Eversolo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Timo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    51
    Antall liker
    35
    Sted
    Bogafjell
    Torget vurderinger
    4
    Koblet rca nå og det er helt likt, så virker som det er helt likt utgangsnivå på xlr og rca hvilket er meget merkverdig.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.883
    Antall liker
    5.728
    Torget vurderinger
    1
    Koblet rca nå og det er helt likt, så virker som det er helt likt utgangsnivå på xlr og rca hvilket er meget merkverdig.
    Står den innstilt på RCA og XLR utgang samtidig i menyen --> prøv og sett den til kun XLR.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    1.316
    Sted
    Horten
    Tror Høvdingen mente i menyen på A8'en:
    "Home screen > Source > Internal Player”, choose RCA or XLR as output port.
     

    Timo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    51
    Antall liker
    35
    Sted
    Bogafjell
    Torget vurderinger
    4
    Har testet med rca kabler med overganger til xlr in på ampen, slik mener jeg det er en enkel test og at det ikke er mer en 2 å noe volt. Fint om andre har mulighet for å teste det samme :)
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    1.316
    Sted
    Horten
    Litt vanskelig å følge hva du egentlig har testet/resultat av forslagene du får...

    Men om du bruker en XLR-RCA adapter så er det ikke overraskende at du kun får ut litt over 2V. :cool:
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.851
    Antall liker
    981
    han mener vel at det ikke er volumøkning fra rca til xlr.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.142
    Antall liker
    5.145
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Har testet med rca kabler med overganger til xlr in på ampen, slik mener jeg det er en enkel test og at det ikke er mer en 2 å noe volt. Fint om andre har mulighet for å teste det samme :)
    Du får ikke mer enn 2V ut av RCA uansett. Må være en software innstilling dette.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    1.316
    Sted
    Horten
    Kan mistenke kun halvt signal ja.

    Sjekket det åpenbare?
    -Byttet XLR kabler?
    -Valgt kun XLR som output?
    -Sjekket at XLR-pinout ikke er invertert i menyen på A8?
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.071
    Antall liker
    2.535
    Har testet med rca kabler med overganger til xlr in på ampen, slik mener jeg det er en enkel test og at det ikke er mer en 2 å noe volt. Fint om andre har mulighet for å teste det samme :)
    Lett for lesere å bli forvirret. Men verd å merke seg er at en XLR INN-gang kan ofte ha rundt 10dB lavere følsomhet enn RCA fordi den venter et ballansert signal. Eversolo A8 har da også akkurat halv spenning på RCA mot XLR utgangene.
     

    Timo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    51
    Antall liker
    35
    Sted
    Bogafjell
    Torget vurderinger
    4
    Har snakka med Høvdingen. Han er på saken.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    807
    Antall liker
    355
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Sett gain opp? Den kan vel justeres: XLR(Balanced)*1+RCA(Unbal), Maximum Gain +10dB
     

    Timo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    51
    Antall liker
    35
    Sted
    Bogafjell
    Torget vurderinger
    4
    Kan mistenke kun halvt signal ja.

    Sjekket det åpenbare?
    -Byttet XLR kabler?
    -Valgt kun XLR som output?
    -Sjekket at XLR-pinout ikke er invertert i menyen på A8?
    Eneste jeg ikke har prøvd er å teste annen xlr kabel, men di er nye sommercable epilogue og virker fint i andre oppsett. Tviler på det ligger der, men skal få lånt et sett bare for å utelukke.
     

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    206
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har tenkt til å bruke DMP-A8 som streamer med DAC da jeg har egen preamp som nok er litt bedre enn innebygget i A8. Så planen er at jeg kobler diverse digitale kilder til via spdif, usb og optisk digital input samt ethernet til RJ45 input. A8 kobles så til min egen pre-amp via XLR analog ut.

    Er det noe spesielt som må settes opp i menyen eller jeg må gjøre for å unngå / omgå volumkontroll og få fullt signal ut (4.2Vrms)?
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.607
    Antall liker
    1.333
    Sted
    Oslo
    Jeg har tenkt til å bruke DMP-A8 som streamer med DAC da jeg har egen preamp som nok er litt bedre enn innebygget i A8. Så planen er at jeg kobler diverse digitale kilder til via spdif, usb og optisk digital input samt ethernet til RJ45 input. A8 kobles så til min egen pre-amp via XLR analog ut.

    Er det noe spesielt som må settes opp i menyen eller jeg må gjøre for å unngå / omgå volumkontroll og få fullt signal ut (4.2Vrms)?
    Du setter volum til 100 så er du good to go. Du kan også justere gain og diverse i dsp. Jeg bruker min DPA 8 slik med aktive Høyttalere som har egen volum kontroll.
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.227
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Du setter volum til 100 så er du good to go. Du kan også justere gain og diverse i dsp. Jeg bruker min DPA 8 slik med aktive Høyttalere som har egen volum kontroll.
    Volum 0 er max. Skal volum stå på 100, når en skal bruke ekstern pre?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.596
    Antall liker
    35.596
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Volum 0 er max. Skal volum stå på 100, når en skal bruke ekstern pre?
    Min er låst (fixed gain) det vil si at volum er maks, og det går ikke an å skru ned volumet.
     

    Fenris

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    23
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Min er låst (fixed gain) det vil si at volum er maks, og det går ikke an å skru ned volumet.
    Fixed gain (Volume passthrough mode) gjelder vel kun for den digitale del og ikke analogt output. Tror jeg😉
     

    Fenris

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.03.2008
    Innlegg
    104
    Antall liker
    23
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Måtte sette Volume til 0 for at få ekstern pre opp og gå. Nu fungerer den fint med ekstern pre. Fixed gain påvirket ikke de analoge utgange.
     

    Salmacis

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.03.2002
    Innlegg
    296
    Antall liker
    206
    Sted
    Viken
    Torget vurderinger
    5
    Beskrivelsene han bruker om A8 er ganske så presise og sammenfaller godt med mine egne erfaringer så langt (y) Jeg kan ikke sammenlikne med A6, så har ikke noe å tilføre i så måte. Men jeg vil påstå at DAC'en i A8 utklasser Topping DX7 Pro (den første modellen) etter mitt syn. Sagt litt enkelt så spiller A8 musikk med mer kjøtt og blod, mens DX7 Pro er mer kald og klinisk. A8 presenterer et stort rom i alle retninger, plassering av musikere er lettere enn noen gang og mikrodetaljene er toppklasse. Som det ble nevnt i videoen er det lett å høre bitte små detaljer uten at det blir analytisk. Fingre som plukker på gitarstrenger føles ekte, digge klirr og overtoner, herlig, dyp bass med masse energi, rasp i blåsere m.m er bare nydelig gjengitt. A8 gir gåsehud, og det gjør derimot ikke DX7 Pro. Det er den viktigste testen for meg 😊👍 Streameren er også helt topp, støtter alt jeg har prøvd og er svært brukervennlig. Preamp delen i A8 har jeg ikke testet da jeg bruker min egen pre. Veldig fornøyd!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn