Fra grunnmur til godlyd - Via Dolorosa med Sluket som Jesus

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.174
    Antall liker
    644
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Aha, så GPA har flytta varelageret sitt ?
    -m
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.174
    Antall liker
    644
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Hei Oblivion
    Slo av TP Buffalo ll før helgen. Da jeg startet opp igjen igår får jeg ikke lock og mute lyser.
    Ingen kabler har vært rørt i hele anlegget. Prøver med dedikert cd-spiller med samme resultat. Buffalo spiller normalt med HiFace fra pc.
    Tips ?
    -m
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    madman skrev:
    Hei Oblivion
    Slo av TP Buffalo ll før helgen. Da jeg startet opp igjen igår får jeg ikke lock og mute lyser.
    Ingen kabler har vært rørt i hele anlegget. Prøver med dedikert cd-spiller med samme resultat. Buffalo spiller normalt med HiFace fra pc.
    Tips ?
    -m
    Det bør være signal kjeden, men kan også være regulatorene som trenger en justering hvis du bruker shunt regulering...
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.367
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    moralen er: leave it ON! 8)
    det er ALLTID ved påslag at noe dritt inntreffer
    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.942
    Antall liker
    104.433
    Torget vurderinger
    23
    Det har jeg alltid sagt! Bransjen må slutte med så vanvittig påslag ;D ;D ;D


    God morgen forresten, wherever you are..
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.174
    Antall liker
    644
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Unnskyld OT i tråden din Sluket.
    Fant feilen, shunta spenningsreg. 0,5v, skulle vært 1,2v ???
    -m
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.942
    Antall liker
    104.433
    Torget vurderinger
    23
    Ikke så farlig med litt OT, gjør ikke noe om tråden har litt hifi-kafe preg! Møteplass for skap horn-ser...

    Drittvær å sjaue pappmembraner som sveller og jern som ruster :( :(

    Er ikke du i båten?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.367
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    dro hjem, for han lengta sånn etter snøfreser´n, og i dag var det meldt en mulighet på YR ;D
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.367
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    pengesluk skrev:
    Ikke så farlig med litt OT, gjør ikke noe om tråden har litt hifi-kafe preg! Møteplass for skap horn-ser...

    Drittvær å sjaue pappmembraner som sveller og jern som ruster :( :(

    Er ikke du i båten?
    om du smører utvanna Casco trelim på membranene, så blir de mere all-weather aktige ;D
    og mens du er igang kan du vel Tectyl-behandle jernet i samma slengen
    så blir de ikke sååå ukontrollerte i utsvinget heller ::)
    mvh
    Leif
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.942
    Antall liker
    104.433
    Torget vurderinger
    23
    Ja du sier noe. Stort sett så gjør man mer skade en gagn med disse "coatingene" som folk driver med - har snakket med mange slukørete eiere av tildels DYRE fulltoner f.eks., som har fått elementer ødelagt av diverse lurium.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.902
    Antall liker
    10.773
    Torget vurderinger
    10
    pengesluk skrev:
    Ja du sier noe. Stort sett så gjør man mer skade en gagn med disse "coatingene" som folk driver med - har snakket med mange slukørete eiere av tildels DYRE fulltoner f.eks., som har fått elementer ødelagt av diverse lurium.
    Kjekt å vite. Gerrard på DIY anbefalte å pensle wizzeren på SEAS fulltonen med Dammarharpiks oppløst i sprit for å få mer korrekt fase på diskanten. Jeg var litt motivert til å teste det men det høres ut som noe skikkelig griseri uten angremulighet.

    (nå kommer det sikkert en morsom kommentar snarere enn et faglig svar tenker jeg :p)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.367
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    litt mange fremmedord her......penzle whizzer´n
    det va´kke det det het i min ungdom når vi fløy etter DAMENE!
    ooopps...sry....æsj---unnskyld på norsk (ref den persiske kronarvingen) ;D
    mvh
    Leif
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    13.010
    Antall liker
    14.379
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    LMC skrev:
    moralen er: leave it ON! 8)
    det er ALLTID ved påslag at av noe DIY-dritt at noe inntreffer
    mvh
    Leif
    Gulper litt ;D ;D ;D ;D

    R
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    madman skrev:
    Unnskyld OT i tråden din Sluket.
    Fant feilen, shunta spenningsreg. 0,5v, skulle vært 1,2v ???
    -m
    Det er ofte nok å justere opp noen millivolt på regulatoren forran..
     
    O

    Oblivion

    Gjest
    pengesluk skrev:
    Oblivion skrev:
    Har du bestillt et kamera?
    Ja, til deg - buttcam!

    Apropos, skal du nedover snart?
    Tja...

    Kjørte RV4 på andre siden av dalen og tilbake til E6 over Gjelleråsen sist jeg passerte i frykt for å utløse bestikkelses/besøks prisen du beskrev tidligere i tråden - så da ble det besøk hos H.R og beskuelse (og lytting) av Corian platespilleren ;D ;D

    Og buttcam frister heller ikke :mad: :mad:

    Det er vel tryggest å bruke RV4 gjennom Groruddalen inntil jeg får innvilget amnesti http://no.wikipedia.org/wiki/Amnesti :eek: :eek:
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.174
    Antall liker
    644
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Oblivion skrev:
    madman skrev:
    Unnskyld OT i tråden din Sluket.
    Fant feilen, shunta spenningsreg. 0,5v, skulle vært 1,2v ???
    -m
    Det er ofte nok å justere opp noen millivolt på regulatoren forran..
    Ikke noe å justere på her, den ene Tridenten er defekt, ny allerede sendt fra Twisted Pear Audio.
    -m
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Når jeg leser denne tråden slår det meg at jeg tror sluket har en rosa skjorte hengende et eller annet sted... Menn som tørr bruke rosa skjorter sies å være trygge på sin seksualitet...Og på meg virker det som om sluket har sin "hifi-alitet" godt på det rosa, trygt og godt... Samtidlig som sluket godtar at andre bruker brune strieskjorter kan han selv nyte sin rosa silke gevant.. :)
     
    J

    J.J

    Gjest
    HCS skrev:
    Når jeg leser denne tråden slår det meg at jeg tror sluket har en rosa skjorte hengende et eller annet sted... Menn som tørr bruke rosa skjorter sies å være trygge på sin seksualitet...Og på meg virker det som om sluket har sin "hifi-alitet" godt på det rosa, trygt og godt... Samtidlig som sluket godtar at andre bruker brune strieskjorter kan han selv nyte sin rosa silke gevant.. :)
    Ble litt usikker på ... hmm.. deg når jeg leste dette ... forventer du en klem av sluket eller noe ?? eller audiens ??



    ;D ;D ;D ;D
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.942
    Antall liker
    104.433
    Torget vurderinger
    23
    Godt formulert, HCS - du er nesten inne i varmen igjen :eek: :eek:

    Jeg har heldigvis tilegnet meg den egenskapen at jeg ikke behøver å misjonere! Jeg klarer ikke lenger å opparbeide meg et vilt drittsinne over idioter som ikke skjønner at det må da for faen være slik og sånn, - blir ikke engang irritert, kun et svakt løft av venstre øyenbryn hvorefter det hele legges inn i erfaringens arkiv for å kunne hentes frem senere og eventuelt legges på vektskålen dersom det, Gud forby det skulle bli nødvendig å revidere EGET ståsted!

    Ingen har vel fasiten; noen (heldige) har det kanskje for sin egen del, men vi er jo så forskjellige. Preferanser er ikke like, ei heller mål og relativt nivå en ønsker/har mulighet til å være på når det gjelder gjengitt musikk. Ingen problemer med hverken forståelse eller aksept for dette.

    Sluket er fleksibel og snakker mange språk - han kan bøye seg ned og høre på et lite barn, og han kan strekke seg opp og be den Store om råd!

    Seksualitetens farge er ikke så viktig lenger heller, HCS; når du har blitt så gammel som Sluket så handler livet mer om regelmessig avføring og avisa på døra.
    Det øvrige blir å anse som bonus!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.942
    Antall liker
    104.433
    Torget vurderinger
    23
    Der hører jeg fløyta på dampsaga og da er det på tide å gå hjem og spikke på noen høyttalere!
     

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    pengesluk skrev:
    .... når du har blitt så gammel som Sluket så handler livet mer om regelmessig avføring...
    Hva skal jeg si da, som ikke en gang klarer å få til regelmessig avføring...? :'(
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.942
    Antall liker
    104.433
    Torget vurderinger
    23
    14 dager i India, så veit du garantert hva rasshølet er til... ;D ;D (beklager sterkt språkbruken men jeg hørte akkurat denne uttalelsen i en noe annen sammenheng)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.942
    Antall liker
    104.433
    Torget vurderinger
    23
    jan#jan skrev:
    HCS skrev:
    Når jeg leser denne tråden slår det meg at jeg tror sluket har en rosa skjorte hengende et eller annet sted... Menn som tørr bruke rosa skjorter sies å være trygge på sin seksualitet...Og på meg virker det som om sluket har sin "hifi-alitet" godt på det rosa, trygt og godt... Samtidlig som sluket godtar at andre bruker brune strieskjorter kan han selv nyte sin rosa silke gevant.. :)
    Ble litt usikker på ... hmm.. deg når jeg leste dette ... forventer du en klem av sluket eller noe ?? eller audiens ??



    ;D ;D ;D ;D
    Hadde RoDa vær våken så hadde han laget en tenkeboble med Sluket inni her nå...
     

    Vedlegg

    Karma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Innlegg
    2.036
    Antall liker
    160
    pengesluk skrev:
    14 dager i India, så veit du garantert hva rasshølet er til... ;D ;D (beklager sterkt språkbruken men jeg hørte akkurat denne uttalelsen i en noe annen sammenheng)
    Var det i tv-programmet "En idiot på tur"? ;D
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.942
    Antall liker
    104.433
    Torget vurderinger
    23
    Nei, faktisk ikke - for en dust forresten - det er nok mer i nærheten av rosa skjorte-syndromet vi skal lete, ja! Nuff said. Sluket er ikke fordomsfull.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.367
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    skriver du overtid?
    dampsaga ulte jo for 18 minutter siden 8)
    gå hjem og spikk!
    mvh
    Leif
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    jan#jan skrev:
    HCS skrev:
    Når jeg leser denne tråden slår det meg at jeg tror sluket har en rosa skjorte hengende et eller annet sted... Menn som tørr bruke rosa skjorter sies å være trygge på sin seksualitet...Og på meg virker det som om sluket har sin "hifi-alitet" godt på det rosa, trygt og godt... Samtidlig som sluket godtar at andre bruker brune strieskjorter kan han selv nyte sin rosa silke gevant.. :)
    Ble litt usikker på ... hmm.. deg når jeg leste dette ... forventer du en klem av sluket eller noe ?? eller audiens ??



    ;D ;D ;D ;D
    Ble du sjalu ? ;D.. Audiens håper jeg såklart på iløpet av våren... Siden det er Via Dolarosa vi er på så håper jeg å holde meg der og ikke snuble borti "klagemuren".. 8)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.942
    Antall liker
    104.433
    Torget vurderinger
    23
    LMC skrev:
    skriver du overtid?
    dampsaga ulte jo for 18 minutter siden 8)
    gå hjem og spikk!
    mvh
    Leif
    Du sitter vel der fortsatt, og kliner snørr på skjermen og "skimmer" resultatet av ærlige arbeidsfolk...
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.367
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    finnes det ærlige arbeidsfolk lenger?
    ja . har vakt til 18-19 tida
    så blir det middag, bånnstoff på jolla og en rødvin og tv med madammen
    mvh
    Leif
     
    J

    J.J

    Gjest
    HCS skrev:
    jan#jan skrev:
    HCS skrev:
    Når jeg leser denne tråden slår det meg at jeg tror sluket har en rosa skjorte hengende et eller annet sted... Menn som tørr bruke rosa skjorter sies å være trygge på sin seksualitet...Og på meg virker det som om sluket har sin "hifi-alitet" godt på det rosa, trygt og godt... Samtidlig som sluket godtar at andre bruker brune strieskjorter kan han selv nyte sin rosa silke gevant.. :)
    Ble litt usikker på ... hmm.. deg når jeg leste dette ... forventer du en klem av sluket eller noe ?? eller audiens ??



    ;D ;D ;D ;D
    Ble du sjalu ? ;D.. Audiens håper jeg såklart på iløpet av våren... Siden det er Via Dolarosa vi er på så håper jeg å holde meg der og ikke snuble borti "klagemuren".. 8)
    Misunnelse er ikke helt meg ... folk får stort sett som fortjent :D
    Sluket har jo en mengde med med elementer som en annen bare kan se langt etter ... og gjerne flere par av dem og ... er jeg misunnelig ?? NOPE ..
    Om jeg er misunnelig på at du får klem av sluket ?? NOPE ;D ;D ;D
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.973
    Antall liker
    13.367
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    ville ikke bytta ut S/Y Ballerina eller unga for all verdens fete diskant-elementer
    men, ja takk begge deler, lar seg høre 8)
    for min del får jeg kjøre samme strategi som Sluket gjør med EXA; venter til han har tråkka opp sporet
    mvh
    Leif
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn