ganilsen på tur...........

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    MBL er det rom man alltid hører mye om. Ofte er det enten veldig positivt, eller veldig negativt. Når jeg kom inn i rommet må jeg si det ikke imponert noe serlig. Det låt livløst og grått.......

    MEN! Noen sanger senere(jeg ble heldigvis tvinget til å sitte litt) kom et kjent spor på; Stimela! Sjeldent eller aldri har jeg gått fra å være missfornøyd til å komme i ekstase så fort. For nå var det virkelig liv i rundstrålerne. Dynamikken var enorm og det var en fryd å høre på dette oppsettet. Virkelig et heftig oppsett!

    Høyttalerne ble drevet av et par 9008 og et par 9011, og legg merke til hvor dype 9011 faktisk er. Det er en heftig forsterker!














    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    MSB lager heftige DACer med ekstremt lave jitterverdier. Designet syntes jeg også er flott. :)










    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    NAD viste frem hele sin Masters serien, og noen andre småting. Rakk dessverre ikke lytte her heller.








    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Naim hadde rom ved siden av Focal og brukt Focal høyttalere til demonstrasjon. Det låt flott i mellomtonen og tempoet som Naim er kjent for var der, men det manglet en del nedover i bassen(men det kan også ha vært rommet). Har hørt Naim mye bedre enn her.
















    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Panasonic hadde en forholdsvis stor stand. Jeg skjønner ikke helt hvorfor......(hvor er lyden!)






    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    SA hadde en morsom stand med mange fargerike høyttalere(og forsterkere). De brukte for det mest Hegel til min store overaskelse. Den nye modellen Mantra 70 ble vist her, men jeg hørte ikke noe på den. Vil tippe det er en god høyttaler i sin prisklasse om den får tilstrekkelig med power.

















    En stolt Ole Witthøft.



    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    SF spillte stort og flott. Men det var vanskelig å få en god plass, og dermed ikke så mye å si om lyden. Jeg tror jeg hadde likt meg godt i sweetspot.








    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    SONY hadde rigget en morsom kino med Vienna Acoustics som spillte morsomt. De viste også frem sine nye high-end høyttalere.














    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    T+A har mye god elektronikk, og noen spennende nye høyttalere.










    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    TAD overasket stort. Dette var et av de absolutt bedre opplevelsene, om ikke den beste. De nye "småtassene" imponerte stort, men det ble kanskje spillt litt for høyt for min smak. Serlig nærmere opptaket enn dette har jeg vanskelig for å tro at man kommer! Uheldigvis fikk jeg ikke hørt de største modellene.








    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Tidal hadde to spennende rom. Begge låt bra. Oppløst og flott med passe mengde driv. Bassmodulen til det minste oppsettet gjorde også en god figur, men var relativt kostbar. På utseende er det få, om noen, som slår disse modellene fra Tidal syntes jeg. :)




















    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Transrotor hadde bare utstillt sine spillere. Unektlig pene!










    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Så de store skuffelsene for egen del.

    Rockport låt ikke optimalt. Rockport syntes jeg er litt avslappet i toppen i utgangspunktet(i allefall de modellene jeg har hørt), men her inne ble det direkte kjedelig.


    Det var tydeligvis fler som syntes dette var lite engasjerende! :p


    Magico hadde jeg også store forventninger til, men disse falt i grus fort. Q3 på rør er ikke noe jeg ville gjettet på var en god kombo i utgangspunktet, og dette spillte ikke bra. Derimot var det noen som hørte Q7 (på en annen messe i nærheten) og kunne rapportere om at Magico slett ikke låt kjedelig. Så jeg håper å høre dette bedre senere.


    Det værste var detimot Swans. En direkte blåkopi av Usher lukter kina lang vei, og det skuffet veldig. Med såpass flott design på bl.a. F2.2 var dette latterlig!


    Jeg ble så satt ut at lyden fra disse brydde jeg meg ikke noe om.



    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Det var alt for nå. :)

    Jeg har også en serie med bilder fra rom jeg var innom men ikke lyttet til som kommer ut senere.

    Håper bildene falt i smak. :)


    Geir Arne
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    Høyttalerne Audionet spilte på i det store anlegget er toppmodellen til tyske Acendo.
    Prisen er nok lettere elevert.
    I sitt ht.prog har de en 2,5 veis ht til ca 110 frognertiere som er et aldri så lite columbi egg.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Høyttalerne Audionet spilte på i det store anlegget er toppmodellen til tyske Acendo.
    Prisen er nok lettere elevert.
    I sitt ht.prog har de en 2,5 veis ht til ca 110 frognertiere som er et aldri så lite columbi egg.
    Takk for info.

    Toppmodellen låt i allefall bra. Har du noen ide om pris?

    Skal sjekke opp modellen du nevner. ;)


    Geir Arne
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    Den siste konserten med Brooke Miller og medmusikant fra Canada gikk ikke jeg glipp av :cool:
    Søt, blond, rampete lita snelle med potensiale (og det liker vi). Dere finnner henne på Stockfish labelen.
    Det skal innrømmes at det finnes bedre syngedamer, men uansett moro med "live".
    Det låt slettes ikke verst via de store Genelec stativhøyttalerne :rolleyes:

    Imidlertid låt flere av de aktive tassene med ditto sub diametralt motsatt i rommet foruroligende bra.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    Det er temmelig spesielt at du gir lyden fra dette oppsettet tommelen ned mens Jonathan Valin fra The Absolute Sound mente det var en kandidat til messens beste lyd og i hvert fall messen beste lyd pr krone. Man får slå seg til ro med at smaken og preferansene rundt omkring er så forskjellig at det nesten er verdiløst å ta slike meningsyttringer på alvor uten å ha hørt selv. Det er egentlig litt rart dersom referansen er virkeligheten. Den er jo lik for alle.

    Mvh
    Roysen
    Dette AP/Asthetix oppsettet med per og CD-spiller låt meget godt i 2011.
    Derfor var jeg ikke innom i år.
    Et rom som ikke har kommet med i ganielsens kavalkade ennå er Thax 200B monoblokker + pre som spilte ut via Kaiser Kawero høytalere med eksternt Duelund filter. I mine ører når jeg ser bort fra gigantene YB Acoustics, mbl og TAD så spilte dette "world class" i mine ører.
    Jeg kom stadig tilbake (det var rett før jeg fikk klippekort), og ble bare sittende å nyte uansett hva gutta satt på av musikk.
    Monoblokkene koster små 36 tusen Euro, og jeg tørr ikke gjette på hva KAISER acoustics. High definition acoustic products. Kawero skal ha for sine Kawero.

    jamakr. Jeg ble nødt til å fortelle Thrax gutta at du etter 2010 seansen hos dem hadde gått bort og kjøpt deg Sasha.
    Konstruktøren lurte på hvorfor i all verden du ikke hadde handlet Thrax forsterkeriet deres.
    Jeg er på grensen til å være enig. Steike hva disse monoblokkene kan spille musikk.
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Kaiser acoustic har faktisk en dansk forhandler AbsoluteHiFi.dk og ifølge denne siden koster Kawero Ultimate Edition 409 000 danske kroner. Heldigvis så virker det som om de har flere modeller, hvis noen fremdeles skulle være i kjøpsmodus.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    Kaiser acoustic har faktisk en dansk forhandler AbsoluteHiFi.dk og ifølge denne siden koster Kawero Ultimate Edition 409 000 danske kroner. Heldigvis så virker det som om de har flere modeller, hvis noen fremdeles skulle være i kjøpsmodus.
    Såpass heftig pris ja. Med Thrax monoblokker og pre er vi oppe i rundt 750 tusen.
    Så trenger vi bare en vinylrigg og en digital ølbrikke avtaster.
    Da satser jeg heller på noe annet :rolleyes:
    Uansett, så spilte det fordømt bra i mine ører.
     

    nudiebear

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.07.2008
    Innlegg
    53
    Antall liker
    1
    Veldig stilig med slike 'outriggers' på subwoofer. Får tankene i retning en stor gravemaskin e.a. som skal gjøre skikkelig fraspark!

    Rommet til Karma låt veldig bra. Det var ganske kostbart utstyr og et av få oppsett med suber(typen store). Disse var heldigvis godt integrert og jeg ble sittende her å lytte litt lenger enn først planlagt.



    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Hei igjen.

    Siden noen ivrige sjeler fra Grenland har vært på en liten Oslo-tur, tenkte jeg det kunne være morsomt å se noen bilder og høre litt om våre(eller i allefall min) betraktning av vår alles referanse; referanse-oppsettet til Knut Vadseth i Fidelity.

    Denne fredagen ble en skikkelig hifidag for oss tre som tok turen inn til Oslo. Den planlagte turen til Vadseth ble også til en liten tur innom OHC på vei hjem siden en av oss(dere kan gjette hvem) har sterk tilknyttningskraft mot denne butikken(mer om den litt lenger ned). :D

    Dette må på ingen måte ses på som noen fasit, men heller min subjektive mening


    Hjemme hos Knut ble vi mottatt av sjefen selv. Hyggelig som han var ble vi invitert inn og servert kaffe og kaker. En god start! Knut var selvsagt forberedt, for i bakgrunnen stod det på en fantastisk bra klassisk stykke(som jeg dessverre ikke husker navnet på). Her kom det for min del mange Marten kvalitetene jeg er vandt med. En god attack og troverdig dynamikk er det alltid morsomt å høre i en stue. Lydbildet var også bredt som ett orkester med denne, noe uvanlige, plasseringen disse høyttalerne har i dette rommet. Min favorittlåt, Walking on the moon, ble også gjengitt fabelaktig. Her var det luftighet og god microdynamikk, noe som gjorde at alle nyanser kom godt frem. Trompeten hadde skikkelig nærvær og etter min mening låt den virkelig ekte. På annen Willy DeVille var det rikelig med pondus, noe som resulterte i at bassjusteringen i posisjon "-" låt mest riktig. Da kom mellomtonen mest frem og smilet ble større. Lydbildet var ekstremt dypt! Selv på "realistisk" volum var det stålkontroll, noe som tyder på at forsterkern hadde krefter nok til å drive høyttalerne skikkelig. Cd-spilleren viste seg å være ganske habil(mer om det litt senere) og hele oppsettet skilte utrolig godt mellom innspillingen. Dette må være det absolutt beste jeg har hørt på området. Her har redaktøren selv satt sammen et skikkelig presisjonsinstrument.

    Man må jo være litt kristisk også, jeg er på besøk hos en kritiker tross alt. Alt utstyret er topp klasse, men oppsettet står jo som kjent i en stue. Ved høyt volum og kompleks musikk kom også dette frem og det ble kanskje litt "rotete", spesielt i mellomtonen. På normale lyttevolum og/eller mindre ensembler var dette dog inget fremtredende problem.

    Vi gjorde for anledningen også en liten test av CD vs. MAC. Selv spiller jeg veldig ofte fra MACen, og for å slippe å ta med så mange CDer tok jeg heller med AIRen. Og etter noen raske(til mitt forsvar, provisoriske :) ) A/B-tester med MACen mot APL drivverket måtte jeg bite i det sure eplet. Det var en merkbar forskjell, og etter min mening bedre med en plate i skuffen enn noen filer på harddisk. Det var dog en del ukjente faktorer, så dette er noe som skal, må og bør gjennomføres flere ganger, men uansett en lærerik opplevelse.

    Her er noen bilder av et oppsett dere alle har sett så mange ganger før, man kanskje ikke så ofte her på HFS. Jeg må dog si jeg følte meg litt dum når jeg stilte opp med eget kamera hos en fotograf, men det får bare være. Knut lot meg også låne en vidvinkel linse siden min egen ikke klarte å fange begge høyttalerne når kamera stod i sweetspot.

    Takk for lånet, og takk for gjestfriheten Knut. Kakene var også meget gode.

    Slik det ser ut i sweetspot.
    174973d1357332507-hjemme-hos-knut-vadseth-fra-fidelity-med-espen-l-sal-og-ganilsen-1.jpg


    Gutta på tur, og en fastboende. Fra venstre: ganilsen, Espen L, SAL og Knut.
    174974d1357332539-hjemme-hos-knut-vadseth-fra-fidelity-med-espen-l-sal-og-ganilsen-2.jpg


    Flotte høyttalere, flott elektronikk og en meget smakfull og klassisk stue.
    174975d1357332622-hjemme-hos-knut-vadseth-fra-fidelity-med-espen-l-sal-og-ganilsen-3.jpg


    174976d1357332639-hjemme-hos-knut-vadseth-fra-fidelity-med-espen-l-sal-og-ganilsen-4.jpg


    174977d1357332659-hjemme-hos-knut-vadseth-fra-fidelity-med-espen-l-sal-og-ganilsen-5.jpg


    174978d1357332675-hjemme-hos-knut-vadseth-fra-fidelity-med-espen-l-sal-og-ganilsen-6.jpg


    174979d1357332689-hjemme-hos-knut-vadseth-fra-fidelity-med-espen-l-sal-og-ganilsen-7.jpg


    Det ble også en liten tur innom Geir Tømmervik på OHC. Turen endte nede i dere High-End rom, og der ble det en smakebit på Adyton Imagic 2.0 Silver Edition(tror jeg den het) og en prototyp på de nye "tilhørende" basstårnene. Sammen med Wadia og Adyton Cordis 3.6 var dette et oppsett som også virkelig var tiltalende. For å gjøre en lang historie kort, her var en letthet som ga herlig snert. Mye bedre enn jeg noen sinne har hørt disse "tårna" samme med mer konvensjonelle subwoofere. Personlig ville jeg tunet litt mer på de nye subene, men dette blir jo en smak sak. Det viktigste er jo at potensialet og verkøyene er til stede, noe det så definitivt var. En morsomt butikkopplevelse, uten tvil!

    Dette var bidraget for denne gang, og så skal jeg prøve å reise litt mer slik at tråden lever bedre for dere som ønsker å lese om mine turer.


    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Da har undertegnede vært på tur igjen. Denne gangen gikk reisen til Roy Ervin i Watt.

    En flott onsdag i påskeferien kunne knapt benyttes bedre enn en tur innover til Asker, der solen stod høyt og varmen kom snikende. Denne gangen var det R.E.S. som skulle plages av en (nesten) skallet mann med mange spørsmål og stor apetitt for nye musikkimpulser.

    Vel fremme i et koselig nabolag blir jeg møtt av den hyggelige verten. Huset for seg selv og i strålende humør, man kan vel knapt få et bedre utgangspunkt. (?) Vel inne legger man fort merke anlegget selv om dette er meget godt integrert i stuen. Der mange kanskje ville satt opp en spisestue var det som en selvfølge at anlegget skulle stå. Det passet der, enkelt og greit. Høyttalerne har også en vanvittig flott finish og et tøft industrielt design. Etter en rask gjennomgang av utstyret, samt litt synsing rundt temaet akustikk, var jeg raskt på plass i godstolen. Dette er høyttalere jeg har hørt flere ganger før så jeg vet at disse er potente. Allerede fra første tone hørte man at her var det "pinpointing" og fokus av en klasse jeg aldri har hørt tidligere. Holigrafien var utsøkt, med SKIKKELIG rom rundt alle instrumenter! Høyttalerne passer tydeligvis godt der de står og forsvinner helt når musikken starter.

    Sophia har en spillestil som er lett å like. Den er fyldig nedover, mellomtonen oppleves som "frempå" uten å være pågående og diskanten gir en passelig porsjon luftighet. Høyttalerne virker også å være temmelig dynamiske og energiske på tross av relativt moderat bestykkning. Her er det kanskje Krell-settet som styrer med jernhånd.(?) Bassen er som nevnt fyldig og går passe dypt med masse definisjon. Skal jeg trekke for noe er det at øvre bass ikke er så utagerende som jeg liker det og dermed oppleves som noe "snill" i forhold til egne referanser. Litt "snillt" er det også i øvre mellomtone men diskanten gir akkurat så mye "ekstra" at man ikke savner noe, så kompromisset er meget vellykket. Stemmer gjengis på en nydelig måte og man kan sitte i mange timer å bare lytte uten å bli en anelse sliten. Det er ingen hemmelighet at jeg hadde det skikkelig flott i sweetspot.

    Da jeg fant ut at R.E.S. har min favoritt vinylplate var det obligatorisk med en runde på VPIen. Jeg sier dette om mange spillere men denne går absolutt inn i rekken over serdeles flotte spillere. Den leser også riller på en utmerket måte! Lyden var altså i toppklasse.

    Med dette vil jeg takke for flott gjestfrihet og en hyggelig hifi-prat og kommer gjerne igjen ved en annen anledning.

    Jeg håper også dere som leser denne tråden finner dette interessant og liker bildene. Nå er det snart Munchen-messen og jeg lover å ta med kameraet for å dokumentere så godt jeg bare kan. :)

    Oversiktsbilde litt bak i rommet.
    1.jpg


    2.jpg


    En flott høyttaler.......
    3.jpg


    .....og en flott vinylrigg.
    4.jpg


    5.jpg


    Blu-ray, CD-spiller/streamer og strømrenser.
    6.jpg


    Krell pre og power.
    7.jpg


    Her henger alt i en tynn tråd. Fjærbelastet oppheng på de viktigste hyllene.
    8.jpg


    Flott Head-Fi.
    9.jpg


    10.jpg


    Den er ikke så stor, men den spiller stort!
    11.jpg


    12.jpg



    Geir Arne
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.154
    Torget vurderinger
    32
    Takk for hyggelig besøk, masse godord og flotte bilder. Angående spisestue, så spiser vi på kjøkkenet i vår familie :)

    Roy
     
    • Liker
    Reaksjoner: KW

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Takk for hyggelig besøk, masse godord og flotte bilder. Angående spisestue, så spiser vi på kjøkkenet i vår familie :)

    Roy
    Godordene er vel fortjent.

