Foreløpig ingen kjøp etter turen i dag, men jeg fikk en fin lyttestund på hamar idag og har fått litt å tenke på og vurdere. Skal sies at et lokale i et kjøpesenter ikke akk er lydnirvana, men fikk da litt inntrykk og det fine med klubben er at man stort sett kan få teste hjemme også. Dette kan selvfølgelig ha påvirket inntrykket, så ta det med en klype salt.
Lyttet til 705 s2, og jeg må si den imponerte meg. Bassen hadde en meget jevn kurve og gikk veldig dypt mtp størrelsen, men var aldri boomy. Mellomtonen var kjempebehagelig, vreng og fet lyt fra elgitar var kjempefint å høre, og både reiersrud/kleive, rival sons og springsteen fikk spilletid her. Diskanten som sitter i eget hus på denne opplevde jeg svært detaljert, luftig og klar, men uten å virke for skarp eller analytisk.
704 s2 fikk jeg aldri høre idag da demorommet var hardstappa med esker og varer fra lillehammerbutikken. Derimot så fikk jeg demonstrert 603 anniversary edt. I denne anniversary edt har de oppgradert div komponenter fra den vanlige 603 s2, så den skal være tettere på 700 serien. Umiddelbart hørte jeg at det har skjedd svært mye med 600 serien fra mine trofaste dm685 (s1) til anniversary utgavene. Vanskelig å vurdere bass da treveis gulvstående mot toveis stativ er ufair match. Uansett så opplevde jeg også her en veldig jevn fin kurve og gode, tydelige basstoner. Tross så åpent og åpenbart lydlekkende som denne delen av butikken er, var det likevel ikke problem å høre i bassen, la ikke merke til dips eller tops. Mellomtonen var også her veldig fin, særlig gitarer låt særs bra. Ikke helt på kneppet til 705, men likevel veldig bra. Diskanten er kanskje den delen jeg opplevde størst forskjell på fra de gamle 600 modellene. Den er helt klart langt mer detaljert og krisp enn de gamle domeelementene. Nesten litt skarp, men kjentes ikke ubehagelig. Men diskanten var kanskje noe hardere og ikke silkemyk som på 705, noe selger mente hovedsaklig var pga at diskanten er i eget hus på 705. Ble særlig pga diskantforskjeller fra tidligere generasjoner anbefalt å bytte senterkanal også, enten jeg vil ha 603 eller særlig om jeg går på 700. Fikk et tilbud på dette, 20 % på nesten ubrukt butikkdemo, altså 15200 for 603 anniversary og htm6 s2 anniversary for 5200, så altså drøyt 20k for gulstående + senter. Hva tenker folket? Bør jeg for enhver pris gå opp til 700, eller er den nye 600 anniversary serien en verdig oppgradering?