Audiophysics venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Da får jeg skrive ett par ord om disse høyttalerene. La meg først fortelle dere at dette ble en fullstendig krasj og en skikkelig nedtur..for lommeboken.
    Neida, spøk til side. Var litt bekymret på matching med rommet mitt og anlegget, men det viste seg å være ubegrunnet. Selvsagt kan jeg ikke spille så spikrene slår ut av veggen på utsiden, men på moderat + volum fungerer det veldig godt. At jeg "bare" har 50 watt bekymret meg lite. De har vist seg å være potente tidligere.
    Høyttalerene i mitt system varter opp med en ganske levende og morsom spillestil. Mye sprut og energi oppover og en liten kul der det er gøyest. Midbassen sitter som en kule.
    Bruker er Rega dac som spiller veldig levende, men som biter deg i nesen hvis man bikker over komfortsonen, men som varter opp med en detaljering i bassen som jeg godt kan like. Savner muligens en smule oppløsning helt der oppe hvor jeg mest sannsynlig ikke har hørsel igjen om ett par år.

    Kort oppsumert: fantastisk fundament og skyv nederst, levende og innvolverende fra midbassen og godt oppover. Diskant som imponerer, men som jeg på det nåværende tidspunkt ikke har kilde god nok til å få bedre.
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Godt å høre du er fornøyd! Så 'gjesten på besøk' blir samboer ?

    Griffenfeldt skrev:
    Da får jeg skrive ett par ord om disse høyttalerene. La meg først fortelle dere at dette ble en fullstendig krasj og en skikkelig nedtur..for lommeboken.
    Neida, spøk til side. Var litt bekymret på matching med rommet mitt og anlegget, men det viste seg å være ubegrunnet. Selvsagt kan jeg ikke spille så spikrene slår ut av veggen på utsiden, men på moderat + volum fungerer det veldig godt. At jeg "bare" har 50 watt bekymret meg lite. De har vist seg å være potente tidligere.
    Høyttalerene i mitt system varter opp med en ganske levende og morsom spillestil. Mye sprut og energi oppover og en liten kul der det er gøyest. Midbassen sitter som en kule.
    Bruker er Rega dac som spiller veldig levende, men som biter deg i nesen hvis man bikker over komfortsonen, men som varter opp med en detaljering i bassen som jeg godt kan like. Savner muligens en smule oppløsning helt der oppe hvor jeg mest sannsynlig ikke har hørsel igjen om ett par år.

    Kort oppsumert: fantastisk fundament og skyv nederst, levende og innvolverende fra midbassen og godt oppover. Diskant som imponerer, men som jeg på det nåværende tidspunkt ikke har kilde god nok til å få bedre.
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    De blir stående ja. En fantastisk flott høyttaler som på sitt beste gir en fantastisk innsyn i musikken. Kombinert med Naim som tegner opp tydelige konturer rundt instrumentene gir Det en rytmisk, åpen og engasjerende ramme til musikken som jeg synes er kledelig.
    Har frem til Mandagen til å avgjøre om Rega dacen blir stående. Har litt lyst til å prøve Stello dacen som er å finne på børsen jevnt og trutt. Jeg liker å innbille meg at jeg ikke skifter utstyret så ofte, så jeg må være sikker når jeg kjøper noe, at det er et godt kjøp.
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.229
    Antall liker
    1.356
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med nye ht Griffenfeldt. Ber meg selv på besøk når været blir dårligere... :)
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.996
    Antall liker
    10.681
    Sted
    Skien
    Griffenfeldt skrev:
    De blir stående ja. En fantastisk flott høyttaler som på sitt beste gir en fantastisk innsyn i musikken. Kombinert med Naim som tegner opp tydelige konturer rundt instrumentene gir Det en rytmisk, åpen og engasjerende ramme til musikken som jeg synes er kledelig.
    Har frem til Mandagen til å avgjøre om Rega dacen blir stående. Har litt lyst til å prøve Stello dacen som er å finne på børsen jevnt og trutt. Jeg liker å innbille meg at jeg ikke skifter utstyret så ofte, så jeg må være sikker når jeg kjøper noe, at det er et godt kjøp.
    Gratulerer Griff med nye høytallere, har hatt og hørt mye AP de har en "spillestil" som jeg liker svært godt :)
    Mvh:Espen
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.403
    Antall liker
    3.328
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Besøkte Oslo Hi-Fi Center en helg for litt siden og så de hadde AP Tempo 6 på ”billigsalg”. Ringte madammen og fikk bekreftet at det var i orden med kjøp.

    Så nå står de og pynter opp i stua. Madammen er kjempefornøyd! Bra låter de også :)

    The Wall spilles…

    mvh
    Kjella
     

    Vedlegg

    Poirot

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.07.2007
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    2.018
    Virkelig et smakfullt alter. Ser ut som du har en stue hvor jeg ikke hadde hatt problemer med å trives. :D
     

    krokhol

    Medlem
    Ble medlem
    04.08.2008
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Det ser lekkert ut. Jeg var også innom og kjøpte Tempo 6 på den tiden. Hvilken EC forsterker er det vi ser, og hvordan låter det med EC + AP?
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.740
    Antall liker
    33.042
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    KjellR skrev:
    Besøkte Oslo Hi-Fi Center en helg for litt siden og så de hadde AP Tempo 6 på ”billigsalg”. Ringte madammen og fikk bekreftet at det var i orden med kjøp.

    Så nå står de og pynter opp i stua. Madammen er kjempefornøyd! Bra låter de også :)

    The Wall spilles…

    mvh
    Kjella
    Gratulerer med flotte AP Tempo 6 (i rett finish), de gjør seg ikke bort i den stua di for å si det sånn ;)
    Flott oppsett du har der!

    gismo
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    KjellR skrev:
    Besøkte Oslo Hi-Fi Center en helg for litt siden og så de hadde AP Tempo 6 på ”billigsalg”. Ringte madammen og fikk bekreftet at det var i orden med kjøp.

    Så nå står de og pynter opp i stua. Madammen er kjempefornøyd! Bra låter de også :)

    The Wall spilles…

    mvh
    Kjella
    Lækkert, alt var lækkert! :)
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.403
    Antall liker
    3.328
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    krokhol skrev:
    Det ser lekkert ut. Jeg var også innom og kjøpte Tempo 6 på den tiden. Hvilken EC forsterker er det vi ser, og hvordan låter det med EC + AP?
    Var på Waters konsert igår så det ble litt sent…

    Forsterkeren er en noe tilårskommen ECI 4. Jeg har ikke vært mye hjemme etter at innkjøpet av høytalere ble gjort og har derfor ikke fått brukt utstyret noe særlig. Så langt syns jeg lyden fra EC / AP syns jeg låter veldig bra uten at jeg skal prøve å gå i dybden…

    Jeg koser meg med boksene / kassene!

    Mvh
    Kjella
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Espen L skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    De blir stående ja. En fantastisk flott høyttaler som på sitt beste gir en fantastisk innsyn i musikken. Kombinert med Naim som tegner opp tydelige konturer rundt instrumentene gir Det en rytmisk, åpen og engasjerende ramme til musikken som jeg synes er kledelig.
    Har frem til Mandagen til å avgjøre om Rega dacen blir stående. Har litt lyst til å prøve Stello dacen som er å finne på børsen jevnt og trutt. Jeg liker å innbille meg at jeg ikke skifter utstyret så ofte, så jeg må være sikker når jeg kjøper noe, at det er et godt kjøp.
    Gratulerer Griff med nye høytallere, har hatt og hørt mye AP de har en "spillestil" som jeg liker svært godt :)
    Mvh:Espen

    Takker.
    Bare å ta deg en tur hjem til meg Espen for en lytt når det passer. Hadde besøk av 2m i går. Vi forsøkte å finne en optimal plassering på høyttalerene. Tror jeg fant den i dag. Nå låter det såpass tett innpå mine preferanser som jeg noensinne har vært. Da er det virkelig gøy med noe nytt.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Da får jeg og melde meg inn her med et par AP Tempo 6. Spent på å få koplet opp og høre om de duger.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Griffenfeldt skrev:
    Da får jeg skrive ett par ord om disse høyttalerene. La meg først fortelle dere at dette ble en fullstendig krasj og en skikkelig nedtur..for lommeboken.
    Neida, spøk til side. Var litt bekymret på matching med rommet mitt og anlegget, men det viste seg å være ubegrunnet. Selvsagt kan jeg ikke spille så spikrene slår ut av veggen på utsiden, men på moderat + volum fungerer det veldig godt. At jeg "bare" har 50 watt bekymret meg lite. De har vist seg å være potente tidligere.
    Høyttalerene i mitt system varter opp med en ganske levende og morsom spillestil. Mye sprut og energi oppover og en liten kul der det er gøyest. Midbassen sitter som en kule.
    Bruker er Rega dac som spiller veldig levende, men som biter deg i nesen hvis man bikker over komfortsonen, men som varter opp med en detaljering i bassen som jeg godt kan like. Savner muligens en smule oppløsning helt der oppe hvor jeg mest sannsynlig ikke har hørsel igjen om ett par år.

    Kort oppsumert: fantastisk fundament og skyv nederst, levende og innvolverende fra midbassen og godt oppover. Diskant som imponerer, men som jeg på det nåværende tidspunkt ikke har kilde god nok til å få bedre.
    Grattiss Griff; AP s lyd har jeg stor sans for; så stor at AP nå har vært nesten 4 år i kjelleren:)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Takker Yasman. Liker signaturen i de særdeles godt. De låter nokså homogent og spiller omtrent som en god stativhøytaler i toppen og med et greit fundament i bunn. Ikke dypbass selvsagt, men akkurat nok til å få litt brystklang og en underliggende tone som danner det fundamentet som musikken ofte hviler på.

    Thomas
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    yasman skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    Da får jeg skrive ett par ord om disse høyttalerene. La meg først fortelle dere at dette ble en fullstendig krasj og en skikkelig nedtur..for lommeboken.
    Neida, spøk til side. Var litt bekymret på matching med rommet mitt og anlegget, men det viste seg å være ubegrunnet. Selvsagt kan jeg ikke spille så spikrene slår ut av veggen på utsiden, men på moderat + volum fungerer det veldig godt. At jeg "bare" har 50 watt bekymret meg lite. De har vist seg å være potente tidligere.
    Høyttalerene i mitt system varter opp med en ganske levende og morsom spillestil. Mye sprut og energi oppover og en liten kul der det er gøyest. Midbassen sitter som en kule.
    Bruker er Rega dac som spiller veldig levende, men som biter deg i nesen hvis man bikker over komfortsonen, men som varter opp med en detaljering i bassen som jeg godt kan like. Savner muligens en smule oppløsning helt der oppe hvor jeg mest sannsynlig ikke har hørsel igjen om ett par år.

    Kort oppsumert: fantastisk fundament og skyv nederst, levende og innvolverende fra midbassen og godt oppover. Diskant som imponerer, men som jeg på det nåværende tidspunkt ikke har kilde god nok til å få bedre.
    Grattiss Griff; AP s lyd har jeg stor sans for; så stor at AP nå har vært nesten 4 år i kjelleren:)
    Er det så lenge siden vi hentet Galloene hos deg ?! ,- Skal si den tiden forsvinner raskt.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.740
    Antall liker
    33.042
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Griffenfeldt skrev:
    De blir stående ja. En fantastisk flott høyttaler som på sitt beste gir en fantastisk innsyn i musikken. Kombinert med Naim som tegner opp tydelige konturer rundt instrumentene gir Det en rytmisk, åpen og engasjerende ramme til musikken som jeg synes er kledelig.
    Har frem til Mandagen til å avgjøre om Rega dacen blir stående. Har litt lyst til å prøve Stello dacen som er å finne på børsen jevnt og trutt. Jeg liker å innbille meg at jeg ikke skifter utstyret så ofte, så jeg må være sikker når jeg kjøper noe, at det er et godt kjøp.
    Da får jeg gratulere med Sitara ;)
    Gode ht i sin klasse (ble et sett på meg her i vår også ;)) og syns de gjør mye bra sammen med riktig og god elektronikk.
    AP sounden har passet meg over lengre tid og selv disse litt enklere modellene engasjerer og tegner flott opp lydbilder. Musikalske med gode rytmiske egenskaper og bra på detaljer.

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.740
    Antall liker
    33.042
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    cybervision_ skrev:
    Da får jeg og melde meg inn her med et par AP Tempo 6. Spent på å få koplet opp og høre om de duger.
    Velkommen inn i varmen (familien) cyber ;D
    Gratulerer med AP Tempo 6!!

    gismo
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    cybervision_ skrev:
    Da får jeg og melde meg inn her med et par AP Tempo 6. Spent på å få koplet opp og høre om de duger.
    Lytte inntrykk.. er fælt spent.. skal kjøpe slike selv uti juni.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Er det så lenge siden vi hentet Galloene hos deg ?! ,- Skal si den tiden forsvinner raskt.
    [/quote]

    Ja, tror det... iallefall 3 år..........
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Fikk en skikkelig lytterunde på Avantera, Burmester, 2x Adyton 1.7 i går på OHC. Gjett om denne gutten har fått seg ny drømmehøyttaler. Å hildrane du. Klart det var dyr elektronikk de sto på men tror Avantera spiller bra på rimeligere løsninger også.

    Spilte Gitar, elektronica, pop, ex antall CD'er jeg hadde med. For et lydbilde ! Vet ikke om rommet på OHC er helt optimalt men jeg kunne banne på at det kom lyder fra langt flere steder en der høyttalere befant seg. Klager ikke på definisjon og tyngde i bassen heller :eek:

    Igjen fikk jeg bekreftelse på at en av AP's store egenskaper er størrelsen på lyden som blir presentert. Dette gjelder mindre modeller etter min mening også.

    Synd de koster en helt ok brukt-bil.
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    ErikMe skrev:
    Fikk en skikkelig lytterunde på Avantera, Burmester, 2x Adyton 1.7 i går på OHC. Gjett om denne gutten har fått seg ny drømmehøyttaler. Å hildrane du. Klart det var dyr elektronikk de sto på men tror Avantera spiller bra på rimeligere løsninger også.

    Spilte Gitar, elektronica, pop, ex antall CD'er jeg hadde med. For et lydbilde ! Vet ikke om rommet på OHC er helt optimalt men jeg kunne banne på at det kom lyder fra langt flere steder en der høyttalere befant seg. Klager ikke på definisjon og tyngde i bassen heller :eek:

    Igjen fikk jeg bekreftelse på at en av AP's store egenskaper er størrelsen på lyden som blir presentert. Dette gjelder mindre modeller etter min mening også.

    Synd de koster en helt ok brukt-bil.
    Kunne godt tenkt meg en sånn en ja. Føler ikke helt at de passer inn i en leilighet, så det får bli når jeg sitter med større bolig :)
     

    Dynamic

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    130
    Antall liker
    6
    ErikMe skrev:
    Fikk en skikkelig lytterunde på Avantera, Burmester, 2x Adyton 1.7 i går på OHC. Gjett om denne gutten har fått seg ny drømmehøyttaler. Å hildrane du. Klart det var dyr elektronikk de sto på men tror Avantera spiller bra på rimeligere løsninger også.

    Spilte Gitar, elektronica, pop, ex antall CD'er jeg hadde med. For et lydbilde ! Vet ikke om rommet på OHC er helt optimalt men jeg kunne banne på at det kom lyder fra langt flere steder en der høyttalere befant seg. Klager ikke på definisjon og tyngde i bassen heller :eek:

    Igjen fikk jeg bekreftelse på at en av AP's store egenskaper er størrelsen på lyden som blir presentert. Dette gjelder mindre modeller etter min mening også.

    Synd de koster en helt ok brukt-bil.
    er nok en god grunn til at de står koblet opp med 2 x 1.7, de trenger mye effekt for å låte "OHC bra" :D igjen, "OHC bra" er bare fantastisk :)
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    Jeg derimot tror de hadde passet perfekt i mitt lytte/film-rom på noen og tyve kvadrat :) Spiller feks. scorpio 2 bra et sted tror jeg ikke Avantera eller andre storinger blir total missmatch. Du har Virgo 25.. har du sammenlignet disse mot Scorpio 2 ?

    oyvind skrev:
    Kunne godt tenkt meg en sånn en ja. Føler ikke helt at de passer inn i en leilighet, så det får bli når jeg sitter med større bolig :)
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    ErikMe skrev:
    Jeg derimot tror de hadde passet perfekt i mitt lytte/film-rom på noen og tyve kvadrat :) Spiller feks. scorpio 2 bra et sted tror jeg ikke Avantera eller andre storinger blir total missmatch. Du har Virgo 25.. har du sammenlignet disse mot Scorpio 2 ?

    oyvind skrev:
    Kunne godt tenkt meg en sånn en ja. Føler ikke helt at de passer inn i en leilighet, så det får bli når jeg sitter med større bolig :)
    Ja, det har jeg - hadde Scorpio 2 før jeg kjøpte V25. Enorm forskjell etter min mening, men kjøpte dem mye fordi de skulle i en mindre stue enn der jeg hadde S2. Sånt sett var det vel ikke full uttelling i og med at V25 går rimelig dypt og sparker like bra fra som S2 (særlig med 082 koblet på). Føler dog at V25 er mye mer raffinert og god på lavt volum i tillegg - en mye mer komplett høyttaler rett og slett. (Misforstå meg rett, jeg var på ingen måte misfornøyd med Scorpio 2 - de er meget gode)

    Har sjelden vært mer fornøyd med et høyttalerkjøp enn disse. Desverre for lommeboka endte det med kjøp av Burmester 082 og 061 kort tid etter. Føler det er veldig komplett nå, blir litt småoppgraderinger av kabler osv etter hvert nå :)
     

    ErikMe

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.01.2006
    Innlegg
    90
    Antall liker
    0
    oyvind skrev:
    Ja, det har jeg - hadde Scorpio 2 før jeg kjøpte V25. Enorm forskjell etter min mening, men kjøpte dem mye fordi de skulle i en mindre stue enn der jeg hadde S2. Sånt sett var det vel ikke full uttelling i og med at V25 går rimelig dypt og sparker like bra fra som S2 (særlig med 082 koblet på). Føler dog at V25 er mye mer raffinert og god på lavt volum i tillegg - en mye mer komplett høyttaler rett og slett. (Misforstå meg rett, jeg var på ingen måte misfornøyd med Scorpio 2 - de er meget gode)

    Har sjelden vært mer fornøyd med et høyttalerkjøp enn disse. Desverre for lommeboka endte det med kjøp av Burmester 082 og 061 kort tid etter. Føler det er veldig komplett nå, blir litt småoppgraderinger av kabler osv etter hvert nå :)
    Høres bra ut. Da er det kanskje en mulighet for at Virgo 25 er et alternativ til Avantera. Var redd de 4 doble bassene på Scorpio 2 utklasserte bassnivået på Virgo 25. Men Virgo 25 har vel nyere elementer med lengre slaglengde etc. Kabinettet er vel litt større også. På papiret går Scorpio 2 et par hz lavere en Virgo 25 men i praksis er vel musikk-bassen godt over 30 hz uansett.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    oyvind skrev:
    Sånt sett var det vel ikke full uttelling i og med at V25 går rimelig dypt og sparker like bra fra som S2 (særlig med 082 koblet på).
    What!?!? Det kan du ikke mene?
    oyvind skrev:
    Føler dog at V25 er mye mer raffinert og god på lavt volum i tillegg - en mye mer komplett høyttaler rett og slett. (Misforstå meg rett, jeg var på ingen måte misfornøyd med Scorpio 2 - de er meget gode)
    Her er jeg mer enig. For egen del syntes jeg V25 ble litt for mørk i direkte sammenligning med Scorpio II. Avantera derimot var ekstrem.

    ErikMe: Mtp Avantera i lite lytterom på 20kvm, tror jeg du vil ha en større utfordring i bassen sammenlignet med Scorpio siden de har større kasse og går dypere i bassen.


    Geir Arne
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    ganilsen skrev:
    oyvind skrev:
    Sånt sett var det vel ikke full uttelling i og med at V25 går rimelig dypt og sparker like bra fra som S2 (særlig med 082 koblet på).
    What!?!? Det kan du ikke mene?
    Hehe, jo, jeg synes det selv... Kan være noe urettferdig sammenligningsgrunnlag da jeg stort sett har spilt på mine V25 med Burmester-utstyr og en Krell 400 på Scorpio2. For all del, S2 var morsom med høy partyfaktor, og 8 basser flytter jo såklart litt luft. Var derfor jeg kjøpte meg opp i kvalitet og ned i størrelse når jeg flyttet til ny leilighet. Tenkte S2 ville bli for voldsomt...
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.740
    Antall liker
    33.042
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Den rekka du skilter med under vil nok holde godt mål en god god stund ;)
    Burmester 061 / Burmester 082 / Audio Physic Virgo 25

    gismo
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    gismo skrev:
    Den rekka du skilter med under vil nok holde godt mål en god god stund ;)
    Burmester 061 / Burmester 082 / Audio Physic Virgo 25

    gismo
    Hehe, ja, får da håpe det. Noe akutt oppgraderingsbehov har jeg ikke :)
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Vil tro Scorpio II har godt spark, jeg synes lille Tempo 6 har meget godt fraspark i mitt rom...
     

    stereo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    207
    Antall liker
    18
    Må skryte litt av Virgo 25 jeg også, selv om jeg har gjort det tidligere her.
    For meg startet interessen med at virgo 25 var basert på Cardeas.

    Etter at jeg fikk 082 på plass bak 061 på virgo 5 skulle alt ligge til rette for lytteopplevelser i high end klassen, noe det på mange måter gjorde også. Men jeg fikk også noen "nedturer" der jeg følte at lyden ikke nådde forventningene til dette flotte utstyret.

    Leste i tyske stereo om virgo 25 og ble enda mer nysgjerrig på denne. Der sto det at den var en annen klasse enn virgo 5, med nye elementer og kasse basert på cardeas og med en helt annen dyp bass. Målt til 18Hz -3db i deres lytterom. OHC var flinke til å foreslå tweaks eller alternativer som kunne bedre lyden for meg. Et forslag som kom opp var å prøve virgo 25 til tross for at jeg ikke hadde hatt virgo 5 lenge.

    Jeg har kjøpt virgo 25 selvfølgelig. For meg med Burmester komponenten ble dette en synergi der musikken nå oppleves "live" med full tyngde, gjennomsiktighet og oppløsning.

    Jeg snakket med en fra audio physic som sa at virgo 25 er så god at det tok mye tid og flere runder før de var fornøyd med Avantera.

    Musikken strømmer ut i stua nå og gir meg mfl helt spesielle musikk opplevelser. Fra cd plater!

    Dette ble mye tekst, men HEIA Audio Physic og spesielt virgo 25!!
    mvh
     

    oyvind

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2003
    Innlegg
    161
    Antall liker
    3
    Torget vurderinger
    1
    stereo skrev:
    Må skryte litt av Virgo 25 jeg også, selv om jeg har gjort det tidligere her.
    For meg startet interessen med at virgo 25 var basert på Cardeas.

    Etter at jeg fikk 082 på plass bak 061 på virgo 5 skulle alt ligge til rette for lytteopplevelser i high end klassen, noe det på mange måter gjorde også. Men jeg fikk også noen "nedturer" der jeg følte at lyden ikke nådde forventningene til dette flotte utstyret.

    Leste i tyske stereo om virgo 25 og ble enda mer nysgjerrig på denne. Der sto det at den var en annen klasse enn virgo 5, med nye elementer og kasse basert på cardeas og med en helt annen dyp bass. Målt til 18Hz -3db i deres lytterom. OHC var flinke til å foreslå tweaks eller alternativer som kunne bedre lyden for meg. Et forslag som kom opp var å prøve virgo 25 til tross for at jeg ikke hadde hatt virgo 5 lenge.

    Jeg har kjøpt virgo 25 selvfølgelig. For meg med Burmester komponenten ble dette en synergi der musikken nå oppleves "live" med full tyngde, gjennomsiktighet og oppløsning.

    Jeg snakket med en fra audio physic som sa at virgo 25 er så god at det tok mye tid og flere runder før de var fornøyd med Avantera.

    Musikken strømmer ut i stua nå og gir meg mfl helt spesielle musikk opplevelser. Fra cd plater!

    Dette ble mye tekst, men HEIA Audio Physic og spesielt virgo 25!!
    mvh
    Tiltredes!
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Nå har jeg kvittet meg med mine mozart. Så må overleve med pioneer prolgue 8 en mnd ca. Men det går overraskende bra alså. Vet lite om disse høyttalerne, må vere noe bra.

    Ivertfall.. Tempo 6, hva kan jeg forvente mot mozart?? Kjøpt dei uhørt.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.957
    Antall liker
    14.199
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    lovemusikk skrev:
    Ivertfall.. Tempo 6, hva kan jeg forvente mot mozart?? Kjøpt dei uhørt.
    "Litt" forskjell i lyden? ;D
    Du beveger deg mot et tørrere og strammere område med større presisjon, vil jeg tro.
    Kjenner ikke detaljert til Vienna, men de inntrykkene de har gitt meg er en musikalsk varm og raus lyd uten for mye kontrast.

    Blir spennende å lese hva du synes om disse APene!

    Mvh
    Rolf
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    RoDa skrev:
    lovemusikk skrev:
    Ivertfall.. Tempo 6, hva kan jeg forvente mot mozart?? Kjøpt dei uhørt.
    "Litt" forskjell i lyden? ;D
    Du beveger deg mot et tørrere og strammere område med større presisjon, vil jeg tro.
    Kjenner ikke detaljert til Vienna, men de inntrykkene de har gitt meg er en musikalsk varm og raus lyd uten for mye kontrast.

    Blir spennende å lese hva du synes om disse APene!

    Mvh
    Rolf
    Lover godt ;)
     

    sandecker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2009
    Innlegg
    621
    Antall liker
    747
    Sted
    Oslo / Viksfjord
    Torget vurderinger
    5
    stereo skrev:
    Må skryte litt av Virgo 25 jeg også, selv om jeg har gjort det tidligere her.
    For meg startet interessen med at virgo 25 var basert på Cardeas.

    Etter at jeg fikk 082 på plass bak 061 på virgo 5 skulle alt ligge til rette for lytteopplevelser i high end klassen, noe det på mange måter gjorde også. Men jeg fikk også noen "nedturer" der jeg følte at lyden ikke nådde forventningene til dette flotte utstyret.

    Leste i tyske stereo om virgo 25 og ble enda mer nysgjerrig på denne. Der sto det at den var en annen klasse enn virgo 5, med nye elementer og kasse basert på cardeas og med en helt annen dyp bass. Målt til 18Hz -3db i deres lytterom. OHC var flinke til å foreslå tweaks eller alternativer som kunne bedre lyden for meg. Et forslag som kom opp var å prøve virgo 25 til tross for at jeg ikke hadde hatt virgo 5 lenge.

    Jeg har kjøpt virgo 25 selvfølgelig. For meg med Burmester komponenten ble dette en synergi der musikken nå oppleves "live" med full tyngde, gjennomsiktighet og oppløsning.

    Jeg snakket med en fra audio physic som sa at virgo 25 er så god at det tok mye tid og flere runder før de var fornøyd med Avantera.

    Musikken strømmer ut i stua nå og gir meg mfl helt spesielle musikk opplevelser. Fra cd plater!

    Dette ble mye tekst, men HEIA Audio Physic og spesielt virgo 25!!
    mvh
    :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn