Demoer av diverse hifi-anlegg.

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
Takk for bidraget, mteinum. Hørtes ut som et godtlydende oppsett. Pent å se til også. :)
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.662
Antall liker
32.648
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
Flott innslag mteinum :)
Hørte bare på en laptop, men syns det vitnet om god detaljering og dynamikk ;D ;D

gismo
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
Det var sannelig ikke lett, Mo Ha Dk. :-\

Den låta er det jo også gjort veldig mange covers av. Satt i en times tid i dag og prøvde finne frem. Man kan skimte coveret, om det er det rette, på sidelinjen når kameraet beveger seg mot elektronikken, men ikke så man klarer se hva slags band eller hvilket bildet det er tydelig. Bare litt hvordan det ser ut. Mørkt cover med noe som ligner på en silhuett av et ansikt. Er ikke sikker. Vokalisten kaller også bassisten for "gerry" eller "gary". Gitarspillet virket som en kjent klang.. Trålet Amazon og Spotify samt Google uten resultat på live-versjoner eller cover av Aint no sunshin when shes gone som passet til denne, desverre.
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Artig tråd og selv om dette er fullstendig «far fetched» lydmessigst så bekrefter det min mening om horn.
Synes alle klipp med horn HT låter nasal.
 
M

mo ha dk

Gjest
BanjoArrne skrev:
Det var sannelig ikke lett, Mo Ha Dk. :-\

Den låta er det jo også gjort veldig mange covers av. Satt i en times tid i dag og prøvde finne frem. Man kan skimte coveret, om det er det rette, på sidelinjen når kameraet beveger seg mot elektronikken, men ikke så man klarer se hva slags band eller hvilket bildet det er tydelig. Bare litt hvordan det ser ut. Mørkt cover med noe som ligner på en silhuett av et ansikt. Er ikke sikker. Vokalisten kaller også bassisten for "gerry" eller "gary". Gitarspillet virket som en kjent klang.. Trålet Amazon og Spotify samt Google uten resultat på live-versjoner eller cover av Aint no sunshin when shes gone som passet til denne, desverre.
Takk for innsatsen ;)

Jeg sendte en e-post til Avantgarde Acoustic og spurte - her er svaret:

The track is part of Jim Kahr's "Burnin' the blues", you can for example find the album at amazon:
http://www.amazon.com/Burnin-Blues-Jim-Kahr/dp/B00000AUEI/ref=sr_1_15?ie=UTF8&qid=1302248440&sr=8-15

He's quite known in our region, playing concerts regularly, and this is how we stumbled upon him and this superbly recorded live album.

Further info on him is also available from his personal website:
http://www.jimkahr.com/
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.978
Antall liker
6.153
Torget vurderinger
32
På iPhone og Android-telefoner kan man laste ned programmer som gjenkjenner låter på få sekunder. Utrolig kjekt når man hører låter man liker, uten å vite hvem som synger og hva låta heter.

På min HTC har jeg lastet ned "Soundhound". Gratisversjonen er ypperlig.

Roy
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
mo ha dk skrev:
BanjoArrne skrev:
Det var sannelig ikke lett, Mo Ha Dk. :-\

Den låta er det jo også gjort veldig mange covers av. Satt i en times tid i dag og prøvde finne frem. Man kan skimte coveret, om det er det rette, på sidelinjen når kameraet beveger seg mot elektronikken, men ikke så man klarer se hva slags band eller hvilket bildet det er tydelig. Bare litt hvordan det ser ut. Mørkt cover med noe som ligner på en silhuett av et ansikt. Er ikke sikker. Vokalisten kaller også bassisten for "gerry" eller "gary". Gitarspillet virket som en kjent klang.. Trålet Amazon og Spotify samt Google uten resultat på live-versjoner eller cover av Aint no sunshin when shes gone som passet til denne, desverre.
Takk for innsatsen ;)

Jeg sendte en e-post til Avantgarde Acoustic og spurte - her er svaret:

The track is part of Jim Kahr's "Burnin' the blues", you can for example find the album at amazon:
http://www.amazon.com/Burnin-Blues-Jim-Kahr/dp/B00000AUEI/ref=sr_1_15?ie=UTF8&qid=1302248440&sr=8-15

He's quite known in our region, playing concerts regularly, and this is how we stumbled upon him and this superbly recorded live album.

Further info on him is also available from his personal website:
http://www.jimkahr.com/
Du kom meg hakket i forkjøpet, hehe. :)

Jeg fant det ut til slutt jeg og takket være Breuer her på sentralen som brukte Soundhound , slik som R.E.S nevner her.


Her er hele låten i allefall. På Amazon ligger det noen album. :)

 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Wow... trudde jeg hadde sett tråden ferdig men jeg fikk ikke med meg føsrt denne vidden her:

Full Bundchen av JMM LABS (Zippang/Weber) (fant noe på ett forum...)

Jada jada,det er over weben,og bare opptak, men duverden, dette er ganske rått, til (D.I.Y) å være?
Eller? Er dette ett ferdig produkt? Noen som vet?

Dette er jo reinspikka high-end!!!
 

Vedlegg

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
Hehe, ja det var da jeg fant denne snutten jeg ble hektet på den fete låta Avratz av Infected Mushroom. Synes den er herlig i allefall og det virket også som den ble godt gjengitt på det anlegget i snutten.

Tror det oppsettet låter temmelig bra i virkeligheten også. :)


Det virker som det er et DIY HT-oppsett som noen har utviklet i allefall. Her er jo Half-bundchen med tilnærmet lignende elementer. Går under DIY der.





Sjekk profilen Her. Der viser han vist mye av byggeprosessen for det jeg tror er lillebrødrene til Full Bundchen.

Det er tydligvis seriøs galskap som bedrives her. God galskap da. :)

Her fra samme profil:




Mulig det var dette du også fant?

HT-Forum

Her er bygging av Half Bundchen:

HT-forum

I samme tråd kommer også Full Bundchen inn:

HT-forum

Her var det mye spennende saker. :)
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
De gutta der har vanvittig peiling på det de holder på med, derav er det ingen tvil!!!
Måten de filmer de store full bundchen på sier meg att de oppviser lobing og overlapping og spredning fra høyttaleren..
Den må jo være avsindig vellykket!!! Jeg har sjelden vært så imponert!!! :D
Audia Flight cd - MBL 5011 pre - Gamut 200i stereotrinn og Spectral/M.I.T kabling...
Abnormt delefilter i den høyttaleren altså!!!

Sjekk her: http://s285.photobucket.com/albums/ll77/webnetid/




mvh
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
Flotte saker ja. :)

Ser ut som det er førsteordens filter. Veldig enkelt med solide og gode komponenter. Det kan i lika. Har et par HT selv med enkelt og solid filter og det høres.

Hadde vært morro å se byggespecs for disse majestetene. :)

Finnes det mon tro?
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Bring out the grinder...


This one does CUT it!!!

Hehe...


Og, prototypen...


mvh
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30



Shootout! :)
__________________________________________________________________________________________




__________________________________________________________________________________________





__________________________________________________________________________________________


 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124


Ahhh.... ;D

Om 2 uker poster Soundstage sin test av Vivid Audio Giya G2...
Men, jeg har alt nå sett målingene de har gjordt...
Det høres håper jeg, i de to viddene over, hvordan disse høyttalerne slipper lyden og att de er hyperdynamiske med voldsomt deilig klang!


mvh
 

ulf

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.11.2008
Innlegg
81
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Hvem og hva spilles her? Skikkelig kult var det!
Glemte, gjelder post 70.
 
Sist redigert:

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
Hvem og hva spilles her? Skikkelig kult var det!
Glemte, gjelder post 70.
Jeg er sannelig ikke sikker. Kunne prøve spørre vedkommende som la ut videoen.

Her er en til av likt slag fra samme profil.

[/QUOTE]
 

ulf

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.11.2008
Innlegg
81
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Takk for det Flageborg! Herved bestilt.
mvh.
Ulf
 

BanjoArrne

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.01.2007
Innlegg
1.433
Antall liker
30
Flageborg kom meg i forkjøpet. :)

Fikk nettopp svar fra utlegger av klippene.

Han hadde The Very Best Of Acoustic Alchemy. Ser ut til at det finnes en del slike album.



4190rlprdFL._SS500_.jpg



Her kan du lytte litt til den:

Amazon.com : Music Sampler
 
Topp Bunn