Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Smilefjes: Betydning, bruk og HFS3-problemer

    Ikke jeg heller. Men det er jo tid for solbriller :cool:. Har aldri forstått hva en solbrillesmiley skal brukes til, så tenkte det passet nå som det er blitt sommer.
    Hvis du holder musepekeren over smilefjesene, får du opp en forklaringstekst. Solbrillesmilefjeset gir for øyeblikket "Cool", mens det på HFS2 gav "Kult".

    Vær dog oppmerksom på at det foreløbig er noen (forvekslings)problemer med smilefjesene på HFS3. Det er meldt i feilmeldingstråden.

    PS:
    Det er en god tommelfingerregel å ikke benytte ord og uttrykk man ikke fullt ut kjenner betydningen av. Det samme gjelder selvsagt substituttet smilefjes.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Annet virker selv om STAX SR-009 er tilgjengelig

    Ærlig talt vet jeg ikke hva denne ":cool:" betyr. Min kommentar forsøkte å formidle at det ikke er noe problem å lytte til musikk via LCD-3 selv om man også har SR-009 tilgjengelig. Mvh.
    For å utdype:

    Jeg formoder at det heller ikke er noe problem å lytte til musikk via flere av dine andre hodetelefoner selv om du har STAX SR-009 tilgjengelig?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Hurtig på avtrekkeren?

    Jøss, dette er jo leketøy for store gutter grandis;)
    Lekkert og dette kan jo bli en utfordring for bombeflyet...:confused:


    gismo
    Glemte du å lese fortsettelsen/resten av tråden før du skrev/postet innlegget?

    Caryens hodetelfonutgang virket ikke, og Ray Samuels The Emmeline II, "B-52" er returnert til Ray Samuels.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    :cool:

    Hvis du holder musepekeren over smilefjesene, får du opp en forklaringstekst. Solbrillesmilefjeset gir for øyeblikket "Cool", mens det på HFS2 gav "Kult".

    Vær dog oppmerksom på at det foreløbig er noen (forvekslings)problemer med smilefjesene på HFS3. Det er meldt i feilmeldingstråden.

    PS:
    Det er en god tommelfingerregel å ikke benytte ord og uttrykk man ikke fullt ut kjenner betydningen av. Det samme gjelder selvsagt substituttet smilefjes.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Jøss, dette er jo leketøy for store gutter grandis;)
    Lekkert og dette kan jo bli en utfordring for bombeflyet...:confused:


    gismo
    Begge leketøyene har forsvunnet og nå ser det ut som jammen det største leketøyet forsvinner også, da blir det tomt i stuen da gismo...:) Vel jeg har jo alltids Denon klokkene og det er ikke akkurat en dårlig erstatning for å si det slik.
     

    Rein

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.04.2011
    Innlegg
    65
    Antall liker
    13
    Sted
    Oslo
    Orpheus på Finn for de som brenner etter å svi av 225K ;)
    -Rein
     

    Rein

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.04.2011
    Innlegg
    65
    Antall liker
    13
    Sted
    Oslo
    Jeg røk på et sett LCD2 i dag, så det får holde for nå ;)
    -Rein
     

    e-h

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.04.2006
    Innlegg
    373
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Er det proformafakturan du mener med skjemaet, eller er det Waybill papirene ? Jeg fyllte ut med "Warranty Repeair" Noe som vel burde holde. I mitt tilfelle vil jo mest sannsynlig ende med "full refund"
    Problemet slik jeg ser det er når jeg skal betale moms av hva jeg betalte for enheten ìnn` for så og forklare at jeg har skippet enheten tilbake grunnet feil. Hva vil skje da blir jo jo spennende å se.
    Det skal sies at jeg ikke har mottat noen regning på momsen enda...
    Man betaler ikke moms på garanti reparasjon. Du har nok fylt ut riktig og selger må også fylle ut det samme ved retur. Hva selger må gi deg for skjema hvis du får penger tilbake vet jeg ikke, men antar at du skal kunne få tilbake også moms på et vis.

    Vær rask med å IKKE legge ut mva først i ditt tilfelle. Ta heller kontakt og fremvisning epost, proforma faktura osv på tilbakevending.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Skulle jeg svi av 225k hadde det neppe blitt disse..
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    de koster vel også det dobbelte av hva slike sett har vært omsatt for - og at dette settet ikke er brukt vet jeg ikke er noen god salgsreplikk.

    Muligens ny kjøper putter det i et montér han også for å se på det.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Orpheus på Finn for de som brenner etter å svi av 225K ;)
    -Rein
    Sinnsyke priser på det settet fra Sennheiser. En slik sum forstår jeg meg ikke helt på når det kommer til hodetelefoner....

    Hadde vært meget moro å få lytte til det ved en anledning eller to, men dægen for en kjøpspris....!
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Topp. Jeg kan ta ansvaret for oppbevaring :cool:

    Orpheus 5.jpg
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hvis du har solgt unna ALT, Johnny - så har du vel kanskje muligheten til å snappe den ;)

    Jude Manzilla (Mr. Jeadfi) mener at 009 + Woo WES er det eneste han har hørt som kan overgå Orpheus. Og 009/WES er jo betraktelig rimeligere, men de har nok en ganske ulik klangbalanse (Staxene lysere tunet). Men han har jo sponsorer å tenke på, da - så heeeel nøytral er han ikke. BTW - en fyr på Sennheiser Norge sa at Sennheiser hadde produsert noen Orpehus-sett for rike kinesere. Dette har jeg ldri fått bekreftet.

    If you should ever need a friend ;)
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen som har lyttet til Takstar hodetelefoner?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.536
    Antall liker
    17.377
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Er det noen som har lyttet til Takstar hodetelefoner?
    Det er vel noe omtaler/diskusjonstråd på Head-fi og det danske Hoved-fi forumet. Og - så er det jo mulig å hekte seg på et uforpliktende lån hos Mala Audio (men det har du sikkert allrede fått med deg).

    Det er liten tvil hvem de har (tyv-)lånt designtrekkene fra i hvertfall:)
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Jaja, Da har jeg levert tilbake Beyerdynamic T70. Svært bra klokker på flere områder, men med mine signalkilder ble det litt vel hissig i toppen. Har skaffet meg HD 650. Må berømme Prolyd for knallbra service! Så HD 650 ble et kompromiss for meg etter at jeg har levert tilbake 2 hodetelefoner til prolyd og valgte derfor å skaffe mitt tredje par derfra. Kommer nok tilbake med inntrykk av dem etterhvert.

    Ellers er jeg spent på om du har fått Sunrisen Johnny?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    HD650 er en stayer hos meg. Det er ikke for ingenting at den har vært referansen for mange i så mange år. Og den vokser bra med forsterkeriet :)

    Jaja, Da har jeg levert tilbake Beyerdynamic T70. Svært bra klokker på flere områder, men med mine signalkilder ble det litt vel hissig i toppen. Har skaffet meg HD 650. Må berømme Prolyd for knallbra service! Så HD 650 ble et kompromiss for meg etter at jeg har levert tilbake 2 hodetelefoner til prolyd og valgte derfor å skaffe mitt tredje par derfra. Kommer nok tilbake med inntrykk av dem etterhvert.

    Ellers er jeg spent på om du har fått Sunrisen Johnny?
     

    Rein

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.04.2011
    Innlegg
    65
    Antall liker
    13
    Sted
    Oslo
    Jeg må igjen berømme Prolyd for gjennomført god service, og på bl.a. BD og Sen. så er de høyst konkurransedyktige på pris over disk.
    Kjøp gjerne high-end kabler og deler om du har trua annet sted, men ordinære pro kabler, plugger og tilbehør er der enkelt og rimelig tilgjengelig.
    Det eneste jeg ikke har klart å få med meg fra dem relatert til DIY og hodetelefoner, er 4-pins XLR-plugger.

    - Rein
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Jaja, Da har jeg levert tilbake Beyerdynamic T70. Svært bra klokker på flere områder, men med mine signalkilder ble det litt vel hissig i toppen. Har skaffet meg HD 650. Må berømme Prolyd for knallbra service! Så HD 650 ble et kompromiss for meg etter at jeg har levert tilbake 2 hodetelefoner til prolyd og valgte derfor å skaffe mitt tredje par derfra. Kommer nok tilbake med inntrykk av dem etterhvert.

    Ellers er jeg spent på om du har fått Sunrisen Johnny?
    Skulle egentlig hatt den 23 Mai men ingen spor etter den ennå, har sendt mail til Jeremy men ingen svar. Håper den kommer snart !
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    sunrise ampen seiler opp til å bli en av de beste hi-fi kjøpene jeg noesinne har gjort. Utrolig at det går ann å lage en så billig amp med slike fantastiske musikalske egenskaper. Ord blir små i denne sammenhengen. JA jeg har bare hørt noen timer men ikke søren om jeg skal la det legge en demper på begeistringen jeg opplever med denne billig ampen fra Jeremy, Og nei jeg har ikke åpnet XO Bache flasken enda. OG jo jeg har B52`ern friskt i minne når jeg skriver disse små ordene. Til rundt 2K er dette intet annet enn ett funn og jeg anbefaler sjeldent noen å kjøpe noenting men jeg anbefaler dere å skynde dere denne gangen ! Subjektivt så d holder. Morpehus har nok bedre forutsetninger enn meg for å si noen ord men jeg har en følelse at han ikke er veldig langt unna min begeistring (?) Nå skal det lyttes over en litt lengre periode for å sammeligne litt etter husken ifra bombeflyet så skal jeg prøve etter beste evne å formidle noen ord men dette var sabla bra greier altså.

    Kjøpte min her : http://www.ebay.com/itm/PROJECT-SUN...itu=UCI&otn=3&ps=63&clkid=8693757817531054140

    Ha en fortreffelig pinseaften gutter !


    DSC_6769.jpg
     

    300B

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.12.2003
    Innlegg
    101
    Antall liker
    15
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    3
    Noen som har testet Sunrise ampen sammen med LCD-2 ?

    Planlegger innkjøp av LCD-2, og trenger en god headamp å bruke frem til jeg får den nye dacen min.

    Mvh
    300B
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.654
    Antall liker
    228
    AKG K242 HD i hus nå, må si de spiller svært godt sammen med FiiO E10. Har aldri hatt skikkelige hodetelefoner før, så dette er morro! :)
    Eneste kjedelige, er at jeg trenger noe tid til å venne meg til å ha de på. Har ikke hatt noen som klemmer seg sånn inntil hodet tidligere, tar nok noen uker før jeg venner meg til det.

    225 k for hodetelefoner, joda, hvis man tilhører de 100 rikeste, så kan man sikkert unne seg å bli lurt. :p
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.976
    Antall liker
    17.414
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Finnes det noe som kan gjøre en forforsterker til en hodetelefonforsterker mon tro?
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    sunrise ampen seiler opp til å bli en av de beste hi-fi kjøpene jeg noesinne har gjort. Utrolig at det går ann å lage en så billig amp med slike fantastiske musikalske egenskaper. Ord blir små i denne sammenhengen. JA jeg har bare hørt noen timer men ikke søren om jeg skal la det legge en demper på begeistringen jeg opplever med denne billig ampen fra Jeremy, Og nei jeg har ikke åpnet XO Bache flasken enda. OG jo jeg har B52`ern friskt i minne når jeg skriver disse små ordene. Til rundt 2K er dette intet annet enn ett funn og jeg anbefaler sjeldent noen å kjøpe noenting men jeg anbefaler dere å skynde dere denne gangen ! Subjektivt så d holder. Morpehus har nok bedre forutsetninger enn meg for å si noen ord men jeg har en følelse at han ikke er veldig langt unna min begeistring (?) Nå skal det lyttes over en litt lengre periode for å sammeligne litt etter husken ifra bombeflyet så skal jeg prøve etter beste evne å formidle noen ord men dette var sabla bra greier altså.

    Kjøpte min her : PROJECT SUNRISE TUBE HEADPHONE AMPLIFIER / PRE AMP / US BUILT / 2YR WARR W/CASE | eBay

    Ha en fortreffelig pinseaften gutter !


    Vis vedlegget 138577
    Dette var hyggelig lesning! Jeg var litt spent på hvordan du ville oppleve forsterkeren med tanke på din high-end bakgrunn. Jeg er superfornøyd med Sunrisen selv, og da har jeg ikke startet å tweake lyden med forskjellige rør enda.... Du kan jo prøve å skifte på jumperne som er lett tilgjengelige på den fremre del av forsterkeren, den endrer litt signatur da. Det er og interessant å teste lyden med og uten input caps. Jeg har og endret lcd-lyset til isblå. Tenkte på lyset først som en gimmick, men utrolig pratisk å ha det på slik at jeg ikke glemmer å slå av forsterkeren...

    Skal bli spennede å høre dine videre inntrykk av forsterkeren, og for 2k tror jeg nesten det er umulig å gjøre en bedre hifi-investering! :)

    Jeg har hørt LCD-2 på taurus auralic og er helt sikker på at Sunrisen vil være en super partner. Sunrisen er en ulv i fåreklær og har krefter i overflod. Har lest at den driver HE-6 med bravour.

    Vil legge til at KML ble svært begeistret når han fikk høre Sunrisen.
     
    Sist redigert:

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vil gjerne bli lurt i dette tilfelle. Hadde finansene tillatt det hadd jeg vært på vei til Gøteborg for lenge siden.

    ..........225 k for hodetelefoner, joda, hvis man tilhører de 100 rikeste, så kan man sikkert unne seg å bli lurt. :p
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.497
    Antall liker
    1.013
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Jupp. Det er vel ikke få av HFS medlemmer som har svidd av myyye mer enn 225K på høyttaleroppsett...

    Hvis lyden er verdens beste, så har prisen ingen betydning:cool: mvh Guit
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn