Harbeth

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    30.1 med Sumiko S.5 ble helt rått. Har fått spika flat bass. Dette har aldri skjedd i mitt lytterom. Har tidligere hatt en mengde løsninger med subber. Måler med ZTX Roomanalyzer.

    Bassen føles korrekt og endrer ikke Harbeth’ene oppover. Det hele blir mer fuftig og kontant også nedover. Bassen er par med resten av kvalitetene til 30.1. Vedig gøy dette.

    Bruker RCA mono sub ut fra prima luna dialogue Prem. og inn på subben.
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.459
    Antall liker
    12.635
    Sted
    Sørlandet
    Nyter musikk via C7ES3 nå. Herlig
    Ditto!

    Har eksperimentert en hel del med plassering i påskehelgen og hadde et ”ekspertpanel” på besøk i går kveld som enstemt ønsket høyttalerne nærmere lytteposisjon. Til slutt ble dem stående slik;

    79391CE5-BFA7-44A6-BAD2-CEB8FE9CD1D2.jpg


    Veldig interessant å lytte til andres meninger og det er nettopp slikt som gjør denne hobbyen interessant.

    -BB-
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Nyter musikk via C7ES3 nå. Herlig
    Ditto!

    Har eksperimentert en hel del med plassering i påskehelgen og hadde et ”ekspertpanel” på besøk i går kveld som enstemt ønsket høyttalerne nærmere lytteposisjon. Til slutt ble dem stående slik;

    Vis vedlegget 488489

    Veldig interessant å lytte til andres meninger og det er nettopp slikt som gjør denne hobbyen interessant.

    -BB-
    Veldig ening med deg angående andres meninger. Det eneste er at en må liksom "spille seg selv inn" litt på nye systemer. Samtidig må en finne interessante elementer i lyden, som da de nye personene ikke finner sånn med en gang. Litt av en utfordring dette. Bassen er spesielt tweekbar i et rom. Bare en liten endring i posisjonen flytter et helt "lass" med bass. Bassen/typen påvirker også lyttefokus oppover.

    Jeg må få meg en DAC i hus igjen!

    Sånt blir det hobby av. Gøy!
     
    Sist redigert:
    M

    medlem215396

    Gjest
    De er virkelig pene i TE og sorte stativ :)
    Når du skriver "nærmere lytteposisjon". Var oppfatningen at avstanden til frontvegg eller var det tettere på høyttalerne fra lytteposisjon som gjorde utslaget? .... eller begge deler kanskje?
    Eksempelvis, for SHL5+ må de i mitt rom godt ut fra frontvegg for virkelig å åpne seg opp. I tillegg, desto nærmere jeg setter meg, en likesidet trekant, jo nærmere kommer scenen.... så begge deler for mitt tilfelle :)

    Nyter musikk via C7ES3 nå. Herlig
    Ditto!

    Har eksperimentert en hel del med plassering i påskehelgen og hadde et ”ekspertpanel” på besøk i går kveld som enstemt ønsket høyttalerne nærmere lytteposisjon. Til slutt ble dem stående slik;

    Veldig interessant å lytte til andres meninger og det er nettopp slikt som gjør denne hobbyen interessant.

    -BB-
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.459
    Antall liker
    12.635
    Sted
    Sørlandet
    Takk Stover. Se på døra ut til gangen/bad så forstår du mine utfordringer med plass. Det er 37cm fra frontvegg (TV vegg) til døra så det er svært begrenset dybde jeg kan ha på utstyr og høyttalere hvis jeg ikke ønsker at dem skal stikke ut i døråpningen. Blant annet har jeg Mcintosh integrert som med sin dybde på 55cm ikke går å bruke her. På motsatt side står vår 3 seter sofa inntil bakveggen. Med den nye lytteplasseringen av høyttalerne så kan vi enkelt gå bak dem og ut på gangen. Jeg flytter dem alltid tilbake igjen når jeg er ferdig/spiller passivt. Jeg føler også at mine SHL5 er mindre kritiske på plassering en disse da dem har mer av alt. Så lenge
    man klarer å ”temme“ bassen på dem så låter dem nærmest helt allright uansett hvor dem står.

    10D41991-EC5C-45EB-9357-D4BC0F46B1E2.jpg


    Mvh
    -BB-
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    De fleste og meg inkludert, klarer å leve seg inn i praktiske utfordringer eller kompromisser. Synes du har funnet en grei løsning i så måte.
    Heldigvis er høyttalerne relativt lette og enkle å flytte på.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.459
    Antall liker
    12.635
    Sted
    Sørlandet
    De fleste og meg inkludert, klarer å leve seg inn i praktiske utfordringer eller kompromisser. Synes du har funnet en grei løsning i så måte.
    Heldigvis er høyttalerne relativt lette og enkle å flytte på.
    Sant nok! Og der er langt rimeligere å gjøre noe med anlegget en selve bosituasjonen :) Og på en måte sier det også noe om fleksibiliteten til Harbeth.

    -BB-
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.307
    Antall liker
    3.109
    Torget vurderinger
    4
    Har lenge vurdert å teste Harbeth, enten C7ES3 eller M30.1. Lå et par av begge på Torget og tilfeldigheter gjorde at det ble et par M30.1. Regner med jeg har dem i neste uke, så da blir det å se/høre om de lever opp til hypen.
     

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    802
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Spennende. Hadde m30.1 og devialet 200 så blir interessant å se om vi får samme opplevelse av systemet.
     

    TomVen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.01.2008
    Innlegg
    484
    Antall liker
    461
    Sted
    Jar
    De fleste og meg inkludert, klarer å leve seg inn i praktiske utfordringer eller kompromisser. Synes du har funnet en grei løsning i så måte.
    Heldigvis er høyttalerne relativt lette og enkle å flytte på.
    Jeg har det også slik at mine C7 ES-3 står litt i veien når de er plassert for spille optimalt i rommet. Her vurdert å montere små og harde plasthjul med låsefunksjon i spikesfestene i stativene. Men har ikke funnet noen egnede hjul. Slike hjul ble ofte brukt på større britiske høyttalere før i tiden. På harde parkettgulv bør ikke den akustiske avkoblingen mot gulvet bli noe problem. Noen som har erfaring med hjul?
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    785
    Torget vurderinger
    5
    Er det kun The P3ESR - 40th Anniversary Edition som kommer i finishen olive wood?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Når jeg lytter til shl5+ er det noe uvant som skjer, men klarer ikke helt å beskrive det, ihvertfall ikke uten at det blir pompøst.
    Når jeg fester blikket mot frontveggen, er det som om musikken ......hmmmmm, jeg gir opp å forklare, men blir som å først høre musikken, for så å "se" den. Noen som kjenner seg igjen?
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    785
    Torget vurderinger
    5
    Et brukt sett 40.1 i riktig farge til riktig pris hadde vært spennende. Som om noen skal selge... :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    fry

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    802
    Antall liker
    437
    Torget vurderinger
    10
    Når jeg lytter til shl5+ er det noe uvant som skjer, men klarer ikke helt å beskrive det, ihvertfall ikke uten at det blir pompøst.
    Når jeg fester blikket mot frontveggen, er det som om musikken ......hmmmmm, jeg gir opp å forklare, men blir som å først høre musikken, for så å "se" den. Noen som kjenner seg igjen?
    Da jeg hadde shl5 opplevde jeg det at lyden slapp å kjempe seg ut av høyttalerne. Den liksom bare spratt mykt ut. Ingen andre høyttalere jeg har hatt har vært nær akkurat dette, inkludert m30.1.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Enig, spiller veldig fritt og tar plassen med den største selvfølge.
    Blir fort pompøst ja :)


    Når jeg lytter til shl5+ er det noe uvant som skjer, men klarer ikke helt å beskrive det, ihvertfall ikke uten at det blir pompøst.
    Når jeg fester blikket mot frontveggen, er det som om musikken ......hmmmmm, jeg gir opp å forklare, men blir som å først høre musikken, for så å "se" den. Noen som kjenner seg igjen?
    Da jeg hadde shl5 opplevde jeg det at lyden slapp å kjempe seg ut av høyttalerne. Den liksom bare spratt mykt ut. Ingen andre høyttalere jeg har hatt har vært nær akkurat dette, inkludert m30.1.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.651
    Antall liker
    960
    Er nysgjerrig på Harbeth. Mange entusiaster her inne.Er det noe helt spesielt med dette merket.? En lyd og klang man ikke har hørt før liksom.?

    Det kan virke sånn når jeg leser tråden, og det er forskjeller på alle modellene.....
    Ikke lett å beskrive eller forstå en beskrivelse. Må vel høre selv en gang når jeg er på øst-landet, ikke så ofte.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    785
    Torget vurderinger
    5
    Kan noen kort oppsummere de største forskjellene på disse?
    - 30.1
    - SHL5plus
    - 40.1
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Hvorfor Harbeth er annerledes, dvs bedre, enn andre høyttalere

    Ja, det låter naturlig med Harbeth, ikke slitsomt pga forvrengning i øvre mellomtone eller overdreven fokus på dette området som de fleste har vent seg til og kaller nøytralt (fordi det er motsatt av varm lyd).

    Grunnene er som følger:
    1) Verdens beste mellomtone-elementer (radial i helstøpt plast som er mye mer solide enn andre plast-elementer, men ikke ringer som metall og ikke bryter opp som andre materialer) forsket frem av Harbeth og BBC.
    2) En designer som ikke gir seg før delefilteret er helt riktig og sørger for stemmer låter helt naturlig (måling og lytting)
    3) BBC tynne vegger med demping får egenresonansen ned i et område hvor den ikke betyr noe - tykke vegger flytter resonansene oppover i frekvens og farger lyden i et område hvor vi er veldig følsomme for farging av lyden

    = slutten på jakten etter den gode lyden og det evige utstyrsjaget. Tro meg, jeg og flere her har prøvd mye. Nå har jeg 3 par Harbeths. Eneste «problem» er at det ikke finnes oppgradering innenfor ferdige høyttalere lengre. Det er alltid en nedtur å høre på demo av nye, spennende høyttalere. Jo tidligere man opdager dette, jo mer penger sparer man.

    Jeg har hørt på alle modellene, og har kommentert lytteinntrykk i diverse poster i denne tråden, Holmium. Jeg har ikke hørt mye på SHL5 plus (og ikke hjemme hos meg selv), så den kan jeg ikke si så mye om, og heller ikke hatt 40.1 hjemme hos meg selv (hørt 3 steder), men alle andre modeller inkl 40.2 har jeg testet hjemme hos meg selv. Av de tre du spør om er det nok størst forskjell mellom nøytrale 30.1 (forsiktig i bassen) og 40.1 som heller mot varm lyd (hvor bassen kan bli fremtredende hvis forsterkeren er svak og rommet lite).

    Lykke til, dere som har tittet innom og blitt nysgjerrige! Les mer på Harbeth User Group og her - samt lytt. (Jeg har ingen komersielle interesser - vil bare spare dere for høye byttekostnader - men lytt først)


    Er nysgjerrig på Harbeth. Mange entusiaster her inne.Er det noe helt spesielt med dette merket.? En lyd og klang man ikke har hørt før liksom.?

    Det kan virke sånn når jeg leser tråden, og det er forskjeller på alle modellene.....
    Ikke lett å beskrive eller forstå en beskrivelse. Må vel høre selv en gang når jeg er på øst-landet, ikke så ofte.
     
    Sist redigert:

    Valfy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2011
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    2.577
    Torget vurderinger
    30
    Et brukt sett 40.1 i riktig farge til riktig pris hadde vært spennende. Som om noen skal selge... :cool:
    Hva anser du som god pris? :)
    Jeg har hatt 40.1, og fikk de ikke til i mitt rom.
    Ikke for å snakke negativt om 40.1, men de mindre modellene er nok mye enklere å integrere.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    785
    Torget vurderinger
    5
    Et brukt sett 40.1 i riktig farge til riktig pris hadde vært spennende. Som om noen skal selge... :cool:
    Hva anser du som god pris? :)
    Jeg har hatt 40.1, og fikk de ikke til i mitt rom.
    Ikke for å snakke negativt om 40.1, men de mindre modellene er nok mye enklere å integrere.
    Hehe, si det. Kommer litt an på alder, tilstand, finish osv.
    Tenker stua mi er et ok utgangspunkt for at det kan lykkes, uten at det er noen garanti.

    Etter å ha lest litt tenker jeg 30.1 ikke er så aktuell og at 40.1 og SHL5plus fort kan passe min smak.
    Skulle noen ha en av disse til salgs så gi gjerne lyd fra dere.
     
    Sist redigert:

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Sant. Litt spennende med 40.1. Jeg tror egentlig jeg hadde fått dem til med min Burmester 956 Mk2 effektforsterker i min 25 kvm stue. Men tenkte på det så lenge at etterfølgeren 40.2 kom som er enklere å integrere. Fungerer veldig bra.

    Et brukt sett 40.1 i riktig farge til riktig pris hadde vært spennende. Som om noen skal selge... :cool:
    Hva anser du som god pris? :)
    Jeg har hatt 40.1, og fikk de ikke til i mitt rom.
    Ikke for å snakke negativt om 40.1, men de mindre modellene er nok mye enklere å integrere.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Når jeg lytter til shl5+ er det noe uvant som skjer, men klarer ikke helt å beskrive det, ihvertfall ikke uten at det blir pompøst.
    Når jeg fester blikket mot frontveggen, er det som om musikken ......hmmmmm, jeg gir opp å forklare, men blir som å først høre musikken, for så å "se" den. Noen som kjenner seg igjen?
    Da jeg hadde shl5 opplevde jeg det at lyden slapp å kjempe seg ut av høyttalerne. Den liksom bare spratt mykt ut. Ingen andre høyttalere jeg har hatt har vært nær akkurat dette, inkludert m30.1.
    Hos meg var dette akkurat motsatt. Plusversjonen var noe bedre i bunnen. I tillegg kunne ingen av disse måle seg med toppen til 30.1.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.616
    Antall liker
    3.748
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Er på leit etter nye høyttalere. Har funnet en meget god kandidat, men er nysgjerrig på Harbeth som et alternativ til disse.

    Tror jeg har rimelig kontroll på det klangmessige, men er det noen som kan si noe om perspektivegenskapene til Harbeth? Min erfaring - til nå - med diverse "englendere" er at dette er noe mer diffust og mangler en del dybde i forhold til hva andre setter opp. (Kan jo også bare være meg og mine oppsett, men er nå en egenskap jeg synes har vært en fellesnevner).
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Kom innom for en lytt om du er i Oslo.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.616
    Antall liker
    3.748
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Kom innom for en lytt om du er i Oslo.
    Tusen takk for tilbudet, Fosse, det skulle jeg mer enn gjerne gjort, men befinner meg dessverre i Tromsø. Har heller ikke noen planlagte turer til Oslo i nærmeste fremtid. (Hvis noen har Harbeth i Tromsø og vil gi en prøvelytt, så hadde det vært stas, men er vel kanskje et langskudd....)
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    535
    Torget vurderinger
    7
    Til Einstein. Ca 2000kr for tur retur en helg fra Tromsø til Oslo om et par uker. Det er verdt det for å slippe bomkjøp, om du så må vente en god stund for å få gjennomført planen. Vanskelig å beskrive perspektiv og dybdefølelse på en måte som er overførbar til andre. Jeg har ikke merket noen svakheter på dette området fra noen Harbethhøyttalere sammenlignet med andre merker; heller tvert i mot. Har eid rimelige B&W, div System Audio, Audio Physic, Burmester og Eggleston. Alle bra, men ikke som Harbeth. Har også prøvd å la meg begeistre av Wilson, Dynaudio, Sonus Faber, Magico, KEF, m.fl. på diverse demoer uten å bli overbevist. Se forøvrig mitt inlegg øverst på denne siden om mine erfaringer med Harbeth, hvis av interesse. De låter nærmest levende musikere, etter min erfaring.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.616
    Antall liker
    3.748
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Ja, mulig jeg gjør det allerede denne helga. Har noen andre ærend det også kan kombineres med. :)
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.616
    Antall liker
    3.748
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Da gjør jeg det denne helga. Har avtalt å høre på HL5+ og 30.1, som vel er de mest aktuelle. Skal samtidig sjekke ut et annet par jeg har i kikkerten. Så får jeg se om Harbeth treffer.... :)
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.568
    Antall liker
    1.475
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Det eneste som kan bestemme hvilken høyttaler du skal velge er ut fra egne omgivelser. Du vil garantert sitte igjen med et spørsmål rundt bassen i ukjente omgivelser. Dette vil påvirke oppfattingen også av mid og topp.

    Forsterker og alt annet før høyttalerne vil selvsagt også påvirke.

    Etter erfaringer med 3, 5, 7, 5+, 30 og 30.1 er at bassen er en utfordring også for Harbeth. Jeg valgte 30.1 ut fra dette og at toppen satt som et skudd. Syns diskanten i 30.1 har vekt og er mer "Bell like". Dvs min smak!
     
    Sist redigert:

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.459
    Antall liker
    12.635
    Sted
    Sørlandet
    Da gjør jeg det denne helga. Har avtalt å høre på HL5+ og 30.1, som vel er de mest aktuelle. Skal samtidig sjekke ut et annet par jeg har i kikkerten. Så får jeg se om Harbeth treffer.... :)
    Kult at du reiser fra Tromsø for å lytte til Harbeth før kjøp! Selv reiste jeg til London og KJ West One for min første lytt. Der fikk jeg i ro og mak lytte til P3ESR, M30.1 og SHL5+. P3 og M30.1 var koblet til Devaliet mens SHL5+ og de større var nede i kjelleren hvor dem spilte på Mcintosh. Resultatet av mitt besøk er at jeg etterpå ble eier av P3, SHL5 og C7 og jeg har ikke tittet tilbake. Lykke til i Oslo og jeg håper du liker det du får høre.

    -BB-
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.616
    Antall liker
    3.748
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Takker for innspill. Tanken er først og fremst å få et inntrykk av Harbeth og har satt av hele fredagen til dette. Tror dog slike høyttalere må høres over en lengre tid for å få en fullgod opplevelse av kvalitetene, og tanken er å eventuelt få hjemlån hvis gir det gir mersmak. Skal være obs på bassområdet og balanse.
     

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.616
    Antall liker
    3.748
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Streamer kun, men Norsk Hi-Fi Center har ikke streamingløsning, så bedriver litt arkeologiske utgravninger i kjelleren for å finne egen musikk å ha med på lyttingen....

    IMG_20180411_220957.jpg
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Alle høyttalere bør høres over tid etter min mening, men du kan ha rett i at Harbeth bør gis ekstra oppmerksomhet sånn sett. Med det mener jeg at de skiller seg ut fra andre designer og krever omstilling fra lytterens side. Mine erfaringer refererer til SHL5+.

    Når det gjelder rom eller perspektiv etc så er min mening at Harbeth også her skiller seg ut i positive forstand. I mine ører dreier det seg ikke om perspektiv i normal forstand, bredde, dybde osv, men heller en opplevelse som er vanskelig å forklare

    Noen liker den ene modellen, andre en annen. Husk at det er så utrolig mange parameter som kan påvirke opplevelsen av en høyttaler. Elektronikken, plassering, akustikken, lytteren.

    Tror dog slike høyttalere må høres over en lengre tid for å få en fullgod opplevelse av kvalitetene, og tanken er å eventuelt få hjemlån hvis gir det gir mersmak.
     
    Sist redigert av en moderator:

    Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.616
    Antall liker
    3.748
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Når det gjelder rom eller perspektiv etc så er min mening at Harbeth også her skiller seg ut i positive forstand. I mine ører dreier det seg ikke om perspektiv i normal forstand, bredde, dybde osv, men heller en opplevelse som er vanskelig å forklare.
    Ja, derfor også spørsmål om perspektiv. Har opplevd en del engelsk utstyr som - i mitt rom - har satt opp et noe annet perspektiv enn "normalt". Kan vel sammenfattes som bredt og noe diffust, men med fokus på øvrige elementer. Får høre Harbeths måte i morgen. :)
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Diffust er ikke et ord jeg vil bruke. Lykke til :)

    Når det gjelder rom eller perspektiv etc så er min mening at Harbeth også her skiller seg ut i positive forstand. I mine ører dreier det seg ikke om perspektiv i normal forstand, bredde, dybde osv, men heller en opplevelse som er vanskelig å forklare.
    Ja, derfor også spørsmål om perspektiv. Har opplevd en del engelsk utstyr som - i mitt rom - har satt opp et noe annet perspektiv enn "normalt". Kan vel sammenfattes som bredt og noe diffust, men med fokus på øvrige elementer. Får høre Harbeths måte i morgen. :)
     

    Torew

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.07.2006
    Innlegg
    79
    Antall liker
    118
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg vurderer å gå til anskaffelse av et par 30.1 eller shl5+ for å ha i tillegg til mine Tannoy Kensington GR.
    Forsterker jeg benytter er Line Magnetic LM-512CA pre og LM-503PA effekt som er en SET forsterker basert på 845 rør og yter 24W. Dette er mer en nok for tannoyene som har følsomhet på 93dB og er lette og drive.
    Men ville dette kunne fungere med Harbeth eller blir det rett og slett for puslete? Jeg bor i leilighet så jeg har hverken behov eller mulighet til å spille veldig høyt. Spiller og for det meste jazz og blues.
    Kommentarer mottas med takk.

    Mvh
    Tore Wilhelmsen
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn