Høyttalerkabel anbefaling?

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
1.005
Antall liker
31
Sted
Bodø
R.S. skrev:
Forskjellene kan være betydelige om bare riktige ledninger velges ut, men selv ikke dette hjelper særlig mye så lenge paneldeltakerne ikke i tilstrekkelig grad vet å verifisere hva de hører. Du forstår nok dette etterhvert du også Marcus.


Mvh. RS
Ikke bare det, men har vært med på kabeltester der man i hovedsak bruker overstyrt og forvrengt (elektrisk) musikk...
Bruker man ett låtmateriale som inneholder overstyrte instrumenter så blir det umulig å merke forskjeller.
Enkle akustiske opptak hvor det gjerne er god seperasjon mellom instrumenter og dybde i lydbildet vil forskjellene komme tydeligere frem.

Fortsatt: Kabler er ikke alfa og omega, men den er med og gjør helheten i ett audiofilt anlegg..
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
ansepe74 skrev:
Bruker man ett låtmateriale som inneholder overstyrte instrumenter så blir det umulig å merke forskjeller.
Så satt på spissen mener du at hvis man hører på musikk med forvrengte fuzzgitarer spiller ikke kvaliteten på komponentene noen rolle?
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.990
Antall liker
22.138
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nå kom jeg på den gangen jeg, Oddgeir, Fosse, Boe og Parelius var på Underwater Pub og hørte en sopran som sang slik at Fosse mente at om han hadde hatt slik lyd hjemme hadde han trodd at han hadde sporingsfeil.
 

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
1.005
Antall liker
31
Sted
Bodø
Dazed skrev:
ansepe74 skrev:
Bruker man ett låtmateriale som inneholder overstyrte instrumenter så blir det umulig å merke forskjeller.
Så satt på spissen mener du at hvis man hører på musikk med forvrengte fuzzgitarer spiller ikke kvaliteten på komponentene noen rolle?
Personlig så mener jeg at det kanskje ikke har så mye å hente i å kjøpe en dyr audiofilforsterker til metal siden det gjerne er veldig små marginer.

Husker at i den samme kabeltesten testa ut xindak monoblokker til 18K mot Mcintosh 402 til 50K. På papiret er begge sånn ca like sterk.

På rocka musikk var det lite/ingenting som skilte dem, mens på akustisk musikk kom forskjellene frem.
Dvs. ett atskellig lavere støygulv.
Jeg påpekte det for eieren av Xindak'en, som ble potte sur :)
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.405
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
ansepe74 skrev:
R.S. skrev:
Forskjellene kan være betydelige om bare riktige ledninger velges ut, men selv ikke dette hjelper særlig mye så lenge paneldeltakerne ikke i tilstrekkelig grad vet å verifisere hva de hører. Du forstår nok dette etterhvert du også Marcus.


Mvh. RS
Fortsatt: Kabler er ikke alfa og omega, men den er med og gjør helheten i ett audiofilt anlegg..
Hva gjør de med helheten?

Det er en myte som hifibutikkene har prentet inn i folk for å selge produkter med stor avanse. Vil anbefale deg å lese litt på nettsida til Roger Russel.
 

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Innlegg
4.648
Antall liker
1.389
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
Valentino skrev:
Nå kom jeg på den gangen jeg, Oddgeir, Fosse, Boe og Parelius var på Underwater Pub og hørte en sopran som sang slik at Fosse mente at om han hadde hatt slik lyd hjemme hadde han trodd at han hadde sporingsfeil.
xD
 

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
1.005
Antall liker
31
Sted
Bodø
Anonym skrev:
ansepe74 skrev:
R.S. skrev:
Forskjellene kan være betydelige om bare riktige ledninger velges ut, men selv ikke dette hjelper særlig mye så lenge paneldeltakerne ikke i tilstrekkelig grad vet å verifisere hva de hører. Du forstår nok dette etterhvert du også Marcus.


Mvh. RS
Fortsatt: Kabler er ikke alfa og omega, men den er med og gjør helheten i ett audiofilt anlegg..
Hva gjør de med helheten?

Det er en myte som hifibutikkene har prentet inn i folk for å selge produkter med stor avanse. Vil anbefale deg å lese litt på nettsida til Roger Russel.
Hvor mange slike tror du egentlig at jeg har lest? :)
Det som gjør det kostbart er å rafinere metallet for å få høyest mulig renhet.
Ja det er høy avanse på kabler, men er du klar over hvor høy avansen er på hi-fi produkter?
Har jobbet i bransjen og har førstehåndsinfo.. Og kan si en ting: Det er ikke lite :)

Så hvis du skal begynne å peke på kablene så kan du likså ta de andre produktene i samme slengen ;)

Har jeg forresten nevnt noe om dyre kabler?? Så slutt å få det til å høres sånn ut!
Skal du begynne å belære meg, så kan det være greit å i det minste sjekke ut mine holdninger til kabler

Hvis folk vil bruke pengene på en non-brand kabel av intetsigende utsende og med gullpletterte tinnplugger så er det helt i orden for meg, men jeg kan i det minste si at mine ikke låter dårligere :)
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.405
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
ansepe74 skrev:
Anonym skrev:
ansepe74 skrev:
R.S. skrev:
Forskjellene kan være betydelige om bare riktige ledninger velges ut, men selv ikke dette hjelper særlig mye så lenge paneldeltakerne ikke i tilstrekkelig grad vet å verifisere hva de hører. Du forstår nok dette etterhvert du også Marcus.


Mvh. RS
Fortsatt: Kabler er ikke alfa og omega, men den er med og gjør helheten i ett audiofilt anlegg..
Hva gjør de med helheten?

Det er en myte som hifibutikkene har prentet inn i folk for å selge produkter med stor avanse. Vil anbefale deg å lese litt på nettsida til Roger Russel.
Hvor mange slike tror du egentlig at jeg har lest? :)
Det som gjør det kostbart er å rafinere metallet for å få høyest mulig renhet.
Ja det er høy avanse på kabler, men er du klar over hvor høy avansen er på hi-fi produkter?
Har jobbet i bransjen og har førstehåndsinfo.. Og kan si en ting: Det er ikke lite :)

Så hvis du skal begynne å peke på kablene så kan du likså ta de andre produktene i samme slengen ;)

Har jeg forresten nevnt noe om dyre kabler?? Så slutt å få det til å høres sånn ut!
Skal du begynne å belære meg, så kan det være greit å i det minste sjekke ut mine holdninger til kabler

Hvis folk vil bruke pengene på en non-brand kabel av intetsigende utsende og med gullpletterte tinnplugger så er det helt i orden for meg, men jeg kan i det minste si at mine ikke låter dårligere :)
Tror ikke du klarer å finne kobberkabel med under 99% rent kobber uansett hvor lenge du leter.

Klart det finnes mange andre eksempler men kabler er i mine øyne det desidert grelleste eksempelet.

Men du kan heller ikke si at dine kabler låter bedre...

Du fremstiller det som om det skal være en selvfølgelighet å prioritere kabler.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Anonym skrev:
ansepe74 skrev:
R.S. skrev:
Forskjellene kan være betydelige om bare riktige ledninger velges ut, men selv ikke dette hjelper særlig mye så lenge paneldeltakerne ikke i tilstrekkelig grad vet å verifisere hva de hører. Du forstår nok dette etterhvert du også Marcus.


Mvh. RS
Fortsatt: Kabler er ikke alfa og omega, men den er med og gjør helheten i ett audiofilt anlegg..
Hva gjør de med helheten?

Det er en myte som hifibutikkene har prentet inn i folk for å selge produkter med stor avanse. Vil anbefale deg å lese litt på nettsida til Roger Russel.
Et norsk forsterker-merke blir det hevdet at de har nesten 20gangen på innkjøps-pris..Og Tor tar vel litt avanse han på sine Bryston-ting ;)...

Prioritere kabler... Nuvel, det er foreløpig den gjengse måten å forbinde komponenter i et stereo-anlegg på... At noen ser gleden/nødvendigheten av å svi av store beløp er deres sak. Det fine er at det kommer på bruktbørsen... At du overhodet ikke har noen tro på kabler er helt fint og sparer deg for penger sikkert... At andre velger å ha et åpent sinn for å teste ut sin hobby er noe som bør verdsettes og ikke sees på som en vederstyggelighet.. Det er kun en fasit, og det er at det er ingen fasit for hva som er god lyd for alle...

p.s Roger Russel... Greit å lese om andre erfaringer og påstander.. Men det er fortsatt en individuell hobby dette sist jeg skjekket... En må finne sin vei selv... Og lære underveis... Så kanskje en kommer frem til at kabler ikke er veien å gå , og det skal det ikke sies noe vondt om. Men endel av oss her inne har faktisk funnet ut at kabler kan være det LILLE ekstra vi søker.. Men det er sikkert bare placebo som er proposjonalt med str. på prisene på kablene , tror du ikke ? :p
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
ansepe74 skrev:
Personlig så mener jeg at det kanskje ikke har så mye å hente i å kjøpe en dyr audiofilforsterker til metal siden det gjerne er veldig små marginer.
Metal kan ha temmelig mange kompliserte detaljer i musikken, selv om folk som ikke liker den type musikk ikke kan (bry seg om å) høre det, og setter like store krav til anlegget som alle andre sjangere, og gitt gode innspillinger er det like mye å hente på audiofilt utstyr på slik musikk som annen.

Om gitarforsterkerne plata ble spilt inn med blr overstyrt til alvorlig forvrengning, betyr ikke det at all lyden på plata er forvrengt, og heller ikke at man ikke ønsker å gjengi plata på den måten den låt da den ble innspilt.

Dette tror jeg bunner i fordommer.
 

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
1.005
Antall liker
31
Sted
Bodø
Anonym skrev:
Tror ikke du klarer å finne kobberkabel med under 99% rent kobber uansett hvor lenge du leter.

Klart det finnes mange andre eksempler men kabler er i mine øyne det desidert grelleste eksempelet.

Men du kan heller ikke si at dine kabler låter bedre...

Du fremstiller det som om det skal være en selvfølgelighet å prioritere kabler.
Kan jeg, with sugar on top, kalle det for bullshit???
Kabler har prioritering langt nede på skalaen for å si det som så, men jeg lar det heller ikke være en tilfeldighet hva jeg setter inn i anlegget...
Det virker nå mere som å være tilfellet med deg ;)

"Hmmm... skal vi se... trenger kabler... En sprengledning! Ja, det burde være perfekt!" :)
 

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
1.005
Antall liker
31
Sted
Bodø
Dazed skrev:
ansepe74 skrev:
Personlig så mener jeg at det kanskje ikke har så mye å hente i å kjøpe en dyr audiofilforsterker til metal siden det gjerne er veldig små marginer.
Metal kan ha temmelig mange kompliserte detaljer i musikken, selv om folk som ikke liker den type musikk ikke kan (bry seg om å) høre det, og setter like store krav til anlegget som alle andre sjangere, og gitt gode innspillinger er det like mye å hente på audiofilt utstyr på slik musikk som annen.

Om gitarforsterkerne plata ble spilt inn med blr overstyrt til alvorlig forvrengning, betyr ikke det at all lyden på plata er forvrengt, og heller ikke at man ikke ønsker å gjengi plata på den måten den låt da den ble innspilt.

Dette tror jeg bunner i fordommer.
Vel.. Jeg tviler ikke en tøddel på at metal krever sin forsterker... Men, min erfaring er at musikksjangeren krever mere krefter enn direkte finesse.
Nå er det veldig små variabler i hvordan de to forsterkerne jeg nevnte spilte på.
Men, som sagt: akkurat på akustisk musikk kom forskjellene frem.
For å si det som så: Xindak'en er ingen drittforsterker siden den bare noen mnd før fikk kjempetest hos "Hjemmekino". Men ingen kan påstå at den har like mye finesse som bla. Mcintosh :)
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
ansepe74 skrev:
Men ingen kan påstå at den har like mye finesse som bla. Mcintosh :)
Jeg har aldri hørt McIntosh, men jeg hadde inntrykk av at de var ganske mye "amerikansk lyd" forsterkere med mer trøkk enn finesse, men de burde jo absolutt være kapable saker, med tanke på hva de koster. ;)
 

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
1.005
Antall liker
31
Sted
Bodø
Dazed skrev:
ansepe74 skrev:
Men ingen kan påstå at den har like mye finesse som bla. Mcintosh :)
Jeg har aldri hørt McIntosh, men jeg hadde inntrykk av at de var ganske mye "amerikansk lyd" forsterkere med mer trøkk enn finesse, men de burde jo absolutt være kapable saker, med tanke på hva de koster. ;)
Tror man kan forvente seg bra med finesse og krefter i ett forsterkersett til ca. 100000 ;)
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.405
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
ansepe74 skrev:
Anonym skrev:
Tror ikke du klarer å finne kobberkabel med under 99% rent kobber uansett hvor lenge du leter.

Klart det finnes mange andre eksempler men kabler er i mine øyne det desidert grelleste eksempelet.

Men du kan heller ikke si at dine kabler låter bedre...

Du fremstiller det som om det skal være en selvfølgelighet å prioritere kabler.
Kan jeg, with sugar on top, kalle det for bullshit???
Kabler har prioritering langt nede på skalaen for å si det som så, men jeg lar det heller ikke være en tilfeldighet hva jeg setter inn i anlegget...
Det virker nå mere som å være tilfellet med deg ;)

"Hmmm... skal vi se... trenger kabler... En sprengledning! Ja, det burde være perfekt!" :)
For de fleste som har hifi som hobby er nok lite overlatt til tilfeldighetene.

En sprengtråd er for tynt dimensjonert. Hvis du ser til seriøse hifi produsenter ser du at selv om de produserer mye dyrt utstyr og så selger de rimelige kabler (f. eks. Linn, Bryston og Naim).
 

HHH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2009
Innlegg
212
Antall liker
2
Ikke enig i at metall ikke trenger finesse, det kommer for det første helt an på hva slags metall man snakker om....
En del gammel heavy rock, som gamle AC/DC og KISS-skiver spilles nesten best på 218TXH og AT100; rølpete, høyt og med høy party-faktor.
Å spille Dream Theaters Octavarium eller Black Clouds and Silver Linings på samme oppsett er direkte plagsomt når det veit hvor bra produksjoner vi snakker om og hvordan de kan låte...

I metall-sjangeren er det også en del som gjør seg på 218/AT100, som alt Metallica gjorde før Black Album, Black Album derimot er ei skive jeg stadig nyter meg gjennom vinyl-versjonen av.
Nå er det selvfølgelig mange som synes akkurat den skiva er overprodusert og bøllete i lyden (når den uttalte målsettingen fra produsenten ble beskrevet som "everything louder than everything else" blir det gjerne sånn) er det ihvertfall lagt en masse jobb i å få den til å låte "akkurat sånn", og da er det vel greit å høre'n på et anlegg som lar den låte "akkurat sånn"?

Synes kanskje det lyser igjennom litt fordommer mot en hel sjanger her ;)
Det er en masse metall-produksjoner der ute som er vel verdt å høre, sett deg gjerne ned og hør igjennom en av de nevnte Dream Theater-skivene jeg nevner, du vil kanskje bli overrasket over hvor lite "bråk" og hvor mye musikk det ligger og venter i en sjanger jeg mistenker at du har avskrevet uten å høre noe særlig av, bare si ifra, bor du ikke langt unna stikker jeg gjerne innom med skivene til deg jeg :)

Hvis jeg virker spydig var dette overhodet ikke meningen med innlegget, så er det sagt :)
 

ansepe74

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
1.005
Antall liker
31
Sted
Bodø
Gutter...
Har vel på ingen måte sagt at ikke metall trenger finesse...
Bare antyder at kravet der er mindre enn på feks. Jazz ;)
 

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Innlegg
8.092
Antall liker
6.575
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Andy skrev:
Har et par Canton høyttalere som er som kjent ganske hissige i toppen.

Noen som har noen anbefalinger de kan komme med når det gjelder høyttalerkabler?

Noen som kanskje demper en hissig topp?

Gjerne diy.

Håper på seriøse svar. :)
Tenker du blir klokere og klokere etter hvert som innleggene skrider frem gitt... ::)
 

Harbs

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
52
Antall liker
2
Du verden her tar det helt av :)

Ikke mange anbefalinger her.

Trond
 
O

Oblivion

Gjest
H.R skrev:
Andy skrev:
Har et par Canton høyttalere som er som kjent ganske hissige i toppen.

Noen som har noen anbefalinger de kan komme med når det gjelder høyttalerkabler?

Noen som kanskje demper en hissig topp?

Gjerne diy.

Håper på seriøse svar.  :)
Tenker du blir klokere og klokere etter hvert som innleggene skrider frem gitt... ::)
Tråden gikk av sporet allerede når innlegg #8 ble postet...
Men enkelte bare må misjonere for sine egne "kjepphester" og da blir trådene ødelagt...

Det er også de med minst kunnskap og forståelse som ødelegger trådene fordi de kan ikke annet enn å "ri" sine "kjepphester" og det blir det samme "gnålet" som overhode ikke har noe med trådstarters tema å gjøre..
 

johns

Medlem
Ble medlem
23.07.2010
Innlegg
14
Antall liker
8
hei folkens vi som har denne hobbyn som har både dyrt og billigt hifi utstyr.jeg er en mann på 45 år som har holdt på med hifi siden jeg var 15 år.jeg har hatt både rør og transistor forsterkere.så med årene som har gått så har man prøvd det meste.jo for og gå rett på sak så hadde jeg en fin opplevelse her om dagen ,jeg tok en instalasjons kabel på 2,5 kv .jeg lagde ett sett på to meter.to to ledere på hver så det ble 5 kv.jeg tvinna de bare og avisolerte de og skrudde de godt fast.Annleget mitt som jeg har nå ER PRIMARE EFFEKT A32-PRE 30 OG CD 31.JEG MÅ BARE SI DET ATT DET SPILTE SÅ BRA ATT JEG SJØNNER ATT VI MENESKER LURER OSS SJØL NOEN GANGER.TA OG PRØV SELV.NÅR JEG TENKER PÅ ALLE DE PENGENE SOM JEG HAR BRUKT PÅ KABLER SÅ HAR JEG LERT MEG HVOR LURT VI KAN BLI AV MARKEDSFØRING OG TESTER OG ALT VI LESER.BRUK DINE EGNE ØRER
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.111
Antall liker
1.089
Torget vurderinger
10
Oppfattes kanskje av enkelte som kjedelige gjentakelser, men siden du spør vil jeg igjen anbefale å prøve Soundstring. Iallefall hos meg medførte bytte til disse en litt mer behagelig lyd. Mindre pågående og skarp. Byttet fra Black Magic The Giant.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
ansepe74 skrev:
Gutter...
Har vel på ingen måte sagt at ikke metall trenger finesse...
Bare antyder at kravet der er mindre enn på feks. Jazz ;)
Det måtte i så fall være fordi den gjennomsnittlige jazz-entusiast er mer interessert i detaljene i musikken enn den gjennomsnittlige heavy metal-fan. For den gjennomsnittlige audiofile mener jeg lydkvaliteten er like viktig uansett hvilken sjanger han liker. ...Og jeg tror ikke det er så mye mer detaljert musikk i jazz enn i metal, for å være ærlig.

Det som kan være tilfelle er at dårlig lyd ødelegger mer av musikkoplevelsen i akustisk musikk enn i (hard)rock. Det tror jeg nok er tilfelle.
 
M

musicus

Gjest
johns skrev:
hei folkens vi som har denne hobbyn som har både dyrt og billigt hifi utstyr.jeg er en mann på 45 år som har holdt på med hifi siden jeg var 15 år.jeg har hatt både rør og transistor forsterkere.så med årene som har gått så har man prøvd det meste.jo for og gå rett på sak så hadde jeg en fin opplevelse her om dagen ,jeg tok en instalasjons kabel på 2,5 kv .jeg lagde ett sett på to meter.to to ledere på hver så det ble 5 kv.jeg tvinna de bare og avisolerte de og skrudde de godt fast.Annleget mitt som jeg har nå ER PRIMARE EFFEKT A32-PRE 30 OG CD 31.JEG MÅ BARE SI DET ATT DET SPILTE SÅ BRA ATT JEG SJØNNER ATT VI MENESKER LURER OSS SJØL NOEN GANGER.TA OG PRØV SELV.NÅR JEG TENKER PÅ ALLE DE PENGENE SOM JEG HAR BRUKT PÅ KABLER SÅ HAR JEG LERT MEG HVOR LURT VI KAN BLI AV MARKEDSFØRING OG TESTER OG ALT VI LESER.BRUK DINE EGNE ØRER
Slike opplevelser er flotte og interessante, ikke minst spennende, selv bruker jeg forsöke spille med det som skaper en slik opplevelse en tid, og siden koble tilbake til det gamle, er det nye (dine nye kabler) fortsatt like bra, så har man mye penger tilovers for mer musikk!, öyeblikkets overraskning er ikke alltid det beste i lengden, er min lille erfaring!

Lykke til!!

mvh
 

johns

Medlem
Ble medlem
23.07.2010
Innlegg
14
Antall liker
8
JA DENNE HOBBYN HER ER IKKE BESTANDIGT ENKELT FOR SE HVOR FORT VI BLIR SUGD INN I MARKEDSFØRING-TESTER-OG HI-FI BLADER.VI LESER OG PLUTSELIGT SÅ FÅR ETT PRODUKT ETT BESTE KJØP STEMPEL OG VI LØPER OG KJØPER.ALLE ER VI LIKE MEN ALLE HAR HVER SIN OPPFATNING AV LYD,SÅ GÅ ETTER HVA DU SELV LIKER OG HØRER.MEN DET ER VIKTIGT ATT VI DELER VÅRES ERFARINGER OG RESPEKTERER HVERANDRE
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
johns skrev:
JA DENNE HOBBYN HER ER IKKE BESTANDIGT ENKELT FOR SE HVOR FORT VI BLIR SUGD INN I MARKEDSFØRING-TESTER-OG HI-FI BLADER.VI LESER OG PLUTSELIGT SÅ FÅR ETT PRODUKT ETT BESTE KJØP STEMPEL OG VI LØPER OG KJØPER.ALLE ER VI LIKE MEN ALLE HAR HVER SIN OPPFATNING AV LYD,SÅ GÅ ETTER HVA DU SELV LIKER OG HØRER.MEN DET ER VIKTIGT ATT VI DELER VÅRES ERFARINGER OG RESPEKTERER HVERANDRE
Helt enig i dine to siste poenger... For min egen del har jeg ikke et produkt jeg har lest om i de 4 bladene jeg abbonnerer på, så har vel vært heldig da.. :)

p.s, fint om du slår av caps-lock... ;)
 

johns

Medlem
Ble medlem
23.07.2010
Innlegg
14
Antall liker
8
ja nå har jeg slått av caps lock.jo jeg glemte og fortelle hvilken høytaler jeg har til primare annlegge mitt.det er dali mentor 6 høytaler.en fantastisk høytaler i forhold til hva den koster
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.405
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
K.H. skrev:
Oppfattes kanskje av enkelte som kjedelige gjentakelser, men siden du spør vil jeg igjen anbefale å prøve Soundstring. Iallefall hos meg medførte bytte til disse en litt mer behagelig lyd. Mindre pågående og skarp. Byttet fra Black Magic The Giant.
Jeg har samme erfaring etter et bytte fra Supra til Kimber Hero signalkabel, litt av skarpheten jeg opplevde på sibilanter ble borte.

Det var med Respons og før Audiolense jeg gjorde meg den erfaringen.
 
M

musicus

Gjest
Nesten så man undrer på hvorfor det overhodet kan bli noen go lyd med dette ;) :)...

Cardas SE9


mvh
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.405
Antall liker
1.137
Torget vurderinger
4
musicus skrev:
Nesten så man undrer på hvorfor det overhodet kan bli noen go lyd med dette ;) :)...

Cardas SE9

mvh
Blir på samme måten som det er et marked for dette produktet her i landet.
 

Vedlegg

M

musicus

Gjest
Anonym skrev:
musicus skrev:
Nesten så man undrer på hvorfor det overhodet kan bli noen go lyd med dette ;) :)...

Cardas SE9

mvh
Blir på samme måten som det er et marked for dette produktet her i landet.
Ja du verden hva du kan, jeg er mållös...

mvh
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Er ikke alle her som kan bruke den kabelen engang.. 8)
 
Topp Bunn