Digitale avspillere Er digitalutgangen fra CD spiller bra nok kontra dedikert transport?

mario

Medlem
Ble medlem
08.06.2014
Innlegg
26
Antall liker
34
Torget vurderinger
3
Spiller nå i en uke på min nyervervet Luxman DA 250 via digitalutgang fra en Meridian G 08. Synes nok at det ble en fin oppgradering. Klarerer lyd, mere dynamisk .
Lurer nå på om det er mere og hente med en dedikert transport.
Noen erfaringer og kanskje anbefalinger?
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Mario: Med en dedikert transport vil du få enda klarere oppfatning om hvilken komponent som gjør hva. Fordi signalveien blir renere. Men en G er en mer enn habil spinner, også hvis den brukes aleine.
 

mario

Medlem
Ble medlem
08.06.2014
Innlegg
26
Antall liker
34
Torget vurderinger
3
Takk for rask svar. Kunne tenker meg op prøve en transport fra Heed Audio.Da finner jeg nok ut av det. Har du etl. noen anbefalinger?
Obelisk DT koster 16500 hos Moiz Audio
 

HAREPUSEN

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2009
Innlegg
3.237
Antall liker
2.763
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Bare en dedikert low jitter transport vil være bedre enn din meridian Feks CD drive clamp system ala Teak
i min erfaring
Det finnes upgrades for din , men du trenger ikke for analog delen ? ,eller dvs kansje den over går den nye dacen da

 

mario

Medlem
Ble medlem
08.06.2014
Innlegg
26
Antall liker
34
Torget vurderinger
3
Ok
Det var da interessant. Skal undersøkes nærmere
Liker godt at tingene repareres/ oppgraderes isteden og kjøpe nytt
 

PederP

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2019
Innlegg
4.909
Antall liker
15.004
Sted
Nordvest på Jæren
Torget vurderinger
3
Dersom du kun bruker digitalutgang frå Meridianen, så hadde eg ikkje brydd meg med oppdatering. Drivverket er meir enn godt nok.
Eg har ein 506 frå tidleg 90-talet og den er bygd som ein tanks. Har nyare DAC, men liker godt lyden frå den innebygde DACen og.

Peder
 

mario

Medlem
Ble medlem
08.06.2014
Innlegg
26
Antall liker
34
Torget vurderinger
3
takk for innlegg Peder
Selvfølgelig også en alternative
Kanskje "oppgraderingsspøkelse" forsvinner!
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Mario:

AUDIOLAB 6000 CDT
ROKSAN ATTESSA CDT.

Hovedgrunnen til det høyere nivået er at DEN DEDIKERTE transporten alltid eliminerer påvirkning fra en integrert spillers EGNE ANALOGDEL. Samt fra deler av digitaldelen og. Som i UTVENDIG form kan bygges med langt bedre layout, løsninger og komponenter. Når den brukes som reint drev, er signalveien på en standalonespiller altså betydelig lenger Og mer labyrintisk. Internt er den nemlig langt mer kompleks og påvirkelig for skadelige faktorer enn transporten. Den spesialbygde transporten har to oppgaver: Lese binær kode fra spinnende skive på mest mulig stabilt vis, samt sende det resulterende digitalsignal videre til den utvendige DAC. Med minst mulig skade😎 Analogdelen ligger i DAC-boksen, og fysisk adskillelse av sårbare seksjoner er ALLTID en fordel.
 
Sist redigert:

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Innlegg
8.178
Antall liker
20.686
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Auditor bedriver satire. Jeg har bare ikke forstått det før nå. Well played!
Yeah..... The Never Ending Story.
Synes synd på alle de nye medlemmer på HFS, som bli´r belemret med al hans volapykk.
Men innlegget bli´r stående som SATIRE på elektronikk-forståelse :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 
Topp Bunn