High End Munchen 2015

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Jeg kan ikke konkurrere med bildene som herremennene i linkene over legger ut, men drister meg til å legge ut noen bilder og forsøker å formidle noen av inntrykkene jeg sitter igjen med.. Det beste først! Er enig med øyeblikks begeistring for de nusselige Boenicke Audio høyttalerne. De var morsomme! Dog er jeg ikke helt sikker på om jeg syntes de var så fantastiske til prisene som ble nevnt. Det mest imponerende var lyden og basstrøkket som trillet ut av disse konstruksjonene Legger ut bilde av dem en gang til:
    0189321e6634679146516be40f0c664697b893cb2e.jpg

    Ellers er jeg ganske imponert over hvor grei lyd det er hos mange utstillere. For min del traff Thomas Mayers rom blink med både estetikk og lyd. Wolf von Langa hadde premiere på sin nye modell Swing Wolf von Langa | SWING Gallery Med 2x 12,5" field coils i åpen baffel var dette en bass som traff rett i mitt hjerte. Minte ganske mye om signaturen i mine egne basstårn, men 5x15" GPA er i mine ører bedre enn 2x12,5" field coil. Det kuleste med WvL høyttalerne var at de store "bass-elementene" spilte hele registeret opp til der hvor diskanten overtok. Jeg var en stund sikker på at det var moddede GPa elementer som ble brukt for det stemmer godt med mine egne målinger av GPA elementene at de spiller flott langt opp i kHz domenet. WvL hadde i mine ører den mest punchy og detaljerte bassen av alle systemer jeg har hørt på messa. Bilde av herlighetene:
    016956576edff5b4d22dd90109b171b28e1a3f1f59.jpg


    Var også innom Atma-Spehere rommet igjen. Hørte dette systemet på torsdag og likte det godt. I dag spilte det imidlertid MYE bedre! Igjen er det kjappe 15" med "trekkspill" oppheng som benyttes. I dag fikk jeg også med meg jazz-syngedama som presterte den kuleste demoen av et system jeg noensinne har hørt. Hun sang til sine egne vinylplater, var innimellom stille slik at vi kunne høre stemmegjengivelsen gjennom systemet, sang uten mikrofon og med mikrofon gjennom det samme systemet som playbacken. Jeg må si at jeg foruten å være imponert over damens vokale ferdigheter også ble imponert av disse høyttalernes evne til å gjengi stemmen hennes! Bildet ble mørkt, men forhåpentligvis kan dere skimte damen:
    014f309f96f45f77079f5204217a4d129de114a6c3.jpg
     
    Sist redigert:

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Ellers ble timene på messa tilbragt foran ymse herligheter:
    dCS har jeg jo en forkjærlighet for. Syntes komboen dCS, VTL og Wilson spilte fin musikk! Norsk musikk med Ane Brun brukte de jammen også i demoen:
    01414a1f020a782a48cce60c0d549ffcb7cf3f81fa.jpg
    014815d5815a57f9fc6d997695b87b95566f1f0713.jpg


    0195ff964777d553ffaa524d78c543ba00d587115c.jpg
    01348f46a98db4552151e9dcb1147a1b6949f975bf.jpg
    01741d41d2dcb447b1d7ff8427c6cefbd29695cd0a.jpg
    0136981b8f3a2701685b8beb4dd6babae0cf6c6554.jpg
    0180497b94dbbabaaf2c6ee9490d8a014b4c707c04.jpg
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Til dere som er på messen i Munchen: Kunne du/dere være snill og se om dere ser noe fra DaVinci audio der ? De bruker og ha en del platespillere og spesielt nydelige platespiller armer.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    DaVinci audio står ikke på listen over utstillere på High End messa Rudi. Mulig de er representert på alternativmessa som avholdes på Mariott?
     

    Rudi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    7.523
    Antall liker
    7.597
    Sted
    Ute i skauen i Østfold.
    Torget vurderinger
    38
    Takker, jeg lurer litt på om firmaet har opphørt, får ikke tak på hverken Peter eller Jolanda lenger, synd for de laget noen fantastiske kreationer.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    Og neste år ser ut som det blir 5. - 8. mai. Da kan også de som ikke vil miste 17. mai hjemme dra nedover. Bare å begynne å glede seg :).

    STEREO.de:?Newsdetail
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.645
    Sted
    Skien
    Noe av det flotte med hifi messer er at man treffer mennesker fra Sentralen, et nytt bekjent skap for meg ble John_Harald.
    Vi hadde noen flotte dager/kvelder sammen. Etter noen dager med en del flytende kornprodukter så fikk han et kalle navn og det ble :party Svensken :)
    her noen bilder av denne hyggelige karen :)

    L1000934.jpg


    L1000937.jpg


    Mvh: Espen L
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Noe av det flotte med hifi messer er at man treffer mennesker fra Sentralen, et nytt bekjent skap for meg ble John_Harald.
    Vi hadde noen flotte dager/kvelder sammen. Etter noen dager med en del flytende kornprodukter så fikk han et kalle navn og det ble :party Svensken :)
    her noen bilder av denne hyggelige karen :)

    Vis vedlegget 322152

    Vis vedlegget 322153

    Mvh: Espen L
    Vi hadde det utrolig gøy sammen, du er en hyggelig fyr som var verdt turen i seg selv! High-End Munchen føltes som julaften for en unge. Her kunne vi se, kjenne på og høre produkter man før kun hadde hørt om. Sa til Espen L at jeg kunne tenke meg og oppleve Magico Q7, Mbl 101 Extreme og Stax hodetelefoner. I løpet av 60 minutter gikk drømmene i oppfyllelse. Bildet nr en er mitt første møte med Stax Sr-009. Som dere ser var lyden bedre enn forventet og jeg i full ekstase:)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.645
    Sted
    Skien
    Noen flere stemningsbilder tåler vi vel fra den fine turen i Munchen.

    Vi har fast møte sted når vi kommer fra messa (biergaten som ligger 10 mtr fra Rilano hotell)
    Her treffes og diskuteres dagens lytting med noe flytende kornprodukter i glassene.

    IMG_1687.jpg


    En av kveldene var vi ca14 stk Norske til en herlig middag sammen. Som vanlig så hadde power`n bestilt bord til oss på en fortreffelig restaurant :)

    DSC_6322.jpg


    Å her er JackX i samtale med selveste Michael Fremer og Stig Inge Bjørge.
    Stig Inge satt seg ned og tok en øl med oss og villig fortalte litt om hvordan han havnet opp i Japan og i dag eier Lyra.
    Mannen bak jackX på bildet er teknikkeren/designeren til Lyra (Jonathan Carr)

    IMG_1679.jpg


    Mvh: Espen L
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    hmm..beste lyd iår?
    nnntja, not quite!

    Kommer til å legge ut litt senere hva jeg syntes var best lyd denne gang, og det var ikke MBL og sitt Extreme 101 (har fått prisen tidligere, men må nå se seg slått av nye ideer).

    Cheers & 1/4
     

    hifipuristen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2010
    Innlegg
    2.799
    Antall liker
    3.160
    Sted
    Bærums Verk
    Torget vurderinger
    1
    me like very much!!
    Når jeg var her, spilte de en plate med kor.
    De fyllte hele rommet og låt live, fyldig og
    mektig. Dessverre manglet det oppløsning.
    Satt her i mer enn 10min og var imponert
    over hva så små høyttalere fikk til.

    Så ble det satt på annen musikk, da var det
    dessverre ikke så imponerende.
    Skulle gjerne ha visst hvilken kor plate vi hørte?
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    Tiden går dessverre litt i fra meg, og jeg har allerede glemt mye hvordan ting låt i Munchen.

    Men hvis jeg nå først skal nevne noe så mener jeg at TAD låt bra. TAD fikk mye skryt her på forumet etter messa i fjor, så i år benket jeg meg til. Og ja, lyden var veldig bra; muligens den beste 2-veis stativeren jeg har hørt, uten at jeg har hørt veldig mange av de aller dyreste av den sorten (bl.a. har jeg ikke hørt Magico Q1). I TAD-demoen var det mye bredde i lydbildet, i tillegg til rom bakover (hørtes spesielt bra ut på et live-opptak, hvor en kunne høre publikum i opptaket "bakover" i høyttaleren). Det var ikke mange oppsett jeg hørte som hadde bedre romfølelse i mine ører. Dessverre er utseende til TAD fortsatt ikke helt min cup of tea, men slikt er åpenbart en smakssak.

    Hvis jeg skal nevne et merke i relativt sett betalbare enden av skalaen, synes jeg PMC gjorde et friskt inntrykk på messa. Jeg hørte ulike PMC i hele 3 forskjellige oppsett, og det svingte nesten like bra i alle rom. Aller best var det på noen store PMC (legger ved et par dårlige mobilbilder her) på sidemessa (Hifideluxe) hvor britiske Vertere brukte dem til å demonstrere sine platespillere (for øvrig veldig kule gjennomsiktige spillere). Vertere-folka var så ivrige at de insisterte på å spille ei hel plateside med et live-opptak med Pink Floyd da jeg var der etter stengetid(!), så dermed gikk de i mine ører langt på vei av med seieren for beste demomusikk også.

    Ellers blir mye veldig dyr high-end litt skuffende på messa - kanskje litt fordi jeg har for store forventninger(?). Men mye låter ganske bra når jeg får tenkt meg om, uten at jeg føler hele potensiale kommer frem på messelyd. F.eks. Magico S7 var ikke det verste jeg har hørt fra den kanten; nesten så jeg syntes det var lettere å like S7 enn Q7 som jeg hørte i et annet rom. I tillegg er S7 vesentlig stiligere å se til i mine øyner.

    Jeg dukker nok opp på messa til neste år også. Først blir det kanskje høsttur til Horten hvis været over Kvikne er fint:).

    WP_20150516_113.jpg


    WP_20150516_114.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Nevaton, må innrømme at jeg ikke har tatt meg tid til å lytte til noen av de opptakene du legger ut. Kanskje et dumt spørsmål, men hva viser slike opptak når det streames til egen elektronikk og høyttalere? Har spurt om det samme tidligere når andre har lagt ut lignende, uten å ha fått noe godt svar.
     

    Moiz Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    06.08.2007
    Innlegg
    4.145
    Antall liker
    777
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    123
    Nevaton, må innrømme at jeg ikke har tatt meg tid til å lytte til noen av de opptakene du legger ut. Kanskje et dumt spørsmål, men hva viser slike opptak når det streames til egen elektronikk og høyttalere? Har spurt om det samme tidligere når andre har lagt ut lignende, uten å ha fått noe godt svar.
    bedre med video enn bilder IMO...alt fra atmosfære, bevegelse..toner og galskap

     

    JENO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2003
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    1.377
    Sted
    Saksvik - Trøndelag
    Supert Nevaton! Levende bilder sier mer enn stillbilder, synes nå jeg. Lyden er rimelig lik mellom de forskjellige rommene på min pc, men det er ikke poenget. Kult å få med litt stemning og høre litt av musikken som ble spilt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn