Gruppekjøp fra Acoustic Elegance?

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.867
Antall liker
10.702
Torget vurderinger
10
Leste hele innlegget.

Det er åpenbart at det er umulig for ham å fortsette slik det er i dag.

Enten så blir AE en ren OEM produsent eller høyst sansynlig så vil de fantastiske bassene bli solgt gjennom forhandlere noe som fort vekk innebærer nærmere dobbel pris.

Kjekt å sitte på 2 x 4 pack :)
 

Tytte71

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.01.2008
Innlegg
2.150
Antall liker
1.151
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
2
Jeg kan vurdere å selge unna mine TD18H+ 8 ohm utgave og Apollo oppgradering og sort faseplugg. Driverne er helt nye, urørt av menneskehender etter pakking. Dette er noen fantastisk gode drivere med stor kapasitet og lav forvrengning. Den lave svingspoleinduktansen i kombinasjon med kraftig motor og (relativt sett) lett membran gjør den egnet til mer enn rent bassbruk, de spiller med enkelthet over 600Hz.

NB! Selger de kun om interessen er så stor at jeg får salg på alle.
Antall tilgjengelige 20stk

Grunnen til at jeg kan vurdere salg er mulighet for realisering av en OEM driver.

Prisen blir pr. stk, no more no less... 4000,- pr. stk. + innlandsfrakt (22kg pr. stk).
Dette tilsvarer enhetsprisen på TD18H+ uten Apollo oppgradering, når mva og frakt medregnes.

Og for de som evt. melder sin interesse, vær grei å bind dere innenfor fristperioden så dere ikke ødelegger for andre som ønsker driverne.

Frist for påtegning settes til 20. september 2014.

http://aespeakers.com/aes_store/catalog/product_info.php?cPath=23&products_id=118

Jeg har også 4 stk. eldre TD15M Apollo i 8 ohm som kan selges gjennom egen PM.
 
Sist redigert:

JoHoo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.02.2013
Innlegg
4.278
Antall liker
4.190
Torget vurderinger
16
Det har vært kaos hos AE de siste årene, og selv har jeg ventet på elementer siden i sommer. Men nå begynner de å komme i mål med gamle synder og har et nytt system på gang. Ved bestilling denne uka lover de levering i slutten av Januar, som er heeeelt nye takter fra den kanten.

***Now Processing Orders for January 2015 Production***

Timeline from November 2014 Batch (January 2015 Production)

Dec 1 - Dec 7 - Invoices sent and must be paid for current batch
Dec 8 - Dec 28 - Machining of steel parts
Dec 29 - Jan 11 - Steel parts sent away for plating
Jan 12 - Jan 31 - Assembly and shipping of woofers

Over the years we have had some difficulty in keeping up with DIY orde...rs. Our biggest difficulty has been in keeping up with demand to deliver in a timely manner. It is very frustrating at times to have so many people want to be able to purchase but not be able to deliver quickly enough. Many small orders coming in multiple times throughout the month have been difficult to manage from both an inventory and scheduling aspect. Larger OEM orders often used up large amounts of inventory and could take significant time to complete. Other times a small order of two woofers would require massive inventory purchases due to low levels of parts. As a result, lead times have at times grown longer than expected on some small quantity orders.

We have considered pulling out of DIY sales completely, but do not want to abandon those who have supported us all along. We are working on a solution for eventual distribution around the world but this will take some investment of time and finances to be put into place. Until we reach that level we will continue to serve the DIY community by selling direct, just in a slightly different manner. Rather than processing many orders all throughout the month, we will begin processing orders in batches. This will allow us to schedule a batch of DIY orders for production, similar to how we schedule the larger OEM orders. We can review the orders within the batch, check inventory levels, order required components, and provide realistic lead time. Those batches can then be treated with the same priority in production as the OEM orders.
This week we will be processing the first batch using this format. Invoices will be sent out by December 7, 2014 for woofers being scheduled for January production. We will review the inventory requirements, make the proper purchases, and schedule production. Machining of steel will happen over the following 2-3 weeks. Steel parts will be sent out to be plated and arrive back early January. The woofers will then be fit into the production schedule and be completed before the end of January.
Many have already contacted us and are currently on the waiting list. They will receive an email over the next few days to confirm details of their orders. They will be sent a brief email verifying customer data and product details. Upon confirming those details, invoices will be sent out. We will still accept new orders for this January batch yet before midnight on Sunday, December 7. Those who still wish to order can contact us providing the following information.

