Horten 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Gradient var et nytt og meget positivt bekjentskap for min del!

    Oppløst, flott bredde og spredning. Satt aldri midt i sweetspot, men koste meg likefullt. Dypbass er kanskje et minus, men totalt sett meget bra.

    Designet er jeg mer usikker på. Stilig nok der det stod i demorommet, meni stua mi....?
    Har aldrig hørt Pink Floyd så blodfattig som på Gradient.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    BS!
    Store Swissonor med tape
    Mvh
    Leif

    Støttes! Her ble jeg sittende lenge....

    Mbl var også ok men synes det er noe "syntetisk" over dem som er vanskelig å sette fingeren på. Merkelig tysk 80-talls design også. Tannoy/Luxman var kult men for mye loudness for meg i lengden. Italienerne i rommet til Hifi-guiden var også potensiellt kule men her var det mye betongklang. Leben/Neat var også morsomt i det bitte lille rommet.
     

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    315
    Antall liker
    439
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1

    Bat78

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    368
    Antall liker
    436
    Torget vurderinger
    7
    Var ikke der da Pink Floyd ble spilt på Gradient... Vi var innom da det ble spilt fra Jennifer Warnes "The Hunter" på vinyl. Vi var flere som syntes det låt fengende, lettflytende og flott😄 men kan godt tenkes at de blir for "lette" når mer kompleks og bassdreven musikk skal spilles...

    Hvis jeg skal benytte anledning til å trekke frem en skuffelse, må det bli oppsettet til Jas Audio. Det var bare trist etter mitt skjønn. Var innom ved to anledninger. Vet ikke om andre deler min oppfatning, men det var ikke mye som stemte i det oppsettet/rommet😳
     

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    398
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    14
    Har Motron stort utvalg i rør på messa?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ikke et rør fra Motron
    Hva skal en tro da ??


    Audiomix

    Hifi Freak
    Ble medlemJul 2004Innlegg8,220Liker (Gitte)44Liker (Mottatte)278Album6Torget3

    Men MOTRON kommer...................
    Brynjar kom hjem fra Rikshospitalet nettopp. Jeg skal en tur til han nå.
    Jeg tar hånd om "businessen" hans på årets messe. Omtrent samme sted som alltid.
    Nabo med PM.
    Brynjar kommer en tur hvis formen tillater det.
    mvh​


     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.735
    Antall liker
    4.582
    Sted
    Nøtterøy
    Var generelt mye bra lyd i år synes jeg. Og "bare" tre rom med Bremnes.:)
    En del som tuner opp anleggene slik at de låter altfor lyst synes jeg. Blir litt slitsomt å høre på, særlig når de skrur opp volumet. Det blir vel gjort for at det skal høres oppløst ut antar jeg.:confused:
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Ikke et rør fra Motron
    Jo da, lå noen der etterhvert- noe var messepriset (liste på veggen). Bestilte et par andre selv- også til "messerabatert" pris.

    MEN langt nedskalert her i år ja (kan vel antas å skyldes helsesituasjon), men HELE messa virker jo "nedskalert" imo- både med tanke på antall utstillere og hva den enkelte aktør har valgt å medbringe, men litt mere om det senere......
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Var generelt mye bra lyd i år synes jeg. Og "bare" tre rom med Bremnes.:)
    En del som tuner opp anleggene slik at de låter altfor lyst synes jeg. Blir litt slitsomt å høre på, særlig når de skrur opp volumet. Det blir vel gjort for at det skal høres oppløst ut antar jeg.:confused:
    Her uttrykkes vel paradokser? sier meg uansett langt mere enig i siste- enn i første postulat!
     

    HiFi-Mathias

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    12.02.2012
    Innlegg
    205
    Antall liker
    74
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Mye som ikke låt så bra, men endel som hadde veldig godt potensiale!

    Mvh
    Mathias
     

    niha

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.035
    Antall liker
    406
    Torget vurderinger
    7
    Har Motron stort utvalg i rør på messa?
    Vet ikke hvor stort utvalg han har med seg, men Brynjar var der selv og jeg kjøpte med meg et par golden dragon ecc83t. Han hadde ihvertfall flere av disse.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Ikke et rør fra Motron
    Jo da, lå noen der etterhvert- noe var messepriset (liste på veggen). Bestilte et par andre selv- også til "messerabatert" pris.

    MEN langt nedskalert her i år ja (kan vel antas å skyldes helsesituasjon), men HELE messa virker jo "nedskalert" imo- både med tanke på antall utstillere og hva den enkelte aktør har valgt å medbringe, men litt mere om det senere......
    Der ser du. Jeg så ingen da jeg var der, men det var nok for tidlig ....
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Anlegget i kjellern hos Audioaktøren låt veldig bra. Spolebånd Revox, Audiaz høyttalere og Convergent Audio rør for/effekt.
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1

    kjetil200

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.08.2009
    Innlegg
    398
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    14
    Andre utenom Motron som selger rør da? Vurderer å kjøre en tur nedover fra Oslo utpå dagen i dag. Dersom jeg skulle ha kjøpt noe måtte det vært rør eller kabler.
     

    SveinungH

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.10.2008
    Innlegg
    160
    Antall liker
    71
    Sted
    Horten, Norway
    Syntes også at MBL låt veldig bra - men ble litt overraska da jeg fant ut at f.eks MBL C15 monoblokk bruker Hypex sine UcD700HG-moduler (som en kan kjøpe for kr 1250.-).
    At en C15 selges for 85.000.- synes jeg blir litt rart.
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Mange utstillere som virket totalt malplasserte på årets messe. Det var en del som ga inntrykk av å ha gjort en skikkelig innsats for å få det til å virke som at de ikke brydde seg i det hele tatt. Jeg kom meg til slutt igjennom hele messa med besøk på alle rommene (ihvertfall de jeg klarte å finne, det er jo håpløst å finne frem), og mange steder gikk jeg ut og tenkte "hvem var de, og hva prøvde de egentlig å selge?".
    Andre var heldigvis langt mer erfarne og klarte å gi en skikkelig bra demo og få frem hva de hadde å tilby.
    Audun, Lars og Øystein står frem som de tre som helt klart leverte de beste demoene (med henholdsvis Sonus Faber, Tannoy DC10Ti og Dali/B&W), både med tanke på innhold og lyd. Litt påfallende at alle tre leverer en skikkelig god demo som overgår de fleste andre på messa, og at de alle opprinnelig har jobbet for samme firma på ulike tidspunkt. Kunderettet, nøkternt og informativt. Og de turte skru opp litt, med litt reell musikk, ikke bare "hi-fi musikk". Veldig befriende, da det var alt for mange som virket veldig fokuserte på hvordan de kunne gi en så kjedelig demo som mulig.

    Den absurd dyre Steinheim løsningen syntes jeg egentlig var ganske vellykket. første besøk var relativt intetsigende, men fristet til et nytt besøk. På slutten av dagen stakk vi innom og kom til en nesten tom sal, der leverandøren hadde satt seg ned for å eksperimentere med infected mushroom og dro på skikkelig. Det var litt moro. Hyggelig fyr som tok seg tid til å ta en prat om løsningene og historikken og var veldig informativ, selv om det ikke akkurat lyste ut av øya mine at jeg hadde 200.000 euro i lomma som skulle brukes til høyttalere.

    Oslo Hi-Fi Center var en gedigen skuffelse. Her sitter man på noe av de mest spennende som finnes av leverandører, også velger man å fokusere på strømrensere hele dagen og ingenting annet. Det var skikkelig nedtur, siden jeg hadde håp om å høre om høyttalere og forsterkere, ikke strømkontakter med tilhørende masing ved utgangen i håp om å prakke på oss produktene vi ikke var så gira på å høre om. De tjente sikkert mer penger på messa isolert sett enn noen andre, men de kan umulig ha kapret noen nye kunder på den måten.

    JAS Audio hadde jeg også gledet meg til å endelig få høre, men dette var en av de mer mislykkede demoene på hele messa. Det hele virket fullstendig bortkastet, og jeg tror de ville tjent mer på å ikke ha de koblet til.

    Ellers må det sies at utstillerne som hadde tatt med seg BBC-monitorer generelt sett klarte seg jevnt over bra, rent lydmessig. Det samme gjelder det bittelille Usher-rommet. JWK var også interessant, og selv om jeg først og fremst var innom for å høre MI forsterkerne som han hadde lånt for anledningen, var det generelt et positivt inntrykk jeg fikk av hans egne produkter også.

    Totalt sett god underholdning, og jeg er glad jeg tok turen. Som messelokasjon er hotellene vanvittig uoversiktlige og vanskelige å orientere seg på, men her må utstillerne ta mye av skylda selv, da mange av rommene ikke engang var merket.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er kanskje ikke heeelt på linje med alle andre her tror jeg? :p

    Selv satt jeg i sweetspot i MBL rommet og syntes dette gav meg lite, tamt og kjedelig. Heller ikke Sonus Faber hos Mono og ihvertfall ikke Tannoy DC10Ti rommet, i Tannoy rommet var det kun bass (jeg stod litt på siden, det var sikkert bedre midt på).

    Mine favoritter var nok Harbeth med Primaluna, og rommet ved siden av imponerte meg, husker desverre ikke navnet på disse, men det var noen store høyttalere med en "vansinnig" god mellomtone og stram fin bass. Jeg likte også B&W 802 Diamond demoen, og ikke minst ADAM Audio var god selv om HF Audio kanskje har messens vanskeligste rom? (Skal sies at jeg har fått demo av ADAM hjemme i egen stue, så inntrykket derfra satt relativt friskt i minne, og det var bedre den gang :))

    Swissonor gikk jeg desverre glipp av, det var synd.
     
    Sist redigert:

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.026
    Antall liker
    4.384
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Flott messe i år ! (Så langt rom tillot det).
    Utrolig hvor mye man har tynet fra små høyttalere, men til sitt bruk (komprimerer ved pådrag).
    Var litt "engstelig" for å bli bedratt av REW og andre triks under veis..
    Fikk godt inntrykk hos Swissonor. Montana Hadley synes godt avstemt på det kuttet jeg hørte.
    Aerial var også en positiv opplevelse. HiFiGuiden Arild har alltid et ess i ermet og evner å stille med noe nytt og sært hver gang.
    Hadde også gleden av en lengre diskusjon med Stenheim konstruktør Jean-Pascal Panchard.
    Noen aktører var savnet, men desto hyggeligere å treffe kjentfolk.
    En medlytter hadde med CD fra M.A. records--- for en oppløsning! (mååå kjøpe CD-opplevelse).
    Årets tips fikk jeg muligens av barkede sjøulk og audiofil LMC; At jeg ikke skal behandle Corian i rødvin :D
     
    Sist redigert:

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.069
    Antall liker
    3.750
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Sonus Faber demoen var helt klart farget av den voldsomme tilstedeværelsen av REL-suben i hjørnet, men jeg synes allikevel at det var en velfungerende demo. Tannoyene stor plassert i et rom som fikk en kraftig boom rundt 50-60 hz om jeg skal gjette, men tatt i betraktning av at dette var en messe der man må forvente litt sånt, synes jeg resten av aspektene ved demoen var såpass velfungerende at jeg ikke hadde noe problemer med å "tilgi" disse feilene.
    Swissonor, var vel de som holdt til skikkelig bortgjemt på loftet, men heldigvis med brukbare anvisninger, sett i forhold til de fleste andre utstillerne. Hyggelig rom, og det spilte veldig sammenhengende og fint (hørte bare de store), men lyden bar veldig preg av de store kassene. Det hørtes rett og slett ut som en diger høyttaler, med diger boks. Litt synd, for resten var veldig bra.
    ADAM-rommet var grusomt. Utstiller gjorde en god jobb med forholdene tatt i betraktning, men sluttresultatet var ikke mer enn bare sånn passe, synes jeg selv. Men hyggelig representant og en forholdsvis bra jobb demomessig.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg likte godt Swissonor. Sikkert fordi de hadde en klassisk Thorens TD160 i oppusset utgave med egen logo på og forsterkere med typisk sveitsisk teknisk oppbygging og stil. Overrasket over at de benyttet originale Thorens armer, men systemene låt helt fint. Ellers må jeg si at Eminent technology høyttalerne overrasket stort med sin lave pris på kun 25k pr par og stor og fin lyd. Tannoy og Luxman fikk jeg aldri høre skikkelig da det stadig var fullt der og musikken litt spesiell.... men jeg har hørt disse før med et godt inntrykk. Adam var ok i et notorisk håpløst rom og til prisen 25k for et sett aktive høyttalere må vel det være mye for pengene. Ellers var det fint lite som ga noe særlig inntrykk for min del som jeg kommer på nå. Hadde ikke tenkt å skrive om de negative opplevelsene da det er mange grunner til at det kan oppleves slik. Desto mer gledelig at jeg fikk handlet med meg en bunke vinyl deriblant Rickie Lee Jones' første albud i OMR 45rpm utgave. Selskapet på turen var upåklagelig og sedvanlig stivkjeftet, den indiske maten vi spiste rett bort i gaten var fortreffelig, det var hyggelig å treffe noen gamle kjente og turen sett under ett veldig bra til tross for at trenden med færre utstillere og relativt tynt med besøkende dessverre var til stede i år også.

    En ting jeg opplever er at entusiasmen og galskapen blant utstillerne virker vesentlig mindre enn for noen år siden. Det virker mer som et pliktløp enn en genuin interesse for å vise frem hva man driver med. Og det er påfallende hvilken snittalder publikum har og det sier kanskje mye om interessen for denne hobbyen i sin helhet.

    Jeg personlig liker tanken som ble luftet før messen om et eget DIY-rom eller to da det hadde vært morsomt å se /høre hva folk bygger selv. Spesielt hvis det er egenutviklede saker også og ikke bare ferdige kit. Men det er vel litt på utsiden av denne messens form og innhold. Men hvorfor ikke som et tilskudd? Det finnes gode DIY-miljøer her i landet som sikkert kunne tromme sammen et velfungerende anlegg for å vise potensialet i selvbygg? Neste gang sikkert :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    et skikkelig DIY rom med fex Sluket VW og undertegnede hadde spent skikkelig bein på ALT på messa, BIGTIME
    mye halvhjertet og pistrete, med champagnevisp-cymbaler og kraftløst
    hvilke referanser har utstillerne, de virker jo helt på bærtur?
    Swissonor og kjellern til Audioaktøren, samt restauranten på brygga reddet helgen
    takk til Terje for total og reservasjonsløs gjestfrihet utpå natten.

    Hall of shame diplomet går til Norges mest talentløst drevne hotell(også i år)
    tom for varer i baren allerede på fredagen, usjarmerende betjening, non eksistent service og jevnt over utrivelig lobby.
    hvor i svarte ble det forresten av alle utstillerne på lørdag etter 20?
    når de først hadde ofret helgen kunne de jo fortsatt å deme utover til de små timer....
    det var mere fart på gatekjøkkenet oppi streeten på vei hjem fra Audioaktøren
    Lauland var et sjarmerende lysglimt på kvelden, selv om noen putta på litt for mye penger på blåruss-selgeren i den rød genseren
    nå tror jeg jommen jeg skal høre på litt musikk
    ble ikke mye av det i helgen......
    mvh
    Leif
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    eneste jeg er interessert i å høre om er hvoran det gikk med platesamlinga (dødsbo) som ble solgt i Horten i går. 30 kroner for singlene, 60 spikers for Lpene hvistnok.
    malplassert spørsmål blant utstyrsgeeks seff, men jeg forsøker likevel. :-*


    overprisa GTs i røten hotelbar for andre kaste bort livet sitt på. suckers
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.100
    Antall liker
    2.291
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    For meg var messens klart beste lyd hos Intrepid AV. På et knøttlite rom låt de små gulvstående fra Aerial Acoustics helt forrykende. Utrolig fyldig, men samtidig veldig oppløst. Flott dynamikk og bra naturlig bass fra disse småtassene. Selvsagt topp elektronikk fra Theta, her ble jeg sittende en stund. Messens klart mest entusiastiske bransjeaktør også, dette var virkelig bra. Skikkelig opptur da dette var det siste rommet jeg besøkte før jeg satte meg i bilen.

    Likte også Sonus Faber Olympica veldig godt, men synes man kunne skrudd ned suben et hakk. Likevel var dette veldig musikalsk og bra, synes jeg.

    Stakkars HF med det håpløse rommet. Heldigvis er Ganilsen veldig flink, og fikk vel det beste ut av det. Jeg synes Marten Django L var spretten og morsom, med hørbart bra potensiale. Men bassen ble veldig romlete og hul. Adam låt muligens noe bedre, i alle fall annerledes...men latterlig dårlig rom.

    Hadde som noen andre påpekte håpet at OHFC var noe mer spennende med alt de har i sortementet. Likevel må jeg innrømme at forskjellen med og uten Isotek-boksen var svært hørbar. Det virket som om høyttalerne hadde vokst en størrelse.

    Jeg har hatt store forventninger til Tannoy DC10Ti, men jeg liker den ikke så veldig godt. Synes mellomtonen dominerer for mye, og det blir for lite luft i toppen for meg.

    JAS audio var katastrofalt dårlig, jeg forstår ikke at man velger å demonstrere med så dårlig lyd. Her kan man heller ikke klage så veldig på rommet. Pbn Montana låt piggtråd på den halve låten jeg orket å høre på. Dali Rubicon 8 låt også veldig hardt og uinnspilt, skuffende.

    Skulle jeg kjøpt høyttalere basert på inntrykkene i Horten, lørdag, hadde det blitt Aerial Acoustics helt uten tvil.

    Det er en fin messe, synes det var greit med publikum. Det mangler noen bransjeaktører, og jeg tror det er dumt av dem ikke å stille. Mange av oss reiser noen timer for å oppleve messen og dette er nok for mange den eneste anledningen man har til å møte bransjeaktørene. Derfor tror jeg det er lønnsomt for disse å stille opp, uansett om man får noen salg umiddelbart eller ikke.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    @Lmc. Rett på : Du nevnte at du opplevde litt loudness attitude på de tannoy dc 10. Var det med den lille søte luxilla rør n10 eller med den store 20watteren?
    Personlig fant jeg tannoy lyd som ikke mest korrekt, men helt klart det rommet som ga meg smil, og må ha feelingen :)



    Ellers en bedre enn ventet messe. Et par poser med vinyl.
    Fikk hørt brutalt nydelig og engasjerende lyd hos Swissonor.
    En smule arroganse blant publikum. Lite kø kultur.
    4/6 på min terning ;)
    AD
     

    Kondis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.02.2013
    Innlegg
    912
    Antall liker
    712
    Sted
    Okkaby
    Torget vurderinger
    13
    Er det ingen som har noen messe bilder?????
    Her er et fra 150 års jubileet til Horten fengsel,, NB:legg merke til pølse gryta på bordet...
    CIMG02271.jpg
     

    northpole

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.11.2010
    Innlegg
    650
    Antall liker
    553
    Får gi noen dårlige bilder da.Kan dessverre ikke kommentere noe til bildene da jeg tror det hos endel utstillere var en hemmelighet hvem som solgte og hva dem solgte:)Må bare få takke alle de hyggelige menneskene jeg møtte i helga .Artig å få noen ansikt å koble til nick'ene her på sentralen .Takk for en trivelig helg.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    kul Stellavox
    made in Switzerland som Nagra og Studer
    mvh
    Leif
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Først vil jeg rette en stor takk til Jørgen og Terje, for at vi nok engang fikk ei flott messe i Horten! 😊😊😊😊😊😊😊

    Swissonor hadde messens beste lyd i mine ører. Blir aldri feil med rør og horn. 😎👍
    Jeg likte også lyden hos Hifiguiden. Arild spilte forskjellig og variert musikk, noe han alltid gjør. Høyttalerene han spilte på låt åpne og dynamiske. Kan grunnen være at de er lettdrevne og har horn i toppen tro? 😉
    Synd med elementet på den ene Doxa høyttaleren, for det lille jeg hørte låt lovende. 😊
    Enig med Roda om oppsettet til Miles, best lyd kontra pris. Tøffeste produkt på messa var Klipsch Stadium hos Mono. 😎 Harbeth er også noe jeg kunne tenkt å fått hørt i et bra rom, det tror jeg blir bra. 😊 Tannoy og Luxman var morsomt å høre på, om ikke korrekt. Jas på høyt volum i kjelleren til Audioaktøren var også en happening. 😎
    Sosialt og trivelig var det i Horten i helgen, godt øl har de også i Horten👍
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.145
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    så JanOlav... hørte at du koste dæ på Zensati rommet...


    :):):):):):):):):):):):):)
     

    O.P.K.

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    192
    Antall liker
    23
    Har vært mange ganger på Horten-messen og vært delvis skuffet hver gang. Men la meg først nevne noe positivt denne gang: Likte svært godt Sonus Faber med Ayre etc. God info fra selger. Men: Har aldri tidligere irritert meg så mye som denne gangen.Veldig dårlig info ang merking av rommene !!! Helheten ble ganske så rotete ang rom og hvem som spilte på hva.
    Var innom søndag - andre delen av dagen. Mange presentatører virket nokså trøtte og lite interessert i hva de holdt på med - med noen ganske få unntak. Har messen overlevd seg selv ?? Likevel: Ros til Terje N. for at han står på !
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Tykte det var ei fin messe i år. Mange fine produkt med potensiale, sjølv om lyden kanskje ikkje kom til sin rett alle stadar. Men det gjekk godt å høyre at mykje av utstyret hadde potensiale til å gjere det bra. Men sjølvsagt, det må nok jobbast meir enn ein har høve til i messesamanheng.

    Eg likte mykje. Thorens-spelarene til Swissonor var sjokkerande bra etter prisen (og så DEN pickupen då!)Og anlegget var generelt godt avstemt. Skulle også likt å brukt meir tid på Manley - eg er veldig fornøgd med Manley, sjølv om Luxman heilt opplagt har store potensiale.

    Det var mange flotte høgtalarkonstruksjonar, og det er vanskeleg å blinke ut ein favoritt. Men dei nye Eminent Techonology var forbausande bra, både ut frå pris og reint generelt. Men det var massevis av høgtalarar som det skulle vore lytta nærare til, ikkje minst dei italienske på naborommet vårt. Og så Gradient Helsinki, då. Veldig spennande på alle måtar. Berre for å nemne nokre.

    Det aller beste med messa er etter kvart det sosiale. Såleis burde vi lokke meir folk dit av dei slaga (aldergrupper, kjønn) som ikkje normalt er der. For audiophile var det ei god messe, der vi fekk synt oss fram. Det kom ein del for å spørje Rudi om vinylråd, og det gjekk bra på laurdag. Nokre kom med vinylutfordringar også søndag, og då måtte Stig og/eller eg svare. Men søndagens hovudattraksjon var nok Stig Arne sitt firetusenkronersoppsett. Vi fekk svært mange hyggjelege kommentarar.
    Takk til alle interesserte. Kjekt å helse på. Pass på å sjå om du har kome med på videoreportasjesnuttane våre.

    Ein spesiell takk til Terje. Utan Horten-messa hadde det vore mindre spenning i hobbyen vi driv med, og vanskeleg å vere med på turbohifi.
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    Synes også Sonus Faber med Ayre elektronikk var flott og ikke minst lekkert.
    Hyggelig å se at det var noen anlegg som ikke kostet skjorta der også.
    Fikk endelig hørt Naim og selv om rommet var noe betong i klangen opplevde jeg å få "foten" effekten som så mange nevner om de sære Britiske grønne boksene. Noen som vet hvor mange som tok turen på messen i år? Synes det var til tider svært mye folk i rommene.
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.121
    Antall liker
    3.903
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Kjempebra, lånte facebooken til kona og det ser veldig bra ut ja. Dagens kuleste sålangt må vel være den spolebandspilleren:)
    Ny dose lagt til. Ligger også ute på flickr:

    https://www.flickr.com/photos/mortenteinum/sets/72157648779605516/

    Nå drar jeg på ferie i det grønne morgen tidlig (HV), så jeg rekker nok ikke legge ut bildetråd før jeg er tilbake derifra.

    De Thorens platespillerne ser også veldig fine ut, er det gamle modeller som er pusset opp med nytt chassis og greier?
    Jepps. Det stemmer.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Gradient var et nytt og meget positivt bekjentskap for min del!

    Oppløst, flott bredde og spredning. Satt aldri midt i sweetspot, men koste meg likefullt. Dypbass er kanskje et minus, men totalt sett meget bra.

    Designet er jeg mer usikker på. Stilig nok der det stod i demorommet, meni stua mi....?
    Har aldrig hørt Pink Floyd så blodfattig som på Gradient.
    Ganske pussig synes nå jeg, uten å ha vært der. Men, men.

    Jeg ser forresten at de spilte på Helsinki. En ting å merke seg med Helsinki er at man står ganske fritt til å påvirke klangbalansen ved å vri høyttalerne ut og inn. Jeg vil tro at klangbalansen ble opplevd ganske så forskjellig ettersom om man satt rett i krysningspunktet til toppene eller langt bak i rommet.

    Jeg har nå alltid ment at 2*12 i dipol er litt lite, og 1*12 er naturligvis enda mindre. Men mer blodfattig enn skoesker med en 5" i? Har du ikke hørt det før? Må for all del ikke leses som en oppfordring. Skoesker er laget for å bære nye sko hjem i.

    :D
     

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    1.947
    Antall liker
    1.283
    Torget vurderinger
    2
    Ser det er flere som sier at Tannoy DC10Ti manglet litt energi i toppen. Er er mulig å få dem til å fungere på mindre gode innspillinger? Eller blir de forstsatt for avslørende?

    Jeg er litt skeptisk til å dra på Hifi-messer. Mest fordi jeg vet ikke hvor mye jeg ville fått ut av å høre på høyttalere med musikk jeg aldri har hørt på før.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn