DIY Subwoofer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Hun vet ikke hva som venter henne? Hoy, da må du filme reaksjonen og legge ut her til skrekk og advarsel for andre som vurderer sjefsavgjørelser ;)
    Fra spøk til alvor, det blir sikkert penere med demping/akustikktiltak som bygger like mye som tårnene hvis du fyller ut tomrommet mellom dem. Kommer jo litt an på finishen også, men et alternativ er jo å lage den her spilevegg-idéen din foran heile skjiden. Da blir det bare fryd og gammen, skal du se!

    Har nevnt dette med akustikken, ikke alt da, bare det som skulle henge fra taket. Også la hun en pen duk eller pledd over madrassen min bak lytteposisjon etter en del kommentarer om at dette ikke var pent :)
    Tror jeg skal få basstårna på plass før jeg drar inn store akustikkemedier akkurat nå for å ta et sjokk av gangen.
    Mulig jeg filmer reaksjonen når tårna plutselig står å ruver i stua, det var en god ide! Hun pleier å smile pent når det er kamera til stede
     

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Steikje, blir spennende å se resultatet her! Litt misunnelig, vil ha noe lignende jeg også ;)
    Har du vurdert en tilsvarende løsning som steinost med hjul under?
    Er spent selv hvordan dette kommer til å bli, ikke minst hvordan det vil se ut ;) Var på tanken på tårn med 6 stk av Scanspeak 32W, 13". Innser jo nå at det kanskje ville blitt litt voldsomt i stua her.

    Praktisk med hjul, men det ville nok ødelagt det lakkerte tregulvet. Blir mye press pr mm2 med hjul.

    Vurderer ei plate på ca 30mm oppå fire store føtter av 30mm asfaltmatter/gummi for å dempe vibrasjoner og basstårna på egne føtter oppå disse igjen. Vi får se
    Bruker store gummihjul på mine, går helt fint uten att det blir merker i gulvet.

    Tok en kikk i tråden din igjen :) Om det går greit med tårna dine på hjul på det gulvet så bør det vel gå fint her også.
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.610
    Antall liker
    14.570
    Sted
    Langesund
    Kan også passe på så hjulene står såpass innunder at det kan lages en pen ramme/sokkel som dekker. 5 mm klaring til gulvet er jo nok
    Fire slike vil helt sikkert ikke sette merker, hvis ikke du har korkgulv da.
    Vis vedlegget 486792
    Kanskje ikke så dumt. Hvor kan disse kjøpes?
    Clas Ohlson. Skrudde fire slike under de hornsubbene jeg lagde, ca 160 kg, og det ble bare en lek å flytte på de
    Ble en svensk link dette, men finnes i Norge også
    https://www.clasohlson.com/se/Dubbelhjul-Ø-50-mm/Pr308021000
     
    Sist redigert:

    S. Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2014
    Innlegg
    1.663
    Antall liker
    850
    Før det blir hjul og annet så får jeg komme i gang med innvendig kabelkaos, pirkejobb som jeg ikke kan fordra, men ingen lyd uten kabler. Biltema og Dynabel neste.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn