Feil og problemer med HFS3

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Vår server hører innunder serverparken til Uniweb, og alle servere i parken deres gikk veldig tregt i kveld (inkl. Uniweb sin egen webside). Hva som er årsaken vet jeg ikke, men denne gangen hadde det ingenting direkte med vår server å gjøre.

    Bare til info.

    Mvh
    Høvdingen
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    MOBIL versjonen av hfs fungerer bra, men muligheten til å klikke på LIKER er borte. Imidlertid kan man fremdeles flagge upassende innlegg.

    LIKER er jo som kjent det sosiale bindemiddel på sosiale fora, kan denne mangelen rettes?
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Flammen over L-en minner om logoen til den lokale pinsemenigheten, quite befitting.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Det er første adventsdag i dag, og derav det ene lyset/flammen. Logoen vil bli endret med litt julepynt etterhvert.

    Mvh
    Høvdingen
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Det er første adventsdag i dag, og derav det ene lyset/flammen. Logoen vil bli endret med litt julepynt etterhvert.

    Mvh
    Høvdingen
    Hvis dette er endringene etter en dag er jeg spent på hvordan det ser ut den 24. 4 lys på HifiSentralen?
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Tanken med 1-4 lys krysset tankene mine, men det blir nok litt for jålete. Jeg tror heller ikke dette vil bli en tradisjon for årene som kommer. Jeg begravde min kjære mor på fredag, og ettersom hun alltid var så glad i adventslys, så følte jeg litt ekstra for å tenne et lys i år.

    Mvh
    Høvdingen
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.953
    Antall liker
    19.808
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Tanken med 1-4 lys krysset tankene mine, men det blir nok litt for jålete. Jeg tror heller ikke dette vil bli en tradisjon for årene som kommer. Jeg begravde min kjære mor på fredag, og ettersom hun alltid var så glad i adventslys, så følte jeg litt ekstra for å tenne et lys i år.

    Mvh
    Høvdingen
    Kondolerer for tapet av din mor. Å miste den nærmeste man har hatt, er tøft.

    Jeg syns at å gjøre logoen "julete" var en koselig ting. Vi er ikke så enspora her inne at vi ikke kan ha det både koselig og minnes våre kjære på en hyggelig måte.

    Ser fram til å følge med på hva som skjer med logoen mot jul :)
     

    JohnnyH

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.02.2013
    Innlegg
    3.004
    Antall liker
    1.305
    Sted
    Rogaland / Sandnes
    Tanken med 1-4 lys krysset tankene mine, men det blir nok litt for jålete. Jeg tror heller ikke dette vil bli en tradisjon for årene som kommer. Jeg begravde min kjære mor på fredag, og ettersom hun alltid var så glad i adventslys, så følte jeg litt ekstra for å tenne et lys i år.

    Mvh
    Høvdingen
    Kondolerer ifb din mor.

    Synes dette var et flott og verdig tiltak i adventstiden.

    Kjør på med advent/jule logo.:)
     

    Aerik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    2.357
    Antall liker
    5.473
    Sted
    Moss
    Høvdingen, kondolerer ifb din mor.
    Å miste den nærmeste man har er tøft, mistet selv min pappa brått tidl. i år,
    så jeg vet godt hvordan du har det.
    Take care
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Takk for alle kondolanser. Det var veldig hyggelig av dere, og settes stor pris på.

    Mvh
    Høvdingen
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Trist når de gamle og kjære går bort. Kondolerer så meget til Høvdingen.


    mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.506
    Antall liker
    84.404
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Tanken med 1-4 lys krysset tankene mine, men det blir nok litt for jålete. Jeg tror heller ikke dette vil bli en tradisjon for årene som kommer. Jeg begravde min kjære mor på fredag, og ettersom hun alltid var så glad i adventslys, så følte jeg litt ekstra for å tenne et lys i år.

    Mvh
    Høvdingen
    Hva med et lys til, siden vi har passert 2.advent?
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Spm ang Embed av feks SoundCloud Linker på sider.

    Ofte finner man en soundcloud link som er spillbar på sider, vil anta at disse er mindre enn en Youtube video, og tanken bak med å poste slike er vel at man kjapt kan lytte til det som er postet.

    Skjermbilde 2013-12-11 kl. 16.58.28.jpg


    Finnes det en god oppskrift på dette?

    Mvh
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Spm ang Embed av feks SoundCloud Linker på sider.

    Ofte finner man en soundcloud link som er spillbar på sider, vil anta at disse er mindre enn en Youtube video, og tanken bak med å poste slike er vel at man kjapt kan lytte til det som er postet.

    Vis vedlegget 232393

    Finnes det en god oppskrift på dette?

    Mvh
    Dette er noe som jeg tydeligvis ikke har fått med meg. Jeg vil anta at vBulletin på sikt implementerer dette i editoren, men forløbig vet jeg ikke hvordan en kan legge inn Soundcloud linker. Jeg skal undersøke litt rundt det. Finner sikkert ut av det.

    Mvh
    Høvdingen
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Takk!

    Dette vil jo ofte spare server plass også? Vil tro det er en årsak til at Stadig flere siter benytter slike..
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Mulig dette har vært tatt opp før: Går det an å koble varsel om mottatt melding på HFS til vanlig email?

    Ole G
     
    T

    tce-teams

    Gjest
    Tanken med 1-4 lys krysset tankene mine, men det blir nok litt for jålete. Jeg tror heller ikke dette vil bli en tradisjon for årene som kommer. Jeg begravde min kjære mor på fredag, og ettersom hun alltid var så glad i adventslys, så følte jeg litt ekstra for å tenne et lys i år.

    Mvh
    Høvdingen
    Kondolerer så mye med din mor , veit hvordan det er å miste noe som er ein nær.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Hvorfor har jeg ikke julepynt på HFS logoen på kontor pc, mens jeg har det hjemme???


    mvh
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor har jeg ikke julepynt på HFS logoen på kontor pc, mens jeg har det hjemme???


    mvh
    Det skyldes nok bare at den "gamle" logoen ligger lagret i "cachen" på maskinen din, og du må enten tømme midlertidige internettfiler eller refreshe siden noen ganger.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.506
    Antall liker
    84.404
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Kjære Julenissen (Høvdingen): Ønsker meg til jul en mørk layout for pc og mobil som er behagelig å lese kveld og natt og som dessuten er mer batterivennlig for bærbare produkter.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.506
    Antall liker
    84.404
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Bare minner om at det er "trettendedagen" i morgen og da er det vanligvis tradisjon å kaste ut juletreet og julepynten..
    BTW: fikk ikke det jeg ønsket meg av nissen i år heller
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    999
    Antall liker
    1.041
    Sted
    Porsgrunn
    Solgte et produkt i dag og gikk inn på torget for å melde produktet som solgt. Når jeg skulle føre inn navnet på kjøperen som er medlem på forumet, så var det fryktelig tungvint da jeg måtte skrolle nedover til jeg fant rett brukernavn. Siden det ( heldigvis) er ganske mange medlemmer tok det lang tid. Det burde da være mulig å skrive navnet direkte inn? Kansje er det lettere når man bruker PC, men det føltes umiddelbart tungvint ved bruk av nettbrett. Kansje er det bare jeg som ikke umiddelbart fant den letteste måten.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Solgte et produkt i dag og gikk inn på torget for å melde produktet som solgt. Når jeg skulle føre inn navnet på kjøperen som er medlem på forumet, så var det fryktelig tungvint da jeg måtte skrolle nedover til jeg fant rett brukernavn. Siden det ( heldigvis) er ganske mange medlemmer tok det lang tid. Det burde da være mulig å skrive navnet direkte inn? Kansje er det lettere når man bruker PC, men det føltes umiddelbart tungvint ved bruk av nettbrett. Kansje er det bare jeg som ikke umiddelbart fant den letteste måten.
    Jeg er helt enig at dette er litt tungvint, men vi jobbet i over 2 år med utvikling av Torget, og en bedre løsning krever nokså mye jobb. Vi tenkte på muligheten for å skrive inn navnet direkte, men det ville medført at veldig mange hadde skrevet feil, og mye jobb for oss å rette på. Det er veldig mange som har nesten like brukernavn (Per10, Per0, Per11 osv.), og når en benytter drop-down meny så ser en alternativene enklere, og vi har opplevd veldig få feilinntastinger med denne løsningen.

    På sikt så kunne jeg tenkt meg en løsning hvor en tastet inn antatt brukernavn, også kommer det opp alle brukernavn som ligner. Det ville vært en optimal løsning, men det krever litt koding, og jeg har allerede skrevet ned denne tanken på min "to-do-list" over forbedringer som skal gjennomføres.

    Mvh
    Høvdingen
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.515
    Antall liker
    6.918
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg sitter mye og leser forumet på iPod/iPhone, rett og slett for at det er mye greiere å sitte i stua å lese, framfor å labbe ned på kontoret i kjelleren, der Macen bor.

    Imidlertid, på mobilvisning, er det veldig mye vedlagte bilder som ikke vises, annet enn at jeg ser et binders-symbol på posten, som ikke går å klikke på. Dette er særs irriterende, spes på DIY-forumet.

    Jeg regner med at det er noen størrelses-grenser i foruminnstillingene som styrer dette.

    Kan dette fikses på?

    Johan-Kr
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Det er ingen størrelse begrensning i mobilutgaven, og det er nok mest sannsynlig at bildene ikke har blitt ordentlig lastet opp.

    Det hadde vært fint med en link til noen aktuelle innlegg, så skal jeg se på det.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.876
    Antall liker
    5.720
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har funnet problemet, og det var en feil med mobilutgaven som gjorde at bilder som ikke er plassert innvendig selve innlegget ikke ble vist. Jeg har endret litt på koden, og nå skal det fungere.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Er det noen planer om å legge til @høvdingen funksjonen - altså, en måte å tagge andre brukere på?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn