Dobbel hastighet på 5 Ghz båndet!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.557
    Antall liker
    3.748
    Torget vurderinger
    96
    Får samme resultat på speedtest og nettfart, muligens litt høyere på speedtest. Men begge er konsekvente. Har prøvd mange ganger.
    Ser at CD har skrudd opp farten ja.
     

    kreps79

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2015
    Innlegg
    83
    Antall liker
    6
    De har oppgradert alle kundene sine til 100 mbit ut februar som plaster på såret.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.521
    Antall liker
    9.289
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det er klart CD prøver å få sympati i tvisten med Discovery. Etter min erfaring er Telenor, (det er de som sitter bak førersetet i CD) som bruker sin markedsmakt her. De skviser alle sine leverandører så langt de greier, samtidig med at de øker prisene til forbrukerne. Hvis det er riktig at Discoverykonsernet ikke har fått mer betalt siden 2010 og de nå ber om kr.25,- mer pr. år pr. abonnement så bør CD akseptere dette. Altibox, Riks-TV og Get har godtatt dette. Discoverykonsernet leverer nå 14 kanaler på det norske markedet. Vi må også huske på at Telenorkonsernet er storeksportør av arbeidsplasser, bl.a til India og Sverige. De er konsekvent dyrest på alle tjenester når det gjelder mobiltelefoni, de senker ikke prisene på noen abonnementstyper hvis ikke konkurrentene presser dem til det.
     

    kreps79

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.07.2015
    Innlegg
    83
    Antall liker
    6
    Snakket med en bekjent i dag som jobber i CD.

    Han kunne fortelle at hastighetsoppgraderingen som en opplever ikke har noe med uenigheten med Discovery å gjøre. Dette stemmer jo fint med at en opplevde raskere hastigheter FØR kanalene forsvant.

    Det hele var rett og slett en stresstesting av linjene til CD, men når dette oppstod og de fikk så mye uventet kritikk så benyttet de anledningen til å lyve om testen og heller si at dette er for å blidgjøre kundene som blir berørt av dette. Typisk Telenor i mine øyne.
     

    Trond_B

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Innlegg
    791
    Antall liker
    206
    Torget vurderinger
    19
    Jeg har egentlig en 50/15 linje
    Er nok et enkelt svar på dette. regner med det er canaldigital?? jeg oppgraderte akkurat fra 50/15 til 100/20 og får akkurat samme tall som du. enten er det feil hos CD eller så her du en 100/20 linje uten å vite det. logg inn på mine sider å se om det er endringer.

    men du har også rett i at 5ghz er er raskere enn 2,4. dette kommer ofta av at det er mindre støy og trafikk på 5ghz
    Har prøvd med forskjellige adaptere her, og det er stort sett presist dobbel hastighet med 5 Ghz hele tiden. Har sjekket abo. og jeg har akkurat det samme jeg har hatt de siste par år, 50/15. Så får se hvor lenge det går før leverandør skrur ned.
    Jeg spiller ikke, så egentlig har det holdt i massevis med 50 ned her. Netflix brukes, men det krever jo ikke mye.
    Kjekt med større fart når det lastes ned svære filer da.
    Akkurat det samme her hos meg har 50/15 men får 100/20 med Asus RT-AC66C.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn