Hegel's vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    740
    Antall liker
    422
    Torget vurderinger
    1
    Har fått gleden av å ha en Hegel H360 nå en stund hjemme. Har hatt det meste av forsterkere inn og ut av stuen min. Byttedilla kalles det vel. Må si at denne bamsen av en forsterker imponerer stort. Hadde nylig en Röst også innom her, men det blir litt spinkelt sammenlignet med H360. Spesielt sammen med interndacen så synes jeg at 360 overasker meg med en litt fyldigere lyd en småbrødrene, den har heller ikke den lyse tendensen i øvre mellomtone som småbrødrene har. Toppen føles nesten vektløs ut, veldig lettflytende å fin og den beholder musikaliteten👍 Bravo Hegel.
    Har vurdert å gå for denne nye dynaudio spesial 40.
     

    Innvandreren

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2015
    Innlegg
    72
    Antall liker
    69
    Sted
    Ålesund.
    Torget vurderinger
    1
    Har fått gleden av å ha en Hegel H360 nå en stund hjemme. Har hatt det meste av forsterkere inn og ut av stuen min. Byttedilla kalles det vel. Må si at denne bamsen av en forsterker imponerer stort. Hadde nylig en Röst også innom her, men det blir litt spinkelt sammenlignet med H360. Spesielt sammen med interndacen så synes jeg at 360 overasker meg med en litt fyldigere lyd en småbrødrene, den har heller ikke den lyse tendensen i øvre mellomtone som småbrødrene har. Toppen føles nesten vektløs ut, veldig lettflytende å fin og den beholder musikaliteten👍 Bravo Hegel.
    Har vurdert å gå for denne nye dynaudio spesial 40.
    Hei.
    Jeg har hatt H360 siden den kom på markedet, og kan bekrefte dine synspunkter på denne forsterkeren, meget bra forsterker.

    Dersom du skal hente ut enda mer fra H360, så anbefaler jeg å pare den med HD30 Dacen til Hegel.
    Jeg skal innrømme at jeg ikke har prøvd H360 med bare dens egen dac, tilsvarende HD12, men før HD30 hadde jeg HD25. Men etter at jeg paret
    H360 sammen med HD30 i dac-loop ble det virkelig kvalitet over musikkgjengivelsen.
    Ble adskillig mer dybde, bredde, oppløsning og dynamikk i lydbildet. Det virker som HD30 sammen med H360 er istand til å få fram det aller beste
    i H360's iboende egenskaper.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Må si meg enig i at H360 er en voldsomt god og potent forsterker. Sammenlignet den A-B mot Hegel P20 og H20 med Hd30 som dac i begge tilfeller og det var ingen tvil om at effektdelen i H360 er av høy klasse. Mer punch og snert i den enn i H20.
    Fant ut at dac-delen var svakheten, ble som ren integrert noe tammere og daffere enn med både Audiobyte black dragon og Hd30 i loop.

    Det anbefales titt og ofte å kjøpe hd30 for å bruke med h360, men der er jeg faktisk uenig på generelt grunnlag. HD30 er nesten like dyr som forsterkeren, som allerede er fryktelig dyr for en integrert, og gjør liksom hele konseptet med integrert bortkastet.
    For 75 000 kr kan man helt klart finne kombinasjoner som overgår ytelsen til hd30 + h360 hvis det er maksimal ytelse man er ute etter.

    I tillegg synes jeg det er verdt å nevne at HD30 + H360 ikke nødvendigvis er en positiv ting i alle systemer. Lyden blir ganske oppløst og frempå og kan derfor være dråpen som får begeret til å renne over i noen oppsett. Feks erfarte jeg med Monitor Audio Gold 300 at det ble vel mye skarpe lyder, noe som ikke var noe problem med ovenfornevnte Black Dragon - som forøvrig ikke er i HD30 sin klasse isolert sett.
     

    braaten22

    Medlem
    Ble medlem
    14.05.2017
    Innlegg
    34
    Antall liker
    57
    Torget vurderinger
    1
    Enig med Coolio da jeg hadde identisk oppsett. H360, HD30 dack og gold 300. Det rant desverre akkurat over og ble litt for spist for mine ører. Den nye mytek broklyn dacen syns jeg ser spennende ut =)
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    740
    Antall liker
    422
    Torget vurderinger
    1
    Har fått gleden av å ha en Hegel H360 nå en stund hjemme. Har hatt det meste av forsterkere inn og ut av stuen min. Byttedilla kalles det vel. Må si at denne bamsen av en forsterker imponerer stort. Hadde nylig en Röst også innom her, men det blir litt spinkelt sammenlignet med H360. Spesielt sammen med interndacen så synes jeg at 360 overasker meg med en litt fyldigere lyd en småbrødrene, den har heller ikke den lyse tendensen i øvre mellomtone som småbrødrene har. Toppen føles nesten vektløs ut, veldig lettflytende å fin og den beholder musikaliteten👍 Bravo Hegel.
    Har vurdert å gå for denne nye dynaudio spesial 40.
    Hei.
    Jeg har hatt H360 siden den kom på markedet, og kan bekrefte dine synspunkter på denne forsterkeren, meget bra forsterker.

    Dersom du skal hente ut enda mer fra H360, så anbefaler jeg å pare den med HD30 Dacen til Hegel.
    Jeg skal innrømme at jeg ikke har prøvd H360 med bare dens egen dac, tilsvarende HD12, men før HD30 hadde jeg HD25. Men etter at jeg paret
    H360 sammen med HD30 i dac-loop ble det virkelig kvalitet over musikkgjengivelsen.
    Ble adskillig mer dybde, bredde, oppløsning og dynamikk i lydbildet. Det virker som HD30 sammen med H360 er istand til å få fram det aller beste
    i H360's iboende egenskaper.
    Jeg tenker å prøve å få til denne dacloop saken. Venter bare på at rega r dac skal komme i oppgradert utgave snart. Hører værtfall at h360 er bedre en jeg noensinne hadde trodd, så nå forstår jeg hvorfor den er veldig mye dyrere en H160. Jeg må virkelig bare si at den interne dacen imponerer, som den første hegelen på den fronten for å si det slik. Lyden er helt perfekt avstemt og har faktisk ikke den typiske slankheten jeg kunne oppleve med småbrødrene til 360. Tør nesten ikke tenke på hvor rå 360 blir med en dedikert dac og kjøre slik loop via xlr.
     
    H

    hifierik

    Gjest
    Intressant!

    Må si meg enig i at H360 er en voldsomt god og potent forsterker. Sammenlignet den A-B mot Hegel P20 og H20 med Hd30 som dac i begge tilfeller og det var ingen tvil om at effektdelen i H360 er av høy klasse. Mer punch og snert i den enn i H20.
    Fant ut at dac-delen var svakheten, ble som ren integrert noe tammere og daffere enn med både Audiobyte black dragon og Hd30 i loop.

    Det anbefales titt og ofte å kjøpe hd30 for å bruke med h360, men der er jeg faktisk uenig på generelt grunnlag. HD30 er nesten like dyr som forsterkeren, som allerede er fryktelig dyr for en integrert, og gjør liksom hele konseptet med integrert bortkastet.
    For 75 000 kr kan man helt klart finne kombinasjoner som overgår ytelsen til hd30 + h360 hvis det er maksimal ytelse man er ute etter.

    I tillegg synes jeg det er verdt å nevne at HD30 + H360 ikke nødvendigvis er en positiv ting i alle systemer. Lyden blir ganske oppløst og frempå og kan derfor være dråpen som får begeret til å renne over i noen oppsett. Feks erfarte jeg med Monitor Audio Gold 300 at det ble vel mye skarpe lyder, noe som ikke var noe problem med ovenfornevnte Black Dragon - som forøvrig ikke er i HD30 sin klasse isolert sett.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    740
    Antall liker
    422
    Torget vurderinger
    1
    Intressant!

    Må si meg enig i at H360 er en voldsomt god og potent forsterker. Sammenlignet den A-B mot Hegel P20 og H20 med Hd30 som dac i begge tilfeller og det var ingen tvil om at effektdelen i H360 er av høy klasse. Mer punch og snert i den enn i H20.
    Fant ut at dac-delen var svakheten, ble som ren integrert noe tammere og daffere enn med både Audiobyte black dragon og Hd30 i loop.

    Det anbefales titt og ofte å kjøpe hd30 for å bruke med h360, men der er jeg faktisk uenig på generelt grunnlag. HD30 er nesten like dyr som forsterkeren, som allerede er fryktelig dyr for en integrert, og gjør liksom hele konseptet med integrert bortkastet.
    For 75 000 kr kan man helt klart finne kombinasjoner som overgår ytelsen til hd30 + h360 hvis det er maksimal ytelse man er ute etter.

    I tillegg synes jeg det er verdt å nevne at HD30 + H360 ikke nødvendigvis er en positiv ting i alle systemer. Lyden blir ganske oppløst og frempå og kan derfor være dråpen som får begeret til å renne over i noen oppsett. Feks erfarte jeg med Monitor Audio Gold 300 at det ble vel mye skarpe lyder, noe som ikke var noe problem med ovenfornevnte Black Dragon - som forøvrig ikke er i HD30 sin klasse isolert sett.
    Nå har jeg faktisk hørt at gold kan være litt vanskelig å få til, så jeg tror nok problemet ligger der. Gold linjen er analytisk og er lite tilgivende på mindre vellykkede innspillinger. Gold er et skikkelig rasedyr. Det er svært tvilsomt at komboen H360 og dac 30 skaper lyttetretthet på det meste av musikkinnspillinger. Det jeg kan være enig i er at man kan med fordel kjøre andre dacer en Hegel på Hegel forsterkere. Jeg ser på hegelforsterkerne mest bare som en nøytral komponent som videreformidler akkurat det signalet du mater den med. Så om du vil ha litt mere kropp og boggiefaktor så kan man jo gå for en kostbar engelsk dac fks, evt en dyr rega platespiller.
     
    Ble medlem
    04.12.2009
    Innlegg
    41
    Antall liker
    2
    Sted
    Siggerud
    Kanalsvikt

    Jeg har en Hegel H200 kjøpt i 2010. For noen år siden drev den ene kanalen og koblet seg inn og ut etter etter forgodtbefinnende. Jeg leverte den inn på reklamasjon og det eneste de gjorde var å rense den innvendig. Ingen komponenter hadde tatt kveld. Deretter har den fungert i tre år, men så koblet samme kanal som sist seg ut for et par måneder siden. Jeg gikk deretter til innkjøp av høytrykksluft på boks og elektrospray da jeg tenkte at den kanskje led av samme sykdom som sist. Det virket. Nå har den igjen tatt kveld i samme kanal, har fått ny spraybehandling og virker nok en gang igjen. Problemet er åpenbart støv, men det er pussig at den skal bli så full av støv på så kort tid. Den har aldri stått i et veldig støvfylt miljø og jeg støvsuger fra utsiden rett som det er. Noen som har en formening om hva som kan hindre at jeg må frem med sprayboksen fremover? Det skulle være unngåelig og måtte rense en forsterker grundig annenhver måned og siden den virker etter rens så er det ikke komponentsvikt heller. Det er også bare venstrekanalen som oppfører seg slik.
     

    Janix

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.12.2010
    Innlegg
    661
    Antall liker
    107
    Jeg har en Hegel H200 kjøpt i 2010. For noen år siden drev den ene kanalen og koblet seg inn og ut etter etter forgodtbefinnende. Jeg leverte den inn på reklamasjon og det eneste de gjorde var å rense den innvendig. Ingen komponenter hadde tatt kveld. Deretter har den fungert i tre år, men så koblet samme kanal som sist seg ut for et par måneder siden. Jeg gikk deretter til innkjøp av høytrykksluft på boks og elektrospray da jeg tenkte at den kanskje led av samme sykdom som sist. Det virket. Nå har den igjen tatt kveld i samme kanal, har fått ny spraybehandling og virker nok en gang igjen. Problemet er åpenbart støv, men det er pussig at den skal bli så full av støv på så kort tid. Den har aldri stått i et veldig støvfylt miljø og jeg støvsuger fra utsiden rett som det er. Noen som har en formening om hva som kan hindre at jeg må frem med sprayboksen fremover? Det skulle være unngåelig og måtte rense en forsterker grundig annenhver måned og siden den virker etter rens så er det ikke komponentsvikt heller. Det er også bare venstrekanalen som oppfører seg slik.
    Ville sendt en mail til Hegel om problemet. Før i tiden var de raske med svar. Vet ikke hvordan det er nå om dagen.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Nå har jeg faktisk hørt at gold kan være litt vanskelig å få til, så jeg tror nok problemet ligger der. Gold linjen er analytisk og er lite tilgivende på mindre vellykkede innspillinger. Gold er et skikkelig rasedyr. Det er svært tvilsomt at komboen H360 og dac 30 skaper lyttetretthet på det meste av musikkinnspillinger. Det jeg kan være enig i er at man kan med fordel kjøre andre dacer en Hegel på Hegel forsterkere. Jeg ser på hegelforsterkerne mest bare som en nøytral komponent som videreformidler akkurat det signalet du mater den med. Så om du vil ha litt mere kropp og boggiefaktor så kan man jo gå for en kostbar engelsk dac fks, evt en dyr rega platespiller.
    Ja, og det er det som er poenget. Man kan fort risikere å tippe over hvis man har utstyr som heller mot det lyse, spesielt i tilfeller hvor akustikken er dårlig i tillegg. Derfor er det ingen garanti for at HD30 alltid er en god ting sammen med H360, det kommer helt an på.

    Verdt å nevne at veldig mange høyttalere har en litt frempå klangbalanse med stigning i øvre deler av frekvensspekteret - Gold serien er en av dem. Var ikke spesielt vanskelig å få til, men krever at man ikke bruker elektronikk med samme type klangbalanse. Gikk gulle godt med Devialet og McIntosh feks i tillegg til H20 + P20 med Audiobyte Black Dragon som dac. Var litt slitsomt med Hegel HD11 i sistnevnte kombo.

    Likevel, ingen tvil om at det er høyttalerne som er begrensningen når vi snakker om komponenter i denne kvalitetsklassen.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    740
    Antall liker
    422
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en Hegel H200 kjøpt i 2010. For noen år siden drev den ene kanalen og koblet seg inn og ut etter etter forgodtbefinnende. Jeg leverte den inn på reklamasjon og det eneste de gjorde var å rense den innvendig. Ingen komponenter hadde tatt kveld. Deretter har den fungert i tre år, men så koblet samme kanal som sist seg ut for et par måneder siden. Jeg gikk deretter til innkjøp av høytrykksluft på boks og elektrospray da jeg tenkte at den kanskje led av samme sykdom som sist. Det virket. Nå har den igjen tatt kveld i samme kanal, har fått ny spraybehandling og virker nok en gang igjen. Problemet er åpenbart støv, men det er pussig at den skal bli så full av støv på så kort tid. Den har aldri stått i et veldig støvfylt miljø og jeg støvsuger fra utsiden rett som det er. Noen som har en formening om hva som kan hindre at jeg må frem med sprayboksen fremover? Det skulle være unngåelig og måtte rense en forsterker grundig annenhver måned og siden den virker etter rens så er det ikke komponentsvikt heller. Det er også bare venstrekanalen som oppfører seg slik.
    Dette høres absolutt ikke bra ut. Slik skal det ikke være når du har et såpass dyrt komponent, da bør man kunne forlange kvalitet.
    Tipper at dersom du leverer inn forsterkeren til nærmeste soundgarden butikk så er dei behjelpelige med å få denne sendt inn til en ordentlig reparasjon.
    Der finnes ikke noen grunn til at noen i hifi bransjen skal få lure seg unna slike produktfeil selv om at forsterkeren har bikket 5 år.
    Nå er vel denne 7 år, men det er ingenting for et kvalitetskomponent.
    Du må vel kanskje uansett belage deg på å kontakte Hegel sjøl i forkant og avklare det med dei siden butikken ikke har noe ansvar lengre i forhold til reklamasjon.
    For meg så høres det ut som vakkelproblem
    Skriv gjerne her inne på dette forumet hvordan det gjekk.
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Noen som har opplevd at volum går automatisk opp til 99 når man kjører airplay på H160? Skjedd to ganger her nå. Noe jeg gjør feil?
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Hei!

    Fikk den ugreie opplevelsen med en NAD-forsterker jeg hadde til hjemlån. Selgeren mente det var noe som kunne oppstå om man hadde to applikasjoner kjørende samtidig, og at forsterkeren da ikke visste hvem app den skulle forholde seg til... Det høres merkelig ut spør du meg. Min Hegel Røst har jeg heldigvis aldri opplevd dette med. Det er en skrekkopplevelse. :/
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Skummelt ja.. Jeg la merke til at den til en viss grad lot seg volumstyre via iTunes. Kanskje det er der problemer ligger.
     

    magpal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.11.2008
    Innlegg
    165
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    1
    Hegel Røst ser ut som en veldig aktuell kandidat for mine Dynaudio 1.3SE. Er det noen som har hørt Røst med tilsvarende Dynaudio høyttalere? Kan det være en god kombinasjon?

    Ellers lurer jeg litt på hvordan dere spiller fra egen musikksamling og spotify/tidal? Spesielt ved hjelp av android (uten airplay)? Finnes det en god og billig løsning for dette?
     

    Cundis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2005
    Innlegg
    2.755
    Antall liker
    489
    Sted
    Stockholm
    Ellers lurer jeg litt på hvordan dere spiller fra egen musikksamling og spotify/tidal? Spesielt ved hjelp av android (uten airplay)? Finnes det en god og billig løsning for dette?
    Jeg bruker Mac og Audirvana via Hiface 2 og coax digital kabel til dacen i H160. Syns det funker bra.
    Fra Android kan man søke på dlna streamer i Play Store. Jeg tok en av de første som dukka opp. Den finner airplay i Röst og lar deg bla gjennom filene dine.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    740
    Antall liker
    422
    Torget vurderinger
    1
    Hei å hå. Tenkte egentlig bare å korrigere meg sjøl litt på en av kommentarene mine ovenfor her, der jeg skriver at småbrødrene til H360 låter lyst i toppen. Jeg skriver blant annet at Röst låter spinkelt kontra H360. Småbrødrene til H360 låter ikke lyst i toppen, du får bare gjennom akkurat det du forer forsterkeren med så lenge det er en Hegel. Så det jeg mente var at sammen med interndacen så opplever jeg til tider at det kan låte litt analytisk på en del musikk, men samtidig så får man jo mye oppløsning og timing dynamisk kontrast. Så det går mye på hva man liker sjøl. Det fine der er å kjøpe en ekstern dac som har litt mere kropp og punch og som glatter litt behageligere over det meste av musikk en det en Hegel interndac gjør sammen med selve ampen, så kan man veksle litt.
    Når det gjelder Röst så er den helt kanon, og er i mine øyne den beste forsterker som kan kjøpes ny for 20k i dag.
    En Röst burde absolutt kjøres sammen med en "kostbar" ekstern dac for å få frem det beste.
    Når det er sagt så må jeg bare igjen presisere at H360 den har noe eget over lyden, en fin ro og overraskende med kropp og fylde også med interndacen faktisk. Klarer ikke å se noe grunn for Hegel å tenke på noe oppgradering av H360 nærmeste årene værtfall.
    Viss noen er nysgjerrig på hvordan Dynaudio spesial 40 låter sammen med H360 så kan jeg godt legge inn en review her ganske så snart. Jeg regner med jeg er en av dei første i landet som kjøper akkurat denne.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hegel Røst ser ut som en veldig aktuell kandidat for mine Dynaudio 1.3SE. Er det noen som har hørt Røst med tilsvarende Dynaudio høyttalere? Kan det være en god kombinasjon?

    Ellers lurer jeg litt på hvordan dere spiller fra egen musikksamling og spotify/tidal? Spesielt ved hjelp av android (uten airplay)? Finnes det en god og billig løsning for dette?
    Hei

    Hadde selv et par 1.3 SE for noen år siden. Jeg fikk følelsen for at de er effekthungrig. Noe Dynaudio i 4 Ohm ofte er.
    Men disse følte jeg sugde til seg effekt. Man fikk en noe frempå diskant siden effekten ikke ble optimal.
    Fikk aldri testet disse skikkelig ut. Hadd dem den gang med en Primare i30. Denne er på papiret ikke enormt kraftig, men har doble trafoer og er målt til å levere 126 watt i 8 Ohm. Oppgitt til 100 watt på papiret. Så den er ikke veik. Men til 1.3 SE så ble det for lite. Så med dette i minnet så tror jeg ikke Røst vil klare å få dem til å skinne heller. Derimot må du gjerne på en H360 på brukten? De ligger ute fra 28000 kr brukt. Gjerne et par lapper i pruting så er du ikke langt unnna Røst i Nypris. Og jeg tror du vil ha mye igjen for å gå for en H360 fremfor Røst akkurat til 1.3SE. Om målet er å få kontroll og mest mulig ut av dem. Glem heller ikke at effekten i H360 vil også få dynamisk overskudd på lavere volum. Og klart stålkontroll når du skal skru opp volumet :) Det er etter min erfaring med alle mine Dynaudio par at de liker mye effekt. Bladelius Thor MkIII er også en fin match til Dynaudio forresten.
    Lykke til :)
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Poss@ kanskje du kan legge ut ett bilde eller to av rommet og hvordan anlegget ditt står ?
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    740
    Antall liker
    422
    Torget vurderinger
    1
    Poss@ kanskje du kan legge ut ett bilde eller to av rommet og hvordan anlegget ditt står ?
    Hei du ☺ Joda det kan jeg gjøre. Rommet er desverre ikke det beste her da, men bildet kommer når spesial 40 er på plass.
     

    magpal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.11.2008
    Innlegg
    165
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    1
    Hei,

    Flott, takk for svaret! Litt som jeg fryktet igrunnen. Kommer nok til å gjøre et forsøk med noen mindre forsterkere for å se hva som er mulig å få til, men det er nok godt mulig jeg må ha et litt ordentlig effekttrinn. Røst virker interessant fordi den kan være et veldig godt kompromiss mellom effekt og størrelse/funksjonalitet. H360 virker ideell effektmessig, men da faller også WAFen noe..
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Røst har masser av krefter. Forsøk hjemlån. :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei,

    Flott, takk for svaret! Litt som jeg fryktet igrunnen. Kommer nok til å gjøre et forsøk med noen mindre forsterkere for å se hva som er mulig å få til, men det er nok godt mulig jeg må ha et litt ordentlig effekttrinn. Røst virker interessant fordi den kan være et veldig godt kompromiss mellom effekt og størrelse/funksjonalitet. H360 virker ideell effektmessig, men da faller også WAFen noe..
    Den er god. Som en nevnte under så kan du låne med deg hjem. Eller ta med deg høyttalerne dine til Soundgarden for å høre dem opp mot både H360 og Røst. Så får du et bedre vurderingsgrunnlag før du kjøper.
     

    Menebakk

    Fersking
    Ble medlem
    06.08.2017
    Innlegg
    1
    Antall liker
    0
    Sted
    Fredrikstad
    Anbefaling av streaming-duppeditt

    Hei. Jeg er ny på forumet. Jeg driver Klipsch RF82 med min H160 (via Nordost). Denne erstattet H80 for ca 7 mnd siden. Som kilde bruker jeg Tidal HIFI. Er det noen som har tips til streaming-duppeditt som kan kobles til forsterkeren? Jeg vil teste trådløs avspilling som ikke begrenses av Airplay. Målet er å kunne sende MQA til forsterkeren uten at Apple begrenser
     

    dagfaune

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.01.2005
    Innlegg
    74
    Antall liker
    36
    Sted
    Trondheim
    Ny DAC - en brukt Hegel

    Hei!

    Ser i bruktmarkedet etter en separat DAC med fokus på Hegel.

    Prisleiet til HD25 er kanskje litt i overkant, men HD12 eller HD20, eventuelt ?

    Håper på innspill med tanke på en rangering etter lyd og ikke funksjoner.

    På forhånd takk!
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    740
    Antall liker
    422
    Torget vurderinger
    1
    Da er dynaudio special 40 på plass i stuen. Jeg forventet egentlig en litt analytisk lyd, værtfall uinnspillt. Men så ble jeg overasket av en STOR silkemyk sound. Rytmisk og driv er as good as it gets. Trenger ikke å si så mye mere om desse gullene annet en at dette virker svært lovende. Musikk<3
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    740
    Antall liker
    422
    Torget vurderinger
    1
    Jo foresten☺ En ting kan nevnes. Komboen med H360 er særdeles vellykket.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Da er dynaudio special 40 på plass i stuen. Jeg forventet egentlig en litt analytisk lyd, værtfall uinnspillt. Men så ble jeg overasket av en STOR silkemyk sound. Rytmisk og driv er as good as it gets. Trenger ikke å si så mye mere om desse gullene annet en at dette virker svært lovende. Musikk<3
    Gratulerer med nye talere :) Flott du liker dem rett ut av boksen. Kommer vel oppdatering underveis med innspilling?
     

    Medlem-

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.09.2012
    Innlegg
    922
    Antall liker
    804
    Sted
    Bergen
    Hei!

    Ser i bruktmarkedet etter en separat DAC med fokus på Hegel.

    Prisleiet til HD25 er kanskje litt i overkant, men HD12 eller HD20, eventuelt ?

    Håper på innspill med tanke på en rangering etter lyd og ikke funksjoner.

    På forhånd takk!
    Hei.Har hd12 og er veldig fornøyd med den.Den har foret både Marantz pm11s3 og Focal Elear som headamp med godt resultat.
    Spiller meget rent og pent.Anbefales.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    740
    Antall liker
    422
    Torget vurderinger
    1
    Da er dynaudio special 40 på plass i stuen. Jeg forventet egentlig en litt analytisk lyd, værtfall uinnspillt. Men så ble jeg overasket av en STOR silkemyk sound. Rytmisk og driv er as good as it gets. Trenger ikke å si så mye mere om desse gullene annet en at dette virker svært lovende. Musikk<3
    Gratulerer med nye talere :) Flott du liker dem rett ut av boksen. Kommer vel oppdatering underveis med innspilling?
    Takker. Jo jeg blir overasket når høytaleren er helt fri for lyttetretthet rett ut av boksen for å si det slik. Hører nå etter noen timer med kontinuerlig lyd at lyden begynner å bli mere distinkt, men det er silkemykt hele veien. Merker et godt fenomen: musikken står på og jeg har ikke sittet å slippet låt for låt slik som jeg alltid gjør når jeg har noe nytt hjemme. Jeg bare nyter hvert eneste spor?????? En ting jeg merker så er det at alt lever i dette lydbildet. Instrumentene trer veldig fint frem, nydelig mikro og makrodynamikk. Alt er svært homogent, ingenting som stikker seg ut noen plass. Jeg misstenker desse for å være det beste kjøpet man kan gjøre pr krone i dag dersom man kun trenger en stativhøytaler og ønsker en intim musikkglede mest for seg selv. Jeg hadde x18 tidligere, den er også helt suveren men her merker jeg at man får mere av alt og lyden er kanskje enda smoothere.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Da er dynaudio special 40 på plass i stuen. Jeg forventet egentlig en litt analytisk lyd, værtfall uinnspillt. Men så ble jeg overasket av en STOR silkemyk sound. Rytmisk og driv er as good as it gets. Trenger ikke å si så mye mere om desse gullene annet en at dette virker svært lovende. Musikk<3
    Gratulerer med nye talere :) Flott du liker dem rett ut av boksen. Kommer vel oppdatering underveis med innspilling?
    Takker. Jo jeg blir overasket når høytaleren er helt fri for lyttetretthet rett ut av boksen for å si det slik. Hører nå etter noen timer med kontinuerlig lyd at lyden begynner å bli mere distinkt, men det er silkemykt hele veien. Merker et godt fenomen: musikken står på og jeg har ikke sittet å slippet låt for låt slik som jeg alltid gjør når jeg har noe nytt hjemme. Jeg bare nyter hvert eneste spor������ En ting jeg merker så er det at alt lever i dette lydbildet. Instrumentene trer veldig fint frem, nydelig mikro og makrodynamikk. Alt er svært homogent, ingenting som stikker seg ut noen plass. Jeg misstenker desse for å være det beste kjøpet man kan gjøre pr krone i dag dersom man kun trenger en stativhøytaler og ønsker en intim musikkglede mest for seg selv. Jeg hadde x18 tidligere, den er også helt suveren men her merker jeg at man får mere av alt og lyden er kanskje enda smoothere.
    Høres jo veldig lovende ut. Høres ut som en mellomting av S1.4 LE og C1 disse Special 40. Noe som burde
    låte meget oppegående :) Man får notere seg disse. Kos deg videre med godlyden :)
     

    ThomasO

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2004
    Innlegg
    553
    Antall liker
    285
    Sted
    Skien
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Poss, dette høres jo veldig lovende ut. Har vel oftest opplevd at Dynaudio låter litt basstunge når og kanskje litt grøtete nedover når de er nye, men løsner og blir mer presise etter 50-100 timer. Høres kanskje ekstra engasjerende ut med mye bass, men den veldefinerte lyden tar litt mer tid. Moro med enda en som nyter kombinasjonen av Hegel og Dynaudio.
     

    M.B.S

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.04.2006
    Innlegg
    740
    Antall liker
    422
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Poss, dette høres jo veldig lovende ut. Har vel oftest opplevd at Dynaudio låter litt basstunge når og kanskje litt grøtete nedover når de er nye, men løsner og blir mer presise etter 50-100 timer. Høres kanskje ekstra engasjerende ut med mye bass, men den veldefinerte lyden tar litt mer tid. Moro med enda en som nyter kombinasjonen av Hegel og Dynaudio.
    Hegel og dynaudio er tydeligvis svært bra kombinasjon ja. Opplever dei ikke som unormalt basstunge, men alikevel så savner jeg ikke noe bass kontra en liten gulvstående høytaler. Forventer en ytterligere forbedring etterhvert nå. Special 40 er utrolig musikalske. Litt morsomt å høre hvor behagelig den er å lytte til også, og dette kommer nok av den lave forvrengingen.
    Er ikke helt venn med eksteriøret enda men det kommer vel😄
     

    dagognatt

    Medlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    17
    Antall liker
    33
    Sted
    Hordaland
    Her en liten tilbakemelding: I april gjekk eg til innkjøp av ny H360. Etter en ukes tid med lesing og god hjelp fra øyvindl85 her inne falt valget på et par Dynaudio C20. Disse har nå spillt omtrent hver dag i 3 mnd. Tidal Hifi fra mac via USB inngang på H360. Gleder meg for hver eneste låt. Hører ting i låter som aldri har kommet frem før. Er svært fornøyd selv om det har kostet.
     

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.926
    Antall liker
    2.003
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hei Hegels venner!

    Kjøpte H80 m/metal remote kjøpt på tilbud SWSG tidligere i sommer. Stadig imponert over hvor mye godlyd det er i denne saken, og hvor "dustebra" kjøp det er for 8k for lydkvaliteten alene. Testet den skikkelig på 3 forskjellige HT par nå, og lyder flott på alle, i hele registeret. I tillegg får man DAC OG forforsterker.. Og for meg som er allergisk ovenfor apparater med egenstøy (trafo etc.) -Kudos for å være det mest "stille" apparatet jeg har hatt, inkludert Nuprime ida-16.

    Har ikke hørt H90 enda, men sammenlignet med Røst, så vet jeg faktisk ikke om jeg ville gått for sistnevnte i en blindtest. Er H80 varmere og mer "organisk", eller er det bare meg?
    Velvel, nå har venninna som overtok mine Duevel også begynnt å ymte om at hun liker den Hegel jeg har, men er det en oppgradering med H90 eller Røst ift mine preferanser? Interressant å høre hva andre som har sammenlignet mener.

    Lyd og Bilde mener i sin test at H90 ligger nærmere Røst i lyd enn H80. Og at den lyder en god del bedre. Jeg har jo ikke hørt H90 selv, men om Røst er preferansen, så hører jeg ikke det samme som Lyd og Bilde journalisten.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.185
    Antall liker
    1.402
    Torget vurderinger
    11
    Hei Hegels venner!

    Kjøpte H80 m/metal remote kjøpt på tilbud SWSG tidligere i sommer. Stadig imponert over hvor mye godlyd det er i denne saken, og hvor "dustebra" kjøp det er for 8k for lydkvaliteten alene. Testet den skikkelig på 3 forskjellige HT par nå, og lyder flott på alle, i hele registeret. I tillegg får man DAC OG forforsterker.. Og for meg som er allergisk ovenfor apparater med egenstøy (trafo etc.) -Kudos for å være det mest "stille" apparatet jeg har hatt, inkludert Nuprime ida-16.

    Har ikke hørt H90 enda, men sammenlignet med Røst, så vet jeg faktisk ikke om jeg ville gått for sistnevnte i en blindtest. Er H80 varmere og mer "organisk", eller er det bare meg?
    Velvel, nå har venninna som overtok mine Duevel også begynnt å ymte om at hun liker den Hegel jeg har, men er det en oppgradering med H90 eller Røst ift mine preferanser? Interressant å høre hva andre som har sammenlignet mener.

    Lyd og Bilde mener i sin test at H90 ligger nærmere Røst i lyd enn H80. Og at den lyder en god del bedre. Jeg har jo ikke hørt H90 selv, men om Røst er preferansen, så hører jeg ikke det samme som Lyd og Bilde journalisten.
    Jeg har selv hatt IDA-16 og likte den godt,kan du gi en ytterligere sammenligning av de to?
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Da er dynaudio special 40 på plass i stuen. Jeg forventet egentlig en litt analytisk lyd, værtfall uinnspillt. Men så ble jeg overasket av en STOR silkemyk sound. Rytmisk og driv er as good as it gets. Trenger ikke å si så mye mere om desse gullene annet en at dette virker svært lovende. Musikk<3

    Om 14 dager ligger de på torget :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn