Audio Notes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Bare og nappe ut røra......det skal ikke være noe problem ift andre ting inni der.
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Litt nytt skribleri om AN : Audio Note
    Er ekstra spent på de nye R2R dac'ene de jobber med
     

    Ampliwire

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    413
    Antall liker
    160
    Sted
    Finnmark
    Jeg har en audionote CDT TWO (blackgate inside) tilgjengelig med CD pro 2 med ett gåen drivverk, men jeg har tilgjengelig en ny CD pro 2. Problemet er at PCB på den nye og den som er i cdspilleren er Helt forskjellige, og det er der feilen ligger. For bytter jeg kun laser så funker det fremdeles ikke. Det er også loddet en Coax kabel direkte på drivverket. Noen som vet om dette er standard? Den er kjøpt brukt og har aldri vært helt god tidligere. Men nå er den helt ubrukelig
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.647
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Ting tar tid, som spørsmål tidligere, denne preampen vil ikke spille sammen med min aleph som går i stoppmode-

    her er noen bilder av innmat, denne er fra 1995 ser det ut som, kanskje kondiser som lekker? Hvordan måler jeg.

    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
    image.jpg
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Det er i tilfelle de 2 gule Jensen 0.27uF som bør sjekkes. De står mellom rørene og utgangen for å hindre dc spenning på utgangen. Sett multimeteret til dc spenning,sett den sorte pinnen på et jordpunkt,du kan bruke de merket gnd på det kortet,og så måler du på begge beina på de 2 kondisene. Ene beinet har sannsynligvis en plass mellom 100-200V,tipper det til venstre,og det andre skal da ha null.
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Fikk meg en Audio Note Dac 1 i går fra festningsbyen , dette likte jeg meget godt rett eller feil det spiller musikk for pokker ( kun testet med Mullard ecc88 )

    Mvh

    Audio Note venn
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Grattis Laban!
    Dac1 er en kjekk liten sak.Har en selv,pluss en dac kit1.1 som jeg har hatt i ca 15-20 år tror jeg det har blitt. Har enda ikke hørt noen annen 01110001101 formidler jeg har følt spiller mer naturlig musikk.De dyrere AN DACen er enda bedre ja,men hovedprinsippet ligger der igrunn på de billigste AN dac'ene,og så er det bare skalert videre oppover med å gjøre hver enkelt del i kjeden enda bedre.

    Nå jobber AN med å lage en enda bedre DA konverter enn AD1865 som de bruker i dag.Resultatene så langt er visst veldig lovende. Får håpe den blir tilgjengelig for oss som liker å rote litt med selvbygg.
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Grattis Laban!
    Dac1 er en kjekk liten sak.Har en selv,pluss en dac kit1.1 som jeg har hatt i ca 15-20 år tror jeg det har blitt. Har enda ikke hørt noen annen 01110001101 formidler jeg har følt spiller mer naturlig musikk.De dyrere AN DACen er enda bedre ja,men hovedprinsippet ligger der igrunn på de billigste AN dac'ene,og så er det bare skalert videre oppover med å gjøre hver enkelt del i kjeden enda bedre.

    Nå jobber AN med å lage en enda bedre DA konverter enn AD1865 som de bruker i dag.Resultatene så langt er visst veldig lovende. Får håpe den blir tilgjengelig for oss som liker å rote litt med selvbygg.
    Takk for den Rune har hørt mye A.N i Særp så A.N spøket slo til da Dac1 kom på børsen , eneste som mangler nå er at jeg begynner rote med høyttalere med tut :D

    Kommer til å beholde DAC1 helt original slik den er levert fra A.N :) men hadde hvert moro med en manual til den , lett litt på nett men DAC1 finner jeg ikke bare alt annet .

    Mvh
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Vet ikke hvor manual eventuellt kan skaffes,men regner ivertfall med AN UK har noe.
    Men det er vel uansett ikke så mye å gjør inni der utenom å skifte de 2 ecc88 røra viss du vil beholde den original:)
     

    usse

    Medlem
    Ble medlem
    30.12.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    16
    Jeg overvejer at lave eksterne delefiltre til et sæt AN-J højttalere uden at ændre på det originale delefilter.. Jeg har opgraderet diskanten til sølvspoler... Er der nogen der ligger inde med diagrammer/skema til ændring af delefilter til sølvspole diskanter? Kunne også være rart hvis nogen ved hvilke komponenter (caps, resistors, coils) jeg skal bruge til delefilteret for modellen AN-J/SPx SE, som jeg kan se indeholder (Audio Note™ silver inductors and Black Gate™ bipolar capacitors, Audio Note™ copper foil adjusting capacitors).

    Evt. kunne det være fedt at se billeder af delefilter, hvis nogen ligger inde med sådan et sæt AN-J/SE med black gates etc..
     

    usse

    Medlem
    Ble medlem
    30.12.2014
    Innlegg
    25
    Antall liker
    16
    Her ses det originale delefilter af AN-Jerne, ved dog ikke om ledningerne (wire) er originale og om det er sølv.. ?
    IMAG1573.jpg
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    708
    Antall liker
    249
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Grattis Laban!
    Dac1 er en kjekk liten sak.Har en selv,pluss en dac kit1.1 som jeg har hatt i ca 15-20 år tror jeg det har blitt. Har enda ikke hørt noen annen 01110001101 formidler jeg har følt spiller mer naturlig musikk.De dyrere AN DACen er enda bedre ja,men hovedprinsippet ligger der igrunn på de billigste AN dac'ene,og så er det bare skalert videre oppover med å gjøre hver enkelt del i kjeden enda bedre.

    Nå jobber AN med å lage en enda bedre DA konverter enn AD1865 som de bruker i dag.Resultatene så langt er visst veldig lovende. Får håpe den blir tilgjengelig for oss som liker å rote litt med selvbygg.
    Takk for den Rune har hørt mye A.N i Særp så A.N spøket slo til da Dac1 kom på børsen , eneste som mangler nå er at jeg begynner rote med høyttalere med tut :D

    Kommer til å beholde DAC1 helt original slik den er levert fra A.N :) men hadde hvert moro med en manual til den , lett litt på nett men DAC1 finner jeg ikke bare alt annet .

    Mvh
    Kan denne linken hjelpe deg :audionote_dac4
    Samme skjema fra 1-4 ???
    Mvh Roy
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Grattis Laban!
    Dac1 er en kjekk liten sak.Har en selv,pluss en dac kit1.1 som jeg har hatt i ca 15-20 år tror jeg det har blitt. Har enda ikke hørt noen annen 01110001101 formidler jeg har følt spiller mer naturlig musikk.De dyrere AN DACen er enda bedre ja,men hovedprinsippet ligger der igrunn på de billigste AN dac'ene,og så er det bare skalert videre oppover med å gjøre hver enkelt del i kjeden enda bedre.

    Nå jobber AN med å lage en enda bedre DA konverter enn AD1865 som de bruker i dag.Resultatene så langt er visst veldig lovende. Får håpe den blir tilgjengelig for oss som liker å rote litt med selvbygg.
    Takk for den Rune har hørt mye A.N i Særp så A.N spøket slo til da Dac1 kom på børsen , eneste som mangler nå er at jeg begynner rote med høyttalere med tut :D

    Kommer til å beholde DAC1 helt original slik den er levert fra A.N :) men hadde hvert moro med en manual til den , lett litt på nett men DAC1 finner jeg ikke bare alt annet .

    Mvh
    Kan denne linken hjelpe deg :audionote_dac4
    Samme skjema fra 1-4 ???
    Mvh Roy
    Takker skal sjekke den ut .

    Mvh
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Ikke mye å finne om Audio Note Dac 1 på nett så slenger ut et bilde da jeg har åpnet kakeboksen .

    Mvh

    Audio Note Dac 1.jpg
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Den ligner ikke mye på min DAC1. Men de har sikkert vert innom litt forskjellig innmat i DAC1 sin historie. Selve forsterkningskortet ditt ligner på det som ser ut til å vere i dagens DAC 1.1x Audio Note# Tror kanskje din er nyere enn min. Står det DAC1 i fronten?
    Skal se om jeg gidder skru av lokket på min en dag og ta et bilde.

    Fant et intervju jeg ikke har sett før:
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Bilde av front / back på Dac 1 ser jeg må finne frem polerings middel .
    Dac 1 Front.jpg
    Dac 1 back.jpg
    Dac 1 serial.jpg
     

    oseanna

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    183
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen som har erfaringer/meninger/gode råd om valg av rør til OTO SE (ECC 83 og EL 84)?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Har ikke sett dette klippet før.Kan vere greit å ha i denne tråden siden spørsmålet kommer opp innimellom. Viser en fin måte å ta ut høytalerelementene.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Laban,ser ut som du har en litt nyere versjon av DAC1 enn min.
     
    A

    Avgatt19087

    Gjest
    Jeg har en audionote CDT TWO (blackgate inside) tilgjengelig med CD pro 2 med ett gåen drivverk, men jeg har tilgjengelig en ny CD pro 2. Problemet er at PCB på den nye og den som er i cdspilleren er Helt forskjellige, og det er der feilen ligger. For bytter jeg kun laser så funker det fremdeles ikke. Det er også loddet en Coax kabel direkte på drivverket. Noen som vet om dette er standard? Den er kjøpt brukt og har aldri vært helt god tidligere. Men nå er den helt ubrukelig
    Heisan
    AN tar det digitale signalet direkte fra PCB på drivverket. Dette er standard. Jeg fikk trøbbel med min CDT TWO for fire år siden. Det endte med at jeg kjøpte en ny CD Pro 2, pakket den sammen med spilleren og sendte det til AN slik at de kunne bytte drivverk. Black Gatene på PCB gikk "fløyten", men jeg kunne ikke høre noen forskjell når jeg fikk tilbake spilleren fra England.
    Hilsen
    Tore
     

    Gemini13

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.08.2007
    Innlegg
    708
    Antall liker
    113
    Torget vurderinger
    1
    Spørsmål til menigheten, blir alle lydparameter (diskant,mellomtone,bass) like mye svakere på et inngangsrør?

    Har brukt inngangsrørene på forsterkeren min i noen år nå, og synes/innbiller meg:confused: att det var mer bass tidligere.

    Noen med erfaringer rundt dette?

    På forhånd takk ;)

    Mvh Geir
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Spørsmål til menigheten, blir alle lydparameter (diskant,mellomtone,bass) like mye svakere på et inngangsrør?

    Har brukt inngangsrørene på forsterkeren min i noen år nå, og synes/innbiller meg:confused: att det var mer bass tidligere.

    Noen med erfaringer rundt dette?

    På forhånd takk ;)

    Mvh Geir
    jeg vil nå si f.eks på 300B forsvinner mye av bassen først. Inngangsrørene er jeg mer usikker på sånn sett. Føler de blir mer u-lineære og "ullen" ved slitasje.
     

    Haglund84

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2010
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    18
    Litt interesant tråd her: SET Asylum
    Bra det er noen som sparker igang tråden igjen Rune:)
    Mye interessant stoff i den linken.
    Spesielt morro å lese om AN sin testing/R&D vedr deres kjernematerialer.

    Som du og shawn har nevnt tidligere, og som jeg også har erfart, så er det et stort lydmessige løft å gå ifra IHIB kobber til UHIB Sølv,
    Opt og interstage trafoer.
    Det er IMO ingen tvil om at AN vet hva de driver med!

    Mvh
    Erik
     

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Steike så eg savner min 2.1xdac.
    An dac skal kjøpes før året er omme.
    Jeg har en AN DAC 2.1signature (tror jeg) med 12au7 (som skal være den beste varianten). Driverket er AN Zero. Om abstinensene blir for store så er det bare å ta kontakt. Den står jo uansett bare å støver ned på loftet. Lydmessige foretrekker jeg denne mot de andre Dacene jeg har, men den er et svært beist som rett og slett er blitt satt i ensomhet etter at vi fikk barn.
     

    Haglund84

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2010
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    18
    Til alle med Audionote L3 preamp.

    Hadde opprinnelig linjekort med to halvdeler 5687 til hver kanal.
    låter greit nok det, i og for seg.
    5678 går for å være gode rør. Har testet en del av de gode typene fra Rca, GE, Sylvania og Tungsol:
    De jeg liker best av denne typen er Tungsol 5687 black plate for fylde og Tungsol 5687 black ribbed plate for åpenhet.
    Men IMO ble de alle overgått av Sylvania 7044 goldpin og Mullard E182CC, som begge er drop in replacement, men som trekker litt mer strøm.

    Jeg fikk først hakeslipp når jeg hardwiret nytt linjetrinn, hvor jeg endret første halvdelen til E80CC og den andre 7044!
    låter strammere, mer rytmisk og mer oppløst en det gjorde før. fylden er også intakt:)
    Prøvde også noen forskjellige 12AU7 som første halvdel og 5687 som andre, men ingen av de ga den speeden og åpenheten som over-nevnt ga i mitt oppsett. E80CC fra Phillips og Tungsram ble utprøvd. Tungram er mest gjennomsiktig og Phillips SQ mest musikalsk.

    Mvh
    Erik
     

    Vedlegg

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    550
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Steike så eg savner min 2.1xdac.
    An dac skal kjøpes før året er omme.
    Jeg har en AN DAC 2.1signature (tror jeg) med 12au7 (som skal være den beste varianten). Driverket er AN Zero. Om abstinensene blir for store så er det bare å ta kontakt. Den står jo uansett bare å støver ned på loftet. Lydmessige foretrekker jeg denne mot de andre Dacene jeg har, men den er et svært beist som rett og slett er blitt satt i ensomhet etter at vi fikk barn.
    Heisann.
    Det kan vere intresannt.
    Er du intr i salg av kun dac?

    Kanskje du kan ordne bilder,sender deg info på pm.
     
    Sist redigert:

    ELEL6200

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.08.2004
    Innlegg
    1.434
    Antall liker
    117
    Jeg skal lete Dacen frem fra loftet. Sender deg bilder når jeg får tid. Drivverket får du evt gratis av meg da fjernkontrollen mangler batterilokk og jeg ikke har brukt for noe driverk.
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Erik,jau,merker hifi interessen er litt oppadgående for tiden. Og Audio Note slutter ikke å fascinere meg:)

    Alltid like interesant å lese om tingene du jobber med,og deilig å se hardwiring på sånt et fint treverk;-)
    Skal prøve å komme meg i gang selv også på høsten.Fokuset blir nok DHT forforsterker rundt 26 og/eller 4P1L,og tenker også prøve 6SN7/12SN7 varianter(liker 6SN7 veldig godt) Avtalte bytte av et par AN 33:1 iHiB trafoer i 5:1 iHiB med Peter & Co,så da får jeg etterhvert trafo som passer bedre til kun et forsterkningstrinn. Får ikke like lav utgangsimpedans som L3 kretsen med 33:1 trafo,og ganske lav gain med 26 og 4P1L,men det blir ivertfall spennende å prøve noe nytt.

    Jepp,synes man faktisk får produkter som er klart bedre når man betaler mer i AN gården.
    Selv om man bør vere oppmerksom på at de dyrere tingene har mindre egenkarakter og dermed ikke nødvendigvis nirvana om man slenger de dyreste utgangstrafoene inn i en krets og et totalt system. Med mindre egenkarakter i et ledd så blir eventuelle svakheter i andre ledd mer hørbart.Er vel litt derfor AN operer med et level system. Peter sier vel selv at det er bedre å ligge på mer jamnt lavere nivå,for eksempel level 3,enn å ha en level 5 pre og resten level 1-3.

    Men ja,min konklusjon etter å ha hørt dyre AN ting som UltraHiB sølvtrafoer,M8,S8,IO Gold er at man kommer nermere musikken på alle innspillinger.Å snakke lydparameter gir mindre mening i de bedre AN produkter med mindre egenkarakter,mindre forvrenging,høyere naturlig oppløsning,mer gjennomsiktighet,som gjør at man hører mer musikk,instrument og stemmer på alle innspillinger. Dette samtidig som bedre AN utstyr skiller enormt mellom innspillingene.Har aldri opplevd noe så merkelig som da jeg hadde AN E kit 04,interstageblokkene med sølvtrafoer,M8,S8,Voyd,Helius og IO Gold pick-up. Ting kunne gå fra å høres ut som å komme fra et telefonrør til illusjonen av et massivt PA annlegg.Helt absurd.Har aldri hørt andre systemer og spessielt høytalere forandre seg så voldsomt i blant annet tonal balanse fra innspilling til innspilling. Spessielt bass systemer syns jeg har en tendens til å legge et likt preg på alle innspillinger i forhold til det jeg opplevde med det AN oppsettet.
    Men det merkelige var at innspillinger som virket nesten ha null bass,slanke og lyse,frempå i mellomtonen,osv,selv der ble man dratt inn i musikken og ikke irritert over "tynn eller hard lyd" .Langt unna den typiske såkalte "high-end nøytralitet" .
    Mange av hifi produsentene er etter min mening helt på villspor. Man snakker om nøytralitet uten å ha den fjerneste anelse om hva ekte nøytralitet vil innebære,eller for den del hvordan ekte instrument låter,hva naturlighet betyr.I stedet lever de i et slags lydunivers med holdepunkter i lydparameter,målt forvrenging som bibelen,og hva vet jeg hva de fokuserer på.
    Ekte nøytralitet handler om produkt som har minimalt med egenkarakter,og med ekte nøytralitet vil man oppleve at flere og flere innspillinger gir musikalsk mening,ikke at man plutselig ikke gidder å spille 70% av de fordi de låter som et dass.
     

    Haglund84

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.11.2010
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1.129
    Torget vurderinger
    18
    Erik,jau,merker hifi interessen er litt oppadgående for tiden. Og Audio Note slutter ikke å fascinere meg:)

    Alltid like interesant å lese om tingene du jobber med,og deilig å se hardwiring på sånt et fint treverk;-)
    Skal prøve å komme meg i gang selv også på høsten.Fokuset blir nok DHT forforsterker rundt 26 og/eller 4P1L,og tenker også prøve 6SN7/12SN7 varianter(liker 6SN7 veldig godt) Avtalte bytte av et par AN 33:1 iHiB trafoer i 5:1 iHiB med Peter & Co,så da får jeg etterhvert trafo som passer bedre til kun et forsterkningstrinn. Får ikke like lav utgangsimpedans som L3 kretsen med 33:1 trafo,og ganske lav gain med 26 og 4P1L,men det blir ivertfall spennende å prøve noe nytt.

    Jepp,synes man faktisk får produkter som er klart bedre når man betaler mer i AN gården.
    Selv om man bør vere oppmerksom på at de dyrere tingene har mindre egenkarakter og dermed ikke nødvendigvis nirvana om man slenger de dyreste utgangstrafoene inn i en krets og et totalt system. Med mindre egenkarakter i et ledd så blir eventuelle svakheter i andre ledd mer hørbart.Er vel litt derfor AN operer med et level system. Peter sier vel selv at det er bedre å ligge på mer jamnt lavere nivå,for eksempel level 3,enn å ha en level 5 pre og resten level 1-3.

    Men ja,min konklusjon etter å ha hørt dyre AN ting som UltraHiB sølvtrafoer,M8,S8,IO Gold er at man kommer nermere musikken på alle innspillinger.Å snakke lydparameter gir mindre mening i de bedre AN produkter med mindre egenkarakter,mindre forvrenging,høyere naturlig oppløsning,mer gjennomsiktighet,som gjør at man hører mer musikk,instrument og stemmer på alle innspillinger. Dette samtidig som bedre AN utstyr skiller enormt mellom innspillingene.Har aldri opplevd noe så merkelig som da jeg hadde AN E kit 04,interstageblokkene med sølvtrafoer,M8,S8,Voyd,Helius og IO Gold pick-up. Ting kunne gå fra å høres ut som å komme fra et telefonrør til illusjonen av et massivt PA annlegg.Helt absurd.Har aldri hørt andre systemer og spessielt høytalere forandre seg så voldsomt i blant annet tonal balanse fra innspilling til innspilling. Spessielt bass systemer syns jeg har en tendens til å legge et likt preg på alle innspillinger i forhold til det jeg opplevde med det AN oppsettet.
    Men det merkelige var at innspillinger som virket nesten ha null bass,slanke og lyse,frempå i mellomtonen,osv,selv der ble man dratt inn i musikken og ikke irritert over "tynn eller hard lyd" .Langt unna den typiske såkalte "high-end nøytralitet" .
    Mange av hifi produsentene er etter min mening helt på villspor. Man snakker om nøytralitet uten å ha den fjerneste anelse om hva ekte nøytralitet vil innebære,eller for den del hvordan ekte instrument låter,hva naturlighet betyr.I stedet lever de i et slags lydunivers med holdepunkter i lydparameter,målt forvrenging som bibelen,og hva vet jeg hva de fokuserer på.
    Ekte nøytralitet handler om produkt som har minimalt med egenkarakter,og med ekte nøytralitet vil man oppleve at flere og flere innspillinger gir musikalsk mening,ikke at man plutselig ikke gidder å spille 70% av de fordi de låter som et dass.
    Høres veldig spennende ut Rune. Det blir en spennende høst i vente skjønner jeg:)
    DHT pre har jeg veldig trua på, og det er nok det ultimative.
    26 har jeg veldig trua på sammen med 45 og VT-25. hva med katode rekefølger med to DHT per kanal?
    Da får man litt mer gain. Blir vel Panzerholtz og hardwiring hele veien vil jeg tro. Takk for platebiten forresten.

    Vurderer selv å prøve 12SN7 siden det går rett i pre, ved bytte av sokkel. Har du prøvd disse i pre?

    Bra Peter kunne ta AN trafoene i innbytte. Kjekt å vite hvis en skulle vurdere noe tilsvarende i fremtiden.
    Er det kostbart å bytte inn HIB mot HIB trafoer hos AN?

    Har forresten satt in V-Cap CUTF i AN pre'n i dag for å sammenligne med AN Silver mylar.
    Første inntrykket var greit. Åpen og fin i lyden, men foreløpig mangler det endel dynamisk kontrast i mellomtonen i forhold til AN.
    Vi får se åssen de former seg når de har fått spilt seg inn. produsenten anbefaler 400 timer innspilling.
    Dommen kommer etterhvert.

    Mvh
    Erik
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Jeg hadde de samme DHT-pre planene i fjor før høsten uten at det skjedde så himla mye da ;-)
    Men det er vel på tide å omsette planene til praksis nå.

    Du tenker 2 DHT i serie der det siste er koblet som katodefølger? Det vet jeg faktisk ikke om jeg har sett før med DHT,men det kan helt sikkert fungere bra. Da beholder man all gain i første triode og siste bidrar med null gain men gir lav utgangsimpedans.

    Har bare hørt 12SN7 i en Mapletree Audio Design forforsterker jeg hadde,og den var forresten koblet slik som nemnt over,ene triodehalvdel i 12SN7 koblet som vanlig anodefølger første trinn,og andre triodehalvdel som katodefølger for å gi lav utgangsimpedans.
    Grunnen til at jeg nemner det røret er fordi gode NOS varianter av 12SN7 har mye hyggeligere priser enn 6SN7.Med tanke på gjengivelse skal de vere like.

    Vet ikke om slike trafobytter er noe Audio Note vanligvis gjør,men det skader ivertfall ikke å spørre.De jeg byttet inn var ubrukte og selvsagt siste versjon av 027/028. Betaler 110pund for det inkludert frakt tilbake.

    Er de Vcap'ene teflonbasert? Mener jeg har lest at mange mener de trenger veldig lang innspillingstid for å vise sitt beste.
     
    Sist redigert:

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Et fint Stereophile intervju med kondo san i spissen:

    Hiroyasu Kondo: Audio Notes | Stereophile.com
    Flott intervju. Peter Qvortrup og AN UK har vel ekstremt mye å vere takknemlig for med tanke på det grunnleggende arbeidet til Kondo-San.
    Skulle gjerne sett at de kunne hatt litt mer gjensidig respekt for hverandre mens Kondo var i live. Forhåpentligvis så hadde de det også.Media liker vel å grave i skjiten og fokusere på det.

    Kom over denne for et par dager siden. Audio Note Factory Tour [English]
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn