitter det en halvbekymra tinndøl å ikke er'n langt unna heller ;)
 

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Innlegg
215
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
åjada cerwin her sitter det en halvbekymra tinndøl å ikke er'n langt unna heller ;)
Nå blei jeg nyskjerrig her,det er ikke O.B.S som sitter i andre enden,Beit meg merke til Nikko,hehehe
Sitter rett nedi gata å spiller på ubaffel ht mine og den trofaste lenco'en :) :)
Hahaha,hadde du nevnt Lencoen hadde jeg tatt det med en gang K.N.Hehehe;)

Det går unna nå,rivinga begynner i morgen allerede,og det er ikke værst.
 

Lydnisse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2010
Innlegg
158
Antall liker
71
Torget vurderinger
2
Hei
Jeg er fra og bor i Oslo, og det er mulig jeg er på bærtur her, men hvis man bor i et flomutsatt område og det varsles flom et par dager i forveien, er det ikke da mulig å ta noen grep og sikre ting man er spesielt redd for?
Samme med han karen med Ferrarien. At ikke den ble flyttet til høyere grunn, kjenner jeg er småirriterende.
 

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Innlegg
215
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Hei
Jeg er fra og bor i Oslo, og det er mulig jeg er på bærtur her, men hvis man bor i et flomutsatt område og det varsles flom et par dager i forveien, er det ikke da mulig å ta noen grep og sikre ting man er spesielt redd for?
Samme med han karen med Ferrarien. At ikke den ble flyttet til høyere grunn, kjenner jeg er småirriterende.
Joa,mulig du er på bærtur her.Men her setter du meg og han med ferrarien i dårlig lys,godt du har det bra,jeg tenker mer på di som har mista hus og alt di eier i flommene de siste dagene enn mine lp plater,kan også nevne at jeg har aldri blitt utsatt for flom der jeg bor,så det så,men jeg har jo fått en lærepenge og tar det med inn i fremtiden.
 

Nikko03

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.11.2008
Innlegg
4.430
Antall liker
2.858
Torget vurderinger
3
Nå blei jeg nyskjerrig her,det er ikke O.B.S som sitter i andre enden,Beit meg merke til Nikko,hehehe
Sitter rett nedi gata å spiller på ubaffel ht mine og den trofaste lenco'en :) :)
Hahaha,hadde du nevnt Lencoen hadde jeg tatt det med en gang K.N.Hehehe;)

Det går unna nå,rivinga begynner i morgen allerede,og det er ikke værst.
Det var bra at ting begynner å gå seg til. Bare å snekkre som ville H...... nå. :)
 

Aerik

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.503
Antall liker
6.033
Sted
Moss
Hei
Jeg er fra og bor i Oslo, og det er mulig jeg er på bærtur her, men hvis man bor i et flomutsatt område og det varsles flom et par dager i forveien, er det ikke da mulig å ta noen grep og sikre ting man er spesielt redd for?
Samme med han karen med Ferrarien. At ikke den ble flyttet til høyere grunn, kjenner jeg er småirriterende.
Syntes denne kommentaren var rimelig unødvendig. Etter min kjenskap til område til trådstarter som du sikter til her, så er ikke Rjukan spesielt flomutsatt. Her skyter du deg selv i foten, når du sitter på din høye hest for så å dømme andre for ting du ikke kan eller aner nok om, så innlegget ditt blir det bare platt og usmaklig for andre lesere. Du kjenner sikkert bare saken via media, og burde heller være ydmyk og heller tenke på de som er rammet.

Og han med Ferrarien stod ett bra stykke unna elva som vokste på meget kort tid, som følge av jordras og trær som tettet utløpet. Samtidig så la de der oppe sin lit til råd fra NVE. Jeg syntes du på dette forumet burde holde deg for god til å dømme andre, her er det musikk og annlegg og andre hyggelige aktiviteter vi diskuterer. Du så kanskje hvor fort TV teamet ble sperret inne der oppe, så du er nok veldig på bærtur denne gangen. Jeg håper at du cerwin får reddet mye av samlingen din. Lykke til med oppbyggingen:cool:

Mvh
Arild
Moss
 

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Innlegg
215
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Hei
Jeg er fra og bor i Oslo, og det er mulig jeg er på bærtur her, men hvis man bor i et flomutsatt område og det varsles flom et par dager i forveien, er det ikke da mulig å ta noen grep og sikre ting man er spesielt redd for?
Samme med han karen med Ferrarien. At ikke den ble flyttet til høyere grunn, kjenner jeg er småirriterende.
Syntes denne kommentaren var rimelig unødvendig. Etter min kjenskap til område til trådstarter som du sikter til her, så er ikke Rjukan spesielt flomutsatt. Her skyter du deg selv i foten, når du sitter på din høye hest for så å dømme andre for ting du ikke kan eller aner nok om, så innlegget ditt blir det bare platt og usmaklig for andre lesere. Du kjenner sikkert bare saken via media, og burde heller være ydmyk og heller tenke på de som er rammet.

Og han med Ferrarien stod ett bra stykke unna elva som vokste på meget kort tid, som følge av jordras og trær som tettet utløpet. Samtidig så la de der oppe sin lit til råd fra NVE. Jeg syntes du på dette forumet burde holde deg for god til å dømme andre, her er det musikk og annlegg og andre hyggelige aktiviteter vi diskuterer. Du så kanskje hvor fort TV teamet ble sperret inne der oppe, så du er nok veldig på bærtur denne gangen. Jeg håper at du cerwin får reddet mye av samlingen din. Lykke til med oppbyggingen:cool:

Mvh
Arild
Moss
Hei Arild.
Tusen takk for støtte og kjempebra innlegg.Tørkingen av vinyl er på 9,ende dagen oppi stua nå,tørker og pleier etter beste evne,og snekkerene var på plass i dag,og dette kommer til og bli kjempe spennende,jeg gleder meg veldig til ny Furtebu:)

Mvh Gøran
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Det er jo kanskje litt greit å begynne på nytt igjen også..du har mulighet til å rette på evt feil det forrige rommet hadde..
Tar Gandalfs bevingede ord til Frodo til mine. Veldig greit å huske på i disse tider.

F: I wish none of this had ever happened to me.

G: So do all who live to see such times. But that is not for them to decide. All you have to decide is what to do with the time that is given to you..

Ingenting er så galt at det ikke er godt for noe..
 
Sist redigert:

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Innlegg
215
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Det er jo kanskje litt greit å begynne på nytt igjen også..du har mulighet til å rette på evt feil det forrige rommet hadde..
Hei.
Ja det har du helt rett i,lydmessig så er jeg i mål da endelig,og kanskje jeg selger systemdek IIX og technics 1210 MKII og klemmer til med en RP7,tiden vil vise

Dette blir veldig spennende fremover,må jo bare tenke positivt,alt gikk jo bra med oss.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Det der er en ordentlig plan, Cerwin. Bare å holde på:cool: Hvilken fisk-opp har du på skotten?
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Det var ikke du som hadde en tilsvarende Dek i eikefinish til salgs for etpar mnd sia på Finn , vel? Med en Eroica H?
 

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Innlegg
215
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Det var ikke du som hadde en tilsvarende Dek i eikefinish til salgs for etpar mnd sia på Finn , vel? Med en Eroica H?
Nope,men jeg så den,prøvde faktisk og ringe på den men fikk aldri noe svar,det var vel i Drammens området mener jeg og huske,det var et eller annet som feilte kabla på den og.men den hadde vel en annen arm mener jeg og,jeg har Helius:rolleyes:
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
OK...Da veit vi det. Den Drammensdeken hadde original SD-arm, som ble produsert for dem av Jelco i Japan. Basert på en Jelco, selvfølgelig. Hadde vel resultert i umiddelbar rewiring med vdH tonearmskabler hos Norsk Audioteknikk,men selger opplyste aldri om kabelfeilen til meg- greit jeg ikke kjøpte..Vurdert å sette på en Goldring 2500 der?
 
Sist redigert:

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Innlegg
215
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
OK...Da veit vi det. Den Drammensdeken hadde original SD-arm, som ble produsert for dem av Jelco i Japan. Basert på en Jelco, selvfølgelig. Men selger opplyste aldri om kabelfeilen til meg- greit jeg ikke kjøpte..Vurdert å sette på en Goldring 2500 der?
Jeg bruker en Goldring 2100 og en Ortofon 2m blue på 1210.synes Goldring pick up,ene er veldig bra,den 2500 er noe jeg skal snuse på litt ikke så langt inn i fremtiden:cool:
Hva slags Platespiller og pick up bruker du nå Audiotor.Jeg er veldig fornøyd egentlig med dekken.
 

Aerik

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
2.503
Antall liker
6.033
Sted
Moss
Du har ikke noen bilder hvor hardt du har blitt rammet? er vel mest jordras etter jeg forstod, med deretter vann?
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
:cool:Auditor har:
Rega P5, umodifisert, skal oppgraderes med to hvite Rega drivreimer for stabilitet og enkelt skifte 33/45
Rega Fono MC riaa
Rega TT PSU strømforsyning
Ortofon Rondo Bronze fisk-opp, monterte RB700- armen på 4mm Rega spacer først.
van den Hul D102mk3 terminert med WBT NEXTGEN RCAer mellom RIAA og PRE.
 
Sist redigert:

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Innlegg
269
Antall liker
4
Det var trist å høre Gøran. Mange av platene kan nok reddes, men det er verre med coverne. Jeg kjøpte litt musikk i Iran, men MP-3 filer er ikke helt det samme.
Jeg plukket bare ut den musikken jeg ville ha, og måtte så komme igjen for å få en CD med filene. LPA (også tinndøl)
 

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Innlegg
215
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Du har ikke noen bilder hvor hardt du har blitt rammet? er vel mest jordras etter jeg forstod, med deretter vann?
Har en bitteliten bekk som går mellom meg og naboen som vokste meget raskt,var ute og sjekka 1 time før den kom som et skudd fra fjellet,det raste også rundt huset,har bilder og film men er veldig dårlig til og legge inn,skal se om det lar seg gjøre med litt hjelp etterhvert.
 

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Innlegg
215
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
Det var trist å høre Gøran. Mange av platene kan nok reddes, men det er verre med coverne. Jeg kjøpte litt musikk i Iran, men MP-3 filer er ikke helt det samme.
Jeg plukket bare ut den musikken jeg ville ha, og måtte så komme igjen for å få en CD med filene. LPA (også tinndøl)
Hei.
Tar en tur oppom snart og preikær litt vettu
 

cerwin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.01.2009
Innlegg
215
Antall liker
29
Sted
TELEMARK
:cool:Auditor har:
Rega P5, umodifisert, skal oppgraderes med to hvite Rega drivreimer for stabilitet og enkelt skifte 33/45
Rega Fono MC riaa
Rega TT PSU strømforsyning
Ortofon Rondo Bronze fisk-opp, monterte RB700- armen på 4mm Rega spacer først.
van den Hul D102mk3 terminert med WBT NEXTGEN RCAer mellom RIAA og PRE.
Oi,nice,hva ligger en slik P5 til sånn sirkus da,jeg har rega fono riaa,og det er jeg meget fornøyd med;)
 
Topp Bunn