Name
Address
Phone number
Email
Woofer Models Requested
Quantity
Apollo upgrade(Yes/No)
Impedance (4/8/D8/D16/etc)
Phase Plugs (black/clear anodize)

Thank you to everyone for sticking with us and being patient through some of the transitions we are dealing with. This method will allow us provide reasonable lead times and provide very clear expectations for delivery time. This is critical so that those wishing to use our drivers can plan their orders
 

ee

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Innlegg
140
Antall liker
14
Torget vurderinger
1
Jeg har lagt inn order på 4 stk dipole12 . Sendte mail til sales@ae... men ikke fått noe bekreftelse, noen andre som har fått?
 

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Innlegg
19.867
Antall liker
10.702
Torget vurderinger
10
Jeg har lagt inn order på 4 stk dipole12 . Sendte mail til sales@ae... men ikke fått noe bekreftelse, noen andre som har fått?
Hva koster 4 stk inkl frakt, moms og dagens kurs?
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har lyst på 10 stk. Dipole 15. Men jeg har ikke råd.... :/
 

Tytte71

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.01.2008
Innlegg
2.150
Antall liker
1.151
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
2
Etter alle overtalelsenes kunststykker har John overtalt meg til å ta ansvar for koordinering av det opprinnelige Group Buy som ble annonsert på hjemmesiden til Acoustic Elegance.

For å tilpasse leveransen til produksjonskapasiteten hos AE, settes påtegningsfristen til GB til 9.februar. Dette kan nok sikkert være kort tidsfrist for noen, men vi håper allikevel at flere melder sin interesse.
I følge John er estimert leveringstid fra fabrikk i starten av Mars. Regn med rundt 3 uker båtfrakt og elementene skulle kunne være i Norge i begynnelsen/medio April.

Prisen på elementene er iht. prislisten på AE sin webshop. Rabatten avhenger av antallet som bestilles iht. AE sin rabatteringsordning, som angitt på webshopen. Største oppsiden er nok ift. besparelse på fraktkostnaden, hvor frakt vil deles på kjøperne iht. ordrestørrelsen/antall element.

Regn med ca 25-30USD pr. element i frakt fra USA til Norge hvis vi klarer å fylle en pall.
Elementene sendes fra AE til Bergen hvor jeg tar meg av videreforsendelse til de som ikke har anledning å hente selv i Bergen. For forsendelse fra Bergen til rundt i kongeriket vil Postens satser for innlands pakkeforsendelse gjelde.

Siden jeg ikke profittere på noe av dette, så ber jeg om forståelse for at jeg ønsker å frita meg fra annen risiko enn selve det praktiske arbeidet. Jeg gjør dette utelukkende som en håndsrekning til John og for at HFS-medlemmer skal gi jernet og klemme til med nye og gamle prosjekt med førsteklasses stumper som utgangspunkt.

Det kommersielle er tenkt ordnet slik:

1. Den enkelt melder forpliktende sin interesse med elementtype og mengde innen 9.februar. Parametere som må angis er:

  • Elementtype​
  • Spole (4/8/16 ohm)​
  • Farge på faseplugg (blank/sort)​
  • Evt. Apollo oppgradering (kun for drivere med overhengt svingspole, som for eksempel TD-serien)​
2. 10.februar sender jeg ut en oversikt til den enkelte som har meldt seg på og synliggjør kostnaden på selve elementene. Oversikten sendes sammen med et kontonummer som dere kan betale beløpet på.
3. Penger skal senest være registrert på konto innen 13.februar for å bli tatt med i GB.

Beløpet som betales i første omgang går uavkortet til setting av ordre hos AE og jeg oppdaterer tråden med bekreftelse på ordren.
Like i forkant forsendelse fra USA, når alle fraktdetaljer er klare, sendes ny melding til den enkelte med opplysninger om sluttoppgjør for å dekke frakt fra USA til Norge, spedisjonsutgifter, Mva. og kostander til evt. innlandsforsendelse. Restbeløpet må være innbetalt på konto før elementene sendes til mottaker.

Skulle det mot formodning vise seg at GB blir kansellert etter at penger er innbetalt, så vil selvfølgelig den enkelte få returnert sitt innbetalte beløp. Undertegnede tar ikke ansvar for evt. forsinkelser i produksjonen til AE.

John vil i løpet av kort tid oppdatere facebook-profilen med detaljene rundt dette GB.

Angående tekniske avklaringer, tips/råd om design med AE, så vil jeg etter beste evne å svare her i tråden. Kommer jeg til kort så har vi John til å assistere.

Håper dette blir en grei erfaring og en mulighet til å gjøre alvor av sine planer.
 
Sist redigert:

JoHoo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.02.2013
Innlegg
4.278
Antall liker
4.190
Torget vurderinger
16
Har dupris på de nye midbasshorn elementene? Forsto at det var både en 12" og 15"

syntes dette er et enormt flott initiativ av deg Tytte!
 

Tytte71

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.01.2008
Innlegg
2.150
Antall liker
1.151
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
2
Midbass horndriverne HL12 og HL15 er tatt frem med utgangspunkt i TDxxM driverne men med noen justeringer. Prisene har jeg ikke, men skal etterspørre
T/S Data på driverne:
 

Vedlegg

JoHoo

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.02.2013
Innlegg
4.278
Antall liker
4.190
Torget vurderinger
16
Hadde vært interessant å se en simulering av de i konisk horn.
Er det kevlar som fikk 12" laget?
 

FredrikC

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.08.2009
Innlegg
905
Antall liker
371
Torget vurderinger
5
Flott insj Tytte! Enormt bra for AE og oss på HFS å kunne forholde seg til en så stødig og trivelig kar som deg.

Jeg skal overveie å handle et par AE TD18H+, skal komme tilbake til dette innen fristen. Litt kjedelig med lav kronerkurs + dyr frakt fra bergen - oslo. Det drar opp prisen ganske mye pr driver.

Vil rabatten kun oppnåes om man kjøper veldig mange av en type driver i dette group buyet, eller holder det at det er relativt mange drivere selv om det er forskjellige modeller?
 

Tytte71

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.01.2008
Innlegg
2.150
Antall liker
1.151
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
2
Flott insj Tytte! Enormt bra for AE og oss på HFS å kunne forholde seg til en så stødig og trivelig kar som deg.

Jeg skal overveie å handle et par AE TD18H+, skal komme tilbake til dette innen fristen. Litt kjedelig med lav kronerkurs + dyr frakt fra bergen - oslo. Det drar opp prisen ganske mye pr driver.

Vil rabatten kun oppnåes om man kjøper veldig mange av en type driver i dette group buyet eller holder det at det er relativt mange drivere selv om det er forskjellige modeller?
Takk takk, hyggelig av deg Fredrik :)
Det holder med totalantallet ift. %-vis rabatt. TD18H+ er en habil driver. Krever dog en del kompensering i lukket kasse om du ikke får hjelp fra rommet. Har selv hatt lyst, men ikke somlet meg til, å teste de i ~200-220l BR. Ser tilforlatelig bra ut undertunnet.
 

Audiodidakt

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2004
Innlegg
1.419
Antall liker
622
Torget vurderinger
6
Kudos Tytte!

kanskje du skal opprette en us-dollar konto hos banken din, slik at alle innbetaler til den i dollars? Da unngår man overraskelser mv ved endringer i kursen.
 

Tytte71

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.01.2008
Innlegg
2.150
Antall liker
1.151
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
2
Godt poeng Audiodidakt, skulle tro du var vant til penger :D
Vi får føre til justering av dollarkurs på siste innbetaling. Det skulle være rettferdig.
 

Tytte71

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.01.2008
Innlegg
2.150
Antall liker
1.151
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
2
Jeg fant ut at det er greiest å avslutte videre GB oppfølging i denne tråden og starter heller med blanke ark og samme innhold i ny tråd.
 
Topp Bunn