    Å ha spisegruppe på kjøkkenet hadde nok vi også prioritert om det hadde vært plass til det, men ikke alle har den luksusen. :)


    Geir Arne
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Flott Ganilsen!
    Du må overtale fruen i hjemmet til å slippe deg løs litt oftere for besøkstråder borger for artig lesning. Flotte bilder også!
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Morro lesning, og bra bilder dette, så det er bare å fortsette :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.666
    Antall liker
    32.671
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Detta liker vi, flott lesing og fine bilder Geir Arne;)
    Du må oftere ut på tur!

    gismo
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Du har definitivt godt trente ører, Geir Arne. Det stemmer at nivået i øvre bassområdet hos Roy ligger noe lavt i forhold til de tilgrensende frekvensområdene. Plottet under viser en relativ endring i SPL på 7-8 dB når man beveger seg fra midtre bass til øvre bass og fra øvre bass til nedre mellomtone, noe som definitivt er hørbart.

    Fullt så ille står det ikke til i mellomtoneområdet da frekvensresponsen ikke begynner å rulle av før nederst i diskantområdet (ved cirka 5 kHz).

    Roy har allikevel en samlet frekvensgang som er noe av det bedre jeg har målt (ligger innenfor +- 5 dB fra 20Hz til 10 kHz), noe ditt totalinntrykk bekrefter :)

    res_spl_ht60-14.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Flotte bilder og artig reportasje som alltid - enig med flere talere her, keep it up :)
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Takk for gode tilbakemeldinger alle sammen. :)

    Det blir nok ikke mindre av dette fremover. ;)


    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Du har definitivt godt trente ører, Geir Arne. Det stemmer at nivået i øvre bassområdet hos Roy ligger noe lavt i forhold til de tilgrensende frekvensområdene. Plottet under viser en relativ endring i SPL på 7-8 dB når man beveger seg fra midtre bass til øvre bass og fra øvre bass til nedre mellomtone, noe som definitivt er hørbart.

    Fullt så ille står det ikke til i mellomtoneområdet da frekvensresponsen ikke begynner å rulle av før nederst i diskantområdet (ved cirka 5 kHz).

    Roy har allikevel en samlet frekvensgang som er noe av det bedre jeg har målt (ligger innenfor +- 5 dB fra 20Hz til 10 kHz), noe ditt totalinntrykk bekrefter :)

    Vis vedlegget 190928
    Takk for det. :)

    Frekvensgangen er det absolutt ikke noe å si på.


    Geir Arne
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.216
    Antall liker
    1.321
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Flott reportasje og flotte bilder Geir Arne. Interessant lesing. Fortsett med å dokumentere besøkene dine.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.279
    Antall liker
    3.334
    Torget vurderinger
    49
    Kjempefin reportasje og nydelige bilder :)
    Flott anlegg også !
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Flott at dere er fornøyd, man vet jo aldri hvem og hvor mange som leser dette.

    Om noen savner noe under disse "rapportene" er det bare å komme med forslag, så kan jeg vurdere å ta det med.


    Geir Arne
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.154
    Torget vurderinger
    32
    Det hadde jo vært litt morsomt om du skrev noe om hvilke låter du gjerne tok med deg for å spille på andre sine anlegg, og hva det var du lyttet etter i de ulike låtene.

    Det kan jo også være nyttige musikk-tips til oss andre. Inkludert oss som har hatt besøk.

    Roy
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m
    T

    tce-teams

    Gjest
    Flotte bilder og fin repotasje geir arne , fortsett med det fine arbeidet du gjør :)
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Det hadde jo vært litt morsomt om du skrev noe om hvilke låter du gjerne tok med deg for å spille på andre sine anlegg, og hva det var du lyttet etter i de ulike låtene.

    Det kan jo også være nyttige musikk-tips til oss andre. Inkludert oss som har hatt besøk.

    Roy
    Dette skal tas til etterretning. Jeg har stort sett en fast liste.


    Geir Arne
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn