Hjemme hos HasseBasse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.277
    Antall liker
    21.036
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Har hatt en Rotel RA-980BX på benken for en gutt. Da jeg ringte og sa, at nå var den ferdig, ville gleden
    ingen ende ta.
    Men bilen hans hadde nedbrudd, så da jeg sa, at jeg ville kjøre den til Billund for han, da opnådde jeg
    nermest Guru-Status 😂 😂 Så av med taket og temmelig brennt i toppen nå.
    Da jeg skulle igjennem Vejle, kunne man jo besøke "Moby Disk", som hadde utsalg på en hel del vinyl.
    Det blev til 2 titler.....

    Roy Haines (139,-)
    L1010171.JPG


    og "The Complete Birth of The Cool" (199,-)
    L1010172.JPG


    Sånn gikk den dag. Nå litt platevask og en Heineken 🥰
     
    Sist redigert:

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.912
    Antall liker
    4.074
    Torget vurderinger
    1
    Kaldeste mai på 74 år i Chile.
    Så hvor blir det av den Globale oppvarmingen da, er den avlyst nå. 🤭 😁 😁

    En uvanlig høstkulde har bredt seg over deler av Sør-Amerika. I Chile har man nå registrert de kaldeste mai-temperaturene på 74 år.
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.277
    Antall liker
    21.036
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Og da var endda en jobb utført til UG+ 🤣
    og det endda helt uten diagram.
    Kompissen fra Bruxelles er "hjemme". Vi hadde den årlige ete/drikke-fest sisste helg, med 2,6Kg oksemørbrad,
    som viste seg å være 1/4 av mørbraden fra en belgisk "Bleu Belge" ku. Langtidsstekt på grillen..... MUMS 🥰


    Nå..... men hadde medbragt sin "digitalis" som hadde vært nedpakket i 5 år imens de bygget nytt hus.
    Nå virket det ikke, sa han.
    Audio Alchemy Digital Decoding Engine v3.0 DAC og en reclock´er
    Audio Alchemy Digital Transmission Interface v2.0.
    2 digre powersupplies og en liten I2S-kabel mellem de 2.
    Da jeg satte strøm til de, tok det mindre enn 2 minutter før hele stuen stank av råtten fisk 🤣
    Elendige, nesten kortsluttede elektrolytter i massevis. Alle Nichicon Muse feilet ingenting, go figure........
    Dette er 4-lags printplater, så med forsiktighet blev alle de dårlige byttet. Var det lyd??...NEI.
    Var det lys?..... JA.... Faen heller. La printene ovenpå lyskasse for å se de mellemste prinbanene, og ganske riktig.....
    Gjennempletteringer var avbrutt noen steder. Det har man "lus" til, så etter mye målen og tjekken, skulle det
    igjen stå sin prøve.......
    Love and behold........ Dritten virker..... 100%. Signal inn i reclocker, I2S til DAC, analog ut fra DAC og faen meg,
    om ikke det blev den fineste lyd.

    L1010176.JPG

    L1010177.JPG


    Etter å ha hørt hele JT CD´en må jeg bare konstatere......... DAC´s har ikke blitt særligt mye bedre de sisste
    10-15 år. Denne og en oldgammel AVM DAC (som "bare" kunne 32, 44.1 & 48KHz) er noe av det beste, jeg
    har hatt innenfor døren. Min egen DIYDAC med rør må se seg slått ut her..... (back to the bench)
    Nå er det tid for en velfortjent Tuborg (y)😁
     
    Sist redigert:

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.912
    Antall liker
    4.074
    Torget vurderinger
    1
    Reparatøren det er gutten sin det, flink du Hasse Basse. Nå må du ha en strålende flott helg med masse vann i varmen . Skål 🍻 🍻
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.248
    Antall liker
    2.782
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Og da var endda en jobb utført til UG+ 🤣
    og det endda helt uten diagram.
    Kompissen fra Bruxelles er "hjemme". Vi hadde den årlige ete/drikke-fest sisste helg, med 2,6Kg oksemørbrad,
    som viste seg å være 1/4 av mørbraden fra en belgisk "Bleu Belge" ku. Langtidsstekt på grillen..... MUMS 🥰


    Nå..... men hadde medbragt sin "digitalis" som hadde vært nedpakket i 5 år imens de bygget nytt hus.
    Nå virket det ikke, sa han.
    Audio Alchemy Digital Decoding Engine v3.0 DAC og en reclock´er
    Audio Alchemy Digital Transmission Interface v2.0.
    2 digre powersupplies og en liten I2S-kabel mellem de 2.
    Da jeg satte strøm til de, tok det mindre enn 2 minutter før hele stuen stank av råtten fisk 🤣
    Elendige, nesten kortsluttede elektrolytter i massevis. Alle Nichicon Muse feilet ingenting, go figure........
    Dette er 4-lags printplater, så med forsiktighet blev alle de dårlige byttet. Var det lyd??...NEI.
    Var det lys?..... JA.... Faen heller. La printene ovenpå lyskasse for å se de mellemste prinbanene, og ganske riktig.....
    Gjennempletteringer var avbrutt noen steder. Det har man "lus" til, så etter mye målen og tjekken, skulle det
    igjen stå sin prøve.......
    Love and behold........ Dritten virker..... 100%. Signal inn i reclocker, I2S til DAC, analog ut fra DAC og faen meg,
    om ikke det blev den fineste lyd.

    Vis vedlegget 1026623
    Vis vedlegget 1026624

    Etter å ha hørt hele JT CD´en må jeg bare konstatere......... DAC´s har ikke blitt særligt mye bedre de sisste
    10-15 år. Denne og en oldgammel AVM DAC (som "bare" kunne 32, 44.1 & 48KHz) er noe av det beste, jeg
    har hatt innenfor døren. Min egen DIYDAC med rør må se seg slått ut her..... (back to the bench)
    Nå er det tid for en velfortjent Tuborg (y)😁
    Hasse bassen ,,,det er som med damer som med daccer

    Noen liker mora ,,, noen dattereren

    Ps neste test en dual AKM ? 😍
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.277
    Antall liker
    21.036
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jubii..... ennå en jobb overstått (y) 🥰

    Hagemannens (Flemming) holder på å bli trøtt av allt B&O´et sitt. Har nådd en alder, hvor renovering er tiltrengt,
    og har sagt, at jeg gjør det gratis, men men......
    I skuret utenfor, har jeg en del gammelt Tandberg stående, og nå hadde han forelsket seg i en TR-220.
    Har aldrig sett på noe av det, så inn på bordet med den (han hadde meldt sin ankomst for å hente i morgen) 🤣🤣
    Strøm på = ingenting (nesten).
    4A sikring gått. Ny i..... eksploderte ommgående.
    Utgangs-elektrolytter.... 1 lekk og en kortsluttet. Hovedelektrolytt lekket ut på bunnplaten. Alle 4 utgangstransistorer
    defekte. Erstattet de med BDW93C/94C. TO-220 passer fint og spennes lett mot bakplaten med de originale
    spenn-jigs.
    Justert tomgang til 6mA kald. Dønn stabil. Lys i alle pærer, FM, Stereo, Riaa, allt funker 100% :love:.
    Nå skal den samles og treverket oljes og poleres til Danmarks fineste TR-220 ............
    Nå skal jeg fxxx mxx jekke meg en "søndagsbajer" 😁

    L1010180.JPG
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.605
    Antall liker
    8.297
    Sted
    Oslo
    Down memory lane
    Som ung lovende/lømmel eller bare gatas skrekk (velg det som passer)
    fikk jeg overtalt min far til å kjøpe TR 220(G) den med integrert Dual spiller på toppen og de virkelig highend høytalerne Beovox s30.
    En tid sto jeg opp en time tidligere for å spille rock'n roll inden jeg gikk i skole.
    Hadde min far kjøpt trekkspill, så hadde jeg måske sittet og spilt på gaten med hatten foran meg, istedet baler jeg med den ugjennomtrengelige jungelen der heter High-End og lider av kronisk highfidelitis
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.455
    Antall liker
    13.130
    Da var resten klaret.
    4 nye gummiføtter, da 2 av originale manglet.
    Front pusset opp. Knapper vasket i varmt sulfovann og renset med tannbørste.
    Treverk renset opp og voks/oljepolert.
    Synes faktisk den blev ganske fin 🥰

    Vis vedlegget 1027288
    Fanden meg flink du Hassebasse, både med elektronikk og treverk :cool:
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.605
    Antall liker
    8.297
    Sted
    Oslo
    "Men hvorfor ser vi det høje akoholforbrug bandt seniorene"?

    Kanskje fordi de har for mye fritid...? Hadde pensjonsalderen strukket seg til de ble 90 år så hadde det muligens blitt mindre alkoholdrikking også - bare et forslag... 😂
    En periode i Russland gikk vodka konsumet ned og levealderen opp.
    Hva ville resultatet blitt i våre land?
    Dramatisk økte pensjons kostnader.
    Gi de gamle øl/vin/sprit på blåresept.
    Vinn/vinn for alle!
     

    Laban MK3

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2016
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    1.528
    Sted
    Plankebyen
    Torget vurderinger
    2
    Og da var endda en jobb utført til UG+ 🤣
    og det endda helt uten diagram.
    Kompissen fra Bruxelles er "hjemme". Vi hadde den årlige ete/drikke-fest sisste helg, med 2,6Kg oksemørbrad,
    som viste seg å være 1/4 av mørbraden fra en belgisk "Bleu Belge" ku. Langtidsstekt på grillen..... MUMS 🥰


    Nå..... men hadde medbragt sin "digitalis" som hadde vært nedpakket i 5 år imens de bygget nytt hus.
    Nå virket det ikke, sa han.
    Audio Alchemy Digital Decoding Engine v3.0 DAC og en reclock´er
    Audio Alchemy Digital Transmission Interface v2.0.
    2 digre powersupplies og en liten I2S-kabel mellem de 2.
    Da jeg satte strøm til de, tok det mindre enn 2 minutter før hele stuen stank av råtten fisk 🤣
    Elendige, nesten kortsluttede elektrolytter i massevis. Alle Nichicon Muse feilet ingenting, go figure........
    Dette er 4-lags printplater, så med forsiktighet blev alle de dårlige byttet. Var det lyd??...NEI.
    Var det lys?..... JA.... Faen heller. La printene ovenpå lyskasse for å se de mellemste prinbanene, og ganske riktig.....
    Gjennempletteringer var avbrutt noen steder. Det har man "lus" til, så etter mye målen og tjekken, skulle det
    igjen stå sin prøve.......
    Love and behold........ Dritten virker..... 100%. Signal inn i reclocker, I2S til DAC, analog ut fra DAC og faen meg,
    om ikke det blev den fineste lyd.

    Vis vedlegget 1026623
    Vis vedlegget 1026624

    Etter å ha hørt hele JT CD´en må jeg bare konstatere......... DAC´s har ikke blitt særligt mye bedre de sisste
    10-15 år. Denne og en oldgammel AVM DAC (som "bare" kunne 32, 44.1 & 48KHz) er noe av det beste, jeg
    har hatt innenfor døren. Min egen DIYDAC med rør må se seg slått ut her..... (back to the bench)
    Nå er det tid for en velfortjent Tuborg (y)😁
    Tenke seg alt hva man har lagret:)
     

    Vedlegg

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.277
    Antall liker
    21.036
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Sensasjonsjournalistikk/clickbate.
    Ikke uvanligt, når noen fascist-journalister oppfinner problemer som ikke er problemer.
    Noen helse (idioter) råper "ulv", når andre ikke lever etter deres innbillte rettningslinjer.
    Litt bedehus/jehovas vittne-mentalitet, der det MÅ være feil på folk, som ikke "har sett lyset".
    Bare å ignorere.

    Bør vi være bekymret på basses vegne? Er en intervensjon det rett🤔
    Når ommgangskrets/familie ikke ser ett problem, da er det ikke noe problem ;)

    Han er vel gammel nok til å svare på det selv?
    Tror, jeg har gjort det nå 😁

    "Men hvorfor ser vi det høje akoholforbrug blandt seniorene"?
    Men gjør vi det da???

    Gi de gamle øl/vin/sprit på blåresept.
    NOW we´re talking 😂😂😂

    Jeg syns at det er positivt at de som tåler mest drikker mest! (y) 😅
    Deg liker jeg :love: @Dolbytor ............. en mann med format :love:
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    41.096
    Antall liker
    87.450
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Jeg satt og switchet mellom kanalene på tv og da jeg kom til DR1, var det dette bildet som dukket opp. Jeg skal ikke si hvem jeg tenkte på. 🤣🤣🤣

    At det kan være et problem er en helt annen historie 😁
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.277
    Antall liker
    21.036
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Vennerne dør eller falder fra på anden måde. Energi niveauet falder.
    Det er jo desværre en af de mere kedelige sider ved at komme op i alderen.🥰
    Skiftende perioder i livet. Først er det venners og éns egne bedsteforældre, der "ryger".
    Senere er det venners og éns forældre. Så kommer tiden med jævnaldrende venner, der falder fra... en efter en.
    Alene den sidste er jo årsag nok til at ta sig en øl eller to.
    Samtidig som pensionistlivet indfinder sig, kommer nødvendigheden af at holde sig i gang for at undgå tab
    af muskelmasse med tilsvarende, faldende niveau. (Er ikke selv særligt go til det).
    De, som tror, at allt er "fryd & gammen" ved å bli pensionist, kan godt tro om igen. Bare problemer
    som hoper seg opp i et helt ukjent niveau som aldrig før.
    Tror, jeg skal gå å ta meg en ØL nå 🍺
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn