Audiofile på Jæren

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Vet ikke om en plass som heter Åna, men jeg har "bodd" på et sted som begynner på Åna for å si det sånn.  ;)
    Kanskje ikke det mest taktiske å reklamere med når folk skal invitere fremmede mennesker inn i heimen og vise fram lett omsettelig grisedyr elektronikk....Get my point!
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Vet ikke hvor du kommer fra,men VELKOMMEN til Jæren.Du får gi beskjed når du er klar til en lydkveld med oss! ;)
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje ikke det mest taktiske å reklamere med når folk skal invitere fremmede mennesker inn i heimen og vise fram lett omsettelig grisedyr elektronikk....Get my point!

    Sikkert "goe mann" du, men tror nok at du valgte å misforstå litt.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.286
    Antall liker
    4.962
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Takk til lakki_luke for gjestfrihet og godt initiativ!
    Det var riktig hyggelig å møte andre med felles interesser, få hørt på kjent musikk på ukjent utstyr, og få utvidet horisonten med andres medbrakte musikk.

    Jeg snappet noen bilder av oppsettet til lakki_luke:

     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    En høyttaler jeg har vært kjempefornøyd med i mange år.Men får et spøkelse på besøk av og til som mener at de bør byttes ut ;)Tannoy sin Glenair er en sterk kandidat.Må nok vente til oppfiksingen av huset er ferdig før jeg gjør et sånt kjøp.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.981
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Kan kanskje hjelpe deg med å få kildesortert de gamle AkersMic beistene ;-)

    Arne K
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Kan kanskje hjelpe deg med å få kildesortert de gamle AkersMic beistene ;-)

    Arne K
    En av gjestene på møte sa at han likte bedre disse enn Glenair,så jeg må nok en tur og to til Resonans og høre på Glenair før de blir satt i kottet.Men det er jo kjekt at noen er behjelpelig med kildesortering ;)
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.366
    Antall liker
    3.626
    Torget vurderinger
    4
    Noen av dere som var hjemme hos lakki som har noen formening om DK forsterkeren ? Jeg vurderer den sterk til mine Proac D38. Jeg hadde dessverre ikke mulighet å komme å høre selv.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.286
    Antall liker
    4.962
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Noen av dere som var hjemme hos lakki som har noen formening om DK forsterkeren ? Jeg vurderer den sterk til mine Proac D38. Jeg hadde dessverre ikke mulighet å komme å høre selv.
    Samlet spilte det fortreffelig, men å si noe bastant om hver enkelt komponent blir jo litt vanskelig uten å ha eksperimentert med å mixe & matche med annet utstyr.
    En nyttig ting med et slikt lydlaug håper jeg å kunne bli at man får anledning til å teste utstyrskombinasjoner, f.eks. ens egne høyttalere sammen med ulike aktuelle forsterkere.
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Klart at vi kan teste forskjellige utstyrskombinasjoner.
    Det er vel noe som det går an og avtale med verten for den eventuelle kvelden.
    Jeg lurer litt på om jeg skulle tatt en kveld til der de som ikke fikk anledning sist kunne treffes.Jeg har mottatt PMer fra flere intreserte.Men jeg trenger hjelp/innspill hvordan vi skal organisere treffene.
    Jeg er godt fornøyd med det første treffet ;)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    24.081
    Antall liker
    39.389
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    hei alle sammen, tar gjerne en tur til egersund og jæren.
    var med en gjeng fra haua før i tiden og synes dette er bra for innteressen.

    hilsen audiofil fra flekkefjord
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Snart på tide med en ny kveld??Er der interesse for at jeg setter en dato for en kveld med musikk/lyd å kaffe :)
     

    Geir_O

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    716
    Antall liker
    19
    Er svært interessert i dette, men har som andre ofte andre ting (barn/jobb, familie og venner som ennå ikke har sett lyset) i veien. Slutter imidlertid på sjøen (hjem om en uke) og blir fergemann. Blir forhåpentligvis bedre tid da. Har selv et lite anlegg på Ålgård hvor eventuelle sesjoner kan avholdes når det måtte passe.

    Mvh Geir
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Er svært interessert i dette, men har som andre ofte andre ting (barn/jobb, familie og venner som ennå ikke har sett lyset) i veien. Slutter imidlertid på sjøen (hjem om en uke) og blir fergemann. Blir forhåpentligvis bedre tid da. Har selv et lite anlegg på Ålgård hvor eventuelle sesjoner kan avholdes når det måtte passe.

    Mvh Geir
    Vi har det travelt alle,men det er viktig med litt kvalitetstid utenfor hjemmet også :)
    Jeg sender deg en pm med tlf nr. mitt så tar du kontakt når du kommer hjem.
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Det blir et nytt lydtreff hos meg onsdag i neste uke(07.03).Åpner døra kl.18.30 å så ser vi hvor lenge vi holder på.Sist holdt vi på til kl.23.00.Det går selvfølgelig an å komme når det passer,så 18.30 er bare for å ha et klokkeslett.Sist kom vel de fleste i 20.00 tiden.
    Velkommen :)
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Det ser ut for at Coolbiz har med seg squeezebox på onsdag.Kan bli kjekt å se hvordan det virker.Jeg har ingen erfaring med det.
    Det er plass til flere hvis interessen er der :)
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.286
    Antall liker
    4.962
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Jeg sliter litt med å få lånt meg en laptop til å ta med og bruke med Squeezeboxen, så noen 100% garanti kan jeg ikke gi, desverre. Men jeg har godt håp om å få det til.

    Regner med å ha lyd i mine Orion-høyttalere og tilhørende SKA-forsterkere i løpet av to ukes tid. Er det noen i distriktet som har interesse av å høre på disse, så er det bare å si fra.
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Det ble en riktig hyggelig kveld igår.Coolbiz fikk koblet opp squeezeboxen.(Jeg må nok ha en slik i fremtiden)
    Der var flere av oss som ikke hadde sett dette i bruk før.
    Jeg ble imponert av radioen både lydmessig og det utvalget der er av stasjoner på nettet.
    Vi fikk også kjørt en liten test opp mot cd-spiller.Alle var vel enige om at cd-spilleren var best.
    Så kom jo ssnht og kunne bidra med det som har med DIY og modding og gjøre.Han har gode kunnskaper om det meste.
     

    MonkeyCountry Audio

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    938
    Antall liker
    100
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Regner med å ha lyd i mine Orion-høyttalere og tilhørende SKA-forsterkere i løpet av to ukes tid. Er det noen i distriktet som har interesse av å høre på disse, så er det bare å si fra.

    åja!:)

    Det går tregt med mit dipol prosjekt. Men har snekrets i sammen en til effeketforsterker med en annen likeretting. Sukses kan man vel si 8)


    MVH
     

    johasse

    Medlem
    Ble medlem
    23.10.2005
    Innlegg
    16
    Antall liker
    0
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    2
    Som du kjenner til lakki_luke så sliter jeg med et udugelig rom for lytting. Det kunne kanskje vært av interesse å flytte anlegget mitt ut til deg i forbindelse med en testkveld. Da har vi to anlegg som kan testes live opp imot hverandre.

    Mvh.
    John
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Klart vi kan det ;DMer spennende bli det.Jeg rekner jo med at de som er med blir leie av anlegge mitt.
    Du er jo alltid VELKOMMEN,med og uten anlegget.
     

    ernie70

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.02.2007
    Innlegg
    411
    Antall liker
    37
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Ny på sentralen, men bur på Sandnes og er interessert i å være med på "lydlauget!"
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.286
    Antall liker
    4.962
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Som du kjenner til lakki_luke så sliter jeg med et udugelig rom for lytting. Det kunne kanskje vært av interesse å flytte anlegget mitt ut til deg i forbindelse med en testkveld. Da har vi to anlegg som kan testes live opp imot hverandre.
    Ikke dumt.

    Så snart mine Orion høyttalere og tilhørende forsterkere er ferdigbygget, kommer jeg sannsynligvis til å ha dem med til lakki_luke for en lytteseanse for de som måtte være interessert.
     

    MonkeyCountry Audio

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.10.2002
    Innlegg
    938
    Antall liker
    100
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ikke dumt.

    Så snart mine Orion høyttalere og tilhørende forsterkere er ferdigbygget, kommer jeg sannsynligvis til å ha dem med til lakki_luke for en lytteseanse for de som måtte være interresert.

    Send meg PM når den tid kommer! :D


    MVH
     

    johasse

    Medlem
    Ble medlem
    23.10.2005
    Innlegg
    16
    Antall liker
    0
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    2
    Høres ut som om det kommer til å bli en super kveld. Skal passe på at jeg kan bli hele kvelden neste gang....føler jeg gikk glipp av noe sist :)

    Måtte det bare ikke bli så lenge til!

    john
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Det ser ikke ut for at Coolbiz sine høyttalere blir ferdige før påske.Men vi jobber med de og kanskje lakkerings jobben blir ferdig.Spennende blir det og høre hvordan dette systemet lyder.
    Nå må ikke alle tro at mitt lytterom er perfekt,for det mangler det mye på.
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Da var påsken over og det er vel på tide å samle oss litt igjen?Der blir satt opp et nytt anlegg i neste uke som kanskje noen er intresert i.CJ forforsterker og Doxa monoblokker er noe av det.Har også en integrert rørforsterker som vi da får hørt på flere høyttalere.
    Hvis interessen er der så holder jeg åpent hver kveld i neste ifra kl.18.00 Send pm ;)
    Må bare få si at vi bruker komponenter i denrimelige enden også,og der er ingen krav til eget anlegg for å få være med.Kjekt hvis der kom nye med ;)
     

    sushizaki

    Medlem
    Ble medlem
    29.10.2006
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Hei gutter
    jeg bor i Stavanger, det høres ut som om deres (klubb) er opp og go,og jeg vil gjerne prøve å finne tid til å være med en dag.er det fortsatt plass for nye medlemmer?
    Kan du Lakki luke,pm meg for neste lydkveld.
    mvh
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Det er bare å sende meg en pm,så får dere adresse og tlf.nr.
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Det andre anlegget kommer på plass imorgen ;D
    Skal bli kjekt å få høre Merlin høyttalerene i et bedre rom enn det som johasse har selv.
    Det er bare å ta turen for de som har lyst.Ta med litt musikk så har jeg kaffe :)
     

    lakki_luke

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    1.071
    Antall liker
    536
    Sted
    Jæren
    Sv: Audiofile på Jæren

    Etter mange timer med spilling og prøving/flytting så er lyden i Merlin VSM III så god at jeg sier KOM OG HØR hvis dere har lyst til det.
    Hvis noen har gode råd om hva som vil gi denne høyttaleren enda mer så er jeg klar til mer testing.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn