EC 4-Ever Electrocompaniets venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Hei

    Hva er en godt holdt ECI-1 verdt?

    Torsen
     

    Luvaton

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.05.2007
    Innlegg
    438
    Antall liker
    38
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Da er nok en EC komponent kommet i hus ;D
    Min gamle cd spiller og SB'en spiller som aldri før, takket være ECD 1
    Og igjen ble verden en bedre plass og være.... lytte nå :)
     

    Mesa/Boogie

    Medlem
    Ble medlem
    11.09.2007
    Innlegg
    34
    Antall liker
    0
    Jeg har fått et tilbud på EC aw120 monoblokker (de som ble produsert i veldig begrenset antall) er det noen som har erfaring med dem?
    Jeg har nå EC 4.7 og 2stk aw60 brokoblet og syns det låter bra, men er på utkikk etter enda mer power og strammere bass..noen som vet om linker eller reviews o.l til monoblokkene ?
     

    Othmas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Innlegg
    551
    Antall liker
    170
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Angående oppgradering av EC-forsterkerne:

    Oppgraderingen består av at de bytter komponenter i utgangstrinnet og i strømforsyningen. Dette vil føre til en mer presis bass-gjengivelse, med raskere reaksjon og bedre kontroll. På toppen vil lyden få bedre oppløsning.Dette vil igjen føre til at musikken oppleves mye mer tre-dimensjonal med presis og god plassering av lydkildene. I tillegg til dette justeres forsterkeren til optimale verdier slik at den yter best mulig.

    mvh
    Pad
     

    Othmas

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2005
    Innlegg
    551
    Antall liker
    170
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Mesa/Boogie skrev:
    Jeg har fått et tilbud på EC aw120 monoblokker (de som ble produsert i veldig begrenset antall) er det noen som har erfaring med dem?
    Jeg har nå EC 4.7 og 2stk aw60 brokoblet og syns det låter bra, men er på utkikk etter enda mer power og strammere bass..noen som vet om linker eller reviews o.l til monoblokkene ?
    Har du ikke kjøpt de enda? ;D (AW 120 Mono)
    Som jeg nevner innpå AVforum,så antar jeg at du får det du søker etter. jmf. mer power og strammere bass. Du får ikke lånt de for å teste da?

    mvh
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Pad skrev:
    Mesa/Boogie skrev:
    Jeg har fått et tilbud på EC aw120 monoblokker (de som ble produsert i veldig begrenset antall) er det noen som har erfaring med dem?
    Jeg har nå EC 4.7 og 2stk aw60 brokoblet og syns det låter bra, men er på utkikk etter enda mer power og strammere bass..noen som vet om linker eller reviews o.l til monoblokkene ?
    Har du ikke kjøpt de enda? ;D (AW 120 Mono)
    Som jeg nevner innpå AVforum,så antar jeg at du får det du søker etter. jmf. mer power og strammere bass. Du får ikke lånt de for å teste da?

    mvh
    Knallforsterker også kombinert med 4,7!
     

    jarlerik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    272
    Antall liker
    211
    Sted
    Tromsø
    Hei
    Her var jo rette plassen for en EC entusiast. Får håpe medlemskap ikke er for vanskelig å oppnå.
    Det har i det siste samlet seg opp en del komponenter av det slaget, og spiller bra gjør det også.
    I dag er det følgende oppsett: EMC1 - EC 4 pre - ECD1 Dac og AW 100 dmb - Tandberg Studio monitor og eller Rauna Ymer til slutt.
    Syns jeg har litt egenstøy fra Pre ampen, så jeg har skaffet meg en EC 4,5 som erstatter. Har lest en del om oppgradering av denne og får vel vurdere det.

    Moro er det i allefall.

    mvh
    Jarle
     

    Raven8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.09.2004
    Innlegg
    706
    Antall liker
    4
    Min eci 2 har en stygg uvane en gang i mellom å spytte ut høytaler spadene som jeg bruker. Så hvor får jeg tak i kobling som gjør at kabelen ikke sklir av? Jeg har MIT kabler med skru feste for spade eller banan osv. Men ECI 2n godtar ikke bananer så derfor bruker jeg spade men trenger noe som holder seg der. Når oppgraderings spøkelset banker på døren skal jeg be om at de bytter terminalene bakpå forsterkeren samtidig som de oppgraderer innmaten gett. Men akkurat nå spiller den fortreffelig så det haster ikke.
     

    jarlerik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    272
    Antall liker
    211
    Sted
    Tromsø
    Hei

    Lurer på om det er noen her som har testet brokobling av AW100DMB.
    Ser det er noen som gjør det med AW60 og får gode resultater. Om noen med erfaring fra lignende forsøk med den noe kraftigere AW100DMB kunne poste noen ord om dette, ville det være nyttig lærdom for resten av EC's venner.
    Det som vil være mest nyttig å få greie på er vel de lydmessige forandringer man fikk i forhold til utgangspunktet.

    mvh
    Jarle
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    jarlerik skrev:
    Hei

    Lurer på om det er noen her som har testet brokobling av AW100DMB.
    Ser det er noen som gjør det med AW60 og får gode resultater. Om noen med erfaring fra lignende forsøk med den noe kraftigere AW100DMB kunne poste noen ord om dette, ville det være nyttig lærdom for resten av EC's venner.
    Det som vil være mest nyttig å få greie på er vel de lydmessige forandringer man fikk i forhold til utgangspunktet.

    mvh
    Jarle
    Brokobler AW120M (2+3), og det virker ihvertfall som fjordene blaaaner.
    Send en PM til Pana, så får du nok svar.
     

    goxboxlive

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    60
    Antall liker
    1
    Hei, jeg henger meg på tråden og melder meg inn :).

    Har akkurat anskaffet meg ett par AW180 og følger opp med noen spørsmål.

    Pr. i dag så kjører jeg Abrahamsen V1.0 som forforsterker. Dette fungerer greit, men skal selvfølgeløig anskaffe meg en dedikert en.

    Jeg har sett litt på EC-4.7 og Abrahamsen V3.0. I innkjøp fra butikk koster disse henholdsvis ca. 15.000,- for EC og 8.000,- for Abrahamsen. Nå får jeg jo selvfølgelig en brukt oppgraddert EC for 5-6000,- og muligens en demo Abrahamsen fra El-Kjøp til rundt 4-5.000,-.

    For meg virker det som om funksjonene til begge to er forholdsvis like bortsett fra at Abrahasmen har HT (Home Theater) funksjon (kopler ut volumet på forforsterkeren når man benytter effektforsterkerne til en annen forforsterker) noe jeg anser som en stor fordel i og med at jeg benytter preout fra min receiver til fronthøytalerne.

    Når det gjelder lyd så er jeg litt uviten om forskjellene. Jeg har fra før av også en Abrahamsen V2.0, benyttet denne inntil jeg kjøpte mine AW180. Er forholdsvis fornøyd med lyden, men når jeg koplet opp mine AW180 så syns jeg at anlegget fikk ett stort løft.

    Så vil jeg også merke det ved å kjøpe oppgradert EC-4.7 fremfor Abrahamsen V3.0? Er virkelig EC-4.7 så mye bedre enn V3.0 når man sammenligner nypris?
     

    Lokie

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    21.12.2005
    Innlegg
    101
    Antall liker
    40
    Sted
    Hordaland, Øygarden
    Da kan eg også slenge meg på denne tråden, fikk en brukt E.C 4.7 mk II i posten i dag ;D Nå sitter eg å lurer på hvilken CD-spiller eg ska gå for. Vet om en brukt oppgradert EMC 1 UP eg muligens kan få kjøpt men e litt skeptisk da eg har småTROLL på gang å frykter for hva hun kan finne på å putte i den ??? Så spørsmålet er hvordan blir det med en ECC-1 iforhold til EMC 1 UP ? Vet at skuffen på ECC-1 vil også være utsatt men den kan eg ihvertfall putte inn i en stereobenk, EMC 1 UP må nesten stå på toppen.

    Ka vil være en grei pris på begge disse brukt ?
     

    bjornendrestad

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    239
    Antall liker
    7
    Hei sann legger ut et bilde etter noen små oppgraderinger på Platspiller siden :)
     

    Vedlegg

    goxboxlive

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    60
    Antall liker
    1
    goxboxlive skrev:
    Hei, jeg henger meg på tråden og melder meg inn :).

    Har akkurat anskaffet meg ett par AW180 og følger opp med noen spørsmål.

    Pr. i dag så kjører jeg Abrahamsen V1.0 som forforsterker. Dette fungerer greit, men skal selvfølgeløig anskaffe meg en dedikert en.

    Jeg har sett litt på EC-4.7 og Abrahamsen V3.0. I innkjøp fra butikk koster disse henholdsvis ca. 15.000,- for EC og 8.000,- for Abrahamsen. Nå får jeg jo selvfølgelig en brukt oppgraddert EC for 5-6000,- og muligens en demo Abrahamsen fra El-Kjøp til rundt 4-5.000,-.

    For meg virker det som om funksjonene til begge to er forholdsvis like bortsett fra at Abrahasmen har HT (Home Theater) funksjon (kopler ut volumet på forforsterkeren når man benytter effektforsterkerne til en annen forforsterker) noe jeg anser som en stor fordel i og med at jeg benytter preout fra min receiver til fronthøytalerne.

    Når det gjelder lyd så er jeg litt uviten om forskjellene. Jeg har fra før av også en Abrahamsen V2.0, benyttet denne inntil jeg kjøpte mine AW180. Er forholdsvis fornøyd med lyden, men når jeg koplet opp mine AW180 så syns jeg at anlegget fikk ett stort løft.

    Så vil jeg også merke det ved å kjøpe oppgradert EC-4.7 fremfor Abrahamsen V3.0? Er virkelig EC-4.7 så mye bedre enn V3.0 når man sammenligner nypris?
    Jeg endte opp med en Abrahamsen V3.0 etter anbefalinger fra flere hold.
     

    jarlerik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    272
    Antall liker
    211
    Sted
    Tromsø
    Hei
    Har en EC 4,5 med skraping nederst på volumkontrollen. Fikk byttet dette men problemet kom fort tilbake. Det kan virke som det er noe forskjell mellom kanalene også, når man er helt nederst på volum. Ellers er den gulle god og spiller kjempegodt når man bare kommer over et visst nivå.
    Er det noen som har gode tips eller anbefalinger og komme med så mottas disse med stor takk.

    mvh
    Jarle
     

    jarlerik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    272
    Antall liker
    211
    Sted
    Tromsø
    Hei
    Noen som har en formening om hvordan en ikke oppgradert EMC 1 + ECD1 DAC vil klare seg mot en EMC 1 UP?

    mvh
    Jarle
     

    spurv

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.09.2004
    Innlegg
    700
    Antall liker
    1
    jarlerik skrev:
    Hei
    Har en EC 4,5 med skraping nederst på volumkontrollen. Fikk byttet dette men problemet kom fort tilbake. Det kan virke som det er noe forskjell mellom kanalene også, når man er helt nederst på volum. Ellers er den gulle god og spiller kjempegodt når man bare kommer over et visst nivå.
    Er det noen som har gode tips eller anbefalinger og komme med så mottas disse med stor takk.

    mvh
    Jarle
    Vet at 4.7 sliter mye med dette. Hadde en slik selv, og kjenner meg igjen i dine "problemer" (EC problematikk, tror dog de har skifta hele volumknott delen etter at West tok over).
     

    jarlerik

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    272
    Antall liker
    211
    Sted
    Tromsø
    Hei EC fans

    Har sittet og fundert på EC 4,5's problemer med skraping nederst på volumkontrollen.
    Når man skrur litt opp er jo problemet borte. Og gain er der jo i massevis.
    Hva trenger man da??........
    Jo, et dempeledd på noen dB vil vel medføre et noe mere behagelig nivå helt nederst på volumkontrollen.
    Litt surfing på nettet og vips så har man fått tak i en dings som demper ca 10 dB.
    Norsk butikk i Nydalen til og med...:)
    Denne kobles til som en plugg mellom signalkabelen og utgangen på 4,5'en
    Satte på disse i dag og det funket bra. Skrapingen blir ikke borte ,men mindre fremtredende på lavt volum. Var litt spent på om jeg ville merke forskjell på lyden, men kan ikke si jeg merket noe kvalitetsforringelse. Dette er selvfølgelig begrenset av ørenes følsomhet og hjernens evne til å innbille seg ting.
    Mulig jeg kunne valgt ennå mere demping som et eksperiment.

    mvh
    Jarle
     

    goxboxlive

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    60
    Antall liker
    1
    Spørsmål:

    De av dere som har eller har hatt en EC 4.8 . Hva er deres erfaringer.
    Denne koster jo mye i forhold til andre forforsterkere. Jeg er forholdsvis fornøyd med mitt oppsett, men mye vil ha mer.
    Jeg ser at de er sjelden til salgs på bruktmarkedet, så i innkjøp blir det vil til at jeg må bite i det sure eplet og gå til innkjøp av en ny en. Det er forholdsvis få tester av denne preampen, så bruker erfaringer tas i mot med stor takknemlighet.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    goxboxlive skrev:
    Spørsmål:

    De av dere som har eller har hatt en EC 4.8 . Hva er deres erfaringer.
    Denne koster jo mye i forhold til andre forforsterkere. Jeg er forholdsvis fornøyd med mitt oppsett, men mye vil ha mer.
    Jeg ser at de er sjelden til salgs på bruktmarkedet, så i innkjøp blir det vil til at jeg må bite i det sure eplet og gå til innkjøp av en ny en. Det er forholdsvis få tester av denne preampen, så bruker erfaringer tas i mot med stor takknemlighet.
    Hvis du mener den nye 4.8 så kan du jo lese om 4.9 her: http://www.electrocompaniet.no/A-WebDisk/review_data/Fidelity/fidelity22_44-47_small.pdf
    Det er jo den samme forsterkeren, bare multikanal.

    Min erfaring når vi testet Emmlabs SE som kilde var vel at lydbildet ble noe varmere med pre i motsetning til direkte drift mot mine AW120M, noe som låt litt mer crisp, utilsløret og mindre innsmigrende. Litt smak og behag her, selv om flertallet foretrakk direktedrift i dette tilfellet. Hadde litt problemer med å matche A/B nivåene 100%, så dette faktumet bidrar fort til subjektive feiltolkninger. Jeg tror ikke du vil føle det som noe bomkjøp hvis du kjøper en brukt/ny. Jeg er godt fornøyd med min 4.9, spesielt mhp. headrom og uovertruffen fylde i mellombassen hvis vi snakker om lydparametre i 2-kanal. Det spiller 'sobert' sammen med Sonus Faber.
    Vær obs på at jeg snakker om Tau versjonen mhp. mine erfaringer.
     

    goxboxlive

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    60
    Antall liker
    1
    @Distinctive:

    Hei du, takk for svar.
    EC4.8 og 4.9 har så vidt jeg vet aldri blitt produsert på Skårer. Etter hva jeg har hørt så er vist 4.8 den siste som ble delvis utviklet på Skårer, men den ble ikke solgt derfra, var sikkert ikke helt ferdig i det Tau tok over.

    EC4.8 og 4.9 er vel litt forskjellige etter hva jeg har skjønt, 4.8 er en Dual Mono og dette er vel ikke 4.9. 4.9 har vel også flere muligheter (6ch).
    Jeg har funnet en test av EC4.8 og der blir det sagt at den har den gode gamle EC lyden, bortsatt fra at den har "fulgt med i tiden", låter visst noe mer moderne. Vet ikke helt hva som menes med det.

    Jeg ser at Eltek selger en brukt 4.9 (6ch) for 29K. 4.8 koster ca. 26,5K. Så det blir vel en av disse antar jeg :) ...
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    goxboxlive skrev:
    @Distinctive:

    Hei du, takk for svar.
    EC4.8 og 4.9 har så vidt jeg vet aldri blitt produsert på Skårer. Etter hva jeg har hørt så er vist 4.8 den siste som ble delvis utviklet på Skårer, men den ble ikke solgt derfra, var sikkert ikke helt ferdig i det Tau tok over.

    EC4.8 og 4.9 er vel litt forskjellige etter hva jeg har skjønt, 4.8 er en Dual Mono og dette er vel ikke 4.9. 4.9 har vel også flere muligheter (6ch).
    Jeg har funnet en test av EC4.8 og der blir det sagt at den har den gode gamle EC lyden, bortsatt fra at den har "fulgt med i tiden", låter visst noe mer moderne. Vet ikke helt hva som menes med det.

    Jeg ser at Eltek selger en brukt 4.9 (6ch) for 29K. 4.8 koster ca. 26,5K. Så det blir vel en av disse antar jeg :) ...
    Du har rett i at 4.9 er fullstendig utviklet på Tau.
    Det med fulgt med i tiden, tror jeg betyr forfinet oppløsning og kanskje lydbildet.
    Bla, så har de nye digitalkomponentene i kilder bedre/nyere generasjon DAC'er og er litt strammet opp i lyden.
    Du har rett mhp. de nevnte forskjeller disse to imellom, men jeg forstår det slik at kretsløsningene og komponenter i 4.9 baserer seg på 4.8 design (i grove trekk), slik at det skulle ikke være store lydforskjeller skulle jeg tro.
    Iom. at 4.9 har vel så god lyd, høres det ut for meg at 4.9 kjøpet gir mest for pengene.
    Denne er kanskje også den komponenten som gir best second hand over tid (?)
    Du har jo en bra start på multikanal også, om du finner dette interessant.
     

    GFE

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.09.2003
    Innlegg
    830
    Antall liker
    3
    jarlerik skrev:
    Hei
    Noen som har en formening om hvordan en ikke oppgradert EMC 1 + ECD1 DAC vil klare seg mot en EMC 1 UP?

    mvh
    Jarle
    Hei Jarle,

    Har du en "gammel EMC1 " så er det vel bedre å oppgradere denne innvendig med den nye dacen og dermed få versjon "up" kontra bruke ekstern ec dac og en kabel til osv.
    Dette er en oppgradering jeg fikk gjort selv for noen år siden og det er nå uansett en god oppgradering, usikker på om de siste modellene har samme dac'en, denne modifiseringen er jo noen år gammel nå.

    Mvh
    Geir
     

    cmolsen

    Medlem
    Ble medlem
    06.12.2005
    Innlegg
    6
    Antall liker
    6
    Hei!

    På tide med innmelding her ser jeg. Har handlet en del brukt i sommer, og er nå en veldig fornøyd eier av AW180 + 4.7. En ECD1 er også på tur i posten. ;D

    mvh
    Cato
     

    goxboxlive

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    60
    Antall liker
    1
    Jeg ser at Electrocopmpaniet skal ha stand på Horten messa om 3 uker. Får virkelig håpe at de lager noe gode tilbuder til oss.
    I hvert fall på EC 4.8. Får jeg ett godt nok tilbud så tar jeg nok en slik med meg hjem.
    Noen som vet hvor mange prosent de pleier å sette ned prisene på slike messer?
     

    VidarG

    Medlem
    Ble medlem
    05.03.2008
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Hei, har en 4.7 pre, og sliter litt med at volum ikke går langt nok ned, spesielt med avspilling av CD og balansert inngang. Noen som vet hvordan dette fungerer på 4.8?

    Hilsen Vidar
     
    N

    norumno25

    Gjest
    Kan jeg få være med?
    Har en pent brukt Ampliwire 100 som forer et par Audio Physics tempo3 med muskler.
    Føler de to merkene passer hverandre som hånd i hanske :)
     

    thenok

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.01.2006
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    VidarG skrev:
    Hei, har en 4.7 pre, og sliter litt med at volum ikke går langt nok ned, spesielt med avspilling av CD og balansert inngang. Noen som vet hvordan dette fungerer på 4.8?

    Hilsen Vidar
    Hadde tidligere en ECI4 som har samme opplegg med volum som 4.7. Har nå 4.8 som er helt fri for dette "særpeget". Her går det å stille lyden helt ned, tilog med uten skraping ;)

    T
     

    Hmmerc

    Medlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    37
    Antall liker
    0
    Hei.

    Vurderer bla EC effekttrinn til mine SA Explorer.

    Vil bruke en Primare SPA20 som pre inntil videre.

    Kan noen kort redegjøre for lydsignaturen på AW 180, AW 250R og AW 400?

    Er det stor forskjell på lyd etter alder på disse?

    Ser det står en del om før og etter oppgradering.

    Ser på bruktmarkedet i første omgang. Har sett både AW 180 og AW 400 den siste uken på bruktbørsen.

    MVH Helge

    Resonans i Stavanger anbefaler AW 250R
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    På tide med en innmelding her, har den siste måneden byttet ut Nad forforsterker med EC 4.5 og AW 60 med AW 250R. :)
    Skal si mine Snell E IV har våknet til liv etter 11 år i "dvale". ;D
    Dette var skikkelig morro, venter bare på DAC`en til Abrahamsen nå så tror jeg dette blir perfekt for meg (for nå). 8)
     

    goxboxlive

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2008
    Innlegg
    60
    Antall liker
    1
    Hørte noen rykter her om at EC holdt på å utvikle en EMC2. Denne skulle være kompatibel med ECT3 som kommer en gang på nyåret. Fikk også til info om at ECC1 ikke ville bli kompatibel med ECT3/2 . Ble fortalt at det ble for omfattende å bygge om.

    Noen som vet noe mer om disse nye produktenen som skal komme? ECT3 fikk jeg høre at skulle komme ut på nyåret en gang, men EMC2 ble det ikke sagt noe om. Blir sikkert ett spenende produkt.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Jeg savner en fullbalansert HD-kompatibel surroundprosessor fra EC. Men skjønner jo at dette ikke akkurat er deres ekspertise.
    Synes det er dumt at de har en sekskanal forforsterker, en forsøk på en multi-spiller men ingenting som kan tilby den største oppgraderingen: HD-lyd!
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    marsboer skrev:
    Jeg savner en fullbalansert HD-kompatibel surroundprosessor fra EC. Men skjønner jo at dette ikke akkurat er deres ekspertise.
    Synes det er dumt at de har en sekskanal forforsterker, en forsøk på en multi-spiller men ingenting som kan tilby den største oppgraderingen: HD-lyd!
    Man kunne nesten tro at det var jeg som hadde skrevet dette, for dette har jeg gitt dem alvorlig pes for i snart 2 år.
    Derfor er min Cary Cinema 11a i hus nå. Har sent dem info på denne, så får vi se om de kommer med noe tilsvarende på sikt.
    Det jeg kan si fra førsteinntrykket er HOLY SH....T  8)
    Ikke gi dem opp - det skjer jo masse nyutvikling der borte hele tiden og ekspertisen den har de jo så definitivt  ???
    I denne anledning så kan det nevnes at Mikal Dreggevik er en av kandidatene til 'Årets Entrepenør 2008'.
    Finalen går av stabelen på onsdag.
     

    mikal

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    23.08.2005
    Innlegg
    44
    Antall liker
    0
    Hei

    Alltid vanskelig dette med informasjon uten å gi datoer :) Men det er en rekke formelle problemer knyttet til lisenser før vi kan lage noe slikt som dere etterspør her.
    Men jeg kan iallefall fortelle at vi nå har jobbet i snart et år med å få dette på plass. I tillegg til formaliteter er det
    også veldig dyrt. Skal man lage en AV prosessor med med nyeste DTS (DTS-HD), alle Dolby typer, MP3 etc etc er det
    en lang prosess å komme i mål. Men vi er ganske snart i mål med alle viktige lisenser, inkludert DTS, HDMI og Dolby.
    Så da kan dere jo lure på om vi har begynt å utvikle noe :) :)

    Vennlig hilsen

    Pama
     

    thenok

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.01.2006
    Innlegg
    78
    Antall liker
    0
    goxboxlive skrev:
    Hørte noen rykter her om at EC holdt på å utvikle en EMC2. Denne skulle være kompatibel med ECT3 som kommer en gang på nyåret. Fikk også til info om at ECC1 ikke ville bli kompatibel med ECT3/2 . Ble fortalt at det ble for omfattende å bygge om.

    Noen som vet noe mer om disse nye produktenen som skal komme? ECT3 fikk jeg høre at skulle komme ut på nyåret en gang, men EMC2 ble det ikke sagt noe om. Blir sikkert ett spenende produkt.
    Jeg har ECT2 og ECC1. Jeg har ved flere anledninger fått bekreftet at det vil komme en software oppdatering som vil gjøre ECT2 (infrarød) mulig å bruke opp mot ECC1. Ble først lovet at de skulle ha dette på plass i høsten 07, men fremdeles har ikke skjedd. Har purret opp dette ved flere anledninger og blitt lovet at det snart kommer hver gang. Egentlig i kjent EC stil :mad:.

    Har hatt min ECT2 liggende ubrukt i snar 1,5 år i påvente av oppdateringen. Begynner snart å få nok!

    T
     

    ovewik

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    95
    Antall liker
    2
    Noen her som har prøvd E C på klipsch?. Er på jakt etter effekt forsterker til RF 63.
    Mvh O
     

    Harvest

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    319
    Antall liker
    6
    Noen her som vet om det er noen vesentlige forskjeller på ECI4 og ECI5?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn