First Watt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Siden Reno fra Over dammen mener at f5 ligner min f3, så må jeg prøve. :) helt enormt bra service grad og engasjement i mailer fra de. :)
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    20140513_183735.jpg

    Da får det bli slik. Behold f3. Og bygge f5 iløpet av sommeren.
    Takk for hurtig svar, og positivt syn på bygge biten.
    Målingene og justeringer vet jeg må ta tiden til hjelp med.
    Jeg får slutte å tulle med hypex etc. Legge kr hvor det gjelder. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: H.R

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    noen som kan legge inn litt bruker erfaringer på Aleph J her, mens jeg venter kunne det vært artig å lese litt inntrykk :)
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.084
    Antall liker
    6.549
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Tror nok aleph j vil passe fint på bellene dine jokris. Mine inntrykk hvordan det låt hos meg vil du ikke ha da de uansett ikke er relevante for deg
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.962
    Antall liker
    13.307
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    en helt scratcha F5 kan nok bygges for 5K
    med en gang du begynner å kjøre fetere kabinett, større, innstøpte og doble trafoer, skikkelige lytter etc, begynner det å balle på seg
    monoblokker forverrer bildet betraktelig og kan fort ende opp nærmere 20K
    dessuten har du choke, andre effektmotstander etc og det er fritt frem
    uansett, det vanskeligste er egentlig oppjusteringen av bias på F5
    det mekaniske er som vanlig noe dritt
    mvh
    Leif
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.877
    Antall liker
    10.710
    Torget vurderinger
    10
    ArildD. Hva med å biampe med F3 i toppen. Snakket med Nelson P om det for en tid siden og han anbefalte det. Jeg er overbevist om at F3 spiller mer "musikalsk" i toppen enn F4/F5 (dårlig uttrykk).


    Så kan du f eks bygge en F5Turbo til å drive 6,5 tommerne. Dersom det er mulig å øke dempefaktoren på F5T til 150-200 er det en stor fordel (har ikke greie på om det er mulig). Så kan neste byggetrinn være deling på linjenivå.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.877
    Antall liker
    10.710
    Torget vurderinger
    10
    Hvorfor F3 er mer musikalsk / harmonics enn F4/F5?

    Fordi jeg har testet mot F4 og forøvrig XA30.5 2) fordi Nelson sier det 3) fordi forvrengingskarakteristikken tilsier det :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.962
    Antall liker
    13.307
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    dette bør jo da gjelde for Aleph-J og, som overensstemmer med min erfaring
    derfor jeg ville ha choke input psu på F5T, for å få både muskler, speed og harmonics...
    mvh
    Leif
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    Tror nok aleph j vil passe fint på bellene dine jokris. Mine inntrykk hvordan det låt hos meg vil du ikke ha da de uansett ikke er relevante for deg
    sant det, dine ht er i en helt annen liga enn mine belle og stiller nok ganske andre krav til forsterkeri vil jeg tro, gleder meg uansett å teste ut en DIY løsning her hjemme, heldigvis har jeg en 30 watter her fra før som jeg kan kjøre sammenligning oppmot, det blir spennende
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    dette bør jo da gjelde for Aleph-J og, som overensstemmer med min erfaring
    derfor jeg ville ha choke input psu på F5T, for å få både muskler, speed og harmonics...
    mvh
    Leif
    hang ikke helt med i svingen her, men hva gjaldt for aleph j også ? choke input på psu ?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.962
    Antall liker
    13.307
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    at Aleph-J har lik signatur som f3 og mere harmonics enn F5
    mvh
    Leif
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.580
    Antall liker
    2.780
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Sitter her og leser i en meget interessant tråd.
    Har jo lissom fått stor tiltro til Pass-labs-konstruksjoner, uten å ha fått gleden av å få høre særlig mye på hvordan de låter.
    Det jeg lurer litt på, er hvor muskuløse disse forsterkerkonstruksjonene egentlig er? De oppgis jo med relativt lave wattverdier, selv om man snakker om kl A.....
    Regner dog med at strømforsyningen er bøse på disse.

    Tanken er jo evt å kjøre f eks en F5 i spann med Gradient revolution, hvis en f5 har forutsetninger for å drive disse på en skikkelig måte.
    Kjører i dag med Xindak monoblokker, som er relativt seriøse - specet til 2*200w, oppgitt til 60w kl A og såpass tunge at det indikerer en ok strømforsyning (uten at jeg har noen tall i hodet)
    Hva tror F5-ekspertisen? Blir F5 noe å vurdere, eller er det en forsterker som låter gudegodt så lenge man ikke pusher volumet for høyt....?

    mvh
    Proffen
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.877
    Antall liker
    10.710
    Torget vurderinger
    10
    F4 og F5 er på ingen måte dårligere enn F3.
    De førstnevnte superoppløste. I en 6 Moons artikkel ble F4 kalt for en "høyttalerkabel" på grunn av sin ekstreme oppløsning.
    F3 på sin side har spm nevnt en del harmonics og er derfor i mange ører (inklusive meg) deilig å høre på :)
    F2J har enda mer av det F3 har og da den ikke har feedback er den trolig den av First Watt 1 til 5 serien som ligner mest på SIT. LMC og jeg likte F2J aller best selv om den med sine 5 Watt var veldig svak.

    Fra firstWatt.com


    Somebody posted the question on diyAudio about the relative sound of the various amplifiers, and got the following answer from Jon Ver Halen at Lowther America:

    Q: I am curious, since you are the only two who have listened to all the First Watt amps with Lowthers, as to which amp you personally like best?”

    A: Aha! Down to the meat of it all. There is no right answer, and it is part dependent on your taste, part on your music, and your source.

    The F1 is super clean and dynamic. If your source is lean, your music will be lean. If your source is rich, your music will be rich. It is the real truth machine, with nothing taken out and nothing added. Ruthlessly revealing.

    The F2 adds some 2nd harmonic to this. On lean source material this sounds better than the F1. It is putting a little color in your music, and on dry material it is a pleasant addition. Some like that additional color, some do not. Your choice.

    The F3 sounds has a very light touch of sweetness. Sounds more like a great tube amp than any solid state amp I have heard, except that it has the same basic tonal characteristics from highs to lows - something most tube amps dream about.

    The F4 sounds like a cross between the F1 and the F3. Cleaner than the F2, a touch of sweetness, but the truth is still front and center. I have not heard this amp in my system (yet), so my thoughts about this may change. It is a very exciting product.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.877
    Antall liker
    10.710
    Torget vurderinger
    10
    @ Proffen

    First Watt 1 til 5 inklusive SIT og F5 Turbo har altfor lav dempefaktor (og oppbygning forøvrig) til å ta skikkelig kontroll på bassen.

    Mine XA30.5 (som er en videreutvikling av Aleph J og forbigår dem i oppløsning etc) har 2000 VA trafo, 200.000 uF i banken, 150 i dempefaktor samt et fotballag med transistorer og tar jerngrep på bassen på tross av sine beskjedne 30 Watt.

    Mener å huske at F5 Turbo kun har to transistorer pr kanal og dempefaktor på ca 80 og det blir for lite hvis man skal dra på skikkelig.
     
    Sist redigert:

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.877
    Antall liker
    10.710
    Torget vurderinger
    10
    @ LMC

    Hva er dempefaktoren og trafo / lyttespeccene på en DIY Aleph J?
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.580
    Antall liker
    2.780
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    @ Proffen

    First Watt 1 til 5 inklusive SIT og F5 Turbo har altfor lav dempefaktor (og oppbygning forøvrig) til å ta skikkelig kontroll på bassen.

    Mine XA30.5 (som er en videreutvikling av Aleph J og forbigår dem i oppløsning etc) har 2000 VA trafo, 200.000 uF i banken, 150 i dempefaktor samt et fotballag med transistorer og tar jerngrep på bassen på tross av sine beskjedne 30 Watt.

    Mener å huske at F5 Turbo kun har to transistorer pr kanal og dempefaktor på ca 80 og det blir for lite hvis man skal dra på skikkelig.
    Takk for kontant og opplysende svar, HEL.
    Ser ut til at jeg da, ved overgang til noe i Pass-verdenen, må se på Pass Labs, med mindre det er andre/eldre konstruksjoner i Firstwatt-verdenen som kan være aktuelle....

    mvh
    Proffen
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.962
    Antall liker
    13.307
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    det er jo det som er fint med DIY
    vil du ha 2kva og en farad per kanal er det fritt frem
    mine F5T choke input edition har 1KVA trafo per kanal og 66.000µF per rail, men det kan lett økes og testes om det endrer noe i dette tilfellet
    mvh
    Leif
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Ikke svaret på hvorfor F3 er verdens mest vellykkede forsterker. Hadde den bare hatt noen få watt til..
    En del av dialog med guru ; If you like the sound of the F3, there is nothing that sounds close to an F3 except maybe an F4 with the right preamp or F5 (and F5’s are now rare).

    The M2 sounds like the XA-30.5, but the M2 does not have the detail, refinement, nor bass-control of the XA-30.5. So, generally, the M2 is not as good as the XA-30.5.

    The J2 sounds different from any other amp. The J2 is not usually reviewed as analytical. The J2 is usually thought of as “pure” since it has a second-order harmonic which is similar to SET amps

    Tror at vi får starte kronerulling. Kjøpe inn en av alt som finnes av fw, og ha på leasing til medlemmer.. Jeg får virkelig lyst til å høre m2, pga den er litt dårligere enn xa30.5, som jeg syntes ble for god.
    J2 for audiofil lytting. Og F5 for å høre dens signatur.

    Hvorfor F3 er mer musikalsk / harmonics enn F4/F5?

    Fordi jeg har testet mot F4 og forøvrig XA30.5 2) fordi Nelson sier det 3) fordi forvrengingskarakteristikken tilsier det :)
     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.804
    Antall liker
    2.380
    Sted
    Portugal
    Nelson Pass / Pass Labs
    Det er tydelig at det er flere som har den nødvendige kompetanse og tilgang på komponenter som i stor grad forbedrer ovenfor nevnte produkter i denne tråden og andre tråder på Hifisentralen.
    Hvor sannsynlig er egentlig det?
    De som mener dette må ha ikke bare gullører, men diamantører og burde kunne bli verdens beste musikkprodusenter.
    Er det sannsynlig at Nelson Pass vil spare noen få dollar for å holde prisen nede?
    En Pass Labs XA30.5 koster i statene ca. $5500
    Hvor mye ville prisen øke med litt andre eller flere komponenter?
    Ikke mye, et selskap som Pass Labs betaler ikke mye for komponenter. Fra noen ører til noen kroner pr. stk.

    Fortsett å bygge Nelson Pass konstruksjoner, men forvent ikke store forbedringer av løsninger fra kjøkkenbenken.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.877
    Antall liker
    10.710
    Torget vurderinger
    10
    Ikke svaret på hvorfor F3 er verdens mest vellykkede forsterker. Hadde den bare hatt noen få watt til..
    En del av dialog med guru ; If you like the sound of the F3, there is nothing that sounds close to an F3 except maybe an F4 with the right preamp or F5 (and F5’s are now rare).

    The M2 sounds like the XA-30.5, but the M2 does not have the detail, refinement, nor bass-control of the XA-30.5. So, generally, the M2 is not as good as the XA-30.5.

    The J2 sounds different from any other amp. The J2 is not usually reviewed as analytical. The J2 is usually thought of as “pure” since it has a second-order harmonic which is similar to SET amps

    Tror at vi får starte kronerulling. Kjøpe inn en av alt som finnes av fw, og ha på leasing til medlemmer.. Jeg får virkelig lyst til å høre m2, pga den er litt dårligere enn xa30.5, som jeg syntes ble for god.
    J2 for audiofil lytting. Og F5 for å høre dens signatur.

    Hvorfor F3 er mer musikalsk / harmonics enn F4/F5?

    Fordi jeg har testet mot F4 og forøvrig XA30.5 2) fordi Nelson sier det 3) fordi forvrengingskarakteristikken tilsier det :)
    Jeg hadde en litt modifisert Audio Note M2 preamp med NOS RCA rør og med F4 låt det magisk. Hvis man drar på med en virkelig god rørpre med rikelig med gain så tror jeg det i sammen med F4 kan bli ekstremt bra.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.235
    Antall liker
    6.368
    Nelson Pass / Pass Labs
    Det er tydelig at det er flere som har den nødvendige kompetanse og tilgang på komponenter som i stor grad forbedrer ovenfor nevnte produkter i denne tråden og andre tråder på Hifisentralen.
    Hvor sannsynlig er egentlig det?
    De som mener dette må ha ikke bare gullører, men diamantører og burde kunne bli verdens beste musikkprodusenter.
    Er det sannsynlig at Nelson Pass vil spare noen få dollar for å holde prisen nede?
    En Pass Labs XA30.5 koster i statene ca. $5500
    Hvor mye ville prisen øke med litt andre eller flere komponenter?
    Ikke mye, et selskap som Pass Labs betaler ikke mye for komponenter. Fra noen ører til noen kroner pr. stk.

    Fortsett å bygge Nelson Pass konstruksjoner, men forvent ikke store forbedringer av løsninger fra kjøkkenbenken.
    Nå er det faktisk slik at Nelson anbefaler f.eks Chokes selv, om man skal bygge seg disse ampene, og gir klar beskjed om at dette er forbedringer. Han bidrar aktivt på DIY-audio med forbedringstips for selvbyggere.

    Chokes koster mangeganger motstandene de erstatter i powersupplyet, men det er montasjetiden som koster penger her. Å montere en dual mono med chokes tar fler timer mer enn å montere en standard, og det er her man kutter hjørner i en allerede snever bransje for å få solgt appratene til en OK pris. Jeg har ingen problem med å se at First Watt må ha nyprisen de forlager for sine apparater tatt arbeidet involvert i betraktning, og det er utrolig heldig for oss som evner å bygge selv at han legger ut tegniner på nettet. Skulle jeg bygget og solgt mine F5-bygg kommersielt gjennom firmaet jeg jobber i små serier måtte jeg muligens tatt det dobbelte av hva en standard F5 kostet i butikk.

    I elektronikk er det sjeldent komponentprisene som overstyrer, det er kompleksitet, engineering og montasje som drar prisen oppover i betraktelig grad.
     

    oen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.03.2010
    Innlegg
    1.804
    Antall liker
    2.380
    Sted
    Portugal
    Nelson Pass / Pass Labs
    Det er tydelig at det er flere som har den nødvendige kompetanse og tilgang på komponenter som i stor grad forbedrer ovenfor nevnte produkter i denne tråden og andre tråder på Hifisentralen.
    Hvor sannsynlig er egentlig det?
    De som mener dette må ha ikke bare gullører, men diamantører og burde kunne bli verdens beste musikkprodusenter.
    Er det sannsynlig at Nelson Pass vil spare noen få dollar for å holde prisen nede?
    En Pass Labs XA30.5 koster i statene ca. $5500
    Hvor mye ville prisen øke med litt andre eller flere komponenter?
    Ikke mye, et selskap som Pass Labs betaler ikke mye for komponenter. Fra noen ører til noen kroner pr. stk.

    Fortsett å bygge Nelson Pass konstruksjoner, men forvent ikke store forbedringer av løsninger fra kjøkkenbenken.
    Nå er det faktisk slik at Nelson anbefaler f.eks Chokes selv, om man skal bygge seg disse ampene, og gir klar beskjed om at dette er forbedringer. Han bidrar aktivt på DIY-audio med forbedringstips for selvbyggere.

    Chokes koster mangeganger motstandene de erstatter i powersupplyet, men det er montasjetiden som koster penger her. Å montere en dual mono med chokes tar fler timer mer enn å montere en standard, og det er her man kutter hjørner i en allerede snever bransje for å få solgt appratene til en OK pris. Jeg har ingen problem med å se at First Watt må ha nyprisen de forlager for sine apparater tatt arbeidet involvert i betraktning, og det er utrolig heldig for oss som evner å bygge selv at han legger ut tegniner på nettet. Skulle jeg bygget og solgt mine F5-bygg kommersielt gjennom firmaet jeg jobber i små serier måtte jeg muligens tatt det dobbelte av hva en standard F5 kostet i butikk.

    I elektronikk er det sjeldent komponentprisene som overstyrer, det er kompleksitet, engineering og montasje som drar prisen oppover i betraktelig grad.
    +1 :D
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.962
    Antall liker
    13.307
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    om en motstand koster 25cent eller en choke koster 30usd, er i kommersiell sammenheng et hav av forskjell
    om du har en 3 kalkyle, vil motstanden representere en kost på 75cent og choken 90usd!
    i tillegg veier en choke flere hundre ganger mere og vil i tillegg påføre ekstreme transportkostnader
    oen, tenk før du uttaler deg....
    mvh
    Leif
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    4-5 ganger mark-up er vanlig... 3x kalkyle er utrolig "snilt"

    Choker...i tillegg til kompleksitet, og vekt, tar de plass, og kan være følsomme for plassering...
    -kan derfor bli MYE plass...
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    La oss heller holde fokus på annet enn kalkyler da.!
    Alle? Vet at fabrikken må ha inntekt, og at forhandler / importør også skal ha til smør på skiva..
    Har selv kjøpt en bruk pre en gang med pris i butikken på over 30k som kostet under halv parten på kvitteringen jeg fikk med. .
    La oss heller rose elbiler og deres popularitet. Uten de hadde ikke jeg hatt en JFet forsterker. :) Kun pga de elmotorene med jfet transistorer at N Pass fant jfet til dagens generasjon Kl A forsterkere :)
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.962
    Antall liker
    13.307
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    men detsto større den reelle kosten er , jo hardere slår markupen ut.....
    og når noen da sier at det er ubetydelig hva komponentkvaliteten er for prisen , er det direkte uriktig og dumt!
    mvh
    Leif
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    komponent kost vil selvfølgelig slå ut på markedsprisen pga kalkylen som det opereres med, en annen ting er at på andre merker enn det vi her snakker om, lages for å holde en viss tid, alt over reklamasjon er vel bonus, mens tidligere så ble jo faktisk ting laget for å holde lengst mulig og man la en porsjon stolthet i det, Klasse A stammer fra den sistnevnte perioden imo
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.877
    Antall liker
    10.710
    Torget vurderinger
    10
    La oss heller holde fokus på annet enn kalkyler da.!
    Alle? Vet at fabrikken må ha inntekt, og at forhandler / importør også skal ha til smør på skiva..
    Har selv kjøpt en bruk pre en gang med pris i butikken på over 30k som kostet under halv parten på kvitteringen jeg fikk med. .
    La oss heller rose elbiler og deres popularitet. Uten de hadde ikke jeg hatt en JFet forsterker. :) Kun pga de elmotorene med jfet transistorer at N Pass fant jfet til dagens generasjon Kl A forsterkere :)
    Et øyeblikk trodde jeg du tenkte på meg? Fordi jeg kjører en superbillig el-bil så gjorde det meg ikke så mye å la deg overta F3n for en svært fordelaktig deal :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.877
    Antall liker
    10.710
    Torget vurderinger
    10
    komponent kost vil selvfølgelig slå ut på markedsprisen pga kalkylen som det opereres med, en annen ting er at på andre merker enn det vi her snakker om, lages for å holde en viss tid, alt over reklamasjon er vel bonus, mens tidligere så ble jo faktisk ting laget for å holde lengst mulig og man la en porsjon stolthet i det, Klasse A stammer fra den sistnevnte perioden imo
    De "fabrikkbygde" First Watt forsterkerne har ikke hatt en eneste reklamasjon :)
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Kult at det har blitt fart i tråden! Fra 35 til 113 innlegg på 3 dager - oppdatering før det var høsten 2013.
    Så får det heller våge seg at ingen kan hjelpe meg med denne powerbryteren ;-)

    Jeg vingler litt selv, mellom å dyrke den F5en Grelv har bygget (som jeg nå har lånt av Vermin), altså modde, forbedre, bytte ut, kose meg, lære - eller kjøpe en "fabrikkny" J2...evt Sit 2. Tror uansett det hadde stått mellom disse tre, etter å ha lest om alle First Watt konstruksjonene..foreløpig er F5en eneste erfaring jeg har, og den er ikke dårlig for å si det sånn!

    O.
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Hei HEL.
    Nope, Tenkte ikke på deg mht min f3, j-fet fist watt.
    Men det reelle kravet bil industri hadde til transistorer som taklet power på korrekt måte, når de utviklet de fancy El motorene. Tror det var tesla som måtte ha j fet. Og derfor fikk Pass kloa i transistorer som ga oss "verdens beste" lyd.
    (til min smak)

    Og nei. Tror ikke jeg kommer til å selge. F3, da må jeg finne noe som er like bra, men sterkere.
    Xa30.5 vet jeg er bedre. Men for detaljert og avslørende for mitt nåværende anlegg. Fikk temmet den bra med audio valve eklipse pre, men kr spørsmål er desverre tema for meg som tilhører arbeiderklassen.

    La oss heller holde fokus på annet enn kalkyler da.!
    Alle? Vet at fabrikken må ha inntekt, og at forhandler / importør også skal ha til smør på skiva..
    Har selv kjøpt en bruk pre en gang med pris i butikken på over 30k som kostet under halv parten på kvitteringen jeg fikk med. .
    La oss heller rose elbiler og deres popularitet. Uten de hadde ikke jeg hatt en JFet forsterker. :) Kun pga de elmotorene med jfet transistorer at N Pass fant jfet til dagens generasjon Kl A forsterkere :)
    Et øyeblikk trodde jeg du tenkte på meg? Fordi jeg kjører en superbillig el-bil så gjorde det meg ikke så mye å la deg overta F3n for en svært fordelaktig deal :)
     

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Kult at det har blitt fart i tråden! Fra 35 til 113 innlegg på 3 dager - oppdatering før det var høsten 2013.
    Så får det heller våge seg at ingen kan hjelpe meg med denne powerbryteren ;-)

    Jeg vingler litt selv, mellom å dyrke den F5en Grelv har bygget (som jeg nå har lånt av Vermin), altså modde, forbedre, bytte ut, kose meg, lære - eller kjøpe en "fabrikkny" J2...evt Sit 2. Tror uansett det hadde stått mellom disse tre, etter å ha lest om alle First Watt konstruksjonene..foreløpig er F5en eneste erfaring jeg har, og den er ikke dårlig for å si det sånn!

    O.
    Bryter.
    Jeg kan godt gjøre det.
    Men.. Først må jeg få den til meg. Du kan levere den på det stedet jeg nevnte før. :)
    Så kommer det morsomme. Jeg må måle litt. Og så bestille bryter på 16mm med lys. Som er i Hypex stil. (led lys ring) og trykk knapp. Vet noen på ebay som bruker over 1 mnd på å sende. Så ca 2mnd tur retur ;-)
    Lover selvsagt å bruke den daglig/ 24/7, og ikke ta betalt.. Hehe
    (har litt lyst til å bli kjent med den vettu)

    Du får spørre selger om han kan hjelpe deg. Han er nok ikke like kynisk som meg. :) Evt lage en tråd på teknisk siden om hjelp trengs i St. Anger
     
    • Liker
    Reaksjoner: Dog

    ArildD

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2008
    Innlegg
    1.369
    Antall liker
    740
    Sted
    Akershus
    Torget vurderinger
    22
    Min definisjon av arbeiderklassen er at man står opp så tidlig på morgenen for å jobbe, at man sjelden ser en Tesla på vei til jobb.. (dette da tesla gutta har folk under seg som gjør unna proletar forpliktelser lenge før de har fått i seg sin første latte på morran)

    definer arbeiderklassen :rolleyes:
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.877
    Antall liker
    10.710
    Torget vurderinger
    10
    Med Peugueot iOn så trenger jeg heller ikke stå opp tidlig........en så lenge. Tesla folket har ødelagt mye for de andre beskjedne elbil brukerne dessverre.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    komponent kost vil selvfølgelig slå ut på markedsprisen pga kalkylen som det opereres med, en annen ting er at på andre merker enn det vi her snakker om, lages for å holde en viss tid, alt over reklamasjon er vel bonus, mens tidligere så ble jo faktisk ting laget for å holde lengst mulig og man la en porsjon stolthet i det, Klasse A stammer fra den sistnevnte perioden imo
    De "fabrikkbygde" First Watt forsterkerne har ikke hatt en eneste reklamasjon :)
    som jeg sa i innlegget "andre merker enn det vi snakker om her " :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn