Dankes stuekino/stereo

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • D

    Danke

    Gjest
    Full watt over halvt desibel med QOTSA lullabies to paralyze og pils i glasset...

    Sony DSHXX mikset 7.1 til yamaha rxv 1900.

    [emoji41] Tror det blir en øl til.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Det ble en siste øl idag og nå PJ Harvey-To bring you my love.

    Samme oppsett, etter dette blir det en trengt espresso og Amy Winehouse back to Black, da på Nad CD pure direct Stereo
     
    D

    Danke

    Gjest
    Morsomt, lånte bort to CDer til en venninne. Dama til en kamerat....

    Nick Cave-Murder Ballads og De lillos suser avgårde.

    Hun var kunstnerisk. Hun skrev dikt til velkomst der man valgte mellom tre steinet til hvert dikt. Når jeg skulle male veggen, så bestemte hun seg for å dekorere veggen. Med tusj!!!

    Murder Ballads ble sef tatt av venninne av venninna.

    Men deLillos fikk jeg igjen.... Dekorert sef.

    [emoji4]

    Ikke beste kunsten, men minner, minner....

    Var et helvete å male veggen, måtte sparkle lol.. [emoji38]


     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Er noe nytt på gang...

    Men må spare litt først, bytter innbytte Xtz Divine headphones som ikke passer særlig med Android.. :(

    Ikke Dirac og spiller ikke mange lydfiler.

    Får istedenfor Edge billig... Håper jeg får den snart...
     
    D

    Danke

    Gjest
    Men Xtz Ap100 går til junior som kommer, og sønnen.. Og som jeg kan bruke som furterom når de okkuperer stua.

    Så jeg trenger råd til Pre til Junior.

    Vil det skal være bra men rimelig, vurderer Yamaha Pre 50 et eller annet, eventuelt vente på nye Xtz pre.

    Eller gi han Yamaha 1900 kunne jo vært greit til tv-spill osv og veldig kapabel som pre Stereo også.

    Jeg planlegger å kjøpe Denon 4500 til stua.. Men det blir ikke nå, men etter Edge og 4k TV....

    Dersom noen har andre forforsterker forslag så foreslå...
     
    D

    Danke

    Gjest
    Ting forandret seg.. vurderer en integrert med mulighet for pre out, og Misson MX3 høytalere.....

    Cambridge et eller annet restesalg, Denon kilde, chromecast audio til kidsa og mulighet for å koble tvspill....

    Kan endre seg til Denon amp, men da må jeg ordne en rca adapter til kidsa tvspill blir vrient da alt har sluttet med Rca.....

    XTZ edge blir da til slutt etter 4k tv...
     
    D

    Danke

    Gjest
    10 dager ungefri/bestemor på hyttetur.

    Dekslene av!!!! Whisky i glasset ikveld og ny musikk på skiver, slå den!



     
    D

    Danke

    Gjest
    Steven Wilson var bra, grodde på meg...

    Kanskje litt mer pop, en jeg ventet.. jeg har ikke hørt porcupine...

    Veldig tydelig preget av pink Floyd men er ikke ulempe når lyden er så rå.

    Hører Ane Brun-Leave me Breathless nå, lavmelt musikk nå som unga og kona sover og istedenfor Jokke tar jeg en snus mellom slaga uten regn.

    Neste som står på lista er en av favorittene mine. Cohen på Norsk, med diverse artister bla cc cowboys band, Kari Bremnes, somebody's darling, og Claudia Scott mm.

    Genial skive med genial!!! lyd.


    Vi skal flytte, får en fet leilighet på toppen av Strömstad... Fjellet over kaffedoppet og stasjonen... stor leilighet med uteplass, nydelig utsikt, og grand view, Rene Miranda...

    Men jeg er sef opptatt av hvordan lyden blir... [emoji50]

    Nad CD er jeg utrolig!! Fornøyd med, jeg mener det, er så glad for at jeg fikk en egen CD spinner...

    Savnet det siden Denon Blu-ray som nå står på hylla venter på ungen til kona.

    Får håpe han får interessen..

    Sånn ser det ut her...



     
    D

    Danke

    Gjest
    Tror jeg er vedtatt Paria pga alt jeg forsiktig har sagt att man bør velge annet enn hifikabler fra Biltema og at jeg hører forskjell på Dacs.

    Null interesse og poeng etter det...

    Skal jeg slutte på sentralen? Av forum flyktning som jeg er?..

    Sikkert null interesse, kan si mye i hete diskusjoner, men om jeg har trampet noen på tærne som ber jeg alltid om unnskyldning på mail..

    [emoji26]
     
    D

    Danke

    Gjest
    Pariakaste eller ei, imorgen blir det kanskje tur til koster og Koster festivalen.

    Om været tillater det.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Dagens første stykke var en ukjent komponist for meg. Cæsar/Caesar?? Interessant.

    Men høydepunktet var hele Storm av Beethoven.

    Gleder meg til imorgen.

     
    D

    Danke

    Gjest
    Godt oppmøte var det også, rekker to konserter til, eller tre.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Idag var det Schubert trio nr2 in E flat major Opus 100, også kalt Vanderer

    Mest kjent som Barry Lyndons soundtrack muligens sammen, med Händel Sarabande.

    Samt Mozart Quintet in G-Minor K 516.


    Var en glede å oppleve i sommerværet... 2 timer hygge.

     
    • Liker
    Reaksjoner: oes
    D

    Danke

    Gjest
    Så var det Gothia og Liseberg, håper jeg rekker Barokk konsert på Søndag...

     
    D

    Danke

    Gjest
    Ikke mye som har skjedd på lydfronten.

    Å starte opp nytt lite anlegg på barnets rom er satt på vent.

    Men jeg vurderer Argon blåtann 5, og koble til Denon ubp 2010, og en liten tvskjerm.

    Tenkte de tar lite plass, og Lydogbilde skrøt av Argon. Samt greit for kidsa å koble til mobil og nettbrett.


    Uansett vi har flyttet til leilighet sentralt i villa med god utsikt.

    Jeg har vært på hifiklubben i Sarpsborg og kjøpt Argon stativ til surround høytalere. Samt en ny subwoofer kabel, Argon det også. Red sub 1.

    Jeg håper det går bra med kone og barn med stativ bakved siden av sofa. Det er iallefall vedtatt og godkjent i Stortinget.. ;D

    Og spent på om det følger med gode føtter, og om det er stabilt.

    Endel skiver har jeg også kjøpt... Fikk endel gamle svisker som jeg har fra før, men som er blitt slitt.

    Er fornøyd med lyden her, men har bare fått spilt anlegget et par tre ganger.. Håper det blir flere anledninger.

    Hodetelefoner og Audio Pro addon T3 blir mye brukt..

    Får sende kona på disko eller få barnefri/bestemor.
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Da har jeg fått meg billige signalkabler på bruktbutikk som jeg kan bruke til effekten.
    Edle metaller som sølv og Rhodium for 300kr. [emoji4]



     
    D

    Danke

    Gjest
    Huff det var et helvete å koble.. Så en liten stund med testlyder og rolig musikk i stereo, før jeg går over til blåtannhøytaler når det blir sent.. og et par øl og en whisky eller to...

    Ooops strømledningen til rutern var løsnet, måtte dytte inn kontakten for å få opp nett igjen.. Heldigvis veltet jeg ikke benken iallefall..
    Kobling er risiko-sport.
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Da er det kjøpt inn mer nytt kabler div og mekking av Stativer.

    Gummiføtter istedenfor spikes, og bananer til surround.

    Proson Event 41 skal på disse, veldig gode høytalere for prisen.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Audioquestkabelen blir du sikkert fornøyd med, jeg bruker en Audioquest Forest kabel mellom Node2 og Pioneer Dacen. Jeg har koblet dette ut og inne flere ganger pga. endringer av oppsett og benk men kabel og plugg gir et godt inntrykk:)
    10991c18f5aa68cc56d8e0cfc0d91638.jpg
     
    D

    Danke

    Gjest
    De gikk lett inn, men fletta som de sitter.. tenkte å flytte den foran en nettverkskabel, men lot de sitte.. Skjerming skal uansett være sjef på disse.. coaxial er en profigold som jeg har hatt i mange år..

    Sånn ser det ut bak nå. Spent på Audioquest, og like spent på Qed i Sony UHP-H1.

    Qed har vært fantastisk på Cd spilleren..
    Så bluray får nok gode vilkår nå.. [emoji4]

     
    D

    Danke

    Gjest
    Ellers har jeg gjort litt småting for akustikken..

    Kjøpt et stort grått teppe på Jysk, og trepersienner i alle stuevinduer fra Strømstad markise til bruk på dagen, ekstra greit når vi ser film, da vi har solsiden hele dagen, eller hører musikk samt lysdekkende gardiner..

    Jeg synes lyden har blitt bra, avlang stue er viktig, hadde på tvers før på Dynekilen... Romkorreksjon var minimal iforhold til Dyne.

    Utsikten er det ikke noe å si på...




    Front, gleder meg til å få opp surround og få målt RK på nytt til konserter og Sacd.

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn