BLUESBREAKERSBLOODSUGARSEXMAGIK

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.754
    Antall liker
    59.101
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1


    Vi hadde en hyggelig kveld i går.
    Sundkoien, gismo, kwil og jeg hadde alle billett til Brit Floyd på Hamar, så vi benyttet anledningen til å skravle "litt":rolleyes:
    oppe hos meg i forkant av konserten. Kjerringa satt på kjøkkenet og bare flira og rista på hue.;)

    Zoega Skåneråstkaffe og eksotisk bakverk fra Budapest/Kirkenær fikk sansene skjerpet og blodsukkeret opp.

    Jeg må si jeg hadde forventninger til denne konserten fordi mange skryter fælt av Brit Floyd.
    Pink Floyd er spilt mye på stereoen opp gjennom tida, sjøl om det er sjeldnere nå.
    Dessverre har jeg aldri sett originalen før, men derimot et annet tribute show for 10-12 år sida.
    Jeg skjønner ikke helt de som blåser i nesa og avskriver coverband ettersom dette faktisk er eneste/beste måten å oppleve denne musikken live.
    Husk at f.eks både Mozart og Beethoven ikke er blant oss levende lenger, men musikken lever og fornyes til stor glede for mange.

    En mer sammenlignbar parallell er muligens "Zappa Plays Zappa".
    Sønnen Dweezil som jobber videre med sin fars komposisjoner.
    Jeg har sett dem tre ganger, og det er outstanding.

    Men nå var det altså Brit Floyds versjoner fra Pink Floyd-katalogen. Framført i et fullsatt Scandic Scene, Hamar.
    IMG_20161020_212115.jpg

    Showet startet med "Signs of Life", "Learn To Fly" fra Momentary Lapse... og "High Hopes" fra Division Bell,
    -
    ikke noe jeg har spilt mye hjemme disse to albumene.

    Jeg satt og venta litt. Lyden var litt hard der jeg satt foran på galleriet, og jeg mangla litt følelsen av framdrift i musikken.
    Fra sjette låta "Us and Them" låt det bra. Lyden ble både fetere og thightere, og kordamene kom mye mer til sin rett.
    Det slo meg hvor utrolig viktig koret er for denne musikken og framføringa.
    Etter 9 (?) lange låter var det 20 min pause.

    Sett 2 startet opp med en fantastisk flott "Echoes" fra Meddle-albumet.
    Nå var det tydelig at ting hadde "satt seg" .;)
    De neste tre fire låtene engasjerte i økende grad, for så å gå over i et av de absolutte høydepunkt for meg;
    "One of These Days!,-også fra Meddle.
    Det var bare rått.
    brit f atom.jpg

    Vi fikk vår dødshymne "The Great Gig in The Sky", -framført av en meget vakker og habil spansk sanger Angela Cervantes.
    Dama som satt sida av meg snudde seg mot meg, og sa med et lite sukk. "Det er noen som har alt..."

    Det kom en løssluppen, leken versjon av "Money" og en meget god og følelsesladet versjon av "Comfortably Numb".
    De fleste som har lagt ut sin versjon av gitarsoloen på youtube sliter med å matche den vi fikk her. Mesterlig.
    Ekstranummere og greier. Inkl 20 min pause varte seansen ca tre timer. Ikke verst når det stort sett bare gikk oppover mht kvalitet.

    IMG_20161020_212328.jpg

    Konklusjon? Blås aldri i nesa av et coverband.:)

    Ønsker alle som ser innom her god helg i samme slengen:)
     
    Sist redigert:

    RBN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    1.600
    Heisan

    Bra du holder oss oppdatert med fine bilder og skarp penn Blues. Hadde lovt meg bort for flere uker siden, visste det var noe da vi snakket om dette under hesteseansen, så denne kvelden ble brukt til annet. Teflon husk.
    Har opplevd to fantastiske Pink Floyd konserter, men hører gjerne dyktige musikere fremføre dette live. Denne ble det ikke noe av, men møtte en hvit buss med det karakteristiske mursteinsmønsteret og teksten The Wall på, hjem fra Elverum. Ikke hver dag man ser dette.
    Jeg tilbringer lørdagen på Bygdøhus, men tenker å stikke av noen timer for å besøke messa på OHC. Noen av dere som skal dit den dagen?

    RBN
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Hallo Blues og takk for i går, kaffen OG kake (det siste til Sundkoien og Gismo, som generøst delte medbrakt;D).
    Selv antar jeg å innta en kledelig lavmælt og ubemerkelig rolle i passiar'n før konserten (kjenner jeg meg selv rett???).

    Må si du oppsummerer konserten på fortreffelig vis, og det er lett å kvittere for inntrykkene. Muligens satt jeg enda hakket bedre plassert enn deg, rett ved mixebordet (sammen med Chako og fruen). Jeg ville fremholdt syngedama enda litt mer i min vurdering, synes versjonen var outstanding OG jeg opplevde sjefsgitarist og primus motor i bandet som særdeles god og drivende for showet sammen med den også eminente keyboardtraktøren.

    Er vel egentlig ikke vilt begeistet for coverband og har hatt gleden av overvære orginalbandet live for mange år siden, men dette var skikkelig velorganiserte greier, med flott både lys og lyd (selv om jeg opplever de fleste PA hakket pågående i øvre mellomtone, medførende litt hard lyd- så også her). Dette sagt, så låt det temmelig imponerende og jeg var fremme i pausen for å lete etter fler høyttalere, men du verden hva de får ut av ikke alt for mange og store kasser. Mistenker vi noe switchmode klasse D forsterkersaker her, eller? I hvertfall har det skjedd noe på mixesiden siden orginalbandet fartet rundt med et helt lite tårn for å styre lyd og lys. Den kledelig diskret digitalepulten styrer det hele og med ett lite tastetrykk så fyker de prejusterte spakene automatisk til ønsket posisjon. Vel verd en Hamartur på en grå høstkveld dette imo.

    Fikk så vidt lånt øret til Breakern's paneler også, og må si disse etter de fleste målestokker rimelige platene leverer temmelig imponerende lyd. Har vel fra forrige gang jeg hørt de allerede kommentert nivået Blues liker å justere på den "RÆL" (eller var det REL" det staves?:rolleyes:) kassa som også står der, men når han etter undertegnedes gnål om dette spankulere over gulvet og skrudde av noe bak på kassa, synes lyden å fremstå enda bedre (jo da, blir sef. for lite trøkk i bunn slik). Hver mann sin smak, og takk for det (med helt andre "ting" i tankene) og full respekt for ulikt ønske om lydreproduksjon, men med årene har det grodde på meg at dersom bassen blir FOR fremtredene synes jeg den maskerer noe av moroa og dermed ødelegger litt av totalinntrykket. Var litt artig når jeg på en låt trodde bassen var påslått, men SÅ ble påslått..........😨

    Fikk bare helt kort hørt Bluesound (gjennom nad dac?), håper å få innpass en annen kveld til mer demo av nettopp det, både lydmessig men også bruksmessing, har for lengst innsett at en streamer må i hus- tar bare liiiitttt tid å realisere noe her....

    Takk for hyggelig selskap til dere alle tre OG for tips om konserten, hadde jo ikke somlet meg til å registrere dette uten bistand og dermed helt sikkert tilbrakt kvelden på den berømmelige sofa'n😲

    NÅ koble opp igjen anlegget her, har stått nedkoblet med samtlige kabler til "innbrenning" et par døgn, god helg☺

    Mvh
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    "Hedemarkskurven" er vel forlengst etablert terminologi hos målerne her inne. (Husker jeg rett var det SET sin forsiktig progresive økning nedover fra 100hz som dannet grunnlaget). Du tar det bare noen hakk videre både mht. frekvensspekter og nivå:) PS! Absolutt ikke en del av fanklubben til snorrett, pinlig nøyaktig frekvenskurve selv jeg:D Musikk, liv og moro MÅ gjelde, bassfattig gjengivelse blir fort anemisk, pistrete og tynt- kjør på!👍

    Talas


    QUOTE=bluesbreaker;2373999]Takk for hyggelig og fint innspill kwil.
    Er enig med deg i alt unntatt bassnivået!:cool:[/QUOTE]
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.749
    Antall liker
    33.088
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Takker for en meget hyggelig kveld til deg blues, både hjemme hos deg og på meget bra konsert i Hamar;)
    Det samme skal sies til Sundkoien og kwil, trivelige kare er dere alle somma😀
    Ang konserten, lyden, showet og opplevelsen ref jeg bare til hva som allerede er sagt på en eminent måte fra både blues og kwil, dette var storslagent for han gismogutten:D
    Takker alle tre og ønsker dere ei flott hælj;)

    gismo
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.971
    Antall liker
    28.209
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Britfloyd hadde vært morsomt og få med seg, hørte de skulle komme til Norge,
    men fikk ikke med meg NÅR!

    Undres om de var like bra som vår hjemlige Pulse Of Floyd...

    /Morten
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.434
    Antall liker
    13.039
    Britfloyd hadde vært morsomt og få med seg, hørte de skulle komme til Norge,
    men fikk ikke med meg NÅR!

    Undres om de var like bra som vår hjemlige Pulse Of Floyd...

    /Morten
    Da er vi 2 Lagga for den konserten Pulse of Floyd leverte i Kulåsparken 3 juni i år sto det respekt av.
    Jeg har fått med meg Pink Floyd live, minus Roger Waters, så en hvis bakgrunnsreferanse har man.
    I løpet av nevnte kveld fikk jeg både hakeslepp og tårer i øynene, og da er jeg innenfor komfortsonen og vel så det.
    Det var nesten skummelt likt orginalen i lange seksjoner.
    Lokaliteten i amfiet og hjemmebane gjorde nok også sitt til at POF gjengen fikk ordentlig tenning.
    Uansett, det viktige er at vi koser oss, og det gjorde man tydeligvis på Hedmarken sist torsdag også :cool:

    547.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.754
    Antall liker
    59.101
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jada.
    Vi koser oss hele tida.:)
    Vinylmannen var oppover lørdag og henta noe greier til samlinga si.
    Nydelig ARC SP3:
    CIMG6926.jpg

    Trur det har gått til hue på`n. Samler utstyr og kunst i større tempo enn Neby!:cool:

    Det ble et kort besøk i blåskogen , men også et par timer hos Hifi guiden.
    Kwil var jaggumeg der også, -opplagt og klar for litt fliring og artig;)

    Litt alvor også. Det er tydelig hvor fokus er:

    IMG_20161022_133437.jpg


    IMG_20161022_133550.jpg


    En av 55, men når disse armene kommer på blir det one of a kind...

    IMG_20161022_133500.jpg


    Vi var vel skjønt enige om at det var litt drøyt å LIME PÅ en sånn tangentialarm på en sånn spesiell spiller.
    Den andre armen er visstnok localmade av en teknisk begavet og fingernem hedmarking.
     
    Sist redigert:

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Hei

    Ikke det dummeste med et par timer hos Arild B med kaffe og litt småljuging, særlig når den bedre halvdel har fått for seg at det er en god ide' å besøke kjøpesenter (selv på en lørdag). Flott skue den Arc'n, vi avventer lytteinntrykk.

    Skjønner her at VM samler både på hifi og kunst, avslørte jo i tillegg at han har greie på hva som er skikkelig BIL☺

    Mvh
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.754
    Antall liker
    59.101
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    En dansk>Kakerlakpuler> tror jeg er omtrent det samme som flisespikker.
    Vi har en del slike her, uten å nevne hverken meg sjøl eller andre.

    Er faktisk veldig bra på vinyl også denne.
    Mye artigere enn det Clapton har gitt ut alene de siste gangene.
    Bra livelyd. Såpass så den anbefales.

     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Kakerlakpulere finnes det jo heldigvis ikke mange av her inne:):rolleyes:;);)
    Ble riktig så trivelig på lørdag blues, kjekt å støte på kwil, ble litt juging;)
    Ellers var det ekstra hyggelig med en tur til blåskogen, ikke ofte man får
    anledning til en lengre prat med fruene her inne, pleier som regel å forsvinne fort:)
    mvh
    v-m
    :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.749
    Antall liker
    33.088
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei

    Ikke det dummeste med et par timer hos Arild B med kaffe og litt småljuging, særlig når den bedre halvdel har fått for seg at det er en god ide' å besøke kjøpesenter (selv på en lørdag). Flott skue den Arc'n, vi avventer lytteinntrykk.

    Skjønner her at VM samler både på hifi og kunst, avslørte jo i tillegg at han har greie på hva som er skikkelig BIL☺

    Mvh
    Greie på bil:rolleyes::rolleyes:....mannen kjører jo Ford...:cool::cool:

    gismo
     
    V

    vinyl-mannen

    Gjest
    Hei

    Ikke det dummeste med et par timer hos Arild B med kaffe og litt småljuging, særlig når den bedre halvdel har fått for seg at det er en god ide' å besøke kjøpesenter (selv på en lørdag). Flott skue den Arc'n, vi avventer lytteinntrykk.

    Skjønner her at VM samler både på hifi og kunst, avslørte jo i tillegg at han har greie på hva som er skikkelig BIL☺

    Mvh
    Greie på bil:rolleyes::rolleyes:....mannen kjører jo Ford...:cool::cool:

    gismo
    Sier mannen som kjører gammal boble, hahahaha:cool:
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.754
    Antall liker
    59.101
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Var bedt på middag hos noen hyggelige folk her om dagen.
    Det er ikke alle som er like ivrig på å la seg eksponere her på hfs, og det må man respektere.
    Andre er "passed the point of no return"...:cool:
    Foruten middag ble det også lytting, og hyggelig musikk og stereoprat foran et meget flott anlegg.
    Jeg fikk lov å legge ut noen telefonbilder. :) Tusen takk til vertskapet!

    IMG_20161023_181320.jpg

    NAD Master streamer/ CDP, Burmester h t , effekt og pre med DAC.
    IMG_20161023_172859.jpg

    Vinylriggen her er påkostet, og spiller meget godt.
    Acoustic Solid Black med Origin Live arm, pen og god platespiller.
    Benz Micro SLR Gullwing pick up og Whest PS 30 riaa er en luxus-kombi!:)

    IMG_20161023_180934.jpg
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Hei

    Ikke det dummeste med et par timer hos Arild B med kaffe og litt småljuging, særlig når den bedre halvdel har fått for seg at det er en god ide' å besøke kjøpesenter (selv på en lørdag). Flott skue den Arc'n, vi avventer lytteinntrykk.

    Skjønner her at VM samler både på hifi og kunst, avslørte jo i tillegg at han har greie på hva som er skikkelig BIL☺

    Mvh
    Greie på bil:rolleyes::rolleyes:....mannen kjører jo Ford...:cool::cool:

    gismo
    Sier mannen som kjører gammal boble, hahahaha:cool:
    Skjønner godt at dette er way of topic for blues, han liker jo at bilen har fire bein og går på gammalt gras.

    MEN nei, hverken Ford eller boble JEG tenkte på- som kjent lages BIL i Italia, det andre er fremkomstmidler...
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.754
    Antall liker
    59.101
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    ja den er flott den AS spilleren, og OL armen passer veldig fint.




    IMG_20161023_181457.jpg



    Gullwing tror jeg må ha fått navnet sitt fra Mercedes (nevnte jeg bil? nei.)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.754
    Antall liker
    59.101
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det er tida for å bytte dekk.
    OG sko!

    Imdra fikk nye vintersko med brodder og snøsåler i går, så nå kan vintern komme:).
    CIMG7698.jpg


    Merk skiltet på verktøykassa!

    CIMG7700.jpg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.754
    Antall liker
    59.101
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Joda, hun er grei, men hun legger litt på øra ser du.
    Hovslageren er myndig og bestemt så det nytter ikke med noe tull!
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.495
    Antall liker
    17.285
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ^ Ikke noe problem det. Du må bare gå frem på rette måten - Dvs liste deg forsiktig frem, til du står rett bak. Da gir du den en solid klask på baken slik at den blir oppmerksom på at du er der;)
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.950
    Antall liker
    17.293
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    ^ Ikke noe problem det. Du må bare gå frem på rette måten - Dvs liste deg forsiktig frem, til du står rett bak. Da gir du den en solid klask på baken slik at den blir oppmerksom på at du er der;)
    ptb, jeg skal følge ditt råd, og så skal jeg hjemsøke deg!:mad:
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.754
    Antall liker
    59.101
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    Eleanor McEvoy, 2006, - bra dame med lang fartstid.
    På dette albumet gjør hun alt sjøl. Alle instrumenter og vokal.
    Inneholder bl.a. Vigelands Dream. Skrevet etter å ha besøkt Vigelandsparken.
    Record of The Year, HIFI+ magazine, 2007. Fin lyd:)
    Også på Tidal:)
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.754
    Antall liker
    59.101
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20161027_205228.jpg

    Anbefales!
    Dette er ikke musikk jeg hører så veldig mye på, men jeg ble meget imponert, for dette var bra.
    Det er en mulighet for å se Jarle Bernhoft and The Fashion Bruises på Hønefoss i kveld, ellers må man vente til Januar i Oslo.
    I mellomtida går turneen gjennom mange land i Europa, og det er godt, for dette har virkelig stort og internasjonalt format.

    Bernhoft er en vanvittig musikalsk fyr og i tillegg en engasjerende entertainer.
    Uttrykket er i et landskap. med soul, pop, jazz-blues, men det kom også fete rocka partier og heftige gitarsoloer.
    Bernhoft er så god på det han gjør, at han bare gjør det. Med høy coolness faktor.
    Noen ganger hørtes det ut som Steely Dan!:)

    Bandet er helt i toppklasse, og medlemmene er allsidige dyktige folk med metall og jazz på CV`n.
    Fredrik Wallumrød, trommer, Nicolay Tangen Svennæs keyboards, Vemund Stavnes bass.
    Jeg hadde håpa at Hedvig Mollestad var med på gitar, men ikke denne gang dessverre. (Hun er rå.)
    Bernhoft gjorde gitarjobben alene, og det holdt til en sekser. ikke noe overdrevent fiksfaks, men likevel kreativt og velarrangert.

    Lyd og lys i Hamar kulturhus var som vanlig veldig bra. Utsolgt!:)
    Enda en toppkonsert i 2016 krysses på lista. Et godt år.:)

    Ønsker samtidig God helg!:)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.434
    Antall liker
    13.039
    Jeg har fått med meg Jarle Bernhoft 2x.
    Første gang nærmest "ramlet" jeg over ham på Youngstorget i Oslo da SPAN gjorde en spontankonsert.
    Det var ingen tvil om hvem som var stjerna i bandet med Bernhoft som rock vokalist - årstallet har forsvunnet i kveldens brennvinståke :rolleyes:
    Andre gang var i 2008 på Trestockfestivalen på Nesodden med et digert soulband.
    Det begynner å bli på tide med en ny Jarle Bernhoft opplevelse.
    Takk for tipset :cool:
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.754
    Antall liker
    59.101
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Heldigvis er det jevnt med gode konserter og variert musikk om dagen.

    Cosmopolite Oslo lørdag : ZAPPAUNION GRAND FINALE med bl.a.
    BANNED FROM UTOPIA Zappaband med originalmedlemmer.
    WOW,-lite er mer medrivende og morsommere enn Zappas musikk.
    Enda mer framført på scene. Jeg har sett Zappa plays Zappa tre ganger, men det var første gang med BFU.
    O du helige jul. Nivået var høyt.

    jeg gjorde et forsøk på å huske setlista, men det ble for krevende en mandag formiddag.
    Jeg nevner låter som Tiities and Beer, Cosmic Debris. Advanced Love. Carolina Hard Core Ecstacy,
    Willie The Pimp, Keep it Greasy, Inca Roads
    og mange fler.
    En flott versjon av Allman Brothers Whipping Post kom også.


     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn