Espen L sitt system.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Espen`s Burmestersystem

    Du er hjertlig velkommen innom Espen. Har en annen ting til på vei etter en liten samtale med en Martin som du sikkert også har pratet med.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Espen`s Burmestersystem

    De herrer jamakr og Powerpoint var nede hos herr EL med 6 grad Burmester anlegg i går.
    Vi rakk sågar og innbille oss at strømkabler betyr en forskjell, og testet ut versting Furutech strømkabel med ditto plugger mot Burmesters egen strømkabel før Grenland Tvangstrøyeforening kom og tok oss med til et sted med mye vinduer og lys hvor vi er nå hihihihihi...ikke si te noen ;)
    Men pokker ta, vi hørte hva vi hørte.....nei, nei, nei...ikke mer sprøyter til meg takk.
    Jeg blir så umusikalsk av det, og går lett i selvsving skjønner du.
    Det siste vi så av Espen var at`n beina opp trappa, og snakket noe om en konspirasjon i en hvis avis.
    Vi tror ikke gutta med denne polstra bilen fikk tak i`n. Rask som en ilder denna kar`n.
    "Pssstt..jamakr du må grave dypere ned"
    "Nei, ikke i pungen, men under gølvet! Shit, nå er`n sånn igjen
    "Hysj, nå kommer det noen. "
    Når vi slipper ut her i fra skal vi si noe om musikkgjengivelse via anlegget til Espen 8)
    FETT ESSE
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    Powerpoint skrev:
    De herrer jamakr og Powerpoint var nede hos herr EL med 6 grad Burmester anlegg i går.
    Vi rakk sågar og innbille oss at strømkabler betyr en forskjell, og testet ut versting Furutech strømkabel med ditto plugger mot Burmesters egen strømkabel før Grenland Tvangstrøyeforening kom og tok oss med til et sted med mye vinduer og lys hvor vi er nå hihihihihi...ikke si te noen ;)
    Men pokker ta, vi hørte hva vi hørte.....nei, nei, nei...ikke mer sprøyter til meg takk.
    Jeg blir så umusikalsk av det, og går lett i selvsving skjønner du.
    Det siste vi så av Espen var at`n beina opp trappa, og snakket noe om en konspirasjon i en hvis avis.
    Vi tror ikke gutta med denne polstra bilen fikk tak i`n. Rask som en ilder denna kar`n.
    "Pssstt..jamakr du må grave dypere ned"
    "Nei, ikke i pungen, men under gølvet! Shit, nå er`n sånn igjen
    "Hysj, nå kommer det noen. "
    Når vi slipper ut her i fra skal vi si noe om musikkgjengivelse via anlegget til Espen 8)
    FETT ESSE
    For håpe du slipper ut snart ;D venter spent ;)
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.470
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Espen`s Burmestersystem

    Høres ut som en meget spesiell lytteseanse, kanskje disse langarmede genserne var nødvendig for at ikke Oslo-liga`n skulle begynne å bære tunge Burmester komponenter ut i Beamer`n til Powerpoint?
    Gleder meg til en skikkelig rapport fra Oslo hold! ;)

    Mvh.
    SAL
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Espen`s Burmestersystem

    SAL skrev:
    Høres ut som en meget spesiell lytteseanse, kanskje disse langarmede genserne var nødvendig for at ikke Oslo-liga`n skulle begynne å bære tunge Burmester komponenter ut i Beamer`n til Powerpoint?
    Gleder meg til en skikkelig rapport fra Oslo hold! ;)

    Mvh.
    SAL
    Hmmmmm....hva har jeg gjort nå?
    Skikkelig rapport fra Oslo hold? Uuuuuæææææ...nå fikk jeg prestasjonsangst 8)
    Vi kan da ikke drepe verten med ord ;)
    Tunge Burmester komponenter?
    Hehehe...jeg skulle nok alltids ha klart å bære ut ampene i et par kjappe turer SAL, men B80ene måtte nok ha stått igjen.
    På den annen side har verten slitt så lenge for dette selv at det er ham vel unt.
    Takk for hyggelig uanstrengt og jovialt samvær Espen. En kjernekar er du.
    Jeg fikk sågar tafse med anlegget på genhånd etter hvert, og det er en tillitserklæring vet vi som kommer fra grisgrendte strøk.

    Innledningsvis er å si at vi alle har tjunet inn på et anlegg etter egen smak, være seg gjengivelse og musikk sjanger(e).
    Verten opererer så definitivt i 1 divisjon, og da må vi ta frem de strenge kriteriene, kvesse tastaturet og tørke av brillene.
    Mer om dette senere, dog ikke i form av en 4 siders rapport ;)
    Jeg røper vel ikke for mye når jeg sier at jamakr og Power`n koste seg med godlyd, og gliste bredt flere ganger.
    Men du og du hva EN kabel kan stelle i stand ;) bare man får lagt...ehhh...satt den riktig sko det vara.
    Det godt vi bare satt der og innbilte oss ting, høye på koffein og sjokkis ;D
    Hoppla....
     

    EiK

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2007
    Innlegg
    1.207
    Antall liker
    714
    Sted
    Haslum
    Torget vurderinger
    3
    Espen`s Burmestersystem

    1.divisjon?

    Trodde vi snakket om Eliteserien.....

    Men Powerpoint er neppe så bevandret i den verden. Start, det er vel 1.divisjon.

    Venter fortsatt spent på lytteinntrykkene.
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Espen`s Burmestersystem

    Espen L skrev:
    Her kommer noen bilder av stuen slik den er per i dag.

    Systemet er utelukkende fra Burmester, og består av 069 cd-spilleren. Denne er oppgradert med ekstern strømforskyning og har som de andre 069 innbygget pre og dac. Videre har jeg 2stk 911 MKIII, en til hver høyttaler. Disse er koblet i "bi-amp" modus. Disse får strømmen sin via en 948 strømrenser. Høyttalerne er B80 og i samme finish som racket fra samme leverandør. Kabler fra Burmester og Nordost.


    Espen L
    Taket ditt ble veldig flott, Espen! Et eget designelement i en fra før stilig stue. Jeg antar at både du og fruen er fornøyd.
    Har jo hørt på dette anlegget, tror ikke jeg det er mange stuer som kan måle seg 8)

    Ærbødigst
    Vidar
    (Nord for Dovre)
     

    Vidar11

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.03.2007
    Innlegg
    166
    Antall liker
    160
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    1
    Espen`s Burmestersystem

    EiK skrev:
    1.divisjon?

    Trodde vi snakket om Eliteserien.....

    Men Powerpoint er neppe så bevandret i den verden. Start, det er vel 1.divisjon.

    Venter fortsatt spent på lytteinntrykkene.
    1. Divisjon??? Halloooo?? Da snakker vi NAD og Electrocompaniet. Her snakker vi Champions League!

    Vidar
     

    erikbiej

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2005
    Innlegg
    93
    Antall liker
    156
    Sted
    Langesund
    Espen`s Burmestersystem

    Hei Espen !

    Etter en lang ventetid ble det endelig tid til et lyttebesøk. Selve oppsettet, et fullblods Burmester anlegg, er jo en fryd for øyet, men låter det bra ?

    Fra første tone ble det klart at anlegget besitter kvaliteter av ypperste klasse ! Oppløsning, kontroll og med dønn svart bakgrunn som gav et stort og flott lydbilde ! Luftighet i massevis, men det viktigste homogenitet. Kunne sittet i timesvis uten å bli trett i ørene !

    Så Espen - må bare gratulere deg med lyd som er noe av det beste jeg har hørt !

    ;D

    Erik
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Espen`s Burmestersystem

    Det finns tiltak mot møkkete strøm, selv om den øvrige omgivelsen har feil lukt og feil farge 8)

    Ikke noe snikk snakk, men rett på takk. Verten startet opp med noen favoritter fra eget “walk in closet” for å varme opp de bortskjemte herrer fra odden og hans Grenlandske lidelsesfelle. Hans Theessink spelte opp tell dans først, deretter ble det spilt litt fra fru Costellos samlinger (Diana Krall) og Dire Straits av edel årgang.

    Det som slo de to herrer fra odden var anleggets evne til å gjengi holografi, åpenhet, luft, detaljeringsgrad, nærvær med kropp på instrument og stemmer. Så kom frøken Pâlsdottir (Eivôr) på, og spor 13 fra Live skiva – Summertime av Gershwin fylte rommet. Det første som slo meg var at rominformasjon på opptaket gav illusjon av en dypere scene, og en større konsertsal. Alle de sarte detaljene med intonasjon, plutselighet i dynamikken (forskjellen mellom høyeste og laveste tone), følelsen av ekte instrumenter og den fagre damens fantastiske stemmeprakt var der. Dog opplevde vi (jamakr og Power`n) tidvis på flere av musikkstykkene vi avspilte, at nå, nå skjærer det ut oppe i øvre mellomtone og diskanten, helt på grensen til å være spist liksom, men neida 2x911 mkIII blokkene hentet seg elegant inn like før du trodde at det skulle gå fisføyka. Besnærende. Akkurat på denne låten med Eivôr savnet jeg litt mer pondus på stemmeen hennes i det hun drar på alt hva stemmebåndene måtte tåle rundt 3 min 29 sek. Der har jeg blitt litt tilvendt og bortskjemt i jamakrs vanlige lytteposisjon. Men det spiller usannsynlig rent og klart. Mer om dette senere.

    Siden vi var så godt i gang rev vi av spor 7 på Live skiva til fars våte drøm også ;D Her er den færøyiske huldrealven temmelig agitert, og har en massiv “wall of sound” i ryggen. I særdeleshet fra trommeslageren. Og ja, det låt STORT, intenst og detaljert med mye skyv. Verten tipset om at man ved å sette seg helt på fremre kant av sofaen, og lene seg mot anlegget, så ville det skje noe artig. Javel, POPP der satt man med Eivôr nesten på fanget inne i lydbildet som omgav meg. Musikken slipper altså helt fri fra høyttalerne i dette punktet.

    Det som sniker seg godt inn under huden over tid er stramheten og detaljeringsgraden i bass området. B80 gjengir bass en tand strammere og mer detaljert enn Wilson Audio sine Sasha. Her er vi inne på smak og behag.

    Vi pisket på videre med kramgoda låter fra Jarle Bernhofts siste skive spor 14 og 15 rett før middag. Verten hadde fått fruen til å lage varm mat til de vyrde herrer (vi håper at fruen liker den medbragte rødbrusen Espen? Tusen takk for maten frue :)). Dæven hva mannen kan synge, og leke med stemmen og elektronikkens mange muligheter. Det låt rett i fleisen naturlig, tett på.

    Så satt jamakr på Olga Konkova – My Voice spor 2. Der satt tre herrer som tente lys. Næropptaket av piano og stemme var så nærværende og klokkerent i rommet at haka begynte sakte å gli nedover brystet på verten. Dette kledde anlegget helt rått, og der skal grove investeringer til å matche dette. Nå var Burmester Espen av 6 grad i "Feuer unt Flammen" :eek:

    Men vi var jo ikke kommet for bare å ha det hyggelig, men skulle jo sette anlegget på prøve. Frem med frøken Skorgan – På Gyllen Grunn, spor 8. Jo takk, det satt så ei kula. Her ble det særs tydelig hvordan anlegget og de akustiske tiltakene briljerer og tegner opp skikkelig 3D holografi av Emanuel Vigelands 800m2 store mausoleum. I tillegg går bassen søkke djupt, stramt og tydelig detaljert slik at tromma som det spilles på fremstår klart med størrelse og form. Under dette partiet skrudde verten opp slik at plantene helt naturlig fikk ristet av seg støvet der de sto og blafret ;D Det var en særdeles overbevisende gjengivelse.

    Men piano låt jo så fett, så hva kunne Michel Petrucciani, Steve Gadd og Anthony Jackson – Live in Tokyo stelle i stand. Jo, uro hos verten pga meget kunstig applaus gjengitt i starten av spor 1. Tata… inn fra siden buktet en Furutech kabel med de gromeste nettkontaktene seg. Vi kastet oss over det giftige unyttige placebo dyret, og tvang det inn på Burmester 948 strømrenseren. Å du og du her skjedde det innbilte ting ;) Nå ble lydgjengivelsen tydelig mer organisk for de 3 narrer, applausen mindre mekanisk og robotaktig, og lunere gjengivelse av den suverene trioen. Detaljene var der inne i rikt mon, men ikke så belyst (“spotlight” effekt i mangel av et bedre ord) som ved bruk av Burmesters egen strømkabel. Vi byttet iht de statistiske lover frem og tilbake 3x (sånn ca) med hver strømkabel, og fikk utvetydig respons. Og det mine herrer var kun ved å bytte ut EN strømkabel.

    Orginalt oppsatt låter anlegget stramt og stringent på en tysk måte for å overdrive veldig, men med alle de magiske detaljene og krefter i bøtter og spann på plass. Det ble ikke tammere med Furutech slangen, men et kledelig lite hakk mer organisk i mine ører. Dog kan dette mhp kledelighet godt variere avhengig av hvilken artist/gruppe (innspillingsteknikk) som avspilles.
    Anlegget er massivt, dog ikke bling, men tvert i mot lekkert når man har sittet der over tid og sett hvordan chassiene på elektronikk komponentene skifter farge med den utvendige belysningen (noe verten gjorde oss oppmerksom på).

    Takk for at vi fikk komme Espen. Mangt og meget mer kunne vært sagt om anlegget, men jeg håper du og de ville horder skjønner hva vi prøver å beskrive mhp opplevd lydgjengivelse hos deg. Halvøy folket koste seg veldig i ditt selskap, og med ditt anlegg i eliteklassen. takk for at vi fikk komme.

    Nei, EiK IKKE eliteserien, fotball er som du vet ikke min interesse, og Start har ikke vært kult siden slutten av 70-tallet. KIF herrer håndball derimot.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Espen`s Burmestersystem

    Vidar11 skrev:
    EiK skrev:
    1.divisjon?

    Trodde vi snakket om Eliteserien.....

    Men Powerpoint er neppe så bevandret i den verden. Start, det er vel 1.divisjon.

    Venter fortsatt spent på lytteinntrykkene.
    1. Divisjon??? Halloooo?? Da snakker vi NAD og Electrocompaniet. Her snakker vi Champions League!

    Vidar
    Hold nå opp med de der prepubertale fotball metaforene deres gutter ;D
    Det er jo HiFi vi snakker om, og ikke 11 overbetalte bortskjemte snørrunger som flyr rundt på en gressplen etter ei lærkule.
    De burde så definitivt hatt annet å bestille.
    Anlegg deler vi inn i klasser, gjør vi ikke vel ;)
    Makan tell tullebukker.....
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    Powerpoint skrev:
    Det finns tiltak mot møkkete strøm, selv om den øvrige omgivelsen har feil lukt og feil farge 8)

    Ikke noe snikk snakk, men rett på takk. Verten startet opp med noen favoritter fra eget “walk in closet” for å varme opp de bortskjemte herrer fra odden og hans Grenlandske lidelsesfelle. Hans Theessink spelte opp tell dans først, deretter ble det spilt litt fra fru Costellos samlinger (Diana Krall) og Dire Straits av edel årgang.

    Det som slo de to herrer fra odden var anleggets evne til å gjengi holografi, åpenhet, luft, detaljeringsgrad, nærvær med kropp på instrument og stemmer. Så kom frøken Pâlsdottir (Eivôr) på, og spor 13 fra Live skiva – Summertime av Gershwin fylte rommet. Det første som slo meg var at rominformasjon på opptaket gav illusjon av en dypere scene, og en større konsertsal. Alle de sarte detaljene med intonasjon, plutselighet i dynamikken (forskjellen mellom høyeste og laveste tone), følelsen av ekte instrumenter og den fagre damens fantastiske stemmeprakt var der. Dog opplevde vi (jamakr og Power`n) tidvis på flere av musikkstykkene vi avspilte, at nå, nå skjærer det ut oppe i øvre mellomtone og diskanten, helt på grensen til å være spist liksom, men neida 2x911 mkIII blokkene hentet seg elegant inn like før du trodde at det skulle gå fisføyka. Besnærende. Akkurat på denne låten med Eivôr savnet jeg litt mer pondus på stemmeen hennes i det hun drar på alt hva stemmebåndene måtte tåle rundt 3 min 29 sek. Der har jeg blitt litt tilvendt og bortskjemt i jamakrs vanlige lytteposisjon. Men det spiller usannsynlig rent og klart. Mer om dette senere.

    Siden vi var så godt i gang rev vi av spor 7 på Live skiva til fars våte drøm også ;D Her er den færøyiske huldrealven temmelig agitert, og har en massiv “wall of sound” i ryggen. I særdeleshet fra trommeslageren. Og ja, det låt STORT, intenst og detaljert med mye skyv. Verten tipset om at man ved å sette seg helt på fremre kant av sofaen, og lene seg mot anlegget, så ville det skje noe artig. Javel, POPP der satt man med Eivôr nesten på fanget inne i lydbildet som omgav meg. Musikken slipper altså helt fri fra høyttalerne i dette punktet.

    Det som sniker seg godt inn under huden over tid er stramheten og detaljeringsgraden i bass området. B80 gjengir bass en tand strammere og mer detaljert enn Wilson Audio sine Sasha. Her er vi inne på smak og behag.

    Vi pisket på videre med kramgoda låter fra Jarle Bernhofts siste skive spor 14 og 15 rett før middag. Verten hadde fått fruen til å lage varm mat til de vyrde herrer (vi håper at fruen liker den medbragte rødbrusen Espen? Tusen takk for maten frue :)). Dæven hva mannen kan synge, og leke med stemmen og elektronikkens mange muligheter. Det låt rett i fleisen naturlig, tett på.

    Så satt jamakr på Olga Konkova – My Voice spor 2. Der satt tre herrer som tente lys. Næropptaket av piano og stemme var så nærværende og klokkerent i rommet at haka begynte sakte å gli nedover brystet på verten. Dette kledde anlegget helt rått, og der skal grove investeringer til å matche dette. Nå var Burmester Espen av 6 grad i "Feuer unt Flammen" :eek:

    Men vi var jo ikke kommet for bare å ha det hyggelig, men skulle jo sette anlegget på prøve. Frem med frøken Skorgan – På Gyllen Grunn, spor 8. Jo takk, det satt så ei kula. Her ble det særs tydelig hvordan anlegget og de akustiske tiltakene briljerer og tegner opp skikkelig 3D holografi av Emanuel Vigelands 800m2 store mausoleum. I tillegg går bassen søkke djupt, stramt og tydelig detaljert slik at tromma som det spilles på fremstår klart med størrelse og form. Under dette partiet skrudde verten opp slik at plantene helt naturlig fikk ristet av seg støvet der de sto og blafret ;D Det var en særdeles overbevisende gjengivelse.

    Men piano låt jo så fett, så hva kunne Michel Petrucciani, Steve Gadd og Anthony Jackson – Live in Tokyo stelle i stand. Jo, uro hos verten pga meget kunstig applaus gjengitt i starten av spor 1. Tata… inn fra siden buktet en Furutech kabel med de gromeste nettkontaktene seg. Vi kastet oss over det giftige unyttige placebo dyret, og tvang det inn på Burmester 948 strømrenseren. Å du og du her skjedde det innbilte ting ;) Nå ble lydgjengivelsen tydelig mer organisk for de 3 narrer, applausen mindre mekanisk og robotaktig, og lunere gjengivelse av den suverene trioen. Detaljene var der inne i rikt mon, men ikke så belyst (“spotlight” effekt i mangel av et bedre ord) som ved bruk av Burmesters egen strømkabel. Vi byttet iht de statistiske lover frem og tilbake 3x (sånn ca) med hver strømkabel, og fikk utvetydig respons. Og det mine herrer var kun ved å bytte ut EN strømkabel.

    Orginalt oppsatt låter anlegget stramt og stringent på en tysk måte for å overdrive veldig, men med alle de magiske detaljene og krefter i bøtter og spann på plass. Det ble ikke tammere med Furutech slangen, men et kledelig lite hakk mer organisk i mine ører. Dog kan dette mhp kledelighet godt variere avhengig av hvilken artist/gruppe (innspillingsteknikk) som avspilles.
    Anlegget er massivt, dog ikke bling, men tvert i mot lekkert når man har sittet der over tid og sett hvordan chassiene på elektronikk komponentene skifter farge med den utvendige belysningen (noe verten gjorde oss oppmerksom på).

    Takk for at vi fikk komme Espen. Mangt og meget mer kunne vært sagt om anlegget, men jeg håper du og de ville horder skjønner hva vi prøver å beskrive mhp opplevd lydgjengivelse hos deg. Halvøy folket koste seg veldig i ditt selskap, og med ditt anlegg i eliteklassen. takk for at vi fikk komme.

    Nei, EiK IKKE eliteserien, fotball er som du vet ikke min interesse, og Start har ikke vært kult siden slutten av 70-tallet. KIF herrer håndball derimot.
    Hei
    Om søndagen skulle jeg få besøk av to herrer i sin beste alder (powerpoint og jamakr) Søndagen kom og der sto det to herrer smilende i døren med to flasker rødvin som de ga meg for at de fikk lov til å komme (ble rørt av dette) Tusen takk powerpoint og jamakr. Må si jeg var litt spent i utgangspunktet på hva de ville mene om lyden som jeg selv er så glad i :) da dere to tross alt har årelang fartstid med tung hifi og jeg vet dere har hørt veldig mye utstyr + at dere begge sitter med to flotte systemer selv så erfaring vet jeg dere begge har i bøttevis. Når det gjelder lytte intrykk så har de begge skrevet en flott innlegg om dette. Her er det ikke noe poeng for meg og kommentere dette da min mening og oppfattelse om lyden er skremmende likt det som jamakr og powerpoint har skrevet og sa om søndagen før de reiste (da er vi jo faktisk også tre "idioter" som hører at kabler ikke spiller likt) Takk for en flott søndag sammen og som vanlig fikk jeg flere tips om god musikk (Olga/Skorgan/Eivør er bestilt) Håper vi snart treffes igjen :) uansett så sees vi på Munchen messen i Mai
    Mvh: Espen L
    PS! Skal fra hilse fra fruen som gleder seg til å kose seg med rødvin i morgen kveld ;D ;D
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Espen`s Burmestersystem

    Espen L skrev:
    Hei
    Om søndagen skulle jeg få besøk av to herrer i sin beste alder (powerpoint og jamakr) Søndagen kom og der sto det to herrer smilende i døren med to flasker rødvin som de ga meg for at de fikk lov til å komme (ble rørt av dette) Tusen takk powerpoint og jamakr. Må si jeg var litt spent i utgangspunktet på hva de ville mene om lyden som jeg selv er så glad i :) da dere to tross alt har årelang fartstid med tung hifi og jeg vet dere har hørt veldig mye utstyr + at dere begge sitter med to flotte systemer selv så erfaring vet jeg dere begge har i bøttevis. Når det gjelder lytte intrykk så har de begge skrevet en flott innlegg om dette. Her er det ikke noe poeng for meg og kommentere dette da min mening og oppfattelse om lyden er skremmende likt det som jamakr og powerpoint har skrevet og sa om søndagen før de reiste (da er vi jo faktisk også tre "idioter" som hører at kabler ikke spiller likt) Takk for en flott søndag sammen og som vanlig fikk jeg flere tips om god musikk (Olga/Skorgan/Eivør er bestilt) Håper vi snart treffes igjen :) uansett så sees vi på Munchen messen i Mai
    Mvh: Espen L
    PS! Skal fra hilse fra fruen som gleder seg til å kose seg med rødvin i morgen kveld ;D ;D
    Hei Bur Mester av 7de dan.
    Det skulle bare mangle at vi ikke hadde med litt bestikkelser, og plaster på såret til fruen når vi okkuperer husbonden drøye 5 timer på en søndag.
    At på til kjenner vi jo disponentens omflakkende liv og lange dager på jobb, så dette var raust av dere begge.
    Så nyt rødbrusen i langdrag i morgen, og ta fruen inn i armkroken til en film kanskje. Kan hende hun blir glad skal du se ;)

    Det er jo artig at vi er såpass samstemte i våre observasjoner under seansens løp 8)
    Ha meg unnskyldt, men jeg satt og fabulerte over hva et par feite elektrostater + subber vill gjort hos deg.
    Drømmer er gratis, og takk for det.
    På den annen side er det nok på mange måter helt fint som det er.
    Dersom ikke Odin slår ned i stua som et lyn da ;)

    Mhp et lite treff på odden må vi da klare å få sjøsatt det før Munchen neste år ::)
    Dog blir det raskt travelt frem mot jul for min del, men plutselig er det muligheter.
    "Stay tuned, and keep on rockin`in the free world! Where ever that might be?"
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    Hei Powerpoint
    Joda og ha testet elektrostater på min elektronikk hadde selvfølgelig vært gøyalt, har ikke testet elektrostater i min egen stue så da har jeg ikke noe grunnlag for å uttale meg bestemt, men bør ikke elektrostater spesielt quad ha sidevegger og bakvegger med god avstand for og fungere opimalt? er jo veldig begrenset med dette hjemme hos meg :' har også fortsatt tilgode og høre sub som spiller optimalt homogent og som jeg synes er "flettet" inn i lydbildet på en måte som jeg liker for at jeg skal føle at bassen sitter som jeg mener den bør gjøre. Dette kan selvfølgelig være at jeg har vært uheldig de gangene jeg har hørt dette, eller at min smak eller ører er noget spesielle ;) har hørt Martin Logan i "ukjente" stuer + på messer noen ganger og de syntes jeg ikke var i nærheten av hva B80 greier og trylle frem (etter mine ører) men som sakt jeg kjente ikke godt nok til elektronikken og rommene til egentlig og uttale meg, men regner med at det ikke er martin Logan du sikter til ;) er i dag så fornøyd med lyden "spesielt etter de akustiske tiltakene som ble gjort" at å bytte ut speielt B80 trur jeg ikke vil skje da de "tryller" frem en del ting som jeg har tilgode og høre i de fleste andre høytallere jeg har hørt (og det er blitt mange etter å holt på nå i 29 år med hifi) Synes det var artig når jeg leste artikkelen din og de tingene som du spesielt dro frem som positivt er de tingene jeg selv ønsker og har jobbet med og ikke minst BETALT for å få i min egen stue!! hm... artig. Men man vet jo aldri verden er gal og vi med den ;D ;D
    Ha en strålende dag Power`n
    Mvh: Espen
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    erikbiej skrev:
    Hei Espen !

    Etter en lang ventetid ble det endelig tid til et lyttebesøk. Selve oppsettet, et fullblods Burmester anlegg, er jo en fryd for øyet, men låter det bra ?

    Fra første tone ble det klart at anlegget besitter kvaliteter av ypperste klasse ! Oppløsning, kontroll og med dønn svart bakgrunn som gav et stort og flott lydbilde ! Luftighet i massevis, men det viktigste homogenitet. Kunne sittet i timesvis uten å bli trett i ørene !

    Så Espen - må bare gratulere deg med lyd som er noe av det beste jeg har hørt !

    ;D

    Hei Erik
    Hyggelig at du synes lyden var flott, det viktigste er jo selvfølgelig hva jeg selv synes som lever med dette anlegget men gjør jo ingen ting at også andre hører det samme som meg selv ;) gleder meg veldig til og få tatt en tur ut til deg å få hørt på din nye kjempeforsterker. Vil tru du virkelig har fått liv i Responsen med den gigant forsterkeren du har skaffet deg
    Mvh: Espen L
     

    Anfield2

    Fersking
    Ble medlem
    07.12.2010
    Innlegg
    3
    Antall liker
    0
    Espen`s Burmestersystem

    Da fikk jeg endelig en lytteseanse på dette ekstreme systemet som Espen har. Må si at når jeg skulle høre på et system som koster på den "feil" side av millionen så blir mine ører ekstra kritiske. Og hva møtte meg når jeg kom inn i stuen, et nydelig system som glir flott inn i resten av stuen må si at dette er det nok det peneste jeg har sett av stereo integrert i en stue. Men hvordan spiller dette da? Joda Espen kjørte på med noe musikk som han hadde og jeg må bare si dette er det råeste av lyd jeg noen gang har hørt :eek: For og starte med bassen den var ekstremt stram og dyp og ikke minst enormt presis og detaljert, mellomtonen er det mest åpne jeg har hørt noen gang (og jeg har hørt mange systemer i mange rom) diskanten var enormt luftig detaljert og var aldri noe som helst hard uansett hva musikk som ble satt på. Javel tenkte jeg så for jeg sette på min "syre" musikk og høre hvordan dette takles. Da ble jeg totalt overbevist og stum! vis jeg spilte Ramstein eller sigurd køhn eller andre ting så spilte dette bare helt ekstremt, virker for meg som om dette anlegget takler alt!
    Takk for at jeg fikk komme og lytte noen timer på en sen kveld
    Gratulerer Espen med det klart råeste av et anlegg jeg har hørt noen gang :eek: :eek:

    Anfield2
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    Anfield2 skrev:
    Da fikk jeg endelig en lytteseanse på dette ekstreme systemet som Espen har. Må si at når jeg skulle høre på et system som koster på den "feil" side av millionen så blir mine ører ekstra kritiske. Og hva møtte meg når jeg kom inn i stuen, et nydelig system som glir flott inn i resten av stuen må si at dette er det nok det peneste jeg har sett av stereo integrert i en stue. Men hvordan spiller dette da? Joda Espen kjørte på med noe musikk som han hadde og jeg må bare si dette er det råeste av lyd jeg noen gang har hørt :eek: For og starte med bassen den var ekstremt stram og dyp og ikke minst enormt presis og detaljert, mellomtonen er det mest åpne jeg har hørt noen gang (og jeg har hørt mange systemer i mange rom) diskanten var enormt luftig detaljert og var aldri noe som helst hard uansett hva musikk som ble satt på. Javel tenkte jeg så for jeg sette på min "syre" musikk og høre hvordan dette takles. Da ble jeg totalt overbevist og stum! vis jeg spilte Ramstein eller sigurd køhn eller andre ting så spilte dette bare helt ekstremt, virker for meg som om dette anlegget takler alt!
    Takk for at jeg fikk komme og lytte noen timer på en sen kveld
    Gratulerer Espen med det klart råeste av et anlegg jeg har hørt noen gang :eek: :eek:

    Anfield2
    Hei Anfield2
    Det var da svært så hyggelig lesning :D
    Artig at det falt så godt i smak hos deg det du hørte, det var noen hyggelig timer som vi koste oss med masse flott musikk
    Og som vanlig når jeg har besøk fra andre etusiaster så blir det gode musikk tips ;)
    Har hatt en del besøk den siste tiden så cd samlingen vokser og vokser når jeg for alle de gode tipsene.
    Takk for hyggelig besøk Anfield2, bare å gi beskjed vis du vil ta en tur ved senere anledning.
    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    Jeg har fått mange PM angående hvordan og hva som er gjort med rommet, og om jeg kan legge ut noen målinger av resultatet.

    Her kommer da en måling av etterklangstiden. Dette var det støste problemet hos meg før jeg gjorde noe som helst tiltak. I utgangspunktet var etterklangstiden rundt 0,8 i det meste av frekvensområdet, noe jeg syntes var for mye. Jeg var derimot ikke interessert i alt for mye demping, så akustikeren kom frem til at en halvering av etterklangen kunne passe godt til min smak. Grafen viser at vi er veldig nære det målet og jeg er meget fornøyd.

    Det er også tatt en måling av frekvensrespons som viser at jeg har et problem rundt 50hz, mens fra 200hz og oppover ser det rimelig greit ut til å være i en stue. Den lille dipen ved ca 400hz mener akustikeren kommer av at systemet står usymetrisk plassert pga stuen, da høyre høyttaler må stå nærmere sidevegg enn venstre. En demping på høyre side skal testes for å se om det fikser problemet.

    Etter korrespondanse med akustiker og nå testing ser jeg at rommet påvirker det totale lydbildet mer enn jeg i utgangspunktet hadde trodd. Konklusjonen er nå at dette ikke er noe jeg kan være uten. Når det i tillegg ser pent ut er det bare å smile.

    Mvh
    Espen L



     

    Vedlegg

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Espen`s Burmestersystem

    Det så ganske bra ut, og lyden er jo knall hos deg nå. :)


    Geir Arne
     

    liern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.07.2003
    Innlegg
    252
    Antall liker
    2
    Espen`s Burmestersystem

    Fantastisk flott oppsett, du har gjort akkurat de prioriteringer jeg ville gjort hvis jeg hadde rom og økonomi til et større Burmestersystem enn hva jeg har. Virkelig smakfull stue. ;)

    Mvh Liern (Øyvind)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Espen`s Burmestersystem

    Interessant med målinger. Kult at du legger det ut.

    Ser veldig bra ut! :)
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.600
    Antall liker
    3.138
    Torget vurderinger
    0
    Espen`s Burmestersystem

    Espen L skrev:
    ....ser jeg at rommet påvirker det totale lydbildet mer enn jeg i utgangspunktet hadde trodd. Konklusjonen er nå at dette ikke er noe jeg kan være uten. Når det i tillegg ser pent ut er det bare å smile.
    Lekkert :)

    Forskjellen vil oppleves som natt/dag når du blir kvitt den "boomingen" i bassen...
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Espen`s Burmestersystem

    +1.
    Det ser jo rent ut sagt "forskrekkelig" ut i 40-50Hz-området.
    Temmes den, så vil nok lydopplevelsen bli litt annerledes! Jeg våger påstanden, utifra "been there, done that". ;)

    Ellers er det jo bare å ta av seg hatten, for et absolutt gjennomført og misunnelsesverdig oppsett! :)
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.127
    Espen`s Burmestersystem

    Trompetnerd skrev:
    Interessant med målinger. Kult at du legger det ut.

    Ser veldig bra ut! :)
    Synes du oppriktig talt det? ;)
    Jeg reagerte i alle fall umiddelbart på peaken i 40-50Hz-området. Lyd / lyttemessig kan den oppleves som ganske slitsom, og bør nok i ganske stor grad temmes.....
     

    uob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    596
    Antall liker
    89
    Sted
    Oppegård
    Espen`s Burmestersystem

    Scrooge skrev:
    Trompetnerd skrev:
    Interessant med målinger. Kult at du legger det ut.

    Ser veldig bra ut! :)
    Synes du oppriktig talt det? ;)
    Jeg reagerte i alle fall umiddelbart på peaken i 40-50Hz-området. Lyd / lyttemessig kan den oppleves som ganske slitsom, og bør nok i ganske stor grad temmes.....
    Vanskelig å se hvordan det låter, den ene høytaleren har jo nærmest en jevn økning i bass fra 250 hz. Og mange ratter jo opp bassen ganske mye (meg inkludert), og da kan det høres bra ut. (ut ifra de omtaler som har vært av dette anlegget kan det umulig være en boomy bass, om det så er, må lytterne som har gitt anlegget toppkarakter vaske ørene sine.) Sansynligvis høres det nokk veldig bra ut, bare med en noe forsterket bass (noe som jeg liker veldig godt, så lenge det høres samenhengende ut.)
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Espen`s Burmestersystem

    13 db forskjell mellom 100hz og 50hz på rød høytaler, kan jo ikke karakteriseres som annet enn relativt mye målemessig. Hvis ikke dette høres er det jo i seg selv litt interessant? Espen L: du har et grisefett annlegg, men spiller dette rommet/annlegget uten artifakter i nedre bass?
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Espen`s Burmestersystem

    Med disse forsterkeren som Espen bruker vil problemene bli mye mindre enn om en hadde brukt forsterkere med mindre kontroll
    Burmestertrinna har stålkontroll på høyttalereme. Har selv hørt meget stor forskjell på vanlige dp forsterkere og pa forsterkere fra samme merke.
    Her er det også snakk om og starte og stoppe mambranen med full kontroll

    Dette låter helt sikkert veldig bra
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.282
    Antall liker
    2.525
    Torget vurderinger
    1
    Espen`s Burmestersystem

    Der var målingene lagt ut…… :)

    Du har ikke et vannfall også, siden etterklangskurven stopper såpas tidlig?

    Den toppen i bassen virker litt bratt i begge ender, det trenger nødvendigvis ikke bety boom, men den farger selvsagt. Med litt flytting kan du helt sikkert fordele den energien til en litt mer bredbåndet heving, noe mange av oss ser ut til og foretrekke.

    Nå har ikke jeg hvert i ditt nye rom så jeg vet ikke hvordan lytteenden ser ut, men nåværende plassering av høyttalerne er ikke symmetrisk i forhold til front/sidevegger er det mulig å snu 180 grader?

    Det som gjør at jeg spør er området 225-450 og 1,6-4khz, selvsagt ren synsing men jeg tror en del vokaler vil trekke mot høyre
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    8x12_TOM skrev:
    Med disse forsterkeren som Espen bruker vil problemene bli mye mindre enn om en hadde brukt forsterkere med mindre kontroll
    Burmestertrinna har stålkontroll på høyttalereme. Har selv hørt meget stor forskjell på vanlige dp forsterkere og pa forsterkere fra samme merke.
    Her er det også snakk om og starte og stoppe mambranen med full kontroll

    Dette låter helt sikkert veldig bra
    Takk for den Tor, dette du skriver med start og stopp membranen er jeg svært enig i. Det man her må huske er at jeg ikke kjører Brokobling selv om jeg har 2x911. Dette har jeg testet tidligere og når man kjører brokobling så halverer man dempningsfaktoren! Jeg kjører Biamping så kontroll i det nedre område føler jeg er bra.
    PS! passer det en dag Tor så ta gjerne en tur
    Mvh: Espen
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Espen`s Burmestersystem

    Scrooge skrev:
    Trompetnerd skrev:
    Interessant med målinger. Kult at du legger det ut.

    Ser veldig bra ut! :)
    Synes du oppriktig talt det? ;)
    Jeg reagerte i alle fall umiddelbart på peaken i 40-50Hz-området. Lyd / lyttemessig kan den oppleves som ganske slitsom, og bør nok i ganske stor grad temmes.....
    He he, tja, jeg mente det ja. ;D

    Jeg er ingen ekspert i å lese av rommålinger enda, men har jo interessert meg for temaet en stund nå.
    Jeg har hørt en god del Burmester-oppsett, både på demo og privat. Det som har vært fellesnevneren har vært hurtighet. Vi ser ikke etterklangen på 50hz, men regner med at den er under 1 sek. Med dette oppsettet tror jeg denne peaken gir skikkelig moro-faktor på de fleste plater. En slik peak er lett å dra ned også hvis man vil.
    Jeg mer LITT mer skeptisk til diskantområdet 1-3Mhz, men tror de to peakene kan utjevne hverandre og tror diskantene i Burmesterhøyttalerene tåler mer nivå enn de høyttalerene jeg har mest erfaring med uten å lyde hardt.

    Tror rett og slett dette låter knall! :)
    Ser jo nå at 8x12Tom mener det samme som meg om peaken og han har erfaring.... ;)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    Hei
    Artig å lese kommentarene på dette, og så mye bastante meninger uten og ha vært i stuen og brukt ørene er vel kanskje litt spesielt ;) dette sier meg igjen at det er forstort sprang mellom de som "bare" bruker ørene og de som "bare" går etter målinger. Min erfaring etter og ha holt på med hifi i 29 aktive år er at det kan være lurt og prøve og kombinere: målinger + ørene + utstyr sammen ;) trur det er veldig feil og enten ha bare topp utstyr eller bare topp målinger. Jeg skal klare med enkle grep og få frekvenskurven til og se noe rettere ut med noe flytting av lytteposisjon + anlegg, men vil det automatisk spille som jeg ønsker ;)
    Når det gjelder det mest hørbare områdene spesielt fra 200 hz og oppover så synes jeg det er ok til og være i en normal stue som i utgangspunktet har møbler med mye harde flater og forholdsvis "lite" møbler. Når det gjelder peak rundt 50 hz så skulle jeg gjerne ønsket vis man ser på kun målingene og ikke bruker ørene hatt denne noe ned! Det som er litt artig når jeg leser kommentarene her er at jeg har hatt besøk av ganske mange oppegående mennesker som har god erfaring med Hifi tenker da på SAL/Powerpoint/besøk fra Oslo Hifi center + mange fler og alle de som har vært her nevner den spesielt stramme og detaljerte bassen jeg har (kanskje hele gjengen aldri har vasket ørene ;D ;D) og de har faktisk ikke sett på frekvenskurven men brukt ørene ;) Jeg har vært i rom hvor frekvenskurven er "nesten" helt flat og etter mine ører så ville jeg hatt litt heving i nedre område men dette er igjen smak og behag. det som jeg var mest plaget med i dette rommet var etterklangstiden noe som jeg nå er fornøyd med. Veldig synd at jeg ikke har etterklangstiden og frekvenskurven fra målingene før jeg gjorde noe som helt med akustikken så kunne alle sett hvor stor faktisk forbedringen er etter at en del tilltak er gjort(selv om jeg ikke er i mål )
    Har også stivet opp front vegg i tillegg til det som er gjort i taket.
    Espen L
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Espen`s Burmestersystem

    Espen L skrev:
    Hei
    Artig å lese kommentarene på dette, og så mye bastante meninger uten og ha vært i stuen og brukt ørene er vel kanskje litt spesielt ;) dette sier meg igjen at det er forstort sprang mellom de som "bare" bruker ørene og de som "bare" går etter målinger. Min erfaring etter og ha holt på med hifi i 29 aktive år er at det kan være lurt og prøve og kombinere: målinger + ørene + utstyr sammen ;) trur det er veldig feil og enten ha bare topp utstyr eller bare topp målinger. Jeg skal klare med enkle grep og få frekvenskurven til og se noe rettere ut med noe flytting av lytteposisjon + anlegg, men vil det automatisk spille som jeg ønsker ;)
    Når det gjelder det mest hørbare områdene spesielt fra 200 hz og oppover så synes jeg det er ok til og være i en normal stue som i utgangspunktet har møbler med mye harde flater og forholdsvis "lite" møbler. Når det gjelder peak rundt 50 hz så skulle jeg gjerne ønsket vis man ser på kun målingene og ikke bruker ørene hatt denne noe ned! Det som er litt artig når jeg leser kommentarene her er at jeg har hatt besøk av ganske mange oppegående mennesker som har god erfaring med Hifi tenker da på SAL/Powerpoint/besøk fra Oslo Hifi center + mange fler og alle de som har vært her nevner den spesielt stramme og detaljerte bassen jeg har (kanskje hele gjengen aldri har vasket ørene ;D ;D) og de har faktisk ikke sett på frekvenskurven men brukt ørene ;) Jeg har vært i rom hvor frekvenskurven er "nesten" helt flat og etter mine ører så ville jeg hatt litt heving i nedre område men dette er igjen smak og behag. det som jeg var mest plaget med i dette rommet var etterklangstiden noe som jeg nå er fornøyd med. Veldig synd at jeg ikke har etterklangstiden og frekvenskurven fra målingene før jeg gjorde noe som helt med akustikken så kunne alle sett hvor stor faktisk forbedringen er etter at en del tilltak er gjort(selv om jeg ikke er i mål )
    Har også stivet opp front vegg i tillegg til det som er gjort i taket.
    Espen L
    He he, ja det kan du si.
    Skriver gjerne under på dine erfaringer.

    Litt morsomt å spå hvordan det låter utifra målingene også da. Det er jo uannsett du som sitter med fasit. ;)
    Du har et spennende rom og oppsett. Håper jeg kan komme innom en gang.
    Har ikke gjort like mye som deg i rommet mitt, men etterklangstiden sank veldig og kvaliteten økte.
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Espen`s Burmestersystem

    Det jeg synes er interessant er at det målinger viser, ikke nødvendigvis trenger å være hva ørene hører, og derfor kommentaren om at 13db virker mye, når det faktisk ikke lar seg høre.
    Jeg er veldig med på at man både skal bruke ører, målinger og utstyr sammen, og har hørt snorrette annlegg som blir for analytiske.

    Jeg er sikker på at det låter veldig bra jeg, har heller ingen grunn til å betvile det :)
     

    uob

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.04.2009
    Innlegg
    596
    Antall liker
    89
    Sted
    Oppegård
    Espen`s Burmestersystem

    SannaX skrev:
    Det jeg synes er interessant er at det målinger viser, ikke nødvendigvis trenger å være hva ørene hører, og derfor kommentaren om at 13db virker mye, når det faktisk ikke lar seg høre.
    Jeg er veldig med på at man både skal bruke ører, målinger og utstyr sammen, og har hørt snorrette annlegg som blir for analytiske.

    Jeg er sikker på at det låter veldig bra jeg, har heller ingen grunn til å betvile det :)
    Jeg tror vel mange liker en heving i bassen bedre en en snorrett måling. Har selv nå en ødelakt sub, og sitter da igjen med en veldig rett måling, dette er for meg kjedelig og gleder meg til å få subben tilbake for å få en grei heving fra 120hz og nedover.

    Så jeg har ingen problemer med å forstå alle de positive tilbakemeldingene som har blitt gitt her. Hadde det vært snorrett hadde muligens en god del klaget på for spinkel klang.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Espen`s Burmestersystem

    SannaX skrev:
    Det jeg synes er interessant er at det målinger viser, ikke nødvendigvis trenger å være hva ørene hører, og derfor kommentaren om at 13db virker mye, når det faktisk ikke lar seg høre.
    Jeg er veldig med på at man både skal bruke ører, målinger og utstyr sammen, og har hørt snorrette annlegg som blir for analytiske.

    Jeg er sikker på at det låter veldig bra jeg, har heller ingen grunn til å betvile det :)
    Psykoakustiske undersøkelser viser nå at det bør være en gradvis fallende kurve fra bassen til diskanten for at det skal låte naturtro. Det har vært kjent i veldig mange år.
    Her er det kanskje litt vel mye og rom for forbedringer dersom nøytral lyd er målet.

    Så tror jeg det er viktig med en direkte sammenligning eller referanse før man kan si at det ikke lar seg høre.

    Flott anlegg Espen. Har likt godt det jeg har hørt av Burmester og tillegg er de lekre. Har sansen for de estetiske tiltakene du har gjort. Et godt eksempel på tiltak som glir fint inn i hvilke som helst stue.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    SannaX skrev:
    Det jeg synes er interessant er at det målinger viser, ikke nødvendigvis trenger å være hva ørene hører, og derfor kommentaren om at 13db virker mye, når det faktisk ikke lar seg høre.
    Jeg er veldig med på at man både skal bruke ører, målinger og utstyr sammen, og har hørt snorrette annlegg som blir for analytiske.

    Jeg er sikker på at det låter veldig bra jeg, har heller ingen grunn til å betvile det :)
    Hei
    Nå er det vel ingen her som har sakt at 13 db ikke er direkte hørbart? men det er en stor forskjell om man har en peak i 50hz eller feks 500hz
    Ellers takk for hyggelig kommentar
    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    Trompetnerd skrev:
    Interessant med målinger. Kult at du legger det ut.

    Ser veldig bra ut! :)
    Takk for den Trompetnerd :)
    Følger også godt med i tråden din :)
    Mvh: Espen L
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Espen`s Burmestersystem

    uob skrev:
    SannaX skrev:
    Det jeg synes er interessant er at det målinger viser, ikke nødvendigvis trenger å være hva ørene hører, og derfor kommentaren om at 13db virker mye, når det faktisk ikke lar seg høre.
    Jeg er veldig med på at man både skal bruke ører, målinger og utstyr sammen, og har hørt snorrette annlegg som blir for analytiske.

    Jeg er sikker på at det låter veldig bra jeg, har heller ingen grunn til å betvile det :)
    Jeg tror vel mange liker en heving i bassen bedre en en snorrett måling. Har selv nå en ødelakt sub, og sitter da igjen med en veldig rett måling, dette er for meg kjedelig og gleder meg til å få subben tilbake for å få en grei heving fra 120hz og nedover.

    Så jeg har ingen problemer med å forstå alle de positive tilbakemeldingene som har blitt gitt her. Hadde det vært snorrett hadde muligens en god del klaget på for spinkel klang.
    Hei uob
    Det du her skriver trur jeg er en oppfatning mange sitter med, meget fornuftig skrevet etter min mening
    Mvh: Espen L
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Espen`s Burmestersystem

    Espen L skrev:
    8x12_TOM skrev:
    Med disse forsterkeren som Espen bruker vil problemene bli mye mindre enn om en hadde brukt forsterkere med mindre kontroll
    Burmestertrinna har stålkontroll på høyttalereme. Har selv hørt meget stor forskjell på vanlige dp forsterkere og pa forsterkere fra samme merke.
    Her er det også snakk om og starte og stoppe mambranen med full kontroll

    Dette låter helt sikkert veldig bra
    Takk for den Tor, dette du skriver med start og stopp membranen er jeg svært enig i. Det man her må huske er at jeg ikke kjører Brokobling selv om jeg har 2x911. Dette har jeg testet tidligere og når man kjører brokobling så halverer man dempningsfaktoren! Jeg kjører Biamping så kontroll i det nedre område føler jeg er bra.
    PS! passer det en dag Tor så ta gjerne en tur
    Mvh: Espen
    Jeg var klar over at du biampet høyttalerene, så derfor mener jeg dette er under full kontroll. Hadde du derimot feks. hatt doxa forsterkere ville det stilt seg veldig annerledes

    Denne invitasjonen lar jeg ikke gå i fra meg, og det vil også gi meg en vekker angående mine planer - mellomtonen din er i øverst referanseklasse
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn