Sport, sykkel og trening Den lille fotballtråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Molde bør nok satse på å avgjøre serien på poeng, ja. Målforskjellen har fått seg noen skudd for baugen, som erato mer enn antyder. Er uansett imponert over mye av det Haugesund presterer. Og som et friskt pust i dette havet av sure oppstøt mot motstanderes spillere og trenere, må jeg bare si at Jostein Grindhaug framstår som tippeligaens herligste trenertype. Fin fyr!
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.627
    Antall liker
    9.874
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Birdman skrev:
    Er uansett imponert over mye av det Haugesund presterer. Og som et friskt pust i dette havet av sure oppstøt mot motstanderes spillere og trenere, må jeg bare si at Jostein Grindhaug framstår som tippeligaens herligste trenertype. Fin fyr!
    Helt enig!
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.242
    Antall liker
    10.809
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Mer imponert over Haugesund ifjor. Snublet mot Molde i aller siste hjemmekampen. Misset europacup spill grunnet denn om jeg minnes rett.
    Grindhaug er en likandes kar. Han er sånn som han er og gjør seg ikke til..
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Sitter og ser på matchball mandag. Med fare for å helle bensin på et allerede solid sankthansbål så overgår Lustig sitt angrep på Vatshaug alt det andre som skjedde i den kampen. Og Lustig kom seg heller ikke unna kameraenes og reprisenes nådeløse sannhet. Han sikter seg inn og løper Vatshaug rett ned, hele tiden med blikket godt festet i ryggen på offeret. Hadde dette skjedd på gata, med like klare videobevis, hadde dette vært en politisak. Jeg sitter ikke og prøver å finne ting å kritisere Rosenborgspillere for, men i går var Lustig en gris! Hadde dommerne fått med seg denne situasjonen hadde Lustig røket på direkte rødt kort.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.854
    Antall liker
    9.547
    Sted
    Trondheim
    Nå har NFF konkludert med at kollisjonen skyldtes at Vatshaug stikker ut rompa for å hindre Lustig å springe forbi, så nå venter vi på de som skal forklare hvorfor Wangberg skulle si fra om handsen, mens det var OK for Vatshaug å ikke si fra om at han prøvde å få Lustig skadet/utvist. Eller i det minste en unnskyldning fra Solskjær.
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    otare skrev:
    Nå har NFF konkludert med at kollisjonen skyldtes at Vatshaug stikker ut rompa for å hindre Lustig å springe forbi, så nå venter vi på de som skal forklare hvorfor Wangberg skulle si fra om handsen, mens det var OK for Vatshaug å ikke si fra om at han prøvde å få Lustig skadet/utvist. Eller i det minste en unnskyldning fra Solskjær.
    Nå må du gi deg! Verden flyter over av usaklige og mobbende trøndere for tiden. Om Vatshaug setter ut rompa så er det for å beskytte seg idet han merker at han blir angrepet bakfra, og han hadde blitt løpt ned okke som. Lustig er målrettet i det han gjør, med øynene festet på Vatshaug helt til det smeller. Å legge skylden på en som blir påkjørt bakfra er og blir latterlig, rompe eller ei. NFF er en vits, men det visste vi jo fra før. Fire ekspertkommentatorer brukte mye tid på situasjonen fra alle vinkler, med de beste bildene som foreligger, og konkluderte med at dette var en 100% bevisst handling fra Lustig. Nå opplever vi igjen en rekke med dårlige unnskyldninger og bortforklaringer fra Rosenborg, og Lustig er og blir en løgner. Det som har skjedd med klubben Rosenborg er rett og slett trist. Jeg har fram til nå respektert RBK, men nå er det nok. Guttene mine kommer ikke til å få RBK-drakter av sin far før noen tar et skikkelig oppgjør med klubb-ukulturen.
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    NFF viser seg å inneha fint lite ryggrad nok en gang.

    Birdman; Mobbende trøndere kan de godt være. Samme for meg. En spennende innspurt skal det i alle fall bli det her, så får vi se om det er vårt kjære blåhvite lag som står igjen på toppen. Skal en dømme etter holdningen trønderne nå utviser, ser det jo ut til at de frykter for nettopp dette, derav engasjementet.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.854
    Antall liker
    9.547
    Sted
    Trondheim
    TV2s kommentatorpanel er svært anti-RBK. Det kan man ikke la være å legge merke til. NFF er uhildet i denne situasjonen. Når de konkluderer med at det var et uhell som skyldtes at Vatshaug hindret Lustig, velger jeg å stole på dem.
    De som har vist en ukultur i denne sammenhengen er MFK (og media) som har gått ut med krigstyper og prøvd å sverte en spiller og en annen klubb. Min respekt for Solskjær har fått en kraftig smell. Man oppfører seg rett og slett ikke på den måten.
    De som er blitt mobbet i denne saken er Wangberg, Lustig og RBK, ingen andre, så hvor du tar mobbende trøndere fra er vanskelig å se.
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    otare skrev:
    TV2s kommentatorpanel er svært anti-RBK. Det kan man ikke la være å legge merke til. NFF er uhildet i denne situasjonen. Når de konkluderer med at det var et uhell som skyldtes at Vatshaug hindret Lustig, velger jeg å stole på dem.
    De som har vist en ukultur i denne sammenhengen er MFK (og media) som har gått ut med krigstyper og prøvd å sverte en spiller og en annen klubb. Min respekt for Solskjær har fått en kraftig smell. Man oppfører seg rett og slett ikke på den måten.
    De som er blitt mobbet i denne saken er Wangberg, Lustig og RBK, ingen andre, så hvor du tar mobbende trøndere fra er vanskelig å se.
    Du argumenterer som resten av RBK-supporterne.

    TV2s kommentatorpanel analyserte en hendelse ut fra svært avslørende bilder. Eventuell antipati påvirket ikke analysen.
    NFF er muligens uhildede, men også uprofesjonelle og feige. Som de selv uttaler, så valgte de å tro på Lustigs og Rosenborgs rompeforklaring. Hva med å innhente motsvar fra den andre parten, som dessuten også var den forulempede.
    Solskjær gjør det som forventes av ham i Molde. Han tar vare på sine egne. Jeg regner med at kritikk fra Molde-hatere preller glatt av.
    Wangberg, Lustig og RBK blir ikke mobbet, men får rettmessig pes når de nok en gang prøver å sno seg unna.
    Mobbende trøndere tar jeg i hovedsak fra debattsidene i avisene, der de ikke forholder seg til sak, men angriper personer og by i mangel på noe fornuftig å si. Mye av det samme ser vi også her inne, hvor Molde og moldensere ofte blir hetset basert på gud vet hva.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.854
    Antall liker
    9.547
    Sted
    Trondheim
    Jo, TV2's såkalte "ekspertpanel" er svært lite analytiske og lar sine meninger påvirke analysen. Dessuten er de svært selektive i hvilke situasjoner de analyserer. Hvor mye tid brukte de på å analysere situasjonen der Thiouné sparker Issah i ryggen? Eller Hoseths neddragning av Henriksen?

    NFF har tilgang på de samme videobildene som TV2, og de sier, som uhildet organ, at det er ingen ting i bildene som indikerer at Lustig gjorde dette med vilje. Så sikre er de i sin sak at de ikke en gang trenger å høre forklaringen fra partene. Legg merke til at de har ikke bedt om spesiell forklaring fra noen av partene. Lustigs forklaring har de fått i avisene, mens Vatshaug har, klokelig nok, ikke uttalt seg.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.627
    Antall liker
    9.874
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Birdman skrev:
    nok en gang prøver å sno seg unna.
    Tull og tøys. Norges mest fairspillende klubb gjennom en årrekke. Det eneste jeg er enig med når det gjelder den kampen, er at Wangbergs mål var usportslig og at jeg gjerne, i likhet med JJ og en rekke andre, hadde sett det ugjort.
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Ser at panelet analyserte situasjonene som var mest omdiskutert etter kampen. De plukket ikke situasjoner for å sverte Rosenborg. Ingen fra Molde har heller nektet for at det ble gjort ufine ting av MFK-spillere, for dét ble det.

    For meg er det uansett et mysterium at man klarer å legge skyld på en mann som står med ryggen til (rompe eller ei), og frikjenne en mann som løper ham ned med mord i blikket. Og jeg har faktisk sett situasjonen selv, og gjort meg opp min egen mening. Adresseavisen er i det minste så diplomatiske at de skriver "Lustig slipper straff", ikke "Lustig frikjent".
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.627
    Antall liker
    9.874
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er skikkelig glad for at partiske og patetiske Bergens-TV mistet tippeligaen. Håper på bedre kvalitet når kabelselskapet overtar.
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    erato skrev:
    Birdman skrev:
    nok en gang prøver å sno seg unna.
    Tull og tøys. Norges mest fairspillende klubb gjennom en årrekke.
    Enig i det, men ikke nå lenger. Rosenborg toppet f.eks. hele driten da de fikk klubblegen til å skrive attest på at Pelu fikk krampe i begge beina idet han kom innenfor 16-meteren. Vet at den saken burde vært lagt bak oss, men den er et skrekkeksempel på det vi snakker om. Det var selvfølgelig ingen som trodde på legeattesten, men forbundet kunne ikke se bort fra den. Stakkars lege som ble presset til å skrive noe så dumt. Han er heldig hvis han får seg ny jobb. Det er grums i RBK-systemet, og det må bort!
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.627
    Antall liker
    9.874
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Se på denne feks: Rett inn i ryggen på en RBKspiller med knærne først, uten sjanse til å nå ballen:

    http://home.no/daunty/thioune_issah.gif

    Mye sånt grums fra Molde i denne kampen, men takket være TV2s anti RBK kampanje slipper man å bli konfrontert med dette.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    lustig skulle løpe bort og feire scoringa med fyren som slo ballen inn med handa, og vatshaug gjorde en refleksbevegelse og tok et halvt steg tilbake da han senset i øyekroken at noen kom i vill fart fra siden.
    dermed bang kræsj.
    sånn skjer.
    lite å syte over for i etterkant.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.627
    Antall liker
    9.874
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Canales skrev:
    lite å syte over for i etterkant.
    Med mindre du taper kampen da. :p

    Med seier for MFK hadde det nok vært adskillig roligere.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.791
    Antall liker
    21.344
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    erato skrev:
    Canales skrev:
    lite å syte over for i etterkant.
    Med mindre du taper kampen da. :p

    Med seier for MFK hadde det nok vært adskillig roligere.

    rett skal være rett; molde hadde god grunn til å være misfornøyd med håndballscoringa.
    men å henge seg opp i lustig/vatshaug-kræsjet er tøv.
     

    oddgeir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Innlegg
    7.604
    Antall liker
    9
    erato skrev:
    Se på denne feks: Rett inn i ryggen på en RBKspiller med knærne først, uten sjanse til å nå ballen:

    http://home.no/daunty/thioune_issah.gif

    Mye sånt grums fra Molde i denne kampen, men takket være TV2s anti RBK kampanje slipper man å bli konfrontert med dette.
    Dere må gjerne kveruler videre, følelsene er sterke ser jeg, men denne kampen blir husket for to svært usportslige hendelser. Begge ble utført av hjemmelaget. Den ene så alvorlig at forbundet valgte å gripe inn. Den andre var bare tarvelig.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.627
    Antall liker
    9.874
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Canales skrev:
    erato skrev:
    Canales skrev:
    lite å syte over for i etterkant.
    Med mindre du taper kampen da. :p

    Med seier for MFK hadde det nok vært adskillig roligere.

    rett skal være rett; molde hadde god grunn til å være misfornøyd med håndballscoringa.
    men å henge seg opp i lustig/vatshaug-kræsjet er tøv.
    Ja:

    erato skrev:
    Birdman skrev:
    nok en gang prøver å sno seg unna.
    Tull og tøys. Norges mest fairspillende klubb gjennom en årrekke. Det eneste jeg er enig med når det gjelder den kampen, er at Wangbergs mål var usportslig og at jeg gjerne, i likhet med JJ og en rekke andre, hadde sett det ugjort.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.627
    Antall liker
    9.874
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    oddgeir skrev:
    erato skrev:
    Se på denne feks: Rett inn i ryggen på en RBKspiller med knærne først, uten sjanse til å nå ballen:

    http://home.no/daunty/thioune_issah.gif

    Mye sånt grums fra Molde i denne kampen, men takket være TV2s anti RBK kampanje slipper man å bli konfrontert med dette.
    Dere må gjerne kveruler videre, følelsene er sterke ser jeg, men denne kampen blir husket for to svært usportslige hendelser. Begge ble utført av hjemmelaget. Den ene så alvorlig at forbundet valgte å gripe inn. Den andre var bare tarvelig.
    Tull. Forbundet har lagt den saken død fordi det ikke var en sak. Man står igjen med handsscoringen. Og med en mer saklig kanal enn TV2 hadde det vært plenty å ta tak i på MFK siden også, har du sett linken min?.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.854
    Antall liker
    9.547
    Sted
    Trondheim
    Men Solskjær har klart det han var ute etter: Få fokus bort fra det ufine Moldespillet og hvor dårlig Molde egentlig spiller, og det har han klart. Det folk kommer til å huske fra denne kampen er disse 2 situasjonene og ikke at Molde ble rundspilt etter alle kunstens regler og tapte sjansestatistikken 10-1.
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    172
    Sted
    Trondheim
    Forstår ikke helt denne diskusjonen ,, dere så kampen ?
    Med eller uten disse situasjonene som dere kaster frem og tilbake
    var Rosenborg klart best i denne kampen.
    Det kan virke som at Rosenborg har fått sine 2 forsterkninger som de trengte
    for å ta opp kampen om gullet!
     

    leon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2008
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    172
    Sted
    Trondheim
    otare skrev:
    Men Solskjær har klart det han var ute etter: Få fokus bort fra det ufine Moldespillet og hvor dårlig Molde egentlig spiller, og det har han klart. Det folk kommer til å huske fra denne kampen er disse 2 situasjonene og ikke at Molde ble rundspilt etter alle kunstens regler og tapte sjansestatistikken 10-1.
    At man leiter etter grunner for tap, rett etter kamp er ferdig er vel ikke så rart.
    Samt god hjelp fra TV2..
    Dette er da nok så vanlig .
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.126
    Antall liker
    6.478
    Jeg så ikke kampen, men vet som alle andre her at mitt lag gjore ikke noe galt, de på det andre laget derimot...
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.126
    Antall liker
    6.478
    Birdman skrev:
    erato skrev:
    Birdman skrev:
    nok en gang prøver å sno seg unna.
    Tull og tøys. Norges mest fairspillende klubb gjennom en årrekke.
    Enig i det, men ikke nå lenger. Rosenborg toppet f.eks. hele driten da de fikk klubblegen til å skrive attest på at Pelu fikk krampe i begge beina idet han kom innenfor 16-meteren. Vet at den saken burde vært lagt bak oss, men den er et skrekkeksempel på det vi snakker om. Det var selvfølgelig ingen som trodde på legeattesten, men forbundet kunne ikke se bort fra den. Stakkars lege som ble presset til å skrive noe så dumt. Han er heldig hvis han får seg ny jobb. Det er grums i RBK-systemet, og det må bort!
    Den Pelu-episoden var rimelig komisk. Kun slått av Fostervold, da han "døde" 5 minutter etter å ha fått et klaps på kinnet.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.627
    Antall liker
    9.874
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    erato skrev:
    Tull. Forbundet har lagt den saken død fordi det ikke var en sak. Man står igjen med handsscoringen. Og med en mer saklig kanal enn TV2 hadde det vært plenty å ta tak i på MFK siden også, har du sett linken min?.

    Jeg får sitere meg selv: Den andre hendelsen er en ikke-hendelse; Påtalenemda i NFF har også fastslått dette:

    "Vatshaug stikker rumpa ut og gjør kollisjon uungåelig."

    Det artige med dette er jo at alle som har mast om at Wangberg skulle sagt ifra, nå møter seg selv i døra siden Vatshaug ikke har sagt ifra om at han skapte situasjonen.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.854
    Antall liker
    9.547
    Sted
    Trondheim
    Jeg kan love dere at ingen lege vil skrive noe slikt (Pelu-saken) hvis det ikke stemmer. Jeg er gift med en lege, og de kontrolleres på alle bauger og kanter. En lege som skriver noe slikt uten å kunne dokumentere det vil miste lisensen relativt raskt. Vi kan le av det så mye vi vil, men tror dere virkelig at en lege vil risikere å måtte slutte å praktisere (i praksis miste jobben på livstid) for å blidgjøre en fotballklubb? Hva slags verden er det dere lever i?
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    BT skrev:
    Den Pelu-episoden var rimelig komisk. Kun slått av Fostervold, da han "døde" 5 minutter etter å ha fått et klaps på kinnet.
    Skuespillet til Fostervold var historiens dårligste. Nå husker jeg ikke etterspillet, men jeg håper og tror at ingen i Molde prøvde å bortforklare hendelsen. Det var i hvert fall ingen leger som diagnostiserte det som "akutt reaksjonsforsinkelsessyndrom".
     

    Geir Kristiansen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Innlegg
    2.853
    Antall liker
    2.281
    Sted
    Tromsø
    erato skrev:
    Det artige med dette er jo at alle som har mast om at Wangberg skulle sagt ifra, nå møter seg selv i døra siden Vatshaug ikke har sagt ifra om at han skapte situasjonen.
    Nå tuller du godt. Det er da vitterlig en stor forskjell på en situasjon ute på banen og en juksemaker som pynter på resultatet med å lage mål med hendene. Hvis en forsvarsspiller redder et mål med hendene får han rødt kort og det blir dømt straffe. Det er på tide noe skikkelig blir gjort med juksemakere. Merkelig at forbundet tar tak en sak mens den andre ikke blir gjort noe med. Automatisk to eller tre kamper karantene ved å handse inn et mål ville satt en effektiv stopper for dette usportslige spillet.

    Skulle man ha tatt tak i alle situasjonene som oppstår i en fotballkamp ville hver eneste kamp vare i 14 dager før resultat og videodømming var klar. Situasjoner som denne er grei å legge opp. Det er bare å gi beskjed før sesongstart at alle som blir tatt i ulovligheter som har klar resultatpåvirkning vil få karantene i x antall kamper.
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    otare skrev:
    Jeg kan love dere at ingen lege vil skrive noe slikt (Pelu-saken) hvis det ikke stemmer. Jeg er gift med en lege, og de kontrolleres på alle bauger og kanter. En lege som skriver noe slikt uten å kunne dokumentere det vil miste lisensen relativt raskt. Vi kan le av det så mye vi vil, men tror dere virkelig at en lege vil risikere å måtte slutte å praktisere (i praksis miste jobben på livstid) for å blidgjøre en fotballklubb? Hva slags verden er det dere lever i?
    Ok! Hvis du til og med tror på det der tøvet, så ser jeg ikke lenger noen grunn til å ta deg seriøst angående denne siste saken heller.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.627
    Antall liker
    9.874
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Geir Kristiansen skrev:
    erato skrev:
    Det artige med dette er jo at alle som har mast om at Wangberg skulle sagt ifra, nå møter seg selv i døra siden Vatshaug ikke har sagt ifra om at han skapte situasjonen.
    Nå tuller du godt. Det er da vitterlig en stor forskjell på en situasjon ute på banen og en juksemaker som pynter på resultatet med å lage mål med hendene. Hvis en forsvarsspiller redder et mål med hendene får han rødt kort og det blir dømt straffe. Det er på tide noe skikkelig blir gjort med juksemakere. Merkelig at forbundet tar tak en sak mens den andre ikke blir gjort noe med.
    Dommeren bestemmer. Dommeren så det ikke. Videodømming har vi ikke. Simple as that. Så kan vi drøfte til vi blir blå om juksemakere på banen (som det er plenty av i løpet av en sesong) bør varsle dommeren eller ikke. Mål som skulle vært avblåst bør ikke scores, så får vi diskutere hvor mange slike det er i løpet av en sesong, Wangbergs er sikkert ikke det eneste. NFFs merkelige praksis må NFF selv svare på, jeg forstår like lite som deg.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.854
    Antall liker
    9.547
    Sted
    Trondheim
    Birdman skrev:
    otare skrev:
    Jeg kan love dere at ingen lege vil skrive noe slikt (Pelu-saken) hvis det ikke stemmer. Jeg er gift med en lege, og de kontrolleres på alle bauger og kanter. En lege som skriver noe slikt uten å kunne dokumentere det vil miste lisensen relativt raskt. Vi kan le av det så mye vi vil, men tror dere virkelig at en lege vil risikere å måtte slutte å praktisere (i praksis miste jobben på livstid) for å blidgjøre en fotballklubb? Hva slags verden er det dere lever i?
    Ok! Hvis du til og med tror på det der tøvet, så ser jeg ikke lenger noen grunn til å ta deg seriøst angående denne siste saken heller.
    Den legen det er snakk om er Ketil Jarl Holen, spesialist i ortopedi og leder i Norsk Ortopedisk forening, en spesialistforening under Den norske legeforening. Hvis noen virkelig tror at en lege i en slik posisjon vil ødelegge sin egen karriere ved å skrive en falsk legeerklæring etter påtrykk fra en fotballklubb er man rimelig naiv.
    TV2s "ekspertpanel" (Davy Wathne, Frode Olsen, Lars Bohinen og Bengt Eriksen - her har vi et riktig "nøytralt" ekspertpanel gitt) gikk ut på den samme måten som i den saken vi diskuterer nå, og måtte i ettertid offentlig beklage sine uttalelser.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.854
    Antall liker
    9.547
    Sted
    Trondheim
    Geir Kristiansen skrev:
    erato skrev:
    Det artige med dette er jo at alle som har mast om at Wangberg skulle sagt ifra, nå møter seg selv i døra siden Vatshaug ikke har sagt ifra om at han skapte situasjonen.
    Nå tuller du godt. Det er da vitterlig en stor forskjell på en situasjon ute på banen og en juksemaker som pynter på resultatet med å lage mål med hendene. Hvis en forsvarsspiller redder et mål med hendene får han rødt kort og det blir dømt straffe.
    Ja, hvis dommeren ser det. Dommeren dømmer, som erato sier. Og hadde dommeren sett at Wangberg brukte hånda ville han dømt. Det er utrolig mange situasjoner foran mål som kan/skal dømmes på som ikke blir det. Flere situasjoner i hver kamp (vanligvis holding).

    Så kan man diskutere hva som er verst - en som scorer et mål med hånda (som dere mener det bør være videodømming på) eller en som hopper inn i ryggen på en motspiller med foten først og sparker fra (Thiouné) - hva er verst - en som scorer et mål med hånda eller en som i verste fall kan brekke ryggen på motstanderen? Jeg er ikke i tvil, men det virker som om en del her er det?
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    otare skrev:
    Birdman skrev:
    otare skrev:
    Jeg kan love dere at ingen lege vil skrive noe slikt (Pelu-saken) hvis det ikke stemmer. Jeg er gift med en lege, og de kontrolleres på alle bauger og kanter. En lege som skriver noe slikt uten å kunne dokumentere det vil miste lisensen relativt raskt. Vi kan le av det så mye vi vil, men tror dere virkelig at en lege vil risikere å måtte slutte å praktisere (i praksis miste jobben på livstid) for å blidgjøre en fotballklubb? Hva slags verden er det dere lever i?
    Ok! Hvis du til og med tror på det der tøvet, så ser jeg ikke lenger noen grunn til å ta deg seriøst angående denne siste saken heller.
    Den legen det er snakk om er Ketil Jarl Holen, spesialist i ortopedi og leder i Norsk Ortopedisk forening, en spesialistforening under Den norske legeforening. Hvis noen virkelig tror at en lege i en slik posisjon vil ødelegge sin egen karriere ved å skrive en falsk legeerklæring etter påtrykk fra en fotballklubb er man rimelig naiv.
    TV2s "ekspertpanel" (Davy Wathne, Frode Olsen, Lars Bohinen og Bengt Eriksen - her har vi et riktig "nøytralt" ekspertpanel gitt) gikk ut på den samme måten som i den saken vi diskuterer nå, og måtte i ettertid offentlig beklage sine uttalelser.
    Du kan si hva du vil, men Pelu fikk ikke krampe i begge beina da han nesten ble taklet innenfor 16-meteren, for så å sprette opp igjen som om ingen ting var skjedd! Hvilken jus som gjorde at gutta beklaget sine uttalelser kjenner jeg ikke til. Å stille seg bak diagnosen "akutt krampe i begge bein" i Pelu-saken, er det bare RBK-tilhengere som klarer.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.854
    Antall liker
    9.547
    Sted
    Trondheim
    Og en av Norges eksperter innen ortopedi. Som risikerte å miste sin legelisens hvis han skrev den legeerklæringen på falskt grunnlag. Men det er jo ikke så viktig, tydeligvis.
    Jeg velger å tro på en som er ekspert innen det feltet det er snakk om, og ikke "synse" om noe jeg ikke er kvalifisert til å uttale meg om.

    PS: Nå ville han nok ikke mistet sin legelisens basert på bare et slikt tilfelle, men det ville gitt ham en kraftig skrape. Dette var i 2008, og han ville nok ikke vært kandidat for lederstillingen i Norsk ortopedisk forening med en slik skrape på rullebladet.
     

    Birdman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    2.828
    Antall liker
    10
    Han er nevnt som en av RBK-tilhengerne, og ta gjerne med NFF i samme slengen. Hva som får folk til å gjøre det de gjør vet jeg ikke. Diagnosen "eksperten" stilte var på en måte trygg for ham, da den er umulig å motbevise.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn