Audio Video Show Warszawa 2023

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.851
    Antall liker
    981
    tre-pin 1-fase, altså kraftigere kabel/kurs?
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.347
    Antall liker
    3.563
    Torget vurderinger
    4
    Jeg var HIFI turist i helgen og hadde med dattera på 12 så fikk ikke med meg alt. Men bodde på Radisson så der fikk jeg med meg det meste. Var også innom stadion på lørdagen før jeg måtte på shopping. Masse spennende å se. Tok mange dårlige bilder da det var dårlige lysforhold flere steder...Ikke lett å få til god lyd men noen hadde jobbet med rommene og fått det til. Noen rom låt helt grusomt. Gledet meg til disse: https://dioraacoustics.com/ Låt helt for jævlig :( De spilte på de største høyttalerne de hadde i rommet og flere enn meg måtte holde seg for øra og gå. Håper det var ett uhell - feil setup eller noe. De så bra ut men gud hjelpe meg...
     

    Vedlegg

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.450
    Antall liker
    12.584
    Sted
    Sørlandet
    Messens vinner er......
    .... det sosiale og selve messen.

    På utstyrsfronten så vil du nok få mange svar. Her er noen av mine vinnere:

    - Zikra Audio Danmark og de store, tyske hornhøyttalerne. Larger than life.
    - Estellon og Accuphase. High end lyd, high end pris og high end utseende
    - Spendor på Arcam ble mitt "go-to room" når jeg trengte en de-tox og kun ville lytte på flott musikk. Spilte fint og var sympatisk priset.
    - Klipsch Jubilee på Mastersound
    - Kasoto gjengen hadde bra lyd i år. Open Baffle basser, EMS i horn og superdiskant sammen med rør, vinyl og tape.

    Og igjen, stor takk til alle dere som jeg fikk snakket med. Har storkost meg og latteren satt løst hele tiden.

    Mvh
    -BB-
     

    Jabba_Jabba

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    1.002
    Antall liker
    1.046
    Sted
    Porsgrunn
    Jorma Prime til 42000,- med campingkontakt der altså 😊
    Boulder har det fra stereotrinnet 1160 og modellene oppover. Det er noe de har kjørt i flere år pluss at de ikke tar banankontakter mener jeg å huske. Der andre merker har 20 amp kontakter på sine større modeller, bruker Boulder 32 amp industri kontakt. I følge Boulder er det på grunn av den store strømstyrken de genererer.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.347
    Antall liker
    3.563
    Torget vurderinger
    4

    Vedlegg

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.347
    Antall liker
    3.563
    Torget vurderinger
    4

    Vedlegg

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.347
    Antall liker
    3.563
    Torget vurderinger
    4

    Vedlegg

    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.745
    Antall liker
    58.964
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Messens vinner er......
    Vinneren er
    IMG_20231028_020724.jpg

    Philips 😆

    Nei. Trivelig å treffe folk og være sammen.
    Turen er for meg like viktig som innholdet på messa. Ellers gir Warszawa Audio Video Show mulighet til å se og høre ting man aldri gjør ellers.
    Det er mye artig, sjøl om det ikke alltid låter "best". Jeg er skeptisk til begrepet "best lyd", for det kommer an på hvem du spør. Dessuten er det mange veier å gå.

    For meg kan ting låte forskjellig, men likevel bra. Har hørt på musikk og stereo over 40 år og har erfart at dette ikke er statisk eller at fasit er hogget i stein.

    Dessuten er det ikke fair å sammenligne utstyr med stort spenn i prisen. Man blir litt "fartsblind" av å høre og se det ene millionanlegget etter det andre.

    -Også har vi alltid dette med rommet...

    Et eksempel på det siste.
    De mye omtalte Revival høyttalerne.
    Her stod Atalante5 (de store) i et annet oppsett og rom enn Atalante 3. Har ved tidligere anledninger syntes at de store spilte klart best. Ikke her.
    Atalante 3 med Moonriver amp spilte mye bedre enn de store som stod i et større rom hvor det ikke var kontroll på hverken bass eller refleksjoner.
    IMG_20231028_152301.jpg


    Anlegget med Moonriver:
    IMG_20231029_135639.jpg


    Beste lydopplevelse for meg var anlegget med Estelon/Accuphase. Dette spilte stort og naturlig. Det var virkelig til å tro på.
    IMG_20231028_101701.jpg

    Et mye bedre rom enn i Horten for de som var der. Det låt bra der også men her var det helt magisk i sweet spot.

    Mest imponerende var Wilson Sasha m DAgostino og dCS som gjenga smellet av et skudd fra skytevåpen så realistisk at jeg var sikker på at den elgen stupte.😆
    IMG_20231027_142623.jpg


    Likedan de store Børresen M med Aavik og diverse Anzus. Der jeg satt var det fantastisk 3D og tekstur i musikkgjengivelsen. Det var til "å ta på" samtidig som høyttalerne forsvant fullstendig. Børresen er tempo, futt og fart, men mindre romantikk og fløyel.
    Hvis slikt gir mening.
    IMG_20231027_144715.jpg


    De nye X2 som hadde verdenspremiere gir mye samme signatur men selvsagt med begrensninger og mindre skala.
    Men til en helt annen pris. Børresen har fått mye tyn for å lage bare svindyre greier. Det fortjener de ikke nå lenger. Komplett (uten kabler) får man Børresen X2 og den nye integrerte Axcess Forte m innebygd streamer /dac til ca 15 tusen euro.
    Og det låt bra. Men det låter Børresen. 🙂
    IMG_20231028_172902.jpg


    Poppori låt bra i absolutt sweet spot, men jeg orker ikke høre på vinyl som knitrer og spraker som om de hadde fyrt opp peisen.
    Merkelig at de velger å benytte plater som er i så dårlig stand.
    IMG_20231029_125701.jpg


    De digre horna med Studer spolebånd låt bra med Ingram Washington.
    IMG_20231028_113315.jpg



    I Polen produseres flere kjente hifi merker.
    Blant de mest kjente er Mytek, Cube Audio og Lampizator.
    IMG_20231028_160518.jpg

    IMG_20231029_123839.jpg
    IMG_20231028_124409.jpg


    Most hard-wired? Jadis.
    IMG_20231028_130953.jpg


    Morsomste? Klipsch Jubileum. 😊
    IMG_20231028_153101.jpg




    Mange flere oppsett man kunne nevne som er bra men likevel utelatt her.
    Det ble vist utstyr på to hoteller. Det ene med rom over 7 etasjer. I tillegg tok vi buss ut til Narodwy stadion som er kjempedigert.
    På 3 dager var det likevel nødvendig å prioritere hvor man gikk inn.
    Det er egentlig meningsløst å stikke hodet inn døra og gjøre seg opp en klar mening.

    Det er vel fare for en del gjentagelser.
    Håper dere står over med det.

    Skal til slutt nevne "Best Bang for the Buck" .
    Jeg er muligens noe påvirket av at jeg sjøl eier Magnepan 3.7, - men altså :
    Magnepan LRS + med Leema pre power.
    Leema pre har dac innebygd.
    Pris i Norge for høyttalere og elektronikk,
    ca 50-60 tusen (?)
    IMG_20231030_100524.jpg
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.745
    Antall liker
    58.964
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.745
    Antall liker
    58.964
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20231031_103648.jpg

    ^^Helt utafor mht forhold, pris /prestasjon det Audio Note anlegget til 8 mill. Zloty .( ca 22 millioner norske kroner). Jeg vil kalle det buklanding.
    -Men AN skal ha for dristig musikkvalg.
    F eks "Machine Gun" med Jimi Hendrix Live at Fillmore East og Ten Years After" No Title" høres ikke ofte på hifimesser.
    🙂
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.745
    Antall liker
    58.964
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har lagt ut en del bilder av platespillere vist i Warszawa i tråden min.
    Screenshot_20231031_093535.jpg

    Link for de som er interessert i slikt :

     

    abl

    Medlem
    Ble medlem
    12.11.2007
    Innlegg
    29
    Antall liker
    22
    Sted
    Oslo
    Vinneren er
    Vis vedlegget 965353
    Philips 😆

    Nei. Trivelig å treffe folk og være sammen.
    Turen er for meg like viktig som innholdet på messa. Ellers gir Warszawa Audio Video Show mulighet til å se og høre ting man aldri gjør ellers.
    Det er mye artig, sjøl om det ikke alltid låter "best". Jeg er skeptisk til begrepet "best lyd", for det kommer an på hvem du spør. Dessuten er det mange veier å gå.

    For meg kan ting låte forskjellig, men likevel bra. Har hørt på musikk og stereo over 40 år og har erfart at dette ikke er statisk eller at fasit er hogget i stein.

    Dessuten er det ikke fair å sammenligne utstyr med stort spenn i prisen. Man blir litt "fartsblind" av å høre og se det ene millionanlegget etter det andre.

    -Også har vi alltid dette med rommet...

    Et eksempel på det siste.
    De mye omtalte Revival høyttalerne.
    Her stod Atalante5 (de store) i et annet oppsett og rom enn Atalante 3. Har ved tidligere anledninger syntes at de store spilte klart best. Ikke her.
    Atalante 3 med Moonriver amp spilte mye bedre enn de store som stod i et større rom hvor det ikke var kontroll på hverken bass eller refleksjoner.
    Vis vedlegget 965335

    Anlegget med Moonriver:
    Vis vedlegget 965336

    Beste lydopplevelse for meg var anlegget med Estelon/Accuphase. Dette spilte stort og naturlig. Det var virkelig til å tro på.
    Vis vedlegget 965339
    Et mye bedre rom enn i Horten for de som var der. Det låt bra der også men her var det helt magisk i sweet spot.

    Mest imponerende var Wilson Sasha m DAgostino og dCS som gjenga smellet av et skudd fra skytevåpen så realistisk at jeg var sikker på at den elgen stupte.😆
    Vis vedlegget 965352

    Likedan de store Børresen M med Aavik og diverse Anzus. Der jeg satt var det fantastisk 3D og tekstur i musikkgjengivelsen. Det var til "å ta på" samtidig som høyttalerne forsvant fullstendig. Børresen er tempo, futt og fart, men mindre romantikk og fløyel.
    Hvis slikt gir mening. Vis vedlegget 965349

    De nye X2 som hadde verdenspremiere gir mye samme signatur men selvsagt med begrensninger og mindre skala.
    Men til en helt annen pris. Børresen har fått mye tyn for å lage bare svindyre greier. Det fortjener de ikke nå lenger. Komplett (uten kabler) får man Børresen X2 og den nye integrerte Axcess Forte m innebygd streamer /dac til ca 15 tusen euro.
    Og det låt bra. Men det låter Børresen. 🙂 Vis vedlegget 965358

    Poppori låt bra i absolutt sweet spot, men jeg orker ikke høre på vinyl som knitrer og spraker som om de hadde fyrt opp peisen.
    Merkelig at de velger å benytte plater som er i så dårlig stand.
    Vis vedlegget 965369

    De digre horna med Studer spolebånd låt bra med Ingram Washington.
    Vis vedlegget 965371


    I Polen produseres flere kjente hifi merker.
    Blant de mest kjente er Mytek, Cube Audio og Lampizator.
    Vis vedlegget 965359
    Vis vedlegget 965360 Vis vedlegget 965362

    Most hard-wired? Jadis.
    Vis vedlegget 965363

    Morsomste? Klipsch Jubileum. 😊
    Vis vedlegget 965367



    Mange flere oppsett man kunne nevne som er bra men likevel utelatt her.
    Det ble vist utstyr på to hoteller. Det ene med rom over 7 etasjer. I tillegg tok vi buss ut til Narodwy stadion som er kjempedigert.
    På 3 dager var det likevel nødvendig å prioritere hvor man gikk inn.
    Det er egentlig meningsløst å stikke hodet inn døra og gjøre seg opp en klar mening.

    Det er vel fare for en del gjentagelser.
    Håper dere står over med det.

    Skal til slutt nevne "Best Bang for the Buck" .
    Jeg er muligens noe påvirket av at jeg sjøl eier Magnepan 3.7, - men altså :
    Magnepan LRS + med Leema pre power.
    Leema pre har dac innebygd.
    Pris i Norge for høyttalere og elektronikk,
    ca 50-60 tusen (?)
    Vis vedlegget 965373
    bluesbreaker, takk for mange fine bilder av anlegg og platespillere, ledsaget av gode, interessante kommentarer og lytteinntrykk ! :) 👍

    Mvh
     
    Sist redigert:

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.572
    Antall liker
    5.214
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Topp at dere gir litt stemningsrapporter og siklebilder for proletariatet som måtte bli hjemme og drifte landet 👏🏻👏🏻
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn