Edge G CD-spiller = "VERDENS BESTE!!!!" ??

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    L

    lark

    Gjest
    Venter fremdeles på bilde av innmaten en "ekte" Edge G CD ;)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    @JP
    Greit!
    Jeg har tittet nærmere på bildet og det ser rimelig fake ut, en ser jo at det er rca utganger på selve printet/innmat delen og så koblet ledninger derfra til nye på chassiet.
    Dessuten så er det flere festehull i bunnplata som vel ikke hadde vært nødvendig om det ikke var for at noe skulle festes der.
    Jeg går dermed ut i fra at det er et faket bilde, inntil det motsatte blir vist ;D

    Finnes det optisk spdif INN bak der?

    Mvh.KW
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.535
    Antall liker
    3.391
    Torget vurderinger
    1
    Gjestemedlem skrev:
    Kobber er vel likevel rimeligere å kjøpe utenfor hifikabinetter.
    I England er det en produsent som mener at forsterkerne hans låter best med kabinetter av PLAST. Gode tester får de også, skjønt hi-fi pressen kan man ikke stole på.
     
    J

    Janpe

    Gjest
    Hei KW.
    Du får egentlig tro hva du vil, håper ikke at det stjeler nattesøvnen ;). Jeg kommer ikke til å ta bilde innvendig av min G CD. Hvis jeg noen gang går til et slikt skritt må det betraktes som et rop om hjelp og et oppriktig ønske om å bli lagt inn på et sikkert sted.

    Over og ut, god natt!

    JP
     
    L

    lark

    Gjest
    Ifølge hjemmesiden til produsenten skal spilleren ha digitalutgang. Noen som ser den på bildet?
     

    Brum

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.11.2006
    Innlegg
    316
    Antall liker
    16
    Hei alle sammen,
    jammen en helt uuuuutrolig respons på denne tråden her!!!! :D
    Vet ikke om jeg skal le eller gråte....

    Jeg var klar over at temaet var ørlite "betent" etter tidligere diskusjoner vedr Edge G CD her på sentralen. Flere av oss som faktisk har hørt den, og til og med har gleden av å eie den (!) mener at den virkelig har kvaliteter som er ganske usedvanlige for prisen.

    Selv synes jeg det er ganske morsomt at til tross for et "skrangleverk" av et drivverk så låter den såååå sinnsykt bra....!!!

    Altså er det ikke nødvendigvis slik at 100% mekanisk isolasjon og null vibrasjoner er et must for å få god lyd. Jeg har også en kamerat med samme spiller - han har også ulyder fra drivverket (kommer og går litt, dessverre) men virker ikke å påvirke lyden etter det jeg har fått med meg.

    Skal innrømme at jeg egentlig ikke har lyst til å åpne lokket å ta en titt på innmaten..... Tror jeg må tenke litt på det, dere. Ofte er det bedre å ikke vite....

    Ha en fin kveld. Og kjør gjerne videre debatt.

    -Brum
     

    sonicfrontiers

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    829
    Antall liker
    298
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    3
    Mailet tidligere til Edge vedrørende bildet tidligere i tråden og fikk dette svaret.
    That unit was a prototype of the 2008 cd shipped in August of last year to tawian for outside promotional photo's only.
    Thanks




    Tom Maker
    Edge Electronics
    815 SE 47th St
    Cape Coral, FL 33904
    239-945-6227 ph
    239-945-6338 fax
    www.edgeamp.com
    edgeamps@aol.com

    Sonicfrontiers
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.088
    Antall liker
    8.411
    Torget vurderinger
    1
    JP skrev:
    Kan ikke de som aldri har hørt G CD og andre Edge produkter vennligst kaste tastaturet til de kommer på bedre tanker. Hvordan i h..... kan dere mene noe som helst om produkter dere aldri har hørt basert på et bilde som ikke samsvarer med virkeligheten? Galskap!

    Poenget er at innmaten som er avbildet stammer fra Taiwan og finnes i spillere til 500kr!!! Hvis det er ålreit å selge slike produkter til 55.0000kr så vær så god! Da kan du kjøpe deg en Ferrari til 2 millioner med "innmat" fra en Lada.
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    sonicfrontiers skrev:
    Mailet tidligere til Edge vedrørende bildet tidligere i tråden og fikk dette svaret.
    That unit was a prototype of the 2008 cd shipped in August of last year to tawian for outside promotional photo's only.
    Thanks




    Tom Maker
    Edge Electronics
    815 SE 47th St
    Cape Coral, FL 33904
    239-945-6227 ph
    239-945-6338 fax
    www.edgeamp.com
    edgeamps@aol.com

    Sonicfrontiers

    hehe en tabbe altså, de burde selvsagt bare ha sendt kabinettet.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.955
    Antall liker
    22.075
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jupp. Aldri bra å få noe slikt på seg. De slengte vel bare oppi noe slik at den skulle kunne få fine tall i displayet og lyd ut bak til fotografen.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.535
    Antall liker
    3.391
    Torget vurderinger
    1
    Tid for forsoning.
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    327
    Sted
    Oslo Vest
    sonicfrontiers skrev:
    PROTOTYPE :D
    Det er vel noe annet i den som er på markedet i dag ;D

    Sonicfrontiers

    Ja kanskje de har skiftet tili hitachi eller jvc.
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Brum skrev:
    Skal innrømme at jeg egentlig ikke har lyst til å åpne lokket å ta en titt på innmaten..... Tror jeg må tenke litt på det, dere. Ofte er det bedre å ikke vite....
    Personlig "må" jeg ta en titt under lokket når det kommer noe nytt. Stas å se hvordan det ser ut :). Det er jo en svært enkel sak vanligvis. Tror vel at bildet må være fake jeg også. Fint om noen kan bekrefte med bilde for trådens skyld, imo.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    bildet er ikke fake.
    det er en prototype.
    edge har jo sagt det.
     
    S

    Storebror

    Gjest
    JP skrev:
    At folk etterlyser bilder fra innsiden av andres CD-spillere synes jeg forteller vanvittig mye om mange som egentlig bør få seg en tilleggshobby.
    Min "etterlysning" var rent for å få stoppet denne trådens løpske tilstand.
    Tydelig at bildene var noe muffens med.

    Legger ved et nakenbilde av min egen, til glede for voksne menn som skal legge seg nå.
    Sweet dreams 8)
     

    Vedlegg

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.707
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Tross alt: Det er en prototype på 2008 revisjonen av G CD, men G CD har vel vært ute på markedet siden 2005?
    Man snakker altså ikke om en ny spiller, men en videreutvikling på en eksisterende platform. Hvis prototypen ser slik ut i 2008, så begynner man jo å lure, uavhengig av hvordan den måtte låte. En prototype av en Ferrari F360 en måned før lansering har vel fått det meste på plass? (les: ikke Volvo-motor).
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.171
    Antall liker
    2.686
    Storebror, har du fjernet plasten på de store strømlyttene, eller var spilleren levert sånn ?
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.188
    Antall liker
    10.731
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Slettet innlegget mitt jeg. Syntes det ble litt mye OT i henhold til trådtittel. Beklager dette.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    bambadoo skrev:
    Slettet innlegget mitt jeg. Syntes det ble litt mye OT i henhold til trådtittel. Beklager dette.
    og jeg som gav deg skryt for at greiene dine var point to point og ikke printkort-orgie...
    måtte slette innlegget mitt, jeg også.
    du skaper kaos! ;D

    btw, jeg foretrekker heller få kvalitetskomponenter og point-to-point, enn printkort med en masse duppedritter oppå.
     
    S

    Storebror

    Gjest
    Espen R skrev:
    Storebror, har du fjernet plasten på de store strømlyttene, eller var spilleren levert sånn ?
    Det er "standard". Kan hende Duelunds oppdagelser har spredd seg litt? ;)
    Nei, sorry, Duelunds innbildninger skulle det visst være.... Tror ikke det ble blindtestet nemlig.

    R
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    JP skrev:
    Hei KW.
    Du får egentlig tro hva du vil, håper ikke at det stjeler nattesøvnen ;). Jeg kommer ikke til å ta bilde innvendig av min G CD. Hvis jeg noen gang går til et slikt skritt må det betraktes som et rop om hjelp og et oppriktig ønske om å bli lagt inn på et sikkert sted.

    Over og ut, god natt!

    JP
    Er vel ikke vanskelig og gjette seg til hvordan bildet ville sett ut. Syns personlig innhold i boksen skall hjennspeile prisen.
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.893
    Antall liker
    5.860
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan bekrefte at bildet ovenfor ikke viser hvordan Edge cd-spiller ser ut innvendig (ref. Peter i Audiofreaks), og dette er med andre ord "fake".

    Jeg ser at store deler av denne tråden omhandler prissetting av hifi produkter, og mitt inntrykk etter 15 år i bransjen, er at produsentene prissetter sine produkter med tanke på reelle produksjons- og utviklingskostnader.

    Dette er selvfølgelig diskuterbart, men det blir iallefall feil å bruke ovenstående bilde av Edge som utgangspunkt, da dette bildet ikke representerer det produkt som selges i Norge.

    Mvh
    Høvdingen
     

    alfalfa

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.09.2005
    Innlegg
    659
    Antall liker
    154
    Torget vurderinger
    8
    Høvdingen skrev:
    Jeg kan bekrefte at bildet ovenfor ikke viser hvordan Edge cd-spiller ser ut innvendig (ref. Peter i Audiofreaks), og dette er med andre ord "fake".

    Jeg ser at store deler av denne tråden omhandler prissetting av hifi produkter, og mitt inntrykk etter 15 år i bransjen, er at produsentene prissetter sine produkter med tanke på reelle produksjons- og utviklingskostnader.

    Dette er selvfølgelig diskuterbart, men det blir iallefall feil å bruke ovenstående bilde av Edge som utgangspunkt, da dette bildet ikke representerer det produkt som selges i Norge.

    Mvh
    Høvdingen
    Siden de ekte bildet er veeeldig vanskelig og oppdrive er det vel trolig ingen stor forsjell vi snakker om.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    1.841
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    alfalfa skrev:
    Høvdingen skrev:
    Jeg kan bekrefte at bildet ovenfor ikke viser hvordan Edge cd-spiller ser ut innvendig (ref. Peter i Audiofreaks), og dette er med andre ord "fake".

    Jeg ser at store deler av denne tråden omhandler prissetting av hifi produkter, og mitt inntrykk etter 15 år i bransjen, er at produsentene prissetter sine produkter med tanke på reelle produksjons- og utviklingskostnader.

    Dette er selvfølgelig diskuterbart, men det blir iallefall feil å bruke ovenstående bilde av Edge som utgangspunkt, da dette bildet ikke representerer det produkt som selges i Norge.

    Mvh
    Høvdingen
    Siden de ekte bikdet er veeeldig vanskelig og oppdrive er det vel trolig ingen stor forsjell vi snakker om.
    Umulig å oppdrive ;)
     

    DIY_dude

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.01.2007
    Innlegg
    1.313
    Antall liker
    67
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    8
    Jeg skjønner ikke problemet med å ta et innsidebilde av elektronikken og legge ut. Har vel gjort det av alt jeg eier snart. Det er både lærerikt og artig å ta en kikk invendig. Det er sikkert snakk om fire skruer og et knips med kameraet. Ingen som vil?

    Jeg kan nevne en god del produkter som er laget av personer med en brennende interesse for hifi, designer som er innovative og driver teknologien videre, laget helt fra bunnen med ekstrem kvalitet fra ende til annen. Disse personene tror jeg ikke blir veldig glad for at noen aktører kjøper inn halvferdige spillere fra store produsenter, pakker de inn i fancy bokser til svimlende priser. Det blir veldig harde kår for de seriøse designerne.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    DIY_dude skrev:
    Jeg skjønner ikke problemet med å ta et innsidebilde av elektronikken og legge ut. Har vel gjort det av alt jeg eier snart. Det er både lærerikt og artig å ta en kikk invendig. Det er sikkert snakk om fire skruer og et knips med kameraet. Ingen som vil?

    Jeg kan nevne en god del produkter som er laget av personer med en brennende interesse for hifi, designer som er innovative og driver teknologien videre, laget helt fra bunnen med ekstrem kvalitet fra ende til annen. Disse personene tror jeg ikke blir veldig glad for at noen aktører kjøper inn halvferdige spillere fra store produsenter, pakker de inn i fancy bokser til svimlende priser. Det blir veldig harde kår for de seriøse designerne.
    Enig i dette og jeg legger ut et innmatsbilde av en cdspiller, som kanskje gjenspeiler dette.



    Denne virker gjennomtenkt,solid bygd og skal også ha god lyd, men det er byggverket jeg mest har i tankene.

    www.amr-audio.co.uk/Templates/cdgallery.htm

    Dette uten noen påstander om lydgjengivelse opp mot denne tråds omtalte.
    Den skal visstnok i følge enkelte være en god lydgjengiver (også)

    7000 euro 65k sv.

    Likevel ikke et alt. for meg uten optisk inn, slik jeg ønsker å ha det med HD basert, men den har usb inn.

    Mvh.KW
     

    Vedlegg

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.955
    Antall liker
    22.075
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes det kunne være greit med en trådavlegger for oppibilder av CD-spillere. Jeg har stående et par eldre spillere og bidrar gjerne.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Jeg har det litt hektisk på jobb om dagen, og de siste kveldene har gått med til Diana Krall og Neil Young live, så det har vært dårlig med tid.
    Om jeg finner passende verktøy (umbraco i stor nok størrelse) og kommer hjem i skibbelig tid skal jeg få tatt et bilde av innmaten i spilleren.
    Hvis ikke får vi ta det en annen dag.

    Når det gjelder ulyder som enkelte snakker om, er ikke min plaget med dette. Om jeg var kritisk i første posting går det mest på at spilleren ikke har den "feel-good" faktoren i betjening som enkelte andre produkter har (eksempelvis egen Hovland, Avid eller Dynavector).
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.188
    Antall liker
    10.731
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Bra Fosse. Dermed kan all tvil, teorier etc. legges til side. Alle får tilfredsstilt nysgjerrigheten sin.
    Fremdeles kunne jeg tenke meg å lytte til spilleren. :)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.088
    Antall liker
    8.411
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    Jeg synes det kunne være greit med en trådavlegger for oppibilder av CD-spillere. Jeg har stående et par eldre spillere og bidrar gjerne.
    Synd jeg ikke har min gamle Pioneer PD-95. Den så ut som den kostet en million når du tok av lokket. Jeg tror Pioneer må ha solgt den med tap....
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.535
    Antall liker
    3.391
    Torget vurderinger
    1
    Litt pausemusikk fra lokale helter, mens vi venter på bildet fra Fosse:



    (Mitt gamle BASE drivverk v/Birger Lund Andersen).
     

    Vedlegg

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Var noe kjent med den der pedal ;) Aner meg at det er denne som har fått et nytt hjem i Okka by ;)
    Følger opp med innside bilder jeg også. Min forrige cd spiller EAR Acute. Det er heller ingen hemmelighet at denne er bygget rundt en Arcam spiller ;)



     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Fant en slik sekskantnøkkel og dermed var det fri tilgang under topplokket.
     

    Vedlegg

    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn