Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.573
    Antall liker
    9.761
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Landsbygda (med eneboliger) er ikke det største problemet for lading av elbiler.

    Det er boligblokker i byene som er den største flaskehalsen, der en både har knapt om parkeringsplasser og ikke utbygde lademuligheter.

    En ting er å sørge for strøm til å lade en elbil i løpet av natta (enebolig). Det er noe helt annet å skulle lade kanskje 50 elbiler i løpet av natta (større boligblokk). Da snakker vi om kraftig utbygging av både tilførsel og ledningsnett i garasje. 50 elbiler a 20-30A blir dugelig med strøm....

    Johan-Kr
    Ja, det også. Men skal europeerne ta i bruk elbil i noen grad som monner, må det kunne lades langs landenes omfattende og vidstrakte veinett. Det du nevner er problemet med elbil for kort- og bynær transport. Det problemet er vi allerede i ferd med å få smake på i Norge, og det kommer til å bli mye verre i andre land. Men skal elbilene bli noe mer enn en erstatning for bil nr 2 og løsning på byenes problemer med dårlig luft, er det mye mer som må til.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Landsbygda (med eneboliger) er ikke det største problemet for lading av elbiler.

    Det er boligblokker i byene som er den største flaskehalsen, der en både har knapt om parkeringsplasser og ikke utbygde lademuligheter.

    En ting er å sørge for strøm til å lade en elbil i løpet av natta (enebolig). Det er noe helt annet å skulle lade kanskje 50 elbiler i løpet av natta (større boligblokk). Da snakker vi om kraftig utbygging av både tilførsel og ledningsnett i garasje. 50 elbiler a 20-30A blir dugelig med strøm....

    Johan-Kr
    Trenger folk som bor i boligblokker egen bil da? Det er ikke slike klosser på landsbygda. Snart er autonome elektriske biler en dagligdags realitet, folk så sentralt får bil på forespørsel med eller uten ratt før seg klarer å tasle ned til møtepunktet.

    La oss ikke basere gårsdagens løsninger på et fremtid som er bare noen få år unna.

    Et par års nedsig for drabantbyboere, der de må ta bussen, men det er en del av å velge å bo i et fuglebur litt for langt fra sentrum. By og land, hand i hand, de som ikke kan bestemme seg får få et par år på venteliste.

    Folk som bor i høyblokkavstand fra sentrum skal jo ikke ha lov til å eie egen bil. Nå er det jo rødgrønn fremtid vi må forholde oss til. Grønne argumenter brukt til å tvinge på oss røde år der privatbilisme er fienden, ikke forurensing.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Landsbygda (med eneboliger) er ikke det største problemet for lading av elbiler.

    Det er boligblokker i byene som er den største flaskehalsen, der en både har knapt om parkeringsplasser og ikke utbygde lademuligheter.

    En ting er å sørge for strøm til å lade en elbil i løpet av natta (enebolig). Det er noe helt annet å skulle lade kanskje 50 elbiler i løpet av natta (større boligblokk). Da snakker vi om kraftig utbygging av både tilførsel og ledningsnett i garasje. 50 elbiler a 20-30A blir dugelig med strøm....

    Johan-Kr
    Trenger folk som bor i boligblokker egen bil da? Det er ikke slike klosser på landsbygda. Snart er autonome elektriske biler en dagligdags realitet, folk så sentralt får bil på forespørsel med eller uten ratt før seg klarer å tasle ned til møtepunktet.

    La oss ikke basere gårsdagens løsninger på et fremtid som er bare noen få år unna.

    Et par års nedsig for drabantbyboere, der de må ta bussen, men det er en del av å velge å bo i et fuglebur litt for langt fra sentrum. By og land, hand i hand, de som ikke kan bestemme seg får få et par år på venteliste.

    Folk som bor i høyblokkavstand fra sentrum skal jo ikke ha lov til å eie egen bil. Nå er det jo rødgrønn fremtid vi må forholde oss til. Grønne argumenter brukt til å tvinge på oss røde år der privatbilisme er fienden, ikke forurensing.
    Nå skjer ting fort, men jeg tror vi snakker minst 6-8 år før vi begynner å bli merkbart autonome.

    Ladestasjoner på landsbygda er ikke noen stor sak. De fleste har kontakt utenfor huset og de fleste elbiler klarer normal pendling fint. Jeg kunne nok klart med med en e-Up med halvt batteri.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Landsbygda (med eneboliger) er ikke det største problemet for lading av elbiler.

    Det er boligblokker i byene som er den største flaskehalsen, der en både har knapt om parkeringsplasser og ikke utbygde lademuligheter.

    En ting er å sørge for strøm til å lade en elbil i løpet av natta (enebolig). Det er noe helt annet å skulle lade kanskje 50 elbiler i løpet av natta (større boligblokk). Da snakker vi om kraftig utbygging av både tilførsel og ledningsnett i garasje. 50 elbiler a 20-30A blir dugelig med strøm....

    Johan-Kr
    Trenger folk som bor i boligblokker egen bil da? Det er ikke slike klosser på landsbygda. Snart er autonome elektriske biler en dagligdags realitet, folk så sentralt får bil på forespørsel med eller uten ratt før seg klarer å tasle ned til møtepunktet.

    La oss ikke basere gårsdagens løsninger på et fremtid som er bare noen få år unna.

    Et par års nedsig for drabantbyboere, der de må ta bussen, men det er en del av å velge å bo i et fuglebur litt for langt fra sentrum. By og land, hand i hand, de som ikke kan bestemme seg får få et par år på venteliste.

    Folk som bor i høyblokkavstand fra sentrum skal jo ikke ha lov til å eie egen bil. Nå er det jo rødgrønn fremtid vi må forholde oss til. Grønne argumenter brukt til å tvinge på oss røde år der privatbilisme er fienden, ikke forurensing.
    Nå skjer ting fort, men jeg tror vi snakker minst 6-8 år før vi begynner å bli merkbart autonome.

    Ladestasjoner på landsbygda er ikke noen stor sak. De fleste har kontakt utenfor huset og de fleste elbiler klarer normal pendling fint. Jeg kunne nok klart med med en e-Up med halvt batteri.
    Ja, helt enig med dette.

    Så skal vi lage en langsiktig politikk eller skal vi lage panikkløsninger basert på de neste 6-8 år? Snakker vi om langsiktig bærekraft eller skal vi tilbake til planøkonomiens detaljerte 5-års planer i all dens sans for detaljer. Er det nok å male sistnevnte grønn for at det skal skape iver og aksept?

    Jeg er lite imponert over de "grønnes" kortsiktige og snevre perspektiv.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    MDG ønsker å forby salg av fossilbiler allerede ved 2020.
    I 2020 vil det ikke være i nærheten av verken tilstrekkelig batteriproduksjon eller godt nok utvalg av el og hydrogen biler som passer for de fleste. Det er først fra ca. 2020 og årene fremover det vil begynne gradvis å komme et større utvalg av elbiler. Oppbygning av batteriproduksjon vil også trenge tid. I tillegg kommer utfordringene med lading.

    MDG fremstår IMO som et parti med fantasiløsninger med en total uansvarlig politikk.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.521
    Antall liker
    9.290
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    MDG ønsker å forby salg av fossilbiler allerede ved 2020.
    I 2020 vil det ikke være i nærheten av verken tilstrekkelig batteriproduksjon eller godt nok utvalg av el og hydrogen biler som passer for de fleste. Det er først fra ca. 2020 og årene fremover det vil begynne gradvis å komme et større utvalg av elbiler. Oppbygning av batteriproduksjon vil også trenge tid. I tillegg kommer utfordringene med lading.

    MDG fremstår IMO som et parti med fantasiløsninger med en total uansvarlig politikk.
    Enig at det er for tidlig, men nå skal vel ikke alle bytte bil i 2020 heller. Har du en dieselpurke (som vi har:p) og ikke tror at det finnes en fornuftig elbil som passer for deg i 2020 så kan du enten bytte 2019 ev. vente til riktig elbil dukker opp i 2021 eller 2022. (En dieselpurke er forøvrig i ferd med å få en verdi på null, så enten må det byttes nå eller så er det bare å kjøre den gamle karjolen helt ned)
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det store spørsmål angående nye Leaf er om de har tilstrekkelig tilgang til 60 kWh batterier til å tilby det med en gang. Jeg frykter at utgaven med 60 kWh vil bli et bestillingsprodukt som ikke leveres før nærmere 2019, og at de kun kan levere med 40 kWh batteri ved årsskifte nå.
    Ser ut som dette var delvis rett:
    Forhandler ringte meg i dag og sa at bestilling åpner i morgen. Åpner både for 40 og 60 batteri i morgen. 40 kommer etter jul og 60 antageligvis neste sommer. Farge var svart og en gråfarge i første omgang. Kun høyeste utsyrsnivå for også å forenkle. Priser og mere kom i morgen.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    MDG ønsker å forby salg av fossilbiler allerede ved 2020.
    I 2020 vil det ikke være i nærheten av verken tilstrekkelig batteriproduksjon eller godt nok utvalg av el og hydrogen biler som passer for de fleste. Det er først fra ca. 2020 og årene fremover det vil begynne gradvis å komme et større utvalg av elbiler. Oppbygning av batteriproduksjon vil også trenge tid. I tillegg kommer utfordringene med lading.

    MDG fremstår IMO som et parti med fantasiløsninger med en total uansvarlig politikk.
    Det her er vel snakk om helt nye biler, de aller fleste vil jo fortsatt kjøre dieseldyret sitt
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.573
    Antall liker
    9.761
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det store spørsmål angående nye Leaf er om de har tilstrekkelig tilgang til 60 kWh batterier til å tilby det med en gang. Jeg frykter at utgaven med 60 kWh vil bli et bestillingsprodukt som ikke leveres før nærmere 2019, og at de kun kan levere med 40 kWh batteri ved årsskifte nå.
    Ser ut som dette var delvis rett:
    Forhandler ringte meg i dag og sa at bestilling åpner i morgen. Åpner både for 40 og 60 batteri i morgen. 40 kommer etter jul og 60 antageligvis neste sommer. Farge var svart og en gråfarge i første omgang. Kun høyeste utsyrsnivå for også å forenkle. Priser og mere kom i morgen.
    Med neste sommer mener du sommeren 2018?
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.729
    Antall liker
    15.876
    Torget vurderinger
    2
    MDG ønsker å forby salg av fossilbiler allerede ved 2020.
    I 2020 vil det ikke være i nærheten av verken tilstrekkelig batteriproduksjon eller godt nok utvalg av el og hydrogen biler som passer for de fleste. Det er først fra ca. 2020 og årene fremover det vil begynne gradvis å komme et større utvalg av elbiler. Oppbygning av batteriproduksjon vil også trenge tid. I tillegg kommer utfordringene med lading.

    MDG fremstår IMO som et parti med fantasiløsninger med en total uansvarlig politikk.
    Min mor pleide bruke evigheter "på å gjøre seg klar" når hun skulle ut med min far. Etterhvert lærte han seg at dersom de skulle være et sted klokken 20, kunne det lønne seg å si at de måtte være klare klokken 18. Da kom de seg ut av huset klokken 19:15.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.282
    Antall liker
    1.177
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    MDG ønsker å forby salg av fossilbiler allerede ved 2020.
    I 2020 vil det ikke være i nærheten av verken tilstrekkelig batteriproduksjon eller godt nok utvalg av el og hydrogen biler som passer for de fleste. Det er først fra ca. 2020 og årene fremover det vil begynne gradvis å komme et større utvalg av elbiler. Oppbygning av batteriproduksjon vil også trenge tid. I tillegg kommer utfordringene med lading.

    MDG fremstår IMO som et parti med fantasiløsninger med en total uansvarlig politikk.
    Min mor pleide bruke evigheter "på å gjøre seg klar" når hun skulle ut med min far. Etterhvert lærte han seg at dersom de skulle være et sted klokken 20, kunne det lønne seg å si at de måtte være klare klokken 18. Da kom de seg ut av huset klokken 19:15.
    Tror ikke noe på at det var HAN som viste hvor de skulle være og når..... men han viste vel bedre hvor lang tid det tok å komme seg dit ;)
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.573
    Antall liker
    9.761
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den så veldig bra ut (alt er relativt selvsagt). Med faktiske leveranser på 40 og etter hvert 60 kWh batterier er det nok duket for en ny storselger. Venter imidlertid fortsatt på Amperaen min og håper den blir levert til påske. Opel sliter imidlertid med GM.
     
    Sist redigert:

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.529
    Antall liker
    6.946
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Adskillig bedre enn dagens modell, vil jeg si...

    Johan-Kr
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.081
    Antall liker
    8.003
    Torget vurderinger
    12
    Adskillig bedre enn dagens modell, vil jeg si...

    Johan-Kr
    Det kunne vel neppe blitt verre. Nesten litt Hondaish denne, særlig foran. Det er absolutt på tide at elbiler ser ut som ordentlige biler og at de forlater Mikke Mus-designet som dessverre er altfor vanlig. Jeg har et inntrykk at fabrikantene gjerne vil lage elbiler for å vise at man er fremtidsrettet, men i noen tilfeller lager de så stygge at de ikke selger likevel. Personlig ser jeg derfor frem til at BMW 3-serie blir helelektrisk for det kan være et godt alternativ til Tesla 3. Kommer ikke på noen reelle alternativer til disse på kort eller lang sikt.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.573
    Antall liker
    9.761
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Adskillig bedre enn dagens modell, vil jeg si...

    Johan-Kr
    Det kunne vel neppe blitt verre. Nesten litt Hondaish denne, særlig foran. Det er absolutt på tide at elbiler ser ut som ordentlige biler og at de forlater Mikke Mus-designet som dessverre er altfor vanlig. Jeg har et inntrykk at fabrikantene gjerne vil lage elbiler for å vise at man er fremtidsrettet, men i noen tilfeller lager de så stygge at de ikke selger likevel. Personlig ser jeg derfor frem til at BMW 3-serie blir helelektrisk for det kan være et godt alternativ til Tesla 3. Kommer ikke på noen reelle alternativer til disse på kort eller lang sikt.
    Uenig. Den ser ut som et redskap for mennesker som trenger transport, og ikke som noe som skal brukes av posører. Verktøy blir sjeldent sexy, but that's the way it is. Og pga batteripakken blir elbiler med skikkelig rekkevidde enten høye, eller lange og brede. Det er liten tvil om hva som er mest praktisk. Get used to it.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.529
    Antall liker
    6.946
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Kunne vært adskillig verre. Dagens Leaf har litt av faktene, men Renault Megane for noen år siden var en direkte stilstudie i stygghet, der de fikk for lite plass i lengden, og lot bakhjulene halvveis henge utenfor bakkanten...

    Nissan Juke er forsåvidt også en studie i stygghet. Kun overgått av Fiat multipla.

    Johan-Kr
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Adskillig bedre enn dagens modell, vil jeg si...

    Johan-Kr
    Det kunne vel neppe blitt verre. Nesten litt Hondaish denne, særlig foran. Det er absolutt på tide at elbiler ser ut som ordentlige biler og at de forlater Mikke Mus-designet som dessverre er altfor vanlig. Jeg har et inntrykk at fabrikantene gjerne vil lage elbiler for å vise at man er fremtidsrettet, men i noen tilfeller lager de så stygge at de ikke selger likevel. Personlig ser jeg derfor frem til at BMW 3-serie blir helelektrisk for det kan være et godt alternativ til Tesla 3. Kommer ikke på noen reelle alternativer til disse på kort eller lang sikt.
    Den er ikke noen designbombe, men det er nokså rasjonelt og linjene er pene. BMW 3-serie derimot synes jeg er mindre vellykket. Spesielt modellene sent på 00-tallet bakfra.

    Jeg har bil for å komme fra A til Å trygt og greit uten å belaste miljøet eller lommebok unødig. Da er nok dette midt i smørøyet.

    leaf.jpg
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.081
    Antall liker
    8.003
    Torget vurderinger
    12
    Adskillig bedre enn dagens modell, vil jeg si...

    Johan-Kr
    Det kunne vel neppe blitt verre. Nesten litt Hondaish denne, særlig foran. Det er absolutt på tide at elbiler ser ut som ordentlige biler og at de forlater Mikke Mus-designet som dessverre er altfor vanlig. Jeg har et inntrykk at fabrikantene gjerne vil lage elbiler for å vise at man er fremtidsrettet, men i noen tilfeller lager de så stygge at de ikke selger likevel. Personlig ser jeg derfor frem til at BMW 3-serie blir helelektrisk for det kan være et godt alternativ til Tesla 3. Kommer ikke på noen reelle alternativer til disse på kort eller lang sikt.
    Uenig. Den ser ut som et redskap for mennesker som trenger transport, og ikke som noe som skal brukes av posører. Verktøy blir sjeldent sexy, but that's the way it is. Og pga batteripakken blir elbiler med skikkelig rekkevidde enten høye, eller lange og brede. Det er liten tvil om hva som er mest praktisk. Get used to it.
    Hvorfor venne seg til dårlig estetikk når det er fullt mulig å velge anderledes? Dessuten vil utvikling av batteriteknologi føre til at dette bør være et forbigående problem.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.081
    Antall liker
    8.003
    Torget vurderinger
    12
    Adskillig bedre enn dagens modell, vil jeg si...

    Johan-Kr
    Det kunne vel neppe blitt verre. Nesten litt Hondaish denne, særlig foran. Det er absolutt på tide at elbiler ser ut som ordentlige biler og at de forlater Mikke Mus-designet som dessverre er altfor vanlig. Jeg har et inntrykk at fabrikantene gjerne vil lage elbiler for å vise at man er fremtidsrettet, men i noen tilfeller lager de så stygge at de ikke selger likevel. Personlig ser jeg derfor frem til at BMW 3-serie blir helelektrisk for det kan være et godt alternativ til Tesla 3. Kommer ikke på noen reelle alternativer til disse på kort eller lang sikt.
    Den er ikke noen designbombe, men det er nokså rasjonelt og linjene er pene. BMW 3-serie derimot synes jeg er mindre vellykket. Spesielt modellene sent på 00-tallet bakfra.

    Jeg har bil for å komme fra A til Å trygt og greit uten å belaste miljøet eller lommebok unødig. Da er nok dette midt i smørøyet.
    Det er vi sterkt uenige om. Selvfølgelig når ikke 3-serie opp til Giulia når det gjelder design, men den er klart finest av "de øvrige det er naturlig å sammenligne seg med" i min bok. Og så har den bakhjulsdrift.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Fornuftige valg av Nissan. Selv om man hadde håpet på 60 kWh batteri fra dag en, så må vi nok innse at batteriproduksjonen ikke er der enda. At de da starter med 40 kWh batteri, som de sikkert har god tilgang til, er god forretningsmodell. Hva hjelper det at Opel selger en bil med 60 KWh når den ikke kan leveres før 2019?

    Pris på 40 versjonen ser ut til å bli ca.300k og levering fra april. 60 versjonen ryktes å få en kostnad på ca. 350k med levering tidligst høst 2018. Bilen er forøvrig en del større enn Ampera-e.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Ser ny Leaf leveres godt spekket med to hjulsett for 300 nå. Ikke så steingalt?
     

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Hei,
    jeg vet ikke om dette bryter noen forumregler, i så fall er det bare å slette. Men dette er ikke kjøp/salg, og det er vinn-vinn dersom noen skulle vurdere å kjøpe ny Tesla:

    http://ts.la/jonfredrik5687

    Tesla har et verveprogram hvor eksisterende eiere kan verve nye kunder som skal kjøpe seg Tesla. Den nye kunden får 8000 kr i rabatt på bilen og ubegrenset superlading. Den som verver får premier etter hvor mange man verver. Om noen tenker kjøpe seg ny Tesla og ønsker rabatt og gratis superlading kan de bruke linken http://ts.la/jonfredrik5687
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Man trenger ikke en gang linken, holder å oppgi navn på en med Tesla når man kjøper.

    Synes jeg ser de linkene overalt, selv kjøpte jeg en 500 kroners elbil til dattera på Biltema som har vist seg å være svært holdbar.
     
    Sist redigert:

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Ja den lekebilen for den første man verver er ikke den gjeveste prisen, selv om fadderbarnet mitt ville satt pris på den. Men å få et felgsett dersom jeg verver 3 stk, eller en powerwall dersom jeg verver 4, frister ganske mye. Rabatt og ubegrenset lading til de som uansett tenker kjøpe er jo heller ikke borti natta.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.184
    Antall liker
    9.508
    Det tyder mer på desperasjon enn noe annet. 8000.- i rabatt på en bil til en mill.? Juuuhuuu...
     
    C

    cruiser

    Gjest
    ..og ubegrenset superlading. For de av oss som ikke kjøper toppmodellen og må strekke oss litt så har dette selvsagt litt verdi.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    ..og ubegrenset superlading. For de av oss som ikke kjøper toppmodellen og må strekke oss litt så har dette selvsagt litt verdi.
    Fri bruk er noe som tiltaler meg. Det å vite at jeg faktisk kan kjøre på kryss og tvers av Europa ++ til jeg blir lei er noe som tiltaler meg. Jeg mislikte sterkt da Telenor skulle innføre datakvoter på sine adsl-abonnement, eller dagens fremdeles like utrivelige kvota på datatrafikk på mobiltelefonen.

    Betal 1 gang og vær en fri mann deretter.
     

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Det tyder mer på desperasjon enn noe annet. 8000.- i rabatt på en bil til en mill.? Juuuhuuu...
    Jeg tar gjerne en rabatt på 8000 kr jeg. Ikke av desperasjon, av sunn fornuft. Nei, det er nok ingen som kjøper en Tesla FORDI de får 8000 kr i rabatt, men for en som uansett tenker kjøpe seg en Tesla burde det være interessant.

    Jeg kjøpte den billigste brukte Model S'en Tesla hadde til salgs i forrige uke. 2013 modell. Det er det dyreste kjøpet, utenom bolig, jeg noen gang har gjort. Alikevel er business casen på det kjøpet langt bedre enn en e-golf til halve prisen. Ikke alle som kjøper Tesla, selv nytt, har ræva så full av penger, at de ikke ønsker den rabatten de kan få.
     

    Rocke-Rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.02.2011
    Innlegg
    488
    Antall liker
    36
    Torget vurderinger
    19
    Å kjøre gratis ser jeg frem til. Jeg skal på jobbkurs nede i Europa om et par måneder, og vurderer bruke helga før og helga etter til å kjøre, i stedet for å fly. Med gratis superlading kan jeg jo velge :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn