Hegel hodetelefonforsterkere

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Har du prøvd med eldre os? Inkompatibel eller defekt?
USB audio og Hegel er en "elendig" kombinasjon uansett. Velg annet merke om USB skal kobles til..
 
S

svk

Gjest
Er vel sånn i dataverden, ting utgår og støttes ikke lengre
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Erlendml: Vurdert å bytte ut Windows med Mac? Og så gå for en Meridian Explorer istf Hegel?
 

iMystic

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
608
Antall liker
78
Torget vurderinger
1
Er vel sånn i dataverden, ting utgår og støttes ikke lengre
Ja, slik er det....
Og pga det, så blir det "aldri" aktuelt for meg å kjøpe en hodetelefon som har innbygget elektronikk/ DAC.
 

erlendml

Medlem
Ble medlem
02.08.2017
Innlegg
5
Antall liker
0
Erlendml: Vurdert å bytte ut Windows med Mac? Og så gå for en Meridian Explorer istf Hegel?
Har både pc og mac. Akkurat nå er vel ønsket å få Hegel-dingsen jeg allerede har kjøpt til å virke heller en å kjøpe en ny, men hvis jeg kommer til min nåværende rett og slett er junk, skal jeg sjekke ut Meridian Explorer:)
 
S

svk

Gjest
Kjøp noe som kan brukes uten pc. Finnes mange små billige med optisk inn el
 

trondav

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.12.2015
Innlegg
379
Antall liker
454
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
17
Har nettopp kjøpt en på finn.no og gleder meg til å sammenligne denne med Audioquest Dragonfly Red som jeg har fra før. Testen blir på ett sett med Focal Elegia.
 

Kristian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
447
Antall liker
280
Sted
Levanger
Torget vurderinger
32
Hegel Super er veldig bra den! Spiller akkurat nå i kveld på HiFiMAN HE-400i, fra Asus N-55S PC med in-akustik Excellence USB Micro-kabel. Husk å velge en god kabel, jeg merker lett forskjell mellom Monster og in-akustik, venter Nordost Purple Flare snart og ser fram til det! Og tenker senere sette i en iFi Audio iSilencer3.0 som «rydder opp» i støy fra PC-en. Det er kvalitetsforskjeller på både strømforsyning, USB-utgang og DAC i seg selv, derfor ikke rart med ulike erfaringer. Strøm går også via USB-kabel, 2 ledere for signal og 2 for strøm. Men Hegel Super spiller nøytralt og flott, gitt kvaliteten på signalet den mottar!
 
Sist redigert:
Topp Bunn