Høyttalere HORNOGRAFI !!!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Bånddiskant og greier... Ser kult ut dette.. Hva er egentlig den fysiske str på disse kreasjonene ? Tipper bildet lyver litt for ting så så smått og nusselig ut... :cool:
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.822
    Antall liker
    104.039
    Torget vurderinger
    23
    Nusselig er vel ikke helt den beskrivelsen som umiddelbart rinner meg i hu... det går med rundt regnet seks breddemeter pluss en meter på hver side.... og drøyt to i høyden. Men jeg kan ikke se for meg en bedre anvendelse av disse metrene...?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Det var det jeg tenkte. Bildet lyver litt. Er det Fostex nok en gang ?
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Italienske Suon'arte.
    ALE mellomtonedriver. Åpent basskabinett. Deling på 200hz og 3000hz
    ALE.jpg
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Ai ai, ser nå at suon arte er kun importør.
    Kule saker, men nok et eksempel på slenge/henge på diskanter. Er det bare vi som er så anale med å ha dette på vertikal akse?
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Prisen er ikke noe særlig mer enn et halvslitent småbruk (200.000 euro).
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.822
    Antall liker
    104.039
    Torget vurderinger
    23
    Er det bare vi som er så anale med å ha dette på vertikal akse?
    Neida, ikke bare oss, men vi er faktisk etter hvert ganske så avanserte på dette enten du tror det eller ei. Har en teori om at vår langt fremskredne digitale samfunn/gode økonomi/fortsatt nogenlunde "ung" alder på mange hifi og DIY interesserte innvirker på dette. Vi er nok veldig opptatt av ny teknologi, målinger etc. og følger med hva som skjer worldwide. I Japan er sakene litt annerledes, hiend segmentet domineres av tildels gamle tradisjonstro menn, dertil kommer ofte langt mer begrenset plass enn hva du finner i vestlige land, noe som gjør at dette med å komprimere slike oppsett blir veldig viktig.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    13.362
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    cutting edge DIY pusher grenser og Norge er langt fremme
    lett å se internasjonalt , der ofte DIY er motivert av å spare penger......et typisk dansk DIY fenomen imo :rolleyes:
    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.822
    Antall liker
    104.039
    Torget vurderinger
    23
    Dansk ja, men også et utpreget amerikansk fenomen... ikke minst innen hornsegmentet (siden vi er i en horntråd). Har sagt det før og gjentar det gjerne, folk legger ned hundrevis av timer på fikse ideer, spekulering og uttenking, saging, sliping, liming, sjauing osv..... men å bruke litt mer penger på virkelig gode elementer/drivere etc. DEN sitter veldig langt inne. Og da blir det gjerne bare å bevege seg horisontalt på kvalitetsaksen dessverre. Som alltid finnes det unntak, men ikke mange/tydelige.
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Nå har jeg hatt noen runder og hørt et knippe cutting edge DIY hornsystem, og det er slående hvordan de er bygd opp med basis i praktisk og teoretisk kunnskap.
    Skal en først benytte drivere til 100K++ må det være et enormt ubrukt potensiale når dette bare slenges på med strikk og binders, og en skulle tro at det er kun den høye prisen som er greia.

    Men jeg har også respekt for DIY konstruksjoner som utvikles med tanke på å få best mulig resultat basert på vitenskapelig kunnskap til lavest mulig pris. Det må jo være den største utfordringen, ennå det kan virke til tider litt krampeaktig når folk nærmest blir skjelt ut på DIYaudio for å bruke drivere som koster mer enn 100 dollars. Har inntrykk at mange av de norske hornsystemene er en gylden middelvei, da de er bygd opp rundt betalbare komponenter, men med basis i knowhow, samarbeid og guts til å gå nye veier.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.822
    Antall liker
    104.039
    Torget vurderinger
    23
    Nå har jeg hatt noen runder og hørt et knippe cutting edge DIY hornsystem, og det er slående hvordan de er bygd opp med basis i praktisk og teoretisk kunnskap.
    Skal en først benytte drivere til 100K++ må det være et enormt ubrukt potensiale når dette bare slenges på med strikk og binders, og en skulle tro at det er kun den høye prisen som er greia.

    Men jeg har også respekt for DIY konstruksjoner som utvikles med tanke på å få best mulig resultat basert på vitenskapelig kunnskap til lavest mulig pris. Det må jo være den største utfordringen, ennå det kan virke til tider litt krampeaktig når folk nærmest blir skjelt ut på DIYaudio for å bruke drivere som koster mer enn 100 dollars. Har inntrykk at mange av de norske hornsystemene er en gylden middelvei, da de er bygd opp rundt betalbare komponenter, men med basis i knowhow, samarbeid og guts til å gå nye veier.

    For all del, man velger approach etter praktiske og finansielle muligheter, og for mange (de fleste) er det nok enklere å svi av en mengde "gratis" timer på å otimalisere den delen av DIY som de faktisk har muligheten til. Ser den. Dessuten, for mange så vil plassproblematikken fort melde seg og sette begrensninger på mangt og meget.

    Har ingen ting imot at folk ser hvor langt de kan tøye strikken med rimelige komponenter - men, og dette er et stort MEN... det finnes lærdom i å omgås kostbare og virkelig gode saker også, lærdom som kunne vært utnyttet lengre nedover på rangstigen. Helt analogt til F1 og andre ekstreme bilsportvarianter, hvor cutting edge teknologi etter hvert skaleres ned og kommer standard produkter til gode.

    En annen ting forøvrig, som er irriterende, er folks utpregede vilje til å rakke ned på kostbare elementer/drivere uten at de hverken har forstått hvorfor de betinger slike prislapper eller at de noensinne har HØRT hva slikt utstyr kan gjøre. Da bør man i anstendighetens navn i det minste la det være en liten åpning for at ting kan ha noe for seg, og ikke kategorisk bare avvise ting som "overpriset tull".
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    13.362
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    no bullshit design....
    tøff-stygge imo
    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.822
    Antall liker
    104.039
    Torget vurderinger
    23
    Her er forsterkerrekka til AudioTekne... grei line-up forsåvidt. Karen er forøvrig hel-hekta på karbon, har også en platespiler som er rimelig karbonifisert, og han selger også løse karbonblokker i forskjellige størrelser og til ymse formål. Hver mann sin lyst sa brura, og tredde !@%%.*# over kosteskaftet :rolleyes:

    at2.jpg
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Enig, men mer tøft enn stygt. Bassløsningen er vel en slags kardioid eller aperiodisk?

    audiotekne.jpg
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.971
    Antall liker
    13.362
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ser ut som Takatsuki 300B i bunnen av racket....
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.822
    Antall liker
    104.039
    Torget vurderinger
    23
    Tror det er Fukomoto..:cool:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.330
    Sted
    Smurfeland
    Jeg tenkte bare: Oi! :)

    Likte særlig den fiffige detaljen med lastestroppene.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.822
    Antall liker
    104.039
    Torget vurderinger
    23
    Nei, et sted går genseren.
     

    permorten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.10.2005
    Innlegg
    3.615
    Antall liker
    1.749
    Torget vurderinger
    6
    isops_blog_image_2_amateur_wireless-520x326.jpg

    Det er en ting jeg alltid har lurt på, i gamle dager - og gjelder det ennå - går alle horn interesserte med frakk ?
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    Syntes personlig det er grisekult når folk gutser og tenker til de grader utenfor komforsonen. Kudos til den gale danske! Og låter det fett i tillegg er det en bonus. Det der kunne jo forresten vært hjemme hos Rune S!
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.330
    Sted
    Smurfeland
    Vis vedlegget 287801
    Det er en ting jeg alltid har lurt på, i gamle dager - og gjelder det ennå - går alle horn interesserte med frakk ?
    Jeg syns man burde. Og at driver man med horn, så heter det ikke "lytterom", men "laboratorie". Det er iallfall stilen jeg kommer til å legge meg på hvis jeg begynner med DIY horn noen gang.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn