.Tøøøffft!! Hva basser ble det?
Neineinei!!! Alt på linje!
Niiiceee, nå begynner det å bli spennende. Pappesker er stort sett alltid moroDet har kommet inn noen pappesker i løpet av desember, får se hva 2017 bringer ut av dette.
Så lenge du har det moro i prosessen, så er alt bra. Selv med høylytt banning og kanskje et par blå tommler underveisNår det er ferdig? ...blir sikkert ikke ferdig. Blir nok testing på div. løsninger i dipol i første omgang.
Må lære meg å skru litt digitalt 3-veis, 4-veis og. Aner ikke hva slags gain utfordringer og annet jeg må forholde meg til. Tråkker nytt terreng.
Blir nok noen runder med banning før det blir noe lyd her tenker jeg...
Med Audiolense XO som Bergfinn benytter seg av, så blir det der lett som en lek, egentlig altfor lettDen øla di såg jaggu ut som en nytelse!!
Banning er vel kun i kjerka...eller....
Spikre fjøler, montere drivere, ha det morro på veien. Det skal være kjekt
Så ville jeg konsentrert meg om Eminence og Fostex i første omgang.
Måle begge uten korrigeringer, så bestemmer en delefrekvens. Når begge spiller finner en gain.
Så finpuss deling, og kanskje noe EQ på veien..? Det ser du.
Finne ut av diskant etter dette tenker jeg
Tilhenger av helt vanlig hvitt snekkerlimFerdig på jobb, og tar tbanen til sentrum for innkjøp av overfres.
Har fått tak i noe 15mm x-finer. Har lyst å lage noen U-basser.
Tenkte å lime sammen 2 plater til 30mm tykkelse på frontbaffel.
Hva slags lim? Trelim, eller noe mykere som flekser litt for resonansdemping?
Heter de fresestykkene not og kulelager på butikkspråk også?Du lager hull med en notfres. Kulelagerfres er godt for å frese bort overlappende kanter. En avrundingsfres med kulelager er også topp for å lage pene kanter
Det er de tre jeg bruker mest