Audiomix
Bransjeaktør
Det kalles en DAC.Hva skal man i grunn ellers kalle boksen med dac chip og utgang/buffertrinn?
Men ikke en rør DAC.
Det kalles en DAC.Hva skal man i grunn ellers kalle boksen med dac chip og utgang/buffertrinn?
Da er det bare meg da?
Og noen få andre som skjønner forskjellen
Teknisk sett er det et upresist og villedende begrep.
Trodde det var bla "akustikk" vi drev med her inne, ikke lingvistikk.. Men det er bra at en belæres, da er det håp på tross av manglende teknisk forståelse... Viktig poeng at "noen kan" og andre "kan ikke"..Da er det bare meg da?
Og noen få andre som skjønner forskjellen
Teknisk sett er det et upresist og villedende begrep.
Da tror det er forsøket verdt, da den ikke koster allverdensJeg har testet den og synes den tilførte noe positivt her hos meg reagerte heller dårlig på rør bytte
mvh
Twin primary windings are provided for use with two DAC modules fed with complimentary digital signals which provides improved cancellation of quantisation noise.
Jeg gjetter at det i aller verste fall er litt lærdom å hente!Ser det er en stund siden det har vært aktivitet her...husker dere Xindac Dac-5 som det var litt snakk om her for mange år siden?
Jeg har en slik og lurer på å teste den som dac istedenfor Bluesound Node 2i sin dac som jeg bruker i dag...er det noe å hente tror dere?
Jeg tester, som du sier...man kan jo lære noeJeg gjetter at det i aller verste fall er litt lærdom å hente!
Ettersom du allerede har en sånn DAC på lur har du intet å tape, kjør på!
Schiit AudioJeg tester, som du sier...man kan jo lære noe
Mens jeg har deg her Håkon, god Dac til rundt 5 lapper nytt eller brukt?
Fortsatt god sommer...
Takker...sjekker utSchiit Audio
iFi
Diverse NOS (Non Over Sampling) DAC's fra Gustard m.fl.
Eller, om du heller vil ha en DAC som måler perfekt, så kan du kjøpe Topping. Men da har du et litt annet lydideale enn meg, altså.
Den kan kjøres både konvensjonelt og som NOS DAC, med andre ord pose og sekk-løsning. Den er ikke veldig kostbar, så jeg kan ikke se at du kan gå feil med det valget. Her kan du selv avgjøre hvordan du liker musikken fremstilt, med eller uten oversampling i bøtter og spann.Hei Håkon, kort innpå, vil denne være et bra valg?
GUSTARD X16 Dual ES9068AS
Tusen takk for tilbakemeldingenDen kan kjøres både konvensjonelt og som NOS DAC, med andre ord pose og sekk-løsning. Den er ikke veldig kostbar, så jeg kan ikke se at du kan gå feil med det valget. Her kan du selv avgjøre hvordan du liker musikken fremstilt, med eller uten oversampling i bøtter og spann.
Pose og sekk er vel aldri feil?Og GUSTARD X16 Dual ES9068AS måler perfekt i samme gate som en Topping DAC.
https://www.audiosciencereview.com/...ds/gustard-x16-balanced-mqa-dac-review.17419/
Påvirker det valget?
Selvsagt ikke. At en komponent måler bra, er aldri en automatisk ulempe.Pose og sekk er vel aldri feil?
Jeg ser at det kunne misforstås dithen at en god måling er inkompatibelt med god lyd, det er ikke min oppfatning. Det jeg derimot har oppdaget er at en dårligere måling ikke alltid korrelerer med en subjektiv opplevelse av dårligere lyd.Selvsagt ikke. At en komponent måler bra, er aldri en automatisk ulempe.
Men du stablet nå opp tema måler perfekt vs lydideale litt lenger opp.