Bytte av Windows 10 til 11

S

Syncrolux

Gjest
Ja. Det funker fint så lenge man allerede har satt opp sin Windows 10 med secure boot og har aktivert TPM 2.0
Får man en teit melding om at CPU'en ikke er supportert, finnes det en workaround på dette:
How to Install Windows 11 on Unsupported CPUs (techpp.com)

Oppgradering fra 32-bits Win10 funker naturlig nok ikke, da Win11 er kun 64-bits.
 
S

Syncrolux

Gjest
Jeg har brukt Windows 11 en stund nå og synes det fungerer helt fint. Det er en ting jeg hater, og det er at det ikke er mulig å gjøre "never combine" på taskbaren. Det betyr at hvis man har en haug med Explorer vinduer åpne ser man bare ett ikon på taskbaren...

Windows 11:
1642752282841.png


Windows 10:

1642752351630.png
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ

Evelen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.07.2009
Innlegg
399
Antall liker
68
Sted
Vest-Agder/Søgne
Torget vurderinger
2
Har forresten skrevet en artikkel/guide om hvordan man slipper Microsoft-konto ved installasjon (bruke lokale konto):

Føler musikken jeg streamer høres litt mer nøytral og klar ut når jeg bruke lokal windows bruker.
 
S

Syncrolux

Gjest
Ja, bare koble seg sjøl fra nettet først. Jeg har alltid gjort det for å unngå å opprette en MS konto.
 
S

Syncrolux

Gjest
Jeg streamer fortsatt fra en Windows 10 maskin. Kanskje en oppgradering til 11 vil gi meg 10% bedre lyd? :p
 

Valentino

J. Brünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
29.075
Antall liker
22.305
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Herrejemini! Delefiltrene mine kjører under Windows 10. 10% bedre filtrering høres forlokkende ut.
 
S

Syncrolux

Gjest
Verdt å ta med seg, men ikke forvent samme 25% oppgradering det var fra Windows 8 til Windows 10.
 
M

MarkusH

Gjest
Da tok jeg steget selv også, kan ikke se for meg at jeg vil oppleve store forskjellen ....
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.411
Antall liker
9.690
Torget vurderinger
2
Oddetall Windows er jo kjent for alltid å være uferdig dritt
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Jeg streamer fortsatt fra en Windows 10 maskin. Kanskje en oppgradering til 11 vil gi meg 10% bedre lyd? :p
Ikke godt å sei.
Men da vi fikk 10 var det vertfall mye bedre lyd.
Har 11,men ikke testet da jeg har egen streamer.
 
S

Syncrolux

Gjest
Ja jøss...

Seriøst : det har vært mulig med bitperfekt lyd fra Windows så lenge jeg kan huske. Jeg hadde min første PC baserte avspilling i 1998 eller rundt der. Pga diskplass hadde jeg plass til bare 2-3 CDer om gangen ... noe upraktisk!
 

lars-chr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.12.2005
Innlegg
301
Antall liker
104
Ja jøss...

Seriøst : det har vært mulig med bitperfekt lyd fra Windows så lenge jeg kan huske. Jeg hadde min første PC baserte avspilling i 1998 eller rundt der. Pga diskplass hadde jeg plass til bare 2-3 CDer om gangen ... noe upraktisk!
Hehe, husker da faren min investerte i en ny Cinet PC i 1995, med den gangen helt nyutgitte Windows 95, CD-ROM og Soundblaster 16-lydkort. Med lydkortet fulgte det (blant annet) med et program som het Wave Studio; et enkelt lydinnspillingsprogram. Fant fort ut at det gikk an å gjøre opptak fra CDer og lagre som filer, så jeg gjorde nettopp det med 3-4 av favorittsangene mine. Det eneste alternativet for mannen i gata den gangen var jo kassetter med (som regel) mindre god lydkvalitet, evigvarende spoling frem og tilbake, krøll på båndet og annen dritt, så dette var en revolusjon.
Et par dager senere kom faren min opp på rommet mitt, satt seg på sengekanten og sa: ‘’Du, det er bra at du har glede av den nye PCen, men du må da skjønne at du ikke kan okkupere over HUNDRE MEGABYTE med diskplass!!’’
 
Topp Bunn