Bildetråd ala kaap

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Ikke vanskelig å skjønne hvorfor den ble solgt med en gang...:rolleyes: Tenk om flere forsto viktigheten av god lyd og skikkelig hifi!
    :)

    Fikk i forkant bemerkninger(ordrer) av megler;
    "De derre der kan ikke stå utpå gulvet, de må inntil veggen!"
    "Gulvmatta må bort.. gulvet må synes!"

    Så sagt så gjort.

    Sonos PLAY1 står derfor for musikken om dagen..
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Ja,midlertidig i sammenheng med min samboer som skal selge hus.
    Så seinere i sommer blir det tilbake til hardanger,hvis salg ordner seg.

    Mvh.
    Hvordan gikk salget? Allerede flytta?

    mvh Kai
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    TTT,det er ikkje annonsert enda,takstmann imorgo.
    Så er fortsatt på mo.

    Ser ut som du har fått deg ein fin plass.

    Mvh.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Prognosen for første ferieuka. Hardt for en likbleik nordlenning :rolleyes:

    Skjermbilde 2014-07-06 kl. 14.39.04.jpg
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    For et par år siden var den en liten "kamera-produsert-diskusjon" i en tråd, som jeg aldri glemmer... (og som den dag idag gir meg søvnløse netter (pga den direkte ånssvake argumentasjonen som ble brukt, og jeg valgte dengang å bite det i meg, fremfor å krangle i forumet))

    Deriblant ble det nevnt at Canon kamera, og da spesielt Canon LINSER ikke klarte å produsere skarpe bilder.
    Jeje sei eg berre! Til og med ikke en L-linse engang..

    IMG_7614.jpg


    Fortsatt god og varm sommer til alle!
    8)

    EDIT: en liten 100% crop er kanskje på sin plass..

    IMG_7614-2.jpg
     

    Akapaz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    673
    Antall liker
    175
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1
    Ser du har valgt litt feil fokuspunkt og valgt å fokusere på forgrunnen istedenfor bakgrunnen, kaap. Kan la det gå for denne gang, men bør ikke gjentas, så nå er du opplyst om omstendighetene :cool:
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    T minus 20 døgn til innrykk med masse folk og flyttebiler...

    *Venting er kjedelig!"

    IMG_7258.jpg
     

    slendrian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    175
    Antall liker
    135
    Sted
    Rødøy
    Gratulerer med huskjøp kaap :)
    Dette blir spennende å følge med på!
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    standby.jpg


    Runder strax uke 3 uten internett... TTT (tingtartid)
    Tar derfor en liten mini-update her på jobb


    Status er forøvrig at vi trives :)
    En del ting å ta tak i, resterende flytteesker og små utbedringer som må gjøres, men det går sakte men sikkert i rett retning.
    Leiligheten er solgt og nøklene er levert.. godt å slippe å holde styr på begge boligene.

    Planer fremover; Få resten av flyttelasset sortert og dit det skal, kaste masse skrot, bytte garasjeportheis, rive "bakrommet" i garasjen og innrede snekkerbod/verksted, og deretter fixe opp soverommet til eldstemann... og da tipper jeg kalenderen viser adventstid :p


    utoverhavet.JPG


    mvh Kai
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Still no internet! Fortsatt kun 3G surfing av og til via internettdeling på tlf.

    Da var DP 6.5 levert til ny eier.. merkelig følelse etter 12-ish år i eierskap :/

    mvh Kai
     

    Akapaz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    673
    Antall liker
    175
    Sted
    Sørreisa
    Torget vurderinger
    1
    Still no internet! Fortsatt kun 3G surfing av og til via internettdeling på tlf.

    Da var DP 6.5 levert til ny eier.. merkelig følelse etter 12-ish år i eierskap :/

    mvh Kai
    Sender mine sympatier for Internettmangelen. Fikk fiber denne uken etter 11 uker siden bestilling. Fem GB i måneden var plutselig ikke så mye på mobilen 8)
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Klipsch RS 42 - SOLGT
    Reference-RS-52-IILS_635049059419130000_medium.jpg


    Klipsch RF 52 - SOLGT
    0000039202-881560-jpg-f630x378-ffffff-C-7f3cfdd7-49945170.jpg


    Klipsch RC 35 - SOLGT
    Klipsch_RC-35_Center_Channel_Speakerd2sDetail.jpg


    XTZ W12.16 (2 stk) - SOLGT
    xtz 12 woofer.jpg


    .. og sånn går no dagan...
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vakkert par, ja. 8)
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Da kjører vi på med en aldri så liten recap på hva som har skjedd den siste tiden..

    Som innlegget fra 9/11/14 tilsier, forlot 100kg++ med Klipsch og XTZ stuen.. og inn kom;

    Dali Rubicon LCR - Kjøpt

    IMG_7222.jpg


    Disse brukes til tv/film/musikk i stua. Vil bli drevet av en ikke så alt for gammel Yamaha surr.amp.
    Finishen på disse er upåklagelig. White high gloss, pianolakk :)



    DP 6.5 - SOLGT

    IMG_3177.jpg


    6.5 ble med tungt hjerte solgt i høst.. Men måtte til slutt ta avgjørelsen.
    - og da sier det sikkert seg selv hvorfor 6.5'n ble solgt... og med et par-tre innlysende hints i forrige innlegg, kommer dette neppe som en bombe..



    DP A1s - Kjøpt (en til)

    IMG_7311.jpg


    Ønsker med dette alle som tar seg tid til å kikke innom tråden min, en riktig god advent, og ei ribbefeit jul!

    mvh Kai
     
    Sist redigert:

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Rubicon LCR i Gloss Piano White, tar seg godt ut på veggen. Nå som de har fått noen timer på baken, så fungerer de superb. Gir med en liten pukkel vha eq i surr.amp'en helt i bunn, og det går faktisk helt fint uten sub :)

    IMG_8277.jpg


    IMG_8283.jpg


    IMG_8273.jpg


    Godt nyttår folkens!

    mvh Kai
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Matchende kabelkanal i hvitt, lekkert!
    Flotte de der, grattis og godt nytt år. 8)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Flotte de der, grattis!! :) Og godt nyttår..
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.888
    Antall liker
    13.919
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Kult bilde 8)
    Go hælg
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Fight-Night2.jpg


    Ukens utfordrere;

    IMG_8686.jpg


    I det blå hjørnet; DP DAC 8.0 & DP C1b(ombygd til C1s EBW)
    I det rød hjørnet; NAD M51

    Matchen er "sponset" av to søkkanes snille DP entusiaster som lar meg låne utstyret sitt.

    Matchen vil pågå ca en uke, men resultatene kommer etterhvert som kampen utarter seg...

    mvh Kai
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hvilken gain setting har du i DPDAC Kaap?
    Resultatet kan bli påvirket av dette. Har drevet utstrakt sammenligning av gain nivå og de forskjellige inngangene RCA, BNC og AES EBU i eget oppsett.

    Forutsatt at drivverk og overgang til DAC er optimalisert vil lavest gain låte best. Det har lavest forvrengning. På høyere gain nivå blir det litt fyldigere. Feil maskeres en tanke.

    Final
     
    Sist redigert:

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Spennende Kai. Følger med!
    Kommer du til å teste Nad M51 direkte i amp i NADen tilkoblet den ombygde C1b også?
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Spennende Kai. Følger med!
    Kommer du til å teste Nad M51 direkte i amp i NADen tilkoblet den ombygde C1b også?
    Primært er det min egen 2-i-1 løsningen M51(dac med volumkontroll) kjørt i test mot separat dp dac og pre, som skal testes ut.
    HVIS det blir tid, blir trolig dp dac stående, og c1b(s) utfordret av den siste av de passive, bpc 7.3.

    mvh Kai
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.110
    Spennende Kai. Følger med!
    Kommer du til å teste Nad M51 direkte i amp i NADen tilkoblet den ombygde C1b også?
    Primært er det min egen 2-i-1 løsningen M51(dac med volumkontroll) kjørt i test mot separat dp dac og pre, som skal testes ut.
    HVIS det blir tid, blir trolig dp dac stående, og c1b(s) utfordret av den siste av de passive, bpc 7.3.

    mvh Kai
    Hmmm, jeg advarer mot å sammenlikne 7.3 mot 1S. - Altså, hva jeg vil frem til er at når du hører hva sistnevnte gjør (særlig) i bassområdet, vil jeg tro du ikke får sove skikkelig før den står der permanent...
    Jeg har begge disse to apparatene, og er glad i dem begge. Har dem i hvert sitt rom. I TV-rommet kjører jeg med 7.3, men jeg husker fremdeles hva 1B gjorde i dette anlegget sist jeg prøvde - og det er fem år siden! Tør ikke å gjenta forsøket. I dette TV-oppsettet kjører jeg forresten med noe så "skjevt" som Hegel 20-DAC. Den gjør en tålelig god jobb sammen med 7.3, A1SEBW og dynaBel SuperExact. Skulle gjerne kjørt DP-DAC´en der, men mater Hegel´en med optisk signal fra TV´en, koaksialt fra en Sony Blue-Ray og innimellom 16/44 CD levert av en Sony 9100 ES. DP-DAC´en skal nå overføres til ferieboliganlegget.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Hmmm, jeg advarer mot å sammenlikne 7.3 mot 1S. - Altså, hva jeg vil frem til er at når du hører hva sistnevnte gjør (særlig) i bassområdet, vil jeg tro du ikke får sove skikkelig før den står der permanent...
    Jeg har begge disse to apparatene, og er glad i dem begge. Har dem i hvert sitt rom. I TV-rommet kjører jeg med 7.3, men jeg husker fremdeles hva 1B gjorde i dette anlegget sist jeg prøvde - og det er fem år siden! Tør ikke å gjenta forsøket. I dette TV-oppsettet kjører jeg forresten med noe så "skjevt" som Hegel 20-DAC. Den gjør en tålelig god jobb sammen med 7.3, A1SEBW og dynaBel SuperExact. Skulle gjerne kjørt DP-DAC´en der, men mater Hegel´en med optisk signal fra TV´en, koaksialt fra en Sony Blue-Ray og innimellom 16/44 CD levert av en Sony 9100 ES. DP-DAC´en skal nå overføres til ferieboliganlegget.
    Er ikke min 7.3, så tar det med knusende ro ;)

    Har selv hatt denne stacken... Så ble den solgt for å minimere oppsettet & prøve noe nytt...
    IMG_8434_2.jpg


    mvh Kai
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Har de siste dagene latt DP dac 8.0 og den nymodda C1b/s bli varm i trøya. Merk forøvrig at jeg har ikke hatt tilgang til S-psu'n til c1b, men den orginale Mascoten.

    Jeg har for testen sin del, gått ned fra aktiv deling v/EC502 og doble A1s, til passiv deleing og 1 stk A1s. Kilden har vært en Sonos Connect.

    Har over de siste kveldene funnet en liten knippe låter jeg ville bruke til å spille før-og-etter omkobling, dvs koble fra dp dac+pre, og inn med NAD M51(dac med volumkontroll).

    Playlisten for denne gang ble slik;

    playlist.jpg


    Jeg har ikke gjort meg så mange notat underveis, men håper å få hentet inn(låne) et par ører eller 4 før dp dac + pre skal hjem til sine eiere, for en second opinion... men kortversjonen etter dagens seanse, er at dp-settet spiller veldig bra, og har alle kvaliteter man kan ønske seg... men samtidig, at jeg endelig forstår hvorfor mange andre har hatt "den billidacen fra NAD" til låns i egne oppsett, og mista haka i gulvet...

    En mer utfyllende tekst, med konkrete detalijer kommer.... om ikke lenge

    mvh Kai
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Noen flere observasjoner og formeninger i pågående shoot out?
     

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Vis vedlegget 305305

    Ukens utfordrere;

    Vis vedlegget 305306

    I det blå hjørnet; DP DAC 8.0 & DP C1b(ombygd til C1s EBW)
    I det rød hjørnet; NAD M51

    Matchen er "sponset" av to søkkanes snille DP entusiaster som lar meg låne utstyret sitt.

    Matchen vil pågå ca en uke, men resultatene kommer etterhvert som kampen utarter seg...

    mvh Kai
    #114

    fbh71

    Medlem
    Ble medlemJun 2014StedMo I RanaInnlegg31Liker (Gitte)25Liker (Mottatte)24

    Va no naic å bli bedt på sen koffeinfri kaffe med lyttetest :) Du å bror din Reidar ligger langt foran meg i denne bransjen, med mange referanser. Dere begge kjenner høytalerne dine ut og inn, mens d va første gang eg hørte de. Derfor ble vel eg mest opptatt av å høre forskjellen mellom dine høytalere og epicon 8 som eg har lånt/snart kjøpt av Reidar. Siden vi har samme oppsettet helt fram til høytalerne når nad'en fikk prøve seg. Det ble spilt endel låter som jeg ikke har hørt før og noen som var glemt, koser meg med disse nå i kveld. Takk for en innholdsrik kveld :)



     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Mine tanker ble som følger, at DP settet spilte med mere kropp og nærvær, med en bass som strakk seg noen mm ekstra. Mens M51 alene spilte en anelse mere nøytralt. Jeg var selv veldig spent på om at forskjellen kom til å bli så stor at jeg måtte hive meg rundt med litt kjøp&salg, men differansen ikke mer enn hva jeg har opplevd med litt forbedret plassering av ht, utbedring av rom.. Dog, DP dacn er en 20år gammel konstruksjon, ikke å komme unna, så vil nok tro at C1b(s) med en mer moderne og potent dac vil spille kremgodt...
    Vil igjen si tusen takk til de som hadde lånt meg dac og pre, de går i retur ganske så snart. C1b kom rett fra oppgradering, så eier har selv ikke testet den... Makan til tålmodighet :))

    mvh Kai
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Mine tanker ble som følger, at DP settet spilte med mere kropp og nærvær, med en bass som strakk seg noen mm ekstra. Mens M51 alene spilte en anelse mere nøytralt. Jeg var selv veldig spent på om at forskjellen kom til å bli så stor at jeg måtte hive meg rundt med litt kjøp&salg, men differansen ikke mer enn hva jeg har opplevd med litt forbedret plassering av ht, utbedring av rom.. Dog, DP dacn er en 20år gammel konstruksjon, ikke å komme unna, så vil nok tro at C1b(s) med en mer moderne og potent dac vil spille kremgodt...
    Vil igjen si tusen takk til de som hadde lånt meg dac og pre, de går i retur ganske så snart. C1b kom rett fra oppgradering, så eier har selv ikke testet den... Makan til tålmodighet :))

    mvh Kai
    Dette var interessant Kaap.

    Vet du noe om hvilket gain valg DPDAC du testet ut var satt opp med? Det er mulig å velge mellom 0 db - 5 db og 10 db. Fetest og mest kroppslig lyd på 10 db innstilling.


    Final
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Saksa fra artikkel på audiophile dot no;

    Lyden fra Rubicon LCR er fremragende, og i mine ører var den kanskje vel så godt balansert som stativhøyttaleren Rubicon 2 til nesten samme pris. Dette til tross for at sistnevnte har noe bedre bassrespons. På grunn av min lytteposisjon ikke matchet disse høyttalerne like godt som de øvrige modellene det ikke mulighet for å sjekke perspektivegenskapene.
    Jeg er enig, de er faktisk veldig bra.

    (ref; Dali Rubicon – en presentasjon hos Hi-Fi klubben i Bergen.)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn