Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.789
    Antall liker
    9.437
    Sted
    Trondheim
    Nå er jo disse mRNA vaksinene litt annerledes enn tradisjonelle vaksiner, men han sier tross alt ar de fører til ADE (noe som ikke er dokumentert) og at man ser at det er større dødelighet blant fullvaksinerte, noe som beviselig er feil. I tillegg sier han at viruset muterer der vaksinegraden er høy, noe som også ikke stemmer da de variantene som er dukket opp oppsto i land med liten vaksinegrad. Det er jo hans 3 påstander, og ingen av dem stemmer.

    Han sier også at vaksiner fører til at virus muterer til farligere varianter. Han sier ikke spesifikt at det gjelder mRNA-type vaksiner. Derfor sammenligningen med kopper og polio.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.698
    Antall liker
    35.674
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Han har vel ikke sagt han er imot vaksiner generelt? Et eksempel på en idiotisk fordumming av debatten.
    Utsagnet er tydeligvis at vaksiner i største almenhet forverrer sykdomsbildet for den vaksinerte og avler frem muterte virus som er enda farligere enn det opprinnelige. Om han er riktig gjengitt, så gjelder jo det han sier for alle virus og alle vaksiner. Virus muterer. Så polio- og koppevaksiner var skikkelig dårlige idéer som førte til at mange fler ble langt sykere og nye vaksineresistente virusmutanter fikk herje fritt. Og da kan man jo tenke over om det ser ut til å stemme eller ikke. Som sagt, han får gjerne vise dataene sine, Nobelprisvinner eller ikke.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.581
    Antall liker
    9.769
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er skrekkelig generalisert det han sier ja. Og det backes ikke opp av data. Å fremme hypoteser er jo greit, men det virker ikke som om han er kommet lenger enn det. Det er vitenskapens vesen at hypoteser fremmes og at de fleste forkastes over tid når de ikke kan støttes av data.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.370
    Antall liker
    9.636
    Torget vurderinger
    2
    Han har vel ikke sagt han er imot vaksiner generelt? Et eksempel på en idiotisk fordumming av debatten.

    Jeg har lest at poliovaksine gis i to omganger, først en ikke- steriliserende som demper sykdomsutbrudd og så en steriliserende som immuniserer. Fattige land gir bare den siste varianten og aksepterer da at vaksinen fører til noen tilfeller per million av at den vaksinerte får polio av vaksinen (da den inneholder virus).


    Da du antagelig ikke vet noenting om poliovaksiner er her en mulighet til å lese seg opp. Ikke at jeg vet så mye da...

    Covidvaksinene eller «vaksinene» er ikke steriliserende og derfor får man mange smittetilfeller blant vaksinerte.

    BC: Ellers er det ikke riktig at Pfizer har sjekket for ADE. Bare let opp godkjennings brevet for vaksinen så ser du det selv. Og du (?) trengte ikke fjerne innlegget om kjøkkenkopper, det var nesten litt morsomt...
    Det jeg skrev var at mRNA vaksinene var designet for å unngå ADE, man valgte å skape anti stoffer mot en del av er spikeprotein, og valgte bort andre deler som kunne gitt større risiko for ADE. Det hadde du visst om du leste noen av motlinkene ang ADE. Det har heller ikke vært et eneste tilfelle rapportert om ADE etter satte vaksiner, pussig at andre bivirkninger som er obskure er funnet men ikke ADE.

    Koppefleipen virket morsom først, men kanskje litt for mye latterliggjøring av «den andre siden» så jeg ombestemte meg.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.848
    Antall liker
    13.340
    Bergen har nå litt flere smittede pr. dag enn at man kan telle det på fingre og tær og trenden er fallende. Det ligger, om vi skal tro VG, to pasienter med Covid-19 på Haukeland sykehus. Men det ropes varsku. Vi får håpe det ikke eskaleres ytterligere i Vestlands største by, til f.eks fire innlagte, da rakner nok alt sammen der borte.

    Jeg tror man må være politiker i Bergen for å mene at en fjerde smittebølge nå har skyllt inn over Bergen. De har 2 - to - innlagte pasienter. Nå kan det forsåvidt hende at dette tar helt fullstendig av og tallet kommer opp i for eksempel 10, altså en femdobling, men såpass burde man muligens forvente at Norges nest største by var i stand til å håndtere uten at det må ropes varsku og hentes inn ekstra personell. I Oslo er det 8 innlagte. Uten rop om varsku.

    Hva gjør de i Bergen om det er en trafikkulykke med en buss involvert eller en kollisjon melllom to privatbiler med en familei på fire i hver?


    Bergen mangler helsepersonell: - Nå roper vi tydelig varsku:
    Bergen kommune sliter med å få tak i nok helsepersonell, og fredag gikk byrådet i Bergen ut og ba andre kommuner avse helsepersonell til Bergen.

    – Det er et ganske tydelig varsku vi roper når vi nå ber nabokommunene om hjelp, sier helsebyråd i Bergen, Beate Husa, til Bergens Tidende lørdag.

    Hun kan ikke tallfeste hvor mange de trenger, men sier at det er på sykehjemmene kommunen har slitt mest.

    – Det er fordi en del vi ellers kan hente inn til å jobbe der (sykehjemmene), nå må jobbe med i smittesporing og vaksinering. I tillegg mistet vi en del folk vi lånte av sykehusene da de økte sin beredskap for noen uker siden, sier helsebyrådet.

    Det som omtales som en fjerde smittebølge har skyldt inn over Bergen på slutten av sommerferien.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Hvis man sliter big time i Bergen nå så må det være helt andre ting enn pandemien som er årsaken.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.020
    Antall liker
    19.859
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hva er egentlig den svært alvorlige situasjonen i Bergen, og hva i all verden skal de ha ekstra helsepersonell for?
    Takler de ikke 2 innlagte, må staten snarest sette byen under statlig administrasjon.

    Det eneste alvorlige i Bergen, er hysteriet. Men det er til gjengjeld svært alvorlig.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.698
    Antall liker
    35.674
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    BC: Ellers er det ikke riktig at Pfizer har sjekket for ADE. Bare let opp godkjennings brevet for vaksinen så ser du det selv.
    De har sjekket, grundig, men det forutsetter at du forstår hva ADE er. Det er den paradoksale reaksjonen at antistoffene «hjelper» viruset inn i cellene i stedet for å stoppe det, så pasienten blir sykere enn hva man ville blitt som uvaksinert. Det er ikke en separat bivirkning med egne symptomer, men at man får en hardere omgang med covid enn man ellers ville fått. Hvis ADE var en ting ville man sett at vaksinerte ble sykere enn uvaksinerte i testene. Det skjer ikke, og det skjer heller ikke med deltaviruset. Vaksinen beskytter fortsatt mot alvorlig sykdom. Den fremkaller ikke alvorligere sykdom.

    Se, testet for ADE, og det skjer ikke:
    • Vaccine was 100% effective in preventing severe disease as defined by the U.S. Centers for Disease Control and Prevention and 95.3% effective in preventing severe disease as defined by the U.S. Food and Drug Administration
    Se, testet for ADE, og det skjer fortsatt ikke:
    • The two-dose vaccine still works very well in preventing people from getting seriously sick, demonstrating 88% effectiveness against hospitalization and 91% effectiveness against severe illness, according to the Israeli data.
    Det er bare ikke slik at vaksinen gjør at vaksinerte får mer alvorlig sykdom enn uvaksinerte. Det er det aller mest opplagte man kan sjekke for i en vaksinetest: Beskytter den mot alvorlig sykdom eller ikke? En vaksinekandidat som får fler til å bli alvorlig syke i vaksinegruppen enn i den uvaksinerte kontrollgruppen vil bli stoppet der og da. En vaksine som utløser ADE vil aldri bli lansert.
     
    Sist redigert:

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    De har sjekket, grundig, men det forutsetter at du forstår hva ADE er. Det er den paradoksale reaksjonen at antistoffene «hjelper» viruset inn i cellene i stedet for å stoppe det, så pasienten blir sykere enn hva man ville blitt som uvaksinert. Det er ikke en separat bivirkning med egne symptomer, men at man får en hardere omgang med covid enn man ellers ville fått. Hvis ADE var en ting ville man sett at vaksinerte ble sykere enn uvaksinerte i testene. Det skjer ikke, og det skjer heller ikke med deltaviruset. Vaksinen beskytter fortsatt mot alvorlig sykdom. Den fremkaller ikke alvorligere sykdom.

    Se, testet for ADE, og det skjer ikke:


    Se, testet for ADE, og det skjer fortsatt ikke:


    Det er bare ikke slik at vaksinen gjør at vaksinerte får mer alvorlig sykdom enn uvaksinerte. Det er det aller mest opplagte man kan sjekke for i en vaksinetest: Beskytter den mot alvorlig sykdom eller ikke? En vaksinekandidat som får fler til å bli alvorlig syke i vaksinegruppen enn i den uvaksinerte kontrollgruppen vil bli stoppet der og da. En vaksine som utløser ADE vil aldri bli lansert.

    Nederste avsnittet på s. 52
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Vaccine-enhanced disease
    Available data do not indicate a risk of vaccine-enhanced disease, and conversely suggest effectiveness against severe disease within the available follow-up period. However, risk of vaccine-enhanced disease over time, potentially associated with waning immunity, remains unknown and needs to be evaluated further in ongoing clinical trials and in observational studies that could be conducted following authorization and/or licensure.


    Står det der
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.891
    Antall liker
    4.336
    Hva er egentlig den svært alvorlige situasjonen i Bergen, og hva i all verden skal de ha ekstra helsepersonell for?
    Takler de ikke 2 innlagte, må staten snarest sette byen under statlig administrasjon.

    Det eneste alvorlige i Bergen, er hysteriet. Men det er til gjengjeld svært alvorlig.
    Kanskje det er så enkelt som en overivrig og overforsiktig smittevernsoverlege....
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Utsagnet er tydeligvis at vaksiner i største almenhet forverrer sykdomsbildet for den vaksinerte og avler frem muterte virus som er enda farligere enn det opprinnelige. Om han er riktig gjengitt, så gjelder jo det han sier for alle virus og alle vaksiner. Virus muterer. Så polio- og koppevaksiner var skikkelig dårlige idéer som førte til at mange fler ble langt sykere og nye vaksineresistente virusmutanter fikk herje fritt. Og da kan man jo tenke over om det ser ut til å stemme eller ikke. Som sagt, han får gjerne vise dataene sine, Nobelprisvinner eller ikke.
    Det kommer veldig tydelig frem flere steder at han snakker om coronavaksiner. Første avsnitt, for eksempel:

    Luc Montagnier, a French virologist and recipient of the 2008 Nobel Prize in Medicine for his discovery of the human immunodeficiency virus (HIV), has recently exposed the dangers of the COVID-19 vaccines.

    Ja, man vet jo aldri hvem som blir vaksinemotstandere. Det kan skje hvem som helst, enten man er religiøs fundamentalist, innavlet Trump- tilhenger....eller Nobelprisvinnende virusforsker. Er vel antagelig en slags «legning» man blir født med, hva?
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Det jeg skrev var at mRNA vaksinene var designet for å unngå ADE, man valgte å skape anti stoffer mot en del av er spikeprotein, og valgte bort andre deler som kunne gitt større risiko for ADE. Det hadde du visst om du leste noen av motlinkene ang ADE. Det har heller ikke vært et eneste tilfelle rapportert om ADE etter satte vaksiner, pussig at andre bivirkninger som er obskure er funnet men ikke ADE.

    Koppefleipen virket morsom først, men kanskje litt for mye latterliggjøring av «den andre siden» så jeg ombestemte meg.
    Fant dette på et forum:

    Fredocal
    Posts: 80
    Incept: 2008-08-14

    New York, NY Report This As A Bad Post Add To Your Ignored User List
    Dr. Robert Malone has repeatedly stated that ADE typically either shows itself quite early on in the vaccination process or when immunity begins to wane. If this is the case, and mostly elderly and other high risk people got the shot early, then wouldnt we expect to see ADE hit first in those populations with the bigger shock coming in another month or two for the general public? Maybe this explains the rush to get the boosters out ahead of this in the hopes that waning immunity can be held off.


    2021-08-21 09:30:19
    From PDA
    Permalink
    Tickerguy
    Posts: 175900
    Incept: 2007-06-26
    A True American Patriot!

    Report This As A Bad Post Add To Your Ignored User List
    @Fredlocal - There are two mechanisms for ADE, both related but distinct.

    The first is where the antibodies simply are all binding either due to mutational mismatch or simply the nature of the virus in question. This was what derailed attempts to produce both RSV and coronavirus vaccines in the past, and has bedeviled attempts at Dengue as well.

    The reason the vax makers used only the "S" protein was their BELIEF that this would evade the problem. They had no proof of that and in fact scant animal and in-vitro evidence, but that's what they went with and then looked for signals in the (short) trials. That part looked good at the time.

    But there's a second, nasty way that ADE happens. As antibody titers wane they may not do so evenly. Mutational mismatch makes this dangerous because the neutralizing portion may wane faster than the binding portion. At some point there's enough binding antibody remaining that you get ****ed because the neutralizing titer is too low to help, but the binding enhances the infection. This is almost as bad as the first form but it's very hard to detect without extensive trials over time against the wild virus, and challenge trials in humans are never approved because if you do them and get hit with this you will kill a huge percentage of the subjects, thus you'll never get ethical approval to do them.

    There is ANECDOTAL evidence that this is showing up RIGHT NOW in a small percentage of people who got jabbed. It's not conclusive but the signal is there, and it's alarming as Hell. Figuring out WHO is in that bucket and potentially at risk, and whether there is stratification we can predictively use, had better be done -- FAST -- because there are over 150 million Americans who are potentially at risk of this happening to them.


    ----------
    I don't give a flying **** if you're offended.


     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.698
    Antall liker
    35.674
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.698
    Antall liker
    35.674
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det var da veldig til konspiratorisk utlegning han har der, da. Status er fortsatt at forskjellige studier av ivermectin viser enten ingen forskjell eller en liten forbedring. Det er ikke data som viser at det er noen «silver bullet». «Hope» bør heller ta seg bryderiet med å sammenstille datagrunnlaget han påstår å ha heller enn å klage over sensur. Kan ikke sensurere noe som ikke finnes. Indiske artikler tyder på en mulig moderat effekt:
    Så man ønsker å komme til bunns i dette:
    Det jeg mener å vite om covid-behandling i India (blant annet via kolleger som selv har vært innlagt for covid der) er at de hovedsakelig bruker steroider i høye doser, slik at de har fått en sekundær epidemi av soppinfeksjoner i sykehuspasientene. India har gått bort fra både hydroxychloroquin og ivermectin i behandlingsregimet. Påstanden om at ivermectin var sølvkula kommer fra det vanlige høyreorienterte ekkokammeret i USA, ikke fra noen i India.

    Hvorfor nevner ikke «Hope» dette? Og hvorfor kan han ikke skrive under sitt eget navn? «Justus Hope MD» er et pseudonym, og det er ikke godt å si hvem som skjuler seg bak det. Han selger tydeligvis en bok om hvordan forskjellige medisiner kan kurere både kreft og covid. Noen lege eller medisinsk forsker ved det navnet finnes ikke.

    Du finner en annen gjennomgang av den indiske situasjonen her:

    Det er et 60-talls forskjellige behandlinger som studeres om dagen, de fleste av dem eksisterende medisiner for andre tilstander på samme måte som denne. Hvorfor har ekkokammeret snødd inn på bare en av dem, og ikke på noen av de andre som viser minst like lovende resultater?
     
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.370
    Antall liker
    9.636
    Torget vurderinger
    2
    Det er tydeligvis delte meninger om dette.(ivermectin)
    Det jeg ikke begriper er hvorfor WHO eller andre skulle være interessert i å diskreditere IVermectin om det hjelper?
    Hvorfor sank smitten i India egentlig , ble det gjort andre ting ? Gjeninnført smittevern etc.
    Problemet er at om to hendelser er sammenfallende i tid , så betyr det desverre ikke at det er en sammenheng , det kan være det, men det må bevises med andre metoder også. Det er det siste som tydeligvis mangler foreløpig .


    Hva er andre forklaringer på faller i India feks?
    Det ville vært veldig bra om IVermectin beviselig hjalp. Hadde jeg vært på respirator hadde jeg sagt jatakk .

    Ogjen er det en nytte:risk vurdering.

    Personlig har jeg funnet en kur mot uhelbredelig PSC leversykdom ( primary sclerosing cholangitis) som virker og legen er enig. PSCen er forsvunnet. Jeg mener det er på grunn av bruk av Hyrimoz mot AS og UC. Legen kan allikevel ikke tillate seg å bruke middelet på PSC pasienter siden det ikke er dobbelt blindtestet og godkjent . Sånn er medisinens verden . Kanskje IVermectin -og andre ting- blir godkjent en dag ( forsøkt brukt i mange land forsøksvis,) kanskje ikke , se Asbjørn over
    At det skulle ligge en sammensvergelse bak for å ikke anbefale IVermectin om det virker vil jeg se mere dokumentasjon på. Steigan.no er ikke akkurat en pålitelig kilde , en fyr med forskudd verdensbilde de siste 50 år

    Edit; Asbjørn var før meg med et bedre svar, ikke uventet

    PS til @Khanate
    Hyrimoz testes også ut som del av behandling mot alvorlig Covid reaksjoner, Google bivirkningene og se om det er noe du ville satt i kroppen …
     
    Sist redigert:
    K

    Khanate

    Gjest
    Heretter vil jeg ikke kommentere tilsvar som ikke berører innholdet i hva jeg formidler. Så om jeg deler et intervju med noen som mener noe om propaganda og konspirasjonsteorier så gidder jeg ikke diskutere hva som er galt med meg, hva som er galt med intervjuobjektet, hva som er galt med intervjueren og/eller hva som er galt med kanalen som distribuerer intervjuet. Skulle noen mot formodning gi uttrykk for meninger om hva som faktisk blir sagt i intervjuet så vil jeg komme på banen.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.698
    Antall liker
    35.674
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Heretter vil jeg ikke kommentere tilsvar som ikke berører innholdet i hva jeg formidler. Så om jeg deler et intervju med noen som mener noe om propaganda og konspirasjonsteorier så gidder jeg ikke diskutere hva som er galt med meg, hva som er galt med intervjuobjektet, hva som er galt med intervjueren og/eller hva som er galt med kanalen som distribuerer intervjuet. Skulle noen mot formodning gi uttrykk for meninger om hva som faktisk blir sagt i intervjuet så vil jeg komme på banen.
    Fair enough, men du bør tenke litt over at veldig mange av dine innlegg er argumenter basert på autoriteter. Formen er den klassiske:
    • Dr X mener at …
    • Dr X er ekspert på området.
    • Derfor bør vi høre på hva Dr X mener.
    Det er et argument fra autoritet. Hele argumentet rakner hvis det viser seg at denne Dr X ikke har noen spesiell ekspertise på området, men bare synser som alle oss andre.

    Noen av oss reagerer instinktivt på slike argumenter. Wikipedia siterer Carl Sagan:
    One of the great commandments of science is, "Mistrust arguments from authority." ... Too many such arguments have proved too painfully wrong. Authorities must prove their contentions like everybody else.
    I tillegg til at din henvisning til denne «Justus Hope, M.D.» er et autoritetsbasert argument (og at vedkommendes reelle autoritet er høyst uklar) ser det ut til at hele hans argument hviler på sammentreff i tid heller enn reelle data og analyser. Han påpeker at antall covid-infeksjoner i India gikk ned i tiden etter at ivermectin og diverse andre medisiner ble anbefalt. Nå er ikke sammentreffet i tid spesielt imponerende, og nedgangen i smitte kan muligens tenkes å ha noe med lockdowns å gjøre, men han kommenterer ikke at ivermectin senere ble tatt ut av behandlingsregimet igjen uten at noe negativt skjedde på det tidspunktet. Snarere tvert imot, den store nedgangen i covid-dødsfall i India begynte ca en uke etter at anbefalingen om bruk av ivermectin ble opphevet 7 juni. Fra 15 juni har dødstallene falt som en stein.

    Å forveksle sammentreff i tid med årsakssammenheng er også en klassisk logisk feilslutning som til og med har et latinsk navn: Post hoc ergo propter hoc. Det er utrolig hva man kan «bevise» på den måten.
     
    Sist redigert:

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.623
    Antall liker
    2.744
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Forslag til @Khanate er da at du legger fram hva argumentet er. Du skrev:

    Interessant (for noen) intervju av Professor Mark Crispin Miller på tema konspirasjonteorier og propaganda i et historisk perspektiv og relatert til pandemien.
    Det er ingenting i hva du skriver der som forklarer hva du synes er verdifullt innhold i intervjuet, ei heller hvorfor det er interessant. Det eneste du sier der er "person med akademisk tittel sier noe om et tema".

    Spørsmålet mitt var altså hvorfor jeg skal bry meg om at en person sier noe om noe. Alle kan si noe om noe. Hvorfor skal jeg bry meg om akkurat det akkurat denne personen sier om akkurat dette temaet?
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Kommentarfeltene på VG mfl ser ut til være mer politisk korrekt enn Republikanerenes


     
    Sist redigert:

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.020
    Antall liker
    19.859
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

    I Uganda er altså kun 3% vaksinert. Ikke pga av uvilje, men fordi de rike landene som alltid tenker kun på seg selv.

    Jeg har nå, på formiddagen, blitt vaksinenekter. Jeg kommer ikke til å si ja til en eventuell tredje dose før resten av verden har fått sine første to. Lett å være prinsipiell, mens man nyter et belymringsløst liv på verandaen, men uten prinsipper er man ikke et tenkende menneske.
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.370
    Antall liker
    9.636
    Torget vurderinger
    2
    Heretter vil jeg ikke kommentere tilsvar som ikke berører innholdet i hva jeg formidler. Så om jeg deler et intervju med noen som mener noe om propaganda og konspirasjonsteorier så gidder jeg ikke diskutere hva som er galt med meg, hva som er galt med intervjuobjektet, hva som er galt med intervjueren og/eller hva som er galt med kanalen som distribuerer intervjuet. Skulle noen mot formodning gi uttrykk for meninger om hva som faktisk blir sagt i intervjuet så vil jeg komme på banen.
    Nå har jeg sett hele og legger merke til noen ting.?Han bruker en halv time og masse preik men essensen og noen vesentlig poeng er dette.

    1. «Viruset ble rullet ut,».:. Det antyder en planlagt makt bak.
    2. «Covid viruset er aldri blitt identifisert og isolert.». Det er beviselig feil vi har til og med hele virusets generiske kode.
    3» asymptomatisk covid finnes ikke og kan ikke smitte»
    4. « Det er bare noen gamle og syke i noen land som dør av en eller annet virusgreier»
    5.» Masker begrenser ikke smitte og er skadelig og farlig å bruke»
    6. «Covid er ikke en hoax , men propagandaen blåser det opp til noe farlig basert på frykt, og tiltak og nedstengning er uten grunn»


    Så kan enhver selv se på statistikkene å se om han har rett eller ikke. Og Google litt på 1-6 og se hva de finner

    1.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.370
    Antall liker
    9.636
    Torget vurderinger
    2
    Takk @Lars-Erik, jeg tar din 3dje siden jeg trenger den mer enn deg. , Du er vel nokså ung og frisk så det går nok bra med 2 vaksiner for deg, en liten covid snert gir antagelig bare en boost til ditt immunsystem .

    Uten nok vaksiner til også fattige land blir det umulig å få noenlunde kontroll og normale reiseforhold. Kanskje de rike landene skulle betale så patentene ble frigitt og alle kunne produsere vaksiner?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.020
    Antall liker
    19.859
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Takk @Lars-Erik, jeg tar din 3dje siden jeg trenger den mer enn deg. , Du er vel nokså ung og frisk så det går nok bra med 2 vaksiner for deg, en liten covid snert gir antagelig bare en boost til ditt immunsystem .

    Uten nok vaksiner til også fattige land blir det umulig å få noenlunde kontroll og normale reiseforhold. Kanskje de rike landene skulle betale så patentene ble frigitt og alle kunne produsere vaksiner?
    Enn om jeg sier "nei, du får klare deg med to, til resten av verden kommer etter".

    Du har gjort klart dine helseproblemer, noe som selvsagt ikke er hverken bra eller hyggelig lesing. At du har vært- og er bekymret, er fullt forståelig.

    Men; du bor i et land, der corona skaper svært små helsemessige problemer. Likevel diskuteres en tredje dose- før store deler av verden knapt har fått én. I Uganda har altså 2,6% fått sin første. Jeg regner med at man også i det landet finner noen med store helseproblemer- kanskje større enn dine også, som altså bor i et land der viruset kun har fått minimale følger.

    Jeg vet ikke om svaret ditt var et forsøk på nedlatenhet, eller om de som trykte "liker" la noe slikt til grunn. Jeg prøver å ikke tolke det slik, men tanken streifet meg. Uansett; min mening er at du fint kan vente, men Uganda og andre land kan slett ikke vente.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.698
    Antall liker
    35.674
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    4. « Det er bare noen gamle og syke i noen land som dør av en eller annet virusgreier»

    6. «Covid er ikke en hoax , men propagandaen blåser det opp til noe farlig basert på frykt, og tiltak og nedstengning er uten grunn»
    Statistikk med utvalgsstørrelse 1, men likevel:
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.370
    Antall liker
    9.636
    Torget vurderinger
    2
    Enn om jeg sier "nei, du får klare deg med to, til resten av verden kommer etter".

    Du har gjort klart dine helseproblemer, noe som selvsagt ikke er hverken bra eller hyggelig lesing. At du har vært- og er bekymret, er fullt forståelig.

    Men; du bor i et land, der corona skaper svært små helsemessige problemer. Likevel diskuteres en tredje dose- før store deler av verden knapt har fått én. I Uganda har altså 2,6% fått sin første. Jeg regner med at man også i det landet finner noen med store helseproblemer- kanskje større enn dine også, som altså bor i et land der viruset kun har fått minimale følger.

    Jeg vet ikke om svaret ditt var et forsøk på nedlatenhet, eller om de som trykte "liker" la noe slikt til grunn. Jeg prøver å ikke tolke det slik, men tanken streifet meg. Uansett; min mening er at du fint kan vente, men Uganda og andre land kan slett ikke vente.
    Nei, det var ikke men som nedlatenhet, jeg er enig i at fattige land må opp. Men bare fordi du ikke syns du trenger 3 dose er det andre her i landet som har nytte av det, så det er ikke galt at noen her i Norge får mer enn 2
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.020
    Antall liker
    19.859
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nei, det var ikke men som nedlatenhet, jeg er enig i at fattige land må opp. Men bare fordi du ikke syns du trenger 3 dose er det andre her i landet som har nytte av det, så det er ikke galt at noen her i Norge får mer enn 2
    Jeg trykte liker, fordi det ikke var ment nedlatende. Bra.

    Så har vi diskusjonen om "trenger" kontra "trenger mest", ikke sant?
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.533
    Antall liker
    9.305
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Det er godt å lese.
    Her er det en person som har arbeidet aktivt for å hindre folk i å vaksinere seg, han har brukt alle de nedsnødde argumentene vi kjenner så godt. Men virkeligheten innhentet han til slutt.


    Valentine blei sjuk med lungebetennelse som følge av koronaviruset, og blei seinare lagt i respirator. Tilstanden hans var lenge stabil, men kritisk, ifølge broren.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.738
    Antall liker
    10.319
    Det er godt å lese.
    Her er det en person som har arbeidet aktivt for å hindre folk i å vaksinere seg, han har brukt alle de nedsnødde argumentene vi kjenner så godt. Men virkeligheten innhentet han til slutt.


    Valentine blei sjuk med lungebetennelse som følge av koronaviruset, og blei seinare lagt i respirator. Tilstanden hans var lenge stabil, men kritisk, ifølge broren.
    Hva faen??
    INGEN fortjener å dø av dumhet. Skjerp deg!!!
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    816
    Aldri godt å lese at noen dør. Skam deg.
    100% enig; mitt svar var altså et signal til Terje om å skjerpe seg.

    Det tragikomiske her er at Terje selv brøt alle anbefalinger og formaninger ifjor vår, jfr cruise med ColorLine og naboinvitasjoner, er det ingen her som skriver det er godt å lese at han og makkeren sliter med langtidskorona, vonde ankler osv.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Ingen fortjener å dø - selv om de er uvettige i sin adferd under coronakrisen. Det gjelder også deg Terje-A.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn