Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    headfonia.com

    lørdag


    Auditioned the MDR-1R the other day. Extremely well balanced from top to bottom. Safe on the treble, full mids and bass. Soundstage is good (for a medium sized closed-back). More laid back than the Momentum with more bass body. Only the PRaT, I felt was weak though not as weak as the Momentum. The gunmetal/red paint scheme is a bit too pop for me. Prefer the champagne/brown scheme.




    ..
     

    ansepe74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    "Hmmm" What?:confused:

    Har iallefall hatt mine ATH50M i snart 2 måneder, og de har fungert som underholdning den tiden jeg har vært innlagt.
    Kjøpte dem fra Amazon, på anbefaling av Mteinum. Var på den tiden på jakt etter noen gode hodetelefoner som jeg kunne bruke på min lille, nusselige Creative Mp3-spiller.
    Og etter å ha sjekka en masse linker hvor de av de fleste ble foretrukket foran bla. Beats som koster vel 3 ganger så mye?

    Prisen var jo også veldig fin, siden jeg bare måtte ut med 750-800 kr etter toll :rolleyes:
    De er en lukket design med god følsomhet på 36ohm, hvilket er bra i forhold til bruk på mp3-spillere, og gunstig for de fleste anlegg siden de utgjør en såpass fin last.
    God polstring gir bra komfort, selv om skinnputer er litt mindre komfortable enn feks filtputer.
    Som de fleste lukkede er de fine til reising, og føler de gjør mindre av seg i forhold til DT770 som jeg hadde inntil i sommer, da de på en eller annen merkelig måte bare plutselig bare ble borte :(
    Stjålet? Muligens...

    Iallefall har de bra isolering iforhold til støy, dog dårligere enn spesialiserte design. Men, de koster gjerne opp mot 3K. Lydkvaliteten står heller ikke tilbake i forhold til disse.
    På akustisk musikk så skinner de godt og gir meg assiasjoner med bla. Sennheisers HD598, Utstrakt og god diskantgjengivelse. Litt mere "splæsj" og mindre luft kanskje? Her kan sikkert matching med andre lydkomponenter gjøre en forskjell.

    Prøvde jo 770 på Argon's rørdac i fjor vår, og som ble ørlitt for feit, men tror med Audio technica'ens hårfint lysere og bassfattige gjengivelse kan være en bedre match. Har liten kjennskap til så mange andre kombinasjoner, så blir en masse synsing her, men mulig at noen andre har andre erfaringer som de kan dele?
    Mange synes at Argon'en er noe kjedelig, men tror det henger sammen med 2 faktorer:
    -Den er sensitiv for høyimpedante hodetelefoner.
    -De som har kobla en relativ svak rørforsterker opp mot høyttalere med lav følsomhet og en nøytral mot mørk klang, kan bli en ullen affære.

    ATH50M er som sagt ikke så basstung som jeg først frykta for, heller ikke så spinkel i bunnen som mitt første møte med produsenten viste. Vil vel heller påstå at den er påstå at den er stram som en gutterumpe, litt lite krefter og gir seg litt når den kommer helt i bunnen. Men, vil påstå at dette blir bare flisespikkeri mtp. at det tross alt er kun snakk om 8 velanvendte Flagstad'er (Camilla Collett'er hørtes så mye bedre ut), og sammenlikningene går opp mot hodetelefoner noen prisklasser over og noen av de sliter med kanskje det som den er best på. Det å komme tett innpå artisten, og smake på noe av nerven i musikken, men tåler riktignok litt juling om det skulle trenges.

    At de også har relativt god komfort og kan brettes sammen og legges oppi en medfølgende (og god) "skinnpose" (skai?) er jo heller ikke ugunstig for folk som reiser endel.

    Om det er noen ulemper, så var det at:
    -For lang ledning (men gunstig for folk som sitter langt unna lydkilde, musikere eller studioarbeidere)
    -Føltes litt ubehagelig oppå hodet den første tiden, men når polstringa har myknet, så føles det bedre.
    -Kan bli litt fuktig på skinnputene etter ei stund.

    Jøss... Det ble jo plutselig en liten test.
    Men, kan oppsummere det med at disse mtp eieglede, kvalitet og pris har slått både SR325i og DT770. Og når det gjelder det lydmessige: Den er faretruende nær 325i. Mangler endel på luftighet og tilstedeværelse. Men når det gjelder rytmefølelse, så er den så absolutt på samme nivå!
     
    Sist redigert:
    T

    Tittentei

    Gjest
    ATH50M er som sagt ikke så basstung som jeg først frykta for, heller ikke så spinkel i bunnen som mitt første møte med produsenten viste. Vil vel heller påstå at den er påstå at den er stram som en gutterumpe, litt lite krefter og gir seg litt når den kommer helt i bunnen. Men, vil påstå at dette blir bare flisespikkeri mtp. at det tross alt er kun snakk om 8 velanvendte Flagstad'er (Camilla Collett'er hørtes så mye bedre ut), og sammenlikningene går opp mot hodetelefoner noen prisklasser over og noen av de sliter med kanskje det som den er best på. Det å komme tett innpå artisten, og smake på noe av nerven i musikken, men tåler riktignok litt juling om det skulle trenges.
    bassen.jpg


    NOT THAT THERE IS ANYTHING WRONG WITH THAT!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.743
    Antall liker
    35.982
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Er det noe feil med meg? Jeg gidder ikke skru på pre-amp og effektforsterker lenger, slår på sb, dac og hiver på meg srh940.. Trives godt jeg :)
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Er det noe feil med meg? Jeg gidder ikke skru på pre-amp og effektforsterker
    lenger, slår på sb, dac og hiver på meg srh940.. Trives godt jeg :)
    En headfinisse er født! Velkommen skal du være :D
     

    ansepe74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    ATH50M er som sagt ikke så basstung som jeg først frykta for, heller ikke så spinkel i bunnen som mitt første møte med produsenten viste. Vil vel heller påstå at den er påstå at den er stram som en gutterumpe, litt lite krefter og gir seg litt når den kommer helt i bunnen. Men, vil påstå at dette blir bare flisespikkeri mtp. at det tross alt er kun snakk om 8 velanvendte Flagstad'er (Camilla Collett'er hørtes så mye bedre ut), og sammenlikningene går opp mot hodetelefoner noen prisklasser over og noen av de sliter med kanskje det som den er best på. Det å komme tett innpå artisten, og smake på noe av nerven i musikken, men tåler riktignok litt juling om det skulle trenges.
    Vis vedlegget 164203

    NOT THAT THERE IS ANYTHING WRONG WITH THAT!
    ;) Dagens! Burde ha sett den komme :p
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Er det noe feil med meg? Jeg gidder ikke skru på pre-amp og effektforsterker lenger, slår på sb, dac og hiver på meg srh940.. Trives godt jeg :)
    Det er veldig greit med hodetelefoner, ja. :) En stund vurderte jeg noen fine studiomonitorer fra DynAudio til PCen, men det kommer ikke til å bli brukt, tror jeg.

    For meg har det gått så langt at følelsen av å være naken melder seg om jeg tar dem av. Noen ganger sitter jeg bare med hodetelefoner uten musikk. No joke!

    ;) Dagens! Burde ha sett den komme :p
    :D beklager, har egentlig lovet å ikke tulle så fryktelig her inne hele tiden, men først hang jeg meg opp i sammenlikningen du brukte, så kom sorgenfri med det cheesye ansiktet som så ut til å forklare hvor stram og fin den var, og da tok impulsene rett og slett overhånd :D

    Takk for anmeldelsen. Har lurt litt på de hodetelefonene til portable applikasjoner. De er jo vanvittig populære i USA. Har ikke funnet forhandler av dem i Norge enda.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    ^Min skyld igjen....

    Det låter bra inne i hodet mitt akkurat nå!

    Skjermbilde 2012-11-05 kl. 17.39.53.jpg
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    ^Min skyld igjen....

    Det låter bra inne i hodet mitt akkurat nå!
    Alt er din skyld. Men du, vet at du liker Infected Mushroom. Har du prøvd litt Trentemøller og/eller Akufen? Ikke helt likt, men det er mulig du liker det. Mulig du liker Opium of the masses, det er litt raskere.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.499
    Antall liker
    17.290
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    For meg har det gått så langt at følelsen av å være naken melder seg om jeg tar dem av.
    Mao - full risiko for at du går i dusjen med alle klærne på, så fremt htlf henges på stativet:cool:
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Snopte meg nylig noen ADAM-monitorer selv, og jeg må innrømme at jeg er veldig glad jeg gjorde det. Ikke at jeg er ny innen høyttalere (tvert imot), men det var rart og deilig å få musikken formidlet gjennom noen skikkelig gode høyttalere igjen. Ingen tvil om at hvert av konseptene har sine styrker og svakheter i forhold til hverandre. :)



    Er det noe feil med meg? Jeg gidder ikke skru på pre-amp og effektforsterker lenger, slår på sb, dac og hiver på meg srh940.. Trives godt jeg :)
    Det er veldig greit med hodetelefoner, ja. :) En stund vurderte jeg noen fine studiomonitorer fra DynAudio til PCen, men det kommer ikke til å bli brukt, tror jeg.

    For meg har det gått så langt at følelsen av å være naken melder seg om jeg tar dem av. Noen ganger sitter jeg bare med hodetelefoner uten musikk. No joke!

    ;) Dagens! Burde ha sett den komme :p
    :D beklager, har egentlig lovet å ikke tulle så fryktelig her inne hele tiden, men først hang jeg meg opp i sammenlikningen du brukte, så kom sorgenfri med det cheesye ansiktet som så ut til å forklare hvor stram og fin den var, og da tok impulsene rett og slett overhånd :D

    Takk for anmeldelsen. Har lurt litt på de hodetelefonene til portable applikasjoner. De er jo vanvittig populære i USA. Har ikke funnet forhandler av dem i Norge enda.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Trentemøller ja, men ikke Akufen..

    Takk gode gud for internett!
     

    ansepe74

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Er det noe feil med meg? Jeg gidder ikke skru på pre-amp og effektforsterker lenger, slår på sb, dac og hiver på meg srh940.. Trives godt jeg :)
    Det er veldig greit med hodetelefoner, ja. :) En stund vurderte jeg noen fine studiomonitorer fra DynAudio til PCen, men det kommer ikke til å bli brukt, tror jeg.

    For meg har det gått så langt at følelsen av å være naken melder seg om jeg tar dem av. Noen ganger sitter jeg bare med hodetelefoner uten musikk. No joke!

    ;) Dagens! Burde ha sett den komme :p
    :D beklager, har egentlig lovet å ikke tulle så fryktelig her inne hele tiden, men først hang jeg meg opp i sammenlikningen du brukte, så kom sorgenfri med det cheesye ansiktet som så ut til å forklare hvor stram og fin den var, og da tok impulsene rett og slett overhånd :D

    Takk for anmeldelsen. Har lurt litt på de hodetelefonene til portable applikasjoner. De er jo vanvittig populære i USA. Har ikke funnet forhandler av dem i Norge enda.
    Kjøpte dem på Amazon.com og med en rekordlav dollar så ble det dritbillig!
    580 eller no før frakt, toll osv, så synes selv jeg gjorde en ganske bra deal på de.
    Tror vel kanskje fleste hardcore Head-fi-entusiaster vil synes de blir for spinkle til hjemmebruk siden de mangler litt i forhold til de beste. Dog... tror de fleste vil synes de er finfine som "reisetelefoner" :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Snopte meg nylig noen ADAM-monitorer selv, og jeg må innrømme at jeg er veldig glad jeg gjorde det. Ikke at jeg er ny innen høyttalere (tvert imot), men det var rart og deilig å få musikken formidlet gjennom noen skikkelig gode høyttalere igjen. Ingen tvil om at hvert av konseptene har sine styrker og svakheter i forhold til hverandre. :)
    Hmmm, hvilke av dem kjøpte du? Ser det er A3X & A5X hos prolyd.

    Det var Dynaudio Professional BM5A MKII jeg vurderte.

    Trentemøller ja, men ikke Akufen..
    Hørt enda?
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det ble hjemmeversjonen av A5X, dvs Artist 5. Vurderte også Dynaudio B5A :)

    Jomen santen ble det bestilt en V800 nå også :D

    Snopte meg nylig noen ADAM-monitorer selv, og jeg må innrømme at jeg er veldig glad jeg gjorde det. Ikke at jeg er ny innen høyttalere (tvert imot), men det var rart og deilig å få musikken formidlet gjennom noen skikkelig gode høyttalere igjen. Ingen tvil om at hvert av konseptene har sine styrker og svakheter i forhold til hverandre. :)
    Hmmm, hvilke av dem kjøpte du? Ser det er A3X & A5X hos prolyd.

    Det var Dynaudio Professional BM5A MKII jeg vurderte.

    Trentemøller ja, men ikke Akufen..
    Hørt enda?
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Det ble hjemmeversjonen av A5X, dvs Artist 5. Vurderte også Dynaudio B5A :)

    Jomen santen ble det bestilt en V800 nå også :D

    Snopte meg nylig noen ADAM-monitorer selv, og jeg må innrømme at jeg er veldig glad jeg gjorde det. Ikke at jeg er ny innen høyttalere (tvert imot), men det var rart og deilig å få musikken formidlet gjennom noen skikkelig gode høyttalere igjen. Ingen tvil om at hvert av konseptene har sine styrker og svakheter i forhold til hverandre. :)
    Hmmm, hvilke av dem kjøpte du? Ser det er A3X & A5X hos prolyd.

    Det var Dynaudio Professional BM5A MKII jeg vurderte.
    Gratulerer med V800 :) Håper du lirer av deg noen inntrykk. :)

    Var det noen spesiell grunn til at du forkastet B5A til fordel for A5X, eller? Synes A5X ser bedre ut.

    Bestilte et par slike, selv om de ikke er orginale
    www.ebay.co.uk/itm/Wooden-Headphone-Stand-Headset-Support-Type-U-CLASSIC-/321010173393?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4abdb285d1&autorefresh=true

    Har et Omega fra før, så blir spennende å se forskjellen på dem.
    Hyggelig pris:)
    Var i ferd med å handle de der for en ukes tid siden. Gidder du å poste noen side-om-side bilder av det når du har mottatt det? Ellers må jeg si de stativene sorgenfri og jeg hamstret villt av er utrolig praktiske. 150 kr inkl. frakt. De ser ikke flotte ut, men praktiske er de virkelig. God vektbalanse. Kan henge LCD-3 på dem uten at jeg vrir meg i angst.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Det ble hjemmeversjonen av A5X, dvs Artist 5. Vurderte også Dynaudio B5A :)

    Jomen santen ble det bestilt en V800 nå også :D

    Snopte meg nylig noen ADAM-monitorer selv, og jeg må innrømme at jeg er veldig glad jeg gjorde det. Ikke at jeg er ny innen høyttalere (tvert imot), men det var rart og deilig å få musikken formidlet gjennom noen skikkelig gode høyttalere igjen. Ingen tvil om at hvert av konseptene har sine styrker og svakheter i forhold til hverandre. :)
    Hmmm, hvilke av dem kjøpte du? Ser det er A3X & A5X hos prolyd.

    Det var Dynaudio Professional BM5A MKII jeg vurderte.
    Gratulerer med V800 :) Håper du lirer av deg noen inntrykk. :)

    Var det noen spesiell grunn til at du forkastet B5A til fordel for A5X, eller? Synes A5X ser bedre ut.

    Bestilte et par slike, selv om de ikke er orginale
    www.ebay.co.uk/itm/Wooden-Headphone-Stand-Headset-Support-Type-U-CLASSIC-/321010173393?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4abdb285d1&autorefresh=true

    Har et Omega fra før, så blir spennende å se forskjellen på dem.
    Hyggelig pris:)
    Var i ferd med å handle de der for en ukes tid siden. Gidder du å poste noen side-om-side bilder av det når du har mottatt det? Ellers må jeg si de stativene sorgenfri og jeg hamstret villt av er utrolig praktiske. 150 kr inkl. frakt. De ser ikke flotte ut, men praktiske er de virkelig. God vektbalanse. Kan henge LCD-3 på dem uten at jeg vrir meg i angst.
    Siev..stativet står til pynt, de billigstativene blir benyttet hele tiden! Kjempekjøp:)
     

    Kriller

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2007
    Innlegg
    154
    Antall liker
    1
    Skal poste noen bilder av dem ved siden av hverandre.
    Kjøpte en av de du beskriver også, og den er mere praktisk enn Omega iom at de er lettere/raskere å henge opp klokkene samt at kabelen kan henges på dem:)
     

    Kriller

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.11.2007
    Innlegg
    154
    Antall liker
    1
    Hva tror dere drevne gutta om en Audioquest Dragonfly i Macair`en med Focal Spirit One?

    Kjekt å kunne slenge i sofaen i stua med dette i stede for å sitte i lyttekroken.
    Focal One fungerer bra uten Dragonfly direkte i Macen, men det blir vel noe mer å hente med den lille dacen?
     
    Sist redigert:
    S

    sorgenfri

    Gjest
    Jepp, men mitt heter:Cosmos..

    Veldig fornøyd med det - til daglig bruk.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Siev..stativet står til pynt, de billigstativene blir benyttet hele tiden! Kjempekjøp:)
    Jepp, de er virkelig smarte. :)

    Hvilke stativer tenker dere på? :)
    Det er de samme stativene, ja, men med en annen logo, på våre står det COSMOS på et lite sølvskilt. Cosmos Kramer. :)

    Vi kjøpte av brukeren Kiwispace, søk på «Black PVC Headphones Headset Stand Hanger Holder Gaming DJ For Sony Shure JVC» hos ebay, da popper de opp.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Jepp, men mitt heter:Cosmos..

    Veldig fornøyd med det - til daglig bruk.
    Kjøpte av Kiwi jeg også, men er jo samme stativene, men med annet merke. Disse var faktisk enda litt billigere også:)
    Ok, kjekt å vite! :) Har 6 stk selv, mens sorgen har 8! LOL.

    Fabrikken gikk vel tomme for Cosmos logoen, og laget bare nye:)
    Haha, om jeg skal utsette et par ting på dem, så er det at de har matt finish som liker støv godt, men ingenting en mikrofiberklut ikke fikser. Nummer to er at de har sånne filtknotter under foten, og på noen av stativene så mangler disse. Man kan kjøpe slike her og der, bl.a. på IKEA, så ikke noe problem, og så er de jo fra Kina, så man kan ikke forvente allverdens. Dog, veldig fornøyd med dem.
     
    S

    sorgenfri

    Gjest
    ikke bra, ikke bra.

    Hver gang jeg våger meg ut av min lille firkant ( og den er liten) og ser på meg selv- blir jeg litt bekymra..Blir det.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Var i hovedsak pris og egenskaper som spilte inn. Adam gikk for å være bedre formidlere til dem som ville lytte til musikk, men Dynaudio ble omtalt som mer analytiske - og sådan mer rettet mot studioer/mastering. Angrer ikke på valget :)

    Edit: Ser fram til å få V800 i hus, skal komme med inntrykk hvis det er ønskelig. :)

    Forventer ikke allverdens forskjell fra Hegel HD11, men måtte uansett ha en god DAC til slik at Adam'ene får en anstendig kilde. V200 har gitt kjempepositivt inntrykk, og V800 går for å være "dønn ærlig", samt veldig åpen og transperent. Kan bli en meget god kombo med Stax, og naturligvis V200 og HE-500. At de (Violectric) virker så forseggjort teknisk og mekanisk gjør heller ikke noe. Den kompakte størrelsen er også en vinner hos meg. Uansett moro!


    Det ble hjemmeversjonen av A5X, dvs Artist 5. Vurderte også Dynaudio B5A :)

    Jomen santen ble det bestilt en V800 nå også :D

    Snopte meg nylig noen ADAM-monitorer selv, og jeg må innrømme at jeg er veldig glad jeg gjorde det. Ikke at jeg er ny innen høyttalere (tvert imot), men det var rart og deilig å få musikken formidlet gjennom noen skikkelig gode høyttalere igjen. Ingen tvil om at hvert av konseptene har sine styrker og svakheter i forhold til hverandre. :)
    Hmmm, hvilke av dem kjøpte du? Ser det er A3X & A5X hos prolyd.

    Det var Dynaudio Professional BM5A MKII jeg vurderte.
    Gratulerer med V800 :) Håper du lirer av deg noen inntrykk. :)

    Var det noen spesiell grunn til at du forkastet B5A til fordel for A5X, eller? Synes A5X ser bedre ut.

    Bestilte et par slike, selv om de ikke er orginale
    www.ebay.co.uk/itm/Wooden-Headphone-Stand-Headset-Support-Type-U-CLASSIC-/321010173393?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4abdb285d1&autorefresh=true

    Har et Omega fra før, så blir spennende å se forskjellen på dem.
    Hyggelig pris:)
    Var i ferd med å handle de der for en ukes tid siden. Gidder du å poste noen side-om-side bilder av det når du har mottatt det? Ellers må jeg si de stativene sorgenfri og jeg hamstret villt av er utrolig praktiske. 150 kr inkl. frakt. De ser ikke flotte ut, men praktiske er de virkelig. God vektbalanse. Kan henge LCD-3 på dem uten at jeg vrir meg i angst.
     

    Vedlegg

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    @ KML: Virker som du vet hva du ønsker / kjøper med V800. DET er en sunn research. Håper den svarer til forventningene. Husk at "Upsampling = BEST" ikke alltid er best, men litt mørkere. Drar du noen kulepunkter etterhvert, så er det noe jeg gleder meg til. :)

    @ JG: Vet ikke om du visste hva du forventet av lydsignatur, men ser frem til noen kulepunkter. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn