Forsterkere Billig effekt til Klipsch Cornwall III

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Heia!

Jeg sprengte budsjettet litt ved kjøp av AMR DP-777 SE, og trenger derfor en midlertidig billig effektorsterker til å drive Cornwall III.
Merk at DP-777 er en dac/pre med litt varm og romantisk klang. Effekten burde kanskje derfor være litt mer frempå?
Heldigvis trenger ikke disse Cornwallene mye effekt, så jeg står sånnsett ganske fritt.

Umbiddelbare alternativer jeg har sett på så langt er:
Electrocompaniet AW60
Roksan Kandy K2
Doxa 70SE (eller lignende)
Abrahamsen V4.0 UP
Muiscal Innovation Mosfet

De fleste av disse er tilgjengenlig akkurat nå, til en pris mellom 3000-5000.

Det er vel lite sannsynlig at så mange her har hørt akkurat disse forsterkerene på Cornwall, men håper likevel på innspill.

Andre forslag med absolutt maksimal bruktpris på 8000 vil også vurderes.

Mvh
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.998
Antall liker
39.138
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Hvis du kan strekke budsjettet litt så ligger det en Pass F5 klone på brukten som jeg mener vil fungere godt

noe å tenke på?

mvh
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Hvis du kan strekke budsjettet litt så ligger det en Pass F5 klone på brukten som jeg mener vil fungere godt

noe å tenke på?

mvh
Hvis rør er uaktuelt så er jeg enig i at dette er blant de mest interessante alternativene jeg kan komme på. :cool:
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Rotel er notert!

Passen er jo gigantisk i størrelse, og tydeligvis svært tungsolgt når jeg skal prøve noe annet igjen. :(

Edit: Rør er ikke uaktuelt.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det er synd Xindak PA-M er så ny på markedet at det ikke er noen på brukten enda. De bør ende opp i det prisnivået når noen med alvorlig byttesyke har tilbrakt noen få måneder med en slik i systemet. 2x20 rene klasse A-watt pluss seks ekstra desibel i klasse A/B. Og med en klang som jeg mistenker vil matche enhver modell i Klipsch Heritage-serie.

Xindak-PA-M-font-b-Dual-b-font-mono-design-Pure-Hi-end-Class-A-font.jpg


Koster 13,490 ny.
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Xindaken er et stykke utenfor budsjett akkurat nå, men Sveinung fra Mala Audio har likevel allerede gått med på å sende meg en i posten for testing!
Det er jaggu ikke verst. :)
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.998
Antall liker
39.138
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Xindaken er et stykke utenfor budsjett akkurat nå, men Sveinung fra Mala Audio har likevel allerede gått med på å sende meg en i posten for testing!
Det er jaggu ikke verst. :)
Blir spennende å høre resultatet :)

mvh
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Rotel er notert!

Passen er jo gigantisk i størrelse, og tydeligvis svært tungsolgt når jeg skal prøve noe annet igjen. :(

Edit: Rør er ikke uaktuelt.
Hvorfor er den tungsolgt?

mvh
Ukjent for de fleste, DIY (som kan oppleves som litt skummelt for mange), for tung til å sende med posten.

Mulig jeg tar feil, men det er mine erfaringer. :)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Xindaken er et stykke utenfor budsjett akkurat nå, men Sveinung fra Mala Audio har likevel allerede gått med på å sende meg en i posten for testing!
Det er jaggu ikke verst. :)
Blir spennende å høre resultatet :)

mvh
Ja, det ser jeg virkelig fram til. Har tro på denne lille tassen ut fra det som står i testen av den i Stereophile, riktignok i form av OEM-produksjon for svenske Lindell. Les kommentarfeltet. Xindaks egne versjon er oppgradert med hensyn til valg av balansert eller ubalansert drift.
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Jeg prøver å overbevise Mala om at han må kjøre en testrunde på disse forsterkerene, og det ser lovende ut :)
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Anmeldelse av denne integrerte modellen:
XINDAK PA-M II | INTEGRATED AMPLIFIER | AUDIO EMOTION

Just a quick update on the Xindak PA-20; We have tested the Xindak 20 watts pure class A amp against several amps, some costing 3 times more and truthfully the Xindak is playing way above it’s price point. The top end resolution is very tube like and this amp is dead quiet. The 20 watts is very deceptive. All that I can say is “TRUE SLEEPER”. I am keeping the PA-20 as my £4K and down benchmark amp and I pity all other £4K amps that try to take it on!
Som de fleste andre med litt mellom ørene tar jeg anmeldelser med en børse salt, men det er vanskelig å ikke bli litt spent. :)
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Anmeldelse av denne integrerte modellen:
XINDAK PA-M II | INTEGRATED AMPLIFIER | AUDIO EMOTION

Just a quick update on the Xindak PA-20; We have tested the Xindak 20 watts pure class A amp against several amps, some costing 3 times more and truthfully the Xindak is playing way above it’s price point. The top end resolution is very tube like and this amp is dead quiet. The 20 watts is very deceptive. All that I can say is “TRUE SLEEPER”. I am keeping the PA-20 as my £4K and down benchmark amp and I pity all other £4K amps that try to take it on!
Som de fleste andre med litt mellom ørene tar jeg anmeldelser med en børse salt, men det er vanskelig å ikke bli litt spent. :)
Håper ikke det ender med skuffelse, men et mageplask ville ha overrasket meg kraftig med mine gode erfaringer med merket.
 

rellingsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2014
Innlegg
359
Antall liker
234
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
1
Om jeg var i dine tøffler i kveld, hadde jeg jekka et par pils i en brenning for så å forsøkt å kommet til en enighet om en F5 v3 Turbo, her på torget....!!!
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Om jeg var i dine tøffler i kveld, hadde jeg jekka et par pils i en brenning for så å forsøkt å kommet til en enighet om en F5 v3 Turbo, her på torget....!!!
Du min gode mann, må ha synske evner. :D

Jeg finner dog bare V2 ute..?

Edit: Ah, du snakker om F5en som ble nevnt tidligere?
 
Sist redigert:

liliya

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
751
Antall liker
489
Torget vurderinger
14
Valfy
Skal du Hortensmessa? En F5V3 turbo vil "følge" med meg. Se egen annonse på "Børsen".

Eivind S
 

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
1.950
Antall liker
1.315
En liten heads up når det gjelder kjøp av diy forsterkere. Husk at disse ikke er CE-godkjent og at ett forsikringsselskap antagelig vil sette seg på bakbeina hvis en slik forsterker skulle forårsake brann eller personskade. Se derfor an bygger litt og ta en vurdering på om du tror han har bygget en trygg forsterker.
Ofte mangler diyforsterkere høyttalerbeskyttelse, slik at høyttaleren får smellen hvis noe skulle gå galt med forsterkeren.

Dette er ikke rettet hverken mot Lilya eller byggeren av den andre forsterkeren som blir nevnt her, men en generell advarsel.
 

liliya

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
751
Antall liker
489
Torget vurderinger
14
Burde kanskje tatt med dette i "samme slengen":
earth-f4.gif



Eivind S
 

rellingsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.02.2014
Innlegg
359
Antall liker
234
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
1
Jeg kan (uten ærend) være behjelpelig med frakt fra mandal-kristiansand'ish opp til storhaug, så ordner du selv videre opp Valfy ;)
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Takk for tilbud Rellingsen, men den blir nok for stor og for dyr i første omgang. :)

En hyggelig svenske jeg har stor tiltro til, anbefalte en Nuprime ST10. Jeg har sterke meninger om digitale forsterkere, uten at jeg har hørt de...:p

ST10 skal altså også prøves. :)

Ellers er det en helt vanvittig god Teac til salgs nå. Faktisk det aller beste jeg har hørt på Cornwall, blant mange dyre kandidater
Desverre er den integrert, og en anelse dyr..
 

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Innlegg
11.296
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Bare til opplysning. Klasse D står ikke for digitalt. Nuprime ST10 er en analog klasse D forsterker.
Mindre fordommer nå? ;)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Sugden series 1. En av de bedre små-forsterkere jeg har eid.
 

Valfy

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2011
Innlegg
2.428
Antall liker
2.577
Torget vurderinger
30
Bare til opplysning. Klasse D står ikke for digitalt. Nuprime ST10 er en analog klasse D forsterker.
Mindre fordommer nå? ;)
Haha, uff. Dette har jeg jo lest flere ganger, men det fester seg visst ikke. Ikke rart man har fordommer da, nei. ;D
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Bumper denne tråden for å spørre om hvordan det gikk med deg og forsterkeren, Valfy?
 
Topp Bunn