Horten 2014 - DIY stand, noen som blir med?

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
5.636
Antall liker
394
Hva med å vise ytterpunktene mellom de helt kompromissløse prosjekter når det gjelder både det visuelle og det funksjonelle og samtidig vise at innpakning ikke betyr all verden for lyden.

Kanskje noe ala kasserollelokkprototypen til BEE eller prototypen til en ikke ubetydelig konstruktør.

nv00.png
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.858
Antall liker
10.695
Torget vurderinger
10
En 2 veis fulltonedipol er IMO en svært enkel måte å få engasjerende lyd på.
Ikke trenger man avanserte snekkerferdigheter, heller ikke å dele i det vanskelige 1000-5000 Hz området, det er relativt billig, 15 tommer PA elementer gir bra slam og stående bølger er et mindre problem enn med bokshøyttalere.

Ellers er er det også like moro å vise topp håndverk som kloner av Sonus Faber, Impulse H6, mine små røde Tekton osv. Lenco platespillere er bang for the bucks, det er mange habile DIY rørforsterkere på sentralen, som nevnt er Madmans Holton 2x100 watter både estetisk og kvalitetsmessig på et svært høyt nivå for å nevne et eksempel av nyere dato. MAE SET. Er også velkjent.

Det ville selvsagt være nærmest umulig å rigge et 4 veis State of The art hornsystem der men det er ikke intensjonen. Tanken er å vise at DIY er gøy, at det kan se bra ut, at komponentkvaliteten ofte er i verdensklasse og også ha et oppsett eller tre man kan spille på for å vise at det funker. Så kunne det vært en liten plakat i en A4 ramme med en kort beskrivelse av kostnad og komponenter for å bygge emnet.
 

oks81

Æresmedlem
Ble medlem
29.10.2012
Innlegg
12.785
Antall liker
11.273
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
3
Dette MÅ da kunne la seg gjøre til neste messe!
HEL: Åpen baffel, Klasse A transistor til fulltone, Et eller annet med litt power til PA-element, aktiv deling!
Dette er i din bane! :)

I tillegg et eller annet iPad greier så folk kan spille det de vil!

Hadde jeg bodd nærmere skulle jeg gladelig hjelpt til! (sage sponplater f.eks.........) :D
Stå på!

Mvh.
oks
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
Jeg har akkurat fått inn de siste delene til en DHT LCR Riaa hvis det er interessant å stille ut og lytte til.
R
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.858
Antall liker
10.695
Torget vurderinger
10
Det koster fra 5500 og oppover for et rom.
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.019
Antall liker
2.109
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Er en del F5 DIY som kunne vært stilt ut.
 

funbunny

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2004
Innlegg
579
Antall liker
196
Sted
Ved Mjøsa
Tøft! Få høre hva dere får til av godlyd da gutta ( men da må dere love å ikke skylde på rommet ) :rolleyes:
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.972
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Det koster fra 5500 og oppover for et rom.
Prisen for et rom er nok hinsides hva en DIY'er kan tenke seg å bruke for å vise fram sitt eller sine prosjekter.
Noen entusiaster forsøkte dette for noen år siden. Et par ganger tror jeg.
De fikk stor oppmerksomhet. Bortsett fra det?
For enda flere år siden ble det arrangert "Rørtreff" i Oslo og noe senere i Kviteseid i Vest Telemark.
Et treff for DIY'ere ble også arrangert i Mandal.
Et passelig stort "festlokale" vil være langt bedre egnet enn et lite og overpriset hotellrom.
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.281
Antall liker
2.525
Torget vurderinger
1
Tøft! Få høre hva dere får til av godlyd da gutta ( men da må dere love å ikke skylde på rommet ) :rolleyes:
Gjelder samme regler for akustikk sel om det er diy vet du….

Nei det er ikke billig og rommene er ikke ideelle, men er det i heletatt noen som ønsker å være med?
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.972
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Jeg blir der uansett. Tar med det jeg har plass til i bilen :)
 

ptb

Æresmedlem
Ble medlem
27.11.2008
Innlegg
14.433
Antall liker
17.149
Sted
Oslo
Torget vurderinger
13
Det koster fra 5500 og oppover for et rom.
Prisen for et rom er nok hinsides hva en DIY'er kan tenke seg å bruke for å vise fram sitt eller sine prosjekter.
Noen entusiaster forsøkte dette for noen år siden. Et par ganger tror jeg.
De fikk stor oppmerksomhet. Bortsett fra det?
For enda flere år siden ble det arrangert "Rørtreff" i Oslo og noe senere i Kviteseid i Vest Telemark.
Et treff for DIY'ere ble også arrangert i Mandal.
Et passelig stort "festlokale" vil være langt bedre egnet enn et lite og overpriset hotellrom.
Om man ser bort fra å kunne presentere noe kvalitativt lydmessig i form av demo (hvilket min erfaring fra Horten tilsier at svært få klarer å få til allikevel:cool: ), så er det jo "mange" som kan dele på et slikt rom.
Hva man ville ønske å oppnå, eller ha for motiv for å evt. delta, vil jo variere sterkt fra person til person, men man vil jo under en slik messe nå frem til et langt bredere publikum enn hva en dedikert DIY-messe i et "festlokale" ville gjøre.

Selv kunne jeg vurdert å stilt med både vinylsnurre og USC-vasker i en slik sammenheng. "Ekstrakostnaden" ved å dele leie av et slikt rom ville uansett representert en liten del av de totale utgiftene for en slik helg (transport, overnatting, mat, drikke osv)
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.972
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Jeg fortsetter tradisjonen og hjelper MOTRON med hans stand. Vesentlig rør.
Siden MOTRON leverer mye til DIY'ere har han i mange år også hatt et rom med mer DIY saker: Byggesettt, komponenter og testinstrumenter.
Jeg spanderer gjerne tid på å teste (kanskje gi noen råd) om noen tar med seg et prosjekt med rør.
I år kan jeg også avlaste MOTRON med å teste rør.
Hvis noen vil vise fram sitt rørprosjekt skal jeg nok finne plass:)
 
  • Liker
Reaksjoner: SAL

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Eget DIY rom;
Hva med å sende inn kandidater til en Jury.
Den som vinner får rommet vederlagsfritt (sponset av hotellet).
Dette burde vel være mulig å ordne?
 
Topp Bunn