Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    810
    Antall liker
    356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Tok en pakkedump på pcen som sender musikken idag, og det udp pakker som går. Har du et ok hjemmenettverk så er det i mine øyne kun forsterkeren selv som kan miste pakker når den setter sammen fila på andre siden. Betryggende å vite :)
    Dette gjorde jeg vel å merke på trådbasert ethernet, lufta er for alle så holder meg unna det... En annen fordel er at du da slipper å tenke på dyre digitalkabler mellom forsterker og streamer:)
     

    Rusken

    Medlem
    Ble medlem
    04.04.2014
    Innlegg
    5
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Hei! Takk for hyggelig svensk velkomst til Devialet FC Mulig ingen ser dette som en utfordring, men jeg har lurt fælt? Hvordan spille Wimp Hifi med Air kvalitet fra Ipad, eller rettere sagt styre Wimp HiFi som kjører via Mac fra Ipad? Alt wireless. Fant noe som heter PocetCloud. Remote desktop app med skjerm fra Mac betjent via touch på Ipad. Det funker!! Virker stabilt. Også for pc tror jeg. Jeg har ingenting med dette produktet å gjøre.
     

    Tregee

    Medlem
    Ble medlem
    05.11.2013
    Innlegg
    42
    Antall liker
    13
    Sted
    Göteborg
    Hei! Takk for hyggelig svensk velkomst til Devialet FC Mulig ingen ser dette som en utfordring, men jeg har lurt fælt? Hvordan spille Wimp Hifi med Air kvalitet fra Ipad, eller rettere sagt styre Wimp HiFi som kjører via Mac fra Ipad? Alt wireless. Fant noe som heter PocetCloud. Remote desktop app med skjerm fra Mac betjent via touch på Ipad. Det funker!! Virker stabilt. Også for pc tror jeg. Jeg har ingenting med dette produktet å gjøre.
    Jag kör WiMP HiFi via AirPlay från en iPhone 4s (blev över när jag bytte till 5s) som jag enbart använder för WiMP och JRemote.
    MacMinin är nätverkskopplad med kabel till såväl Devialet som xDSL routern. Jag har installerat AirServer på MacMinin. Det är viktigt att gå in i AirServer Preferences Audio och bocka i rutan Add a Lossless Quality Receiver. Då kommer det upp ett AirPlay val i iPhone som heter Mac mini Ex som man skall använda.
    Det fungerar perfekt hos mig och det är såvitt jag kan bedöma inget att anmärka på ljudet.
    Så ämnar jag fortsätta tills det kommer en Remote app. Det finns ju till Spotify (Remoteless) som jag har för mig är en Norsk produkt. Så han kanske kan fixa en liknande till WiMP.
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.395
    Antall liker
    726
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    From wbf , next upgrade ?
    SAM (Speaker Active Matching) has been described by Devialet as its' second technical revolution following the ADH concept at the heart of its amplifiers. SAM was conceived to allow any Devialet amplifier to adapt its behaviour to the attached loudspeaker by processing the audio signal in the digital domain according to a detailed mathematical model of the loudspeaker's bass performance (up to 150Hz). The proprietary code accounts for the speaker's electrical, mechanical and acoustical behaviour and runs in realtime on the amplifier's spare' 400MHz SHARC DSP (one of three). Sample-by-sample, it claims to compute the exact voltage to be applied to the loudspeaker to ensure that its low frequency acoustical response remains a faithful image of the recorded

    Currently only one B&W and one Vivid loudspeaker are accommodated, but once a wider range is mapped by Devialet, and the system goes 'live', its customers will be able to select their own speaker from a list and download and install the SAM software via Devialet's website "configurator".
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.395
    Antall liker
    726
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Paul Millers gets to play with SAM
    SAM is a pre-programmed DSP model of a loudspeaker's low frequency behavior that matches the air pressure received by the recording microphone with the output of the loudspeaker' says Pierre' Emmanuel Calmel, Devialet's co'founder. Eventually any choice of speaker may be downloaded to your Devialet amp (currently only the B&W 802D and a Vivid have been mapped).

    But before we explore what SAM is, it's important to state what it isn’t. SAM is not invasive - the speaker, its crossover and drivers do not require modification. Neither is SAM a feedback-controlled correction, a room compensation regime or a form of bass boost. lnstead, correction is applied dynamically, sample-by-sample in the time domain according to all known performance attributes of the loudspeaker cabinet, crossover and drivers. The real-time model{s) currently operate between 10-150Hz, depending on the capabilities of the loudspeaker.

    The position and acceleration of all the drivers is precisely modeled and controlled according to the cabinet dimensions, volume, compliance of the air,
    mass of air in the vent and reflex losses. All linear and non-linear Theile & Small driver parameters are accommodated including resonance frequency, Q and force factor, moving mass, suspension compliance, diaphragm area, etc. The list goes on.

    Devialet has even invested in a (laser) Scanning Vibrometer from Klippel to develop 3D maps of the speaker's low-frequency drivers. The support of the loudspeaker's manufacturer is not necessarily required, it seems...

    Of course, by fully controlling the amplitude and phase response of the speaker's output, SAM promises to maximise the bass extension of any speaker without ever moving its drivers outside their safe excursion range. Similarly, the non-linear inductance of voice coils, eddy currents in the motor system, power dissipation and heating effect of the voice coils can also be precisely mapped, Thermal compression and other distortions, typically unavoidable or uncontrollable with conventional power amp/passive speaker combinations can now be, well, avoided

    But enough of the theory. What does SAM sound like? ln short, it's jaw-dropping. A rerun of Harald Kloser's theme tune from Thee Day After Tomorrow (44.1kHz/16-bit FI-AC file) made me jump off the sofa. Without SAM, the dual monoDevialet 500 and B&W 802D combination sounded fabulous - the breadth and depth of this atmospheric score filling the room with a peerless clarity. Or so I thought. Then I switched in the SAM algorithm for B&W's 802Ds.

    From the first note, the first touch of bow on strings it was immediately obvious - not only to myself but also the other three listeners in the room - that the midrange and treble octaves possessed a greater clarity, transparency and sheer poise. But SAM only works up to 150Hz...

    Evidently, by precisely anchoring the two bass units there's less harmonic distortion and other colour working up into the higher ranges. But I was still in my seat. Then the first murmur of timpani was revealed and like a freight train gliding on ice it slipped through the orchestra, its weight palpable, its momentum and gravitas undeniable.

    For one distracted moment l thought I'd left my 1kW subwoofer connected and the roof was about to be raised. I jumped up only for the pressure wave to pass. Despite my rattled ribs, the 802Ds had not exploded, for this was the cleanest, deepest bass I'd ever heard extracted from a cabinet of this size. SAM had done its stuff, obliging these two 8in bass units to move precisely and safely to accurately reproduce the sound of this deepest and most resonant of instruments.

    So is SAM the future of precision amp/ speaker matching? For Devialet and its customers, certainly. But don't expect the concept to migrate further afield anytime soon
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    810
    Antall liker
    356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Går rykter om bedre strømkontroll også slik at temperaturen går ned på chassis, og har også sett rykter om mer watt for alle modellene. Dette er salvsagt ikke bekreftet
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    810
    Antall liker
    356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Sakset fra annet forum:
    Yes will have SAM for the Wilson Sophia 3. This is actually what we are going to show at the High End Show in Munich. We are all quite excited about this feature!!!

    for de som skal ta turen dit, kan jo ta en tur innom :)
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    810
    Antall liker
    356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Mail med ny beta :)
    110 blir 120
    170 blir 200
    240 blir 250
    500 blir 800
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.395
    Antall liker
    726
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Hmm ska sei,7.0 ute med tildels større ting på gang 15 mai :) gøy
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    810
    Antall liker
    356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    ja :) nesten som å få en ny forsterker...
     

    MG

    Medlem
    Ble medlem
    02.03.2004
    Innlegg
    30
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    8
    Hei alle!
    Da var jeg endelig kommet meg av benken og fått en 240 på plass. Spiller sammen med Dali Epicon2 hos meg. Dette har vært et virkelig spennende steg fra analog til digital integrert forsterker og det gleder meg å lese om hva vi har i vente:D
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    810
    Antall liker
    356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Gratulere!
    Oppgraderer du så er det faktisk en 250 :)

    Hei alle!
    Da var jeg endelig kommet meg av benken og fått en 240 på plass. Spiller sammen med Dali Epicon2 hos meg. Dette har vært et virkelig spennende steg fra analog til digital integrert forsterker og det gleder meg å lese om hva vi har i vente:D
     

    Tregee

    Medlem
    Ble medlem
    05.11.2013
    Innlegg
    42
    Antall liker
    13
    Sted
    Göteborg
    Hei Tregee;
    Kom en lang link på mail igår :)
    Get a sneak peek of your new Devialet

    Lykke til :)
    Tack! Lyckan är fullständig. Sällan har en HiFi produkt gjort mig så glad. It's a Brand New World....
    Ser fram emot nya överraskningar. Undrar om SAM kommer till mina Quad? Jag skall till highend Munchen om några veckor.
    Får väl snacka med les inventeurs de Devialet då.
     

    Rusken

    Medlem
    Ble medlem
    04.04.2014
    Innlegg
    5
    Antall liker
    1
    Sted
    Oslo
    Så gøy. Jeg hadde D 110 og nå har jeg D 120. Må jo være 3 ganger så gøy for dere som gikk ett steg opp;D Ser at man går for litt tivoli hos Devialet også nå (bildet)!!! Tror ikke dette var her før?
     

    Vedlegg

    ksveen73

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2005
    Innlegg
    213
    Antall liker
    30
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vet hvilke endringer som vil komme på D-Premier?
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    285
    Antall liker
    143
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Noen som vet hvilke endringer som vil komme på D-Premier?

    Den er jo allerede kommet , bare å sende den inn og få tilbake en 240 ;);)
    mvh
    Sorry; uttrykte med uklart :/ Mente jo i forbindelse med firmware 7.0. Er jo lenge siden 240'n kom nå...

    Får håpe at Premierbrukerene også blir "ivaretatt" mtp fremtidige oppgraderinger. Send en mail og spør , de pleier å svare kjapt. I.o.m. 250 nå er lansert, blir det sikkert mye fokus på den fremover...?
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.395
    Antall liker
    726
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Får håpe at Premierbrukerene også blir "ivaretatt" mtp fremtidige oppgraderinger. Send en mail og spør , de pleier å svare kjapt. I.o.m. 250 nå er lansert, blir det sikkert mye fokus på den fremover...?
    Hele bakgrunnen for 240 plattformen var jo mulighet for videre utvikling og oppgradering,derav også mulighet for eiere av D Premier til og oppgradere til gunstig pris
    Tror men vet ikke,men de oppgraderinger som nå kommer framover er vel iht ny plattform og struktur ??
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    285
    Antall liker
    143
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Får håpe at Premierbrukerene også blir "ivaretatt" mtp fremtidige oppgraderinger. Send en mail og spør , de pleier å svare kjapt. I.o.m. 250 nå er lansert, blir det sikkert mye fokus på den fremover...?
    Hele bakgrunnen for 240 plattformen var jo mulighet for videre utvikling og oppgradering,derav også mulighet for eiere av D Premier til og oppgradere til gunstig pris
    Tror men vet ikke,men de oppgraderinger som nå kommer framover er vel iht ny plattform og struktur ??
    Ja det virker slik , og er vel naturlig, at det er den nye plattformen som er gjeldende for fremtidige oppgraderinger/forbedringer.
     

    ksveen73

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2005
    Innlegg
    213
    Antall liker
    30
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Svar fra Devialet:

    You can for sure update the firmware on your D-Premier to the7.0.0 version. The improvements for a D-Premier will be around the correctionof a few stability issues in relation with AIR, some graphic improvements onthe display and an additional 10W of power (now 250W instead off 240) etc...

    Obviously the major improvement steps are linked to the newplatform featured in the new models. In any case, it is worth doing thefirmware upgrade on a D-Premier.

    /Kjetil
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.395
    Antall liker
    726
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Denne er litt interessant :
    Two new products are announced: Devialet 200 Slave and Devialet 250 Slave.

    The 200 Slave allows Dev 200 (formerly 170) owners to run two units in dual mono. Both new units come without the AIR module and remote. No news of pricing yet. One would hope they'll be a bit cheaper than the non-Slave models
     

    Haas

    Medlem
    Ble medlem
    11.03.2005
    Innlegg
    6
    Antall liker
    1
    Fik også en mail om ny firmware 7.0 BETA og har også opgraderet min 240 til 250 - Its Nice.
    Sjældent har jeg oplevet et produkt, der giver så meget ejerglæde.

    Venter med spænding til den 15. maj hvor ny firmware præsenteres.

    Desværre er jeg i München fra den 14. til 16. maj så opdateringen kan første finde sted den 17. maj - men jeg tror at jeg den 15. maj er fuld opdateret, da jeg skal aflægge High End messen et visit.
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    610
    Antall liker
    75
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Har et par Adyton Imagic 1.6 med to f112 jl audio Fathom subber.
    regner med at en Devialet 170 kan kutte Imagic nedover på feks 120hz, mens jeg kjører pre out til to stereowoofere og deler de på 120 hz oppover?
    Er det noen som har erfaring med doble subber og både hipass og lowpassdeling på Devialet?
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    810
    Antall liker
    356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Har et par Adyton Imagic 1.6 med to f112 jl audio Fathom subber.
    regner med at en Devialet 170 kan kutte Imagic nedover på feks 120hz, mens jeg kjører pre out til to stereowoofere og deler de på 120 hz oppover?
    Er det noen som har erfaring med doble subber og både hipass og lowpassdeling på Devialet?
    Usikker på om du klarer to suber (høyre/venstre deling), men delinga på frekvens skal fungere greit.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    810
    Antall liker
    356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Kommer en slave-enhet til 200 også, som da skal yte 400W per kanal.
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    610
    Antall liker
    75
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Jeg leste på siden til Devialet at man kan koble en sub til subutgangen eller to stereosubber fra preoututgangene.
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    610
    Antall liker
    75
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Har ikke lyst til å bruke en PC i systemet.

    Går det å kjøre Nas og upnp på devialet 170.
    feks koble den rett i en av portene på ruteren og så kjøre Nas i en annen inngang.

    Tenker å fjernstyre med en Ipad.
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    810
    Antall liker
    356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Det ser ut til å være mulig ja, bare å leke i Configurator på siden deres...
    Configurator

    Tror de som kjører fra NAS per idag kjører via USB (men ikke sikker på dette heller). Kommer nok UPnP støtte snart...
    Er ikke noe problem å benytte pc og kjøre via trådbasert Ethernet til forsterkeren (du må legge inn AIR sw på pcen). Kjører slik idag via Foobar2000 som fjernstyres via IPAD.
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    610
    Antall liker
    75
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Kjører du en vanlig Ethernetkabel mellom PC og Devialet?
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    610
    Antall liker
    75
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Har en Devialet 170 hjemme nå, men får ikke til å innstalere USB driverne.
    når jeg kobler i USB kabelen begynner pcen å innstalere automatisk, men får opp melding om at enhetsprogramvaren ikke ble installert.
    noen som kjenner til dette?
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    810
    Antall liker
    356
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    aldri kjørt usb, men det er hvertfall egen software for det mener jeg.
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    610
    Antall liker
    75
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Fikk det til. Måtte bare registrere enheten for å få tilgang til softwaren.
     

    ksveen73

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2005
    Innlegg
    213
    Antall liker
    30
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Har en følelse at noen av dere både har hatt D-Premier og 240/250?
    Vurderer å kjøre en full oppgraderingspakke på min D-Premier. Hvilke lydmessige forbedringer kan jeg da forvente å få?

    Kjetil!
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    610
    Antall liker
    75
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Utrolig genial sak. Kjører nå Imagic og to stk subbber med innebygd aktiv deling.
    Foreløpig veldig imponert :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn