Astra vs. Giulietta

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.943
    Antall liker
    759
    Joda, jeg ser forskjell på disse to, men er de ikke egentlig ganske like ::)?
     

    Vedlegg

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Jo men er ikke mange "hot hatches" slik om dagen da?



    Uansett, hadde valgt Alfa HVER GANG FREMFOR OPPEL!

    Edit ser nå at Opel og mazda er ennå likere enn første blikk. Profilen nederst på dørene, oppsvinget fra bakfangeren mot lyktene, trekantruta i c-stolpen, "knekken" i bakluka, takspoileren......jøss, samme støpeform?
     

    Vedlegg

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Ganske like?? Har du røyka? ;D Den ene er tysk, den andre italiensk. Det holder.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    impulse skrev:
    Ganske like?? Har du røyka? ;D Den ene er tysk, den andre italiensk. Det holder.
    Det gjør valget ganske enkelt ;)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    There you go! Helt rett. Look'en kan være nokså lik men det blir glemt så snart man setter seg bak rattet snuser på italiensk atmosfære
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    Pass bare på å bestille med ryggekamera og sensorer. Disse bilene har tilnærmet null sikt bakover.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.943
    Antall liker
    759
    Tja, "problemet" er at Fiat og Opel samarbeider. 159 bygger på Vectra. Grande Punto / MiTo deler ting med Corsa. I følge siste nr. av Autofil hevder Alfa Romeo-ledelsen at Giulietta IKKE ligner på Astra, men Autofil er ikke helt overbevist. Når jeg ser likheten i design blir jeg også litt usikker her..

    MEN følelsen håper jeg fortsatt er forskjellig.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.943
    Antall liker
    759
    digiman skrev:
    Pass bare på å bestille med ryggekamera og sensorer. Disse bilene har tilnærmet null sikt bakover.
    Jeg har Citroen C4 Coupe nå, så akkurat det er jeg vant til ;)

    Men tviler på at det blir noe bytte til Alfa denne gangen heller - bilen ser liksom ikke unik nok ut, i alle fall ikke på bildene (har riktignok ikke sett den på gata enda). Jeg får vel heller bruke pengene på hi-fi :)

    Det skulle vel bli bortimot 200k på hifi, hvis jeg tenker på mellomlegget ved et bilbytte her
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har hatt min andel av italienske kjøretøyer. Det blir neppe flere, selv om Hughs nyanskaffelse lar det lemnes en viss åpenhet; den er så fin. Så det gjør ikke meg noe at den ene av de to over ser like håpløs ut som den andre. I mine øyne. Skulle jeg hatt italiensk bil så hadde det nok forresten blitt en helt annen modell enn en Astra med dego-harry-kit.

    Ser på Top Gear (NRK3) hvor de kjører en hvit Fiat 500 (ny type, fin bil!), og nå hoppet de akkurat over til en AM V8 Vantage… det er vakkert det.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.943
    Antall liker
    759
    Vidar P skrev:
    Ser på Top Gear (NRK3) hvor de kjører en hvit Fiat 500 (ny type, fin bil!), og nå hoppet de akkurat over til en AM V8 Vantage… det er vakkert det.
    Fiat 500 er kul den, men passer ikke helt meg. Feil kjønn. Ser at den er inne på Topp 50-lista over nybilsalg i mars, og det er jo gledelig for Fiat i Norge.

    Siden jeg ikke har garasje er AM uaktuelt. Kan ikke ha noe slikt stående i gata!
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Var en tur på Tjuvholmen på Søndag hvor den nye Astra modellen var utstilt. Flott bil, ingen tvil om det. Skal nok ut å prøve den når den kommer som stasjonsvogn.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    torem skrev:
    Vidar P skrev:
    Ser på Top Gear (NRK3) hvor de kjører en hvit Fiat 500 (ny type, fin bil!), og nå hoppet de akkurat over til en AM V8 Vantage… det er vakkert det.
    Fiat 500 er kul den, men passer ikke helt meg. Feil kjønn...
    Helt enig i det for egen del også. Men det hindrer ikke meg i å synes at den er fin, som du også sier. Jeg ser den overhodet ikke som en aktuell bil for meg (har og kommer antakelig alltid til å ha BMW 5-serie, fordi det passer til mitt bruk), men jeg gleder meg like fullt over fine biler, selv om jeg ikke har ambisjoner om å kjøpe til eget bruk.

    Gledelig også å registrere at Fiat har lansert den kanskje mest vellykkede retro-modellen på markedet. Designmessig iallefall. Nå til dags er det vel sterk konkurranse fra den nye MB Gullwing.. den var flott!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Alfa har blitt litt "kommærst" ja. Synes vel GT'n står seg godt designmessig fortsatt, kanskje bedre enn Brera som er bred over rumpa og litt for mye "familiebil" (159) i fronten.
     

    Vedlegg

    pstraums

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Innlegg
    1.413
    Antall liker
    118
    Sted
    Flateby
    Torget vurderinger
    1
    Alle som baserer designet sitt på Alfa får et plusspoeng i boka mi! Dere kan si hva "¤%"¤# dere vil, men de siste par-tre opelene har ikke vært halvgæærne i det hele tatt (designmessig (jeg har ikke kjørt dem, så DET uttaler jeg meg ikke om!))

    Opel har tatt STORE skritt i riktig retning imho! :) (kunne nesten tenke meg å prøvekjøre en sjøl!)
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.943
    Antall liker
    759
    pstraums skrev:
    Opel har tatt STORE skritt i riktig retning imho! :) (kunne nesten tenke meg å prøvekjøre en sjøl!)
    Har ikke kjørt nye Astra (bare eldre utg.), men godtar du designet er det liten grunn til at du ikke skal trives bak rattet i en Opel objektivt sett. St.vogna ser like bra ut på bilder som combi-utgaven, så det er heller ikke noe problem.
    Det at jeg ikke klarer å være Opel-eier har utelukkende med følelser å gjøre. Jeg er dessverre miljøskadd etter å ha vokst opp på den trønderske landsbygda på 70-80-tallet(!). Men det er jo strengt talt ikke Opels feil.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.590
    Antall liker
    9.791
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den nye Astraen ser meget fin ut og er sikkert en bra bil.

    Dessverre er bil enda mer følelser enn kabler, rør og horn. Så de får nok slite mot de ulike forstokkede grupperingene som baserer identiteten sin på knytnnger mot merkevarer. Men det lever jo mange markedsføringskonsulenter godt av.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.186
    Antall liker
    6.918
    Torget vurderinger
    4
    hifiguru skrev:
    Alfa har blitt litt "kommærst" ja. Synes vel GT'n står seg godt designmessig fortsatt, kanskje bedre enn Brera som er bred over rumpa og litt for mye "familiebil" (159) i fronten.
    Enig med deg der, guru. Nye MiTo, og nå etterhvert Giulietta, skiller seg ut i mengden, men har likevel noe litt påtatt over seg. Ønsket om å trekke veksler på 8C er nesten litt påtrengende. Når det gjelder Brera feiget de ut ift. prototypene de viste tidligere og endte med en litt satt sak som er for svær over baken. Det positive med de nye er dog at de beveger seg vekk fra interiøret hvor dashbordet ligger "rundt" føreren og passasjeren ikke set noenting av det, men heller føler seg klemt inn i hjørnet på høyre siden.

    GT'n er en annen sak. Har siklet på den i lengre tid nå og synes den holder seg like fresh. Den kom vel i 2004-2005 og er uten annet enn en marginal facelift like herlig å se på. En klassiker, hverken mer eller mindre. En 2-dørs coupe som er både praktisk og betalbar for vanlige folk, uten å være fjortis (som fx WV Scirocco). Bare synd de fleste som finnes i Norge er med dieselmotor. Det er noe med Alfa og den lyden som "ikke passer seg".
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja det er et kjempeproblem, bøtter av dritkjedelige landbruksmotorer. Leide en ny 159 i Italia for noen år siden, tro vi ble lange i maska når vi hørte at Rudolf hadde lagt igjen no drit under huven.....var en 150hk riktignok, gjorde 217 på gps, men føltes/hørtes allikevel som 90hk
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg ser litt mer på den nye Guiletta, det må vel være de vakreste bakdørene jeg har sett på lenge....kult at de har dratt ruta så langt inn i c-stolpen at man slipper den "asiatiske" trekantruta, samt det frekke håndtaket integrert i "rutekonstruksjonen" og etterlater en clean dørplate
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.017
    Torget vurderinger
    12
    Anonym skrev:
    impulse skrev:
    Ganske like?? Har du røyka? ;D Den ene er tysk, den andre italiensk. Det holder.
    Det gjør valget ganske enkelt ;)
    Jeg ville valgt italiensk hver gang. Uten unntak. Jeg kan ikke komme på en eneste vakker tysker.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.943
    Antall liker
    759
    hifiguru skrev:
    Når jeg ser litt mer på den nye Guiletta, det må vel være de vakreste bakdørene jeg har sett på lenge....kult at de har dratt ruta så langt inn i c-stolpen at man slipper den "asiatiske" trekantruta, samt det frekke håndtaket integrert i "rutekonstruksjonen" og etterlater en clean dørplate
    Ja, er enig her. Veldig bra at de har videreført håndtaket på bakruta fra 147. Gulietta ser bra ut på bilder synes jeg. Mulig også at de begynner å få til fronten, som kanskje blir litt "nusselig" på MiTo. Gulietta er nok litt tøffere i trynet tipper jeg. Og hvor lik den er Astra "på gata" gjenstår og se. Min erfaring er at biler ser helt anderledes ut "i gatebildet" enn på presse-fotos. Jeg synes MiTo tar seg bedre ut på veien enn på bilder faktisk, og det samme kan vise seg med Gulietta. Liker også at de satser på bensinturbo. Diesel blir liksom ikke helt det samme nei (det er ulempen med leiebil i Italia - enig der). Jeg kommer nok til å mase meg til en prøvekjøring til høsten 8)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja de nye bensinturboene er flotte motorer, til og med VAG får de til. Frøkna kjøpte en ny Skoda (!!) Superb med bensinturbo og den er bare nyyydelig selv om den er swær som en maxitaxi. (Skal IKKE ta på meg no ansvar for påvirkning i forhandlingsøyeblikket 8) 8) )

    En annen ting med Alfa som er et paradoks ift mange andre merker (spesielt Opel) er bilene er designet for å være i bevegelse! Ingen Alfa er vakrere enn når du møter den i trafikken. Man ser hva som kommer og den passerer deg sånn litt kocky også sitter du å måper et lite sekund og tenker; faen jeg må ha en sånn..... Det skjer lissom ikke med Astra eller Auris
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.017
    Torget vurderinger
    12
    Trane skrev:
    GT'n er en annen sak. Har siklet på den i lengre tid nå og synes den holder seg like fresh. Den kom vel i 2004-2005 og er uten annet enn en marginal facelift like herlig å se på. En klassiker, hverken mer eller mindre. En 2-dørs coupe som er både praktisk og betalbar for vanlige folk, uten å være fjortis (som fx WV Scirocco). Bare synd de fleste som finnes i Norge er med dieselmotor. Det er noe med Alfa og den lyden som "ikke passer seg".
    Alfa GT er for meg den eneste virkelig vakre bilen for under 1 mill. Alt annet blir trist. I tillegg er den morsom også.
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.186
    Antall liker
    6.918
    Torget vurderinger
    4
    Trondmeg skrev:
    Trane skrev:
    GT'n er en annen sak. Har siklet på den i lengre tid nå og synes den holder seg like fresh. Den kom vel i 2004-2005 og er uten annet enn en marginal facelift like herlig å se på. En klassiker, hverken mer eller mindre. En 2-dørs coupe som er både praktisk og betalbar for vanlige folk, uten å være fjortis (som fx WV Scirocco). Bare synd de fleste som finnes i Norge er med dieselmotor. Det er noe med Alfa og den lyden som "ikke passer seg".
    Alfa GT er for meg den eneste virkelig vakre bilen for under 1 mill. Alt annet blir trist. I tillegg er den morsom også.
    Har du personlige erfaringer med den ? Er fortalt at Alfa anbefaler rimelig hyppige skifte av registerreim...hver 10' eller 15' km. Høres voldsomt ut.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.943
    Antall liker
    759
    Citroen kommer på banen med ny C4. De har ikke akkurat slått ut håret når det gjelder design de heller ser jeg. Gulietta-en blir mer fristende når jeg ser på hva konkurrentene gjør.
     

    Vedlegg

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.017
    Torget vurderinger
    12
    Trane skrev:
    Trondmeg skrev:
    Trane skrev:
    GT'n er en annen sak. Har siklet på den i lengre tid nå og synes den holder seg like fresh. Den kom vel i 2004-2005 og er uten annet enn en marginal facelift like herlig å se på. En klassiker, hverken mer eller mindre. En 2-dørs coupe som er både praktisk og betalbar for vanlige folk, uten å være fjortis (som fx WV Scirocco). Bare synd de fleste som finnes i Norge er med dieselmotor. Det er noe med Alfa og den lyden som "ikke passer seg".
    Alfa GT er for meg den eneste virkelig vakre bilen for under 1 mill. Alt annet blir trist. I tillegg er den morsom også.
    Har du personlige erfaringer med den ? Er fortalt at Alfa anbefaler rimelig hyppige skifte av registerreim...hver 10' eller 15' km. Høres voldsomt ut.
    Jeg kjenner 2,0JTS-motoren godt. Den har intervall på 60.000 km for registerreim. 10-15k må være et rykte satt ut av en misunnelig konkurrent. Høres fullstendig urealistisk ut spør du meg. Men med veldig lav kjørelengde så bør den selvfølgelig skiftes oftere (er det 60k eller 3 år som er anbefalt?). Alfamotorer går "evig" med rett stell (skifte reimer samt skifte og etterfylle olje)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    torem skrev:
    Citroen kommer på banen med ny C4. De har ikke akkurat slått ut håret når det gjelder design de heller ser jeg. Gulietta-en blir mer fristende når jeg ser på hva konkurrentene gjør.
    Slik sett var vel nesten den gamle mer "egen"...ihvertfall i 2-dørs.

    Sjelden at det blir sluppet to så forskjellige design i 2-4/5 dørs
     

    Vedlegg

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Trondmeg skrev:
    Anonym skrev:
    impulse skrev:
    Ganske like?? Har du røyka? ;D Den ene er tysk, den andre italiensk. Det holder.
    Det gjør valget ganske enkelt ;)
    Jeg ville valgt italiensk hver gang. Uten unntak. Jeg kan ikke komme på en eneste vakker tysker.
    Hva som er vakkert er vel ganske individuelt.
    I mine øyne er det lenge siden det har kommet noe vakkert fra Alfa, forrige GTV er et smykke, 147, 156 og GT er og fine biler. De siste Alfaene synes jeg blir vulgære og etter min mening har Fiat vært heldigere med designen.

    Synes BMW har vært heldige med 1 serien cabriolet og 3 serien. Passat Coupe er også snasen.

    Det som er det fine med design er at det er like individuelt som lyd.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Trondmeg skrev:
    Trane skrev:
    GT'n er en annen sak. Har siklet på den i lengre tid nå og synes den holder seg like fresh. Den kom vel i 2004-2005 og er uten annet enn en marginal facelift like herlig å se på. En klassiker, hverken mer eller mindre. En 2-dørs coupe som er både praktisk og betalbar for vanlige folk, uten å være fjortis (som fx WV Scirocco). Bare synd de fleste som finnes i Norge er med dieselmotor. Det er noe med Alfa og den lyden som "ikke passer seg".
    Alfa GT er for meg den eneste virkelig vakre bilen for under 1 mill. Alt annet blir trist. I tillegg er den morsom også.
    Vet ikke hvor morsom denne er men vakker er den, og det til ca 100 lapper for en V6 med 220hk....
     

    Vedlegg

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.088
    Antall liker
    8.017
    Torget vurderinger
    12
    Heldigvis er ikke alfas formgivning bare vakker. Den tiltaler heller ikke alle. Breddedesign smaker som regel Grandiosa. GT, GTV 916, 156, 159, 8C er eksempler på nydelig og særegen formgivning. Herlig!!!!!!
     
    P

    Parelius

    Gjest
    hifiguru skrev:
    Trondmeg skrev:
    Trane skrev:
    GT'n er en annen sak. Har siklet på den i lengre tid nå og synes den holder seg like fresh. Den kom vel i 2004-2005 og er uten annet enn en marginal facelift like herlig å se på. En klassiker, hverken mer eller mindre. En 2-dørs coupe som er både praktisk og betalbar for vanlige folk, uten å være fjortis (som fx WV Scirocco). Bare synd de fleste som finnes i Norge er med dieselmotor. Det er noe med Alfa og den lyden som "ikke passer seg".
    Alfa GT er for meg den eneste virkelig vakre bilen for under 1 mill. Alt annet blir trist. I tillegg er den morsom også.
    Vet ikke hvor morsom denne er men vakker er den, og det til ca 100 lapper for en V6 med 220hk....
    Hvor står den til avhenting?
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    hifiguru skrev:
    Ja de nye bensinturboene er flotte motorer, til og med VAG får de til. Frøkna kjøpte en ny Skoda (!!) Superb med bensinturbo og den er bare nyyydelig selv om den er swær som en maxitaxi. (Skal IKKE ta på meg no ansvar for påvirkning i forhandlingsøyeblikket 8) 8) )

    En annen ting med Alfa som er et paradoks ift mange andre merker (spesielt Opel) er bilene er designet for å være i bevegelse! Ingen Alfa er vakrere enn når du møter den i trafikken. Man ser hva som kommer og den passerer deg sånn litt kocky også sitter du å måper et lite sekund og tenker; faen jeg må ha en sånn..... Det skjer lissom ikke med Astra eller Auris
    Kan bekreftes. Moren min har en Golf Mk6 1.4T og jeg har 2.0T i min Mk6 GTI. GTIen er jo mere en sprek nok, men den lille 1.4T motoren imponerer meg også stort med å være smidig og langbent. Det er ikke mere en 125hk, men 200nm dreiemoment i mellom 1500-4500rpm gjør at du har et spennvidde diesel motorer kan bare drømme om. Faktisk er trekkraften i denne lille 1.4 ganske så mye bedre en f.eks 2.0L sugemotorer på lave turtall. 0-100 nede i 9 sek blank i 1.4T Golfen rekker mere en nok for mor og sikkert de fleste ute på veien.

    Jeg er spent om flere produsenter begynner med mindre bensinturboer fremover. Jeg er overbevist om at dette fungerer veldig bra i kombinasjon med moderne motorstyring med direkte innsprøytning osv.
    BMW og Peugeot har en felles utviklet 1.6T. Denne burde jo vært høyaktuell i 1 og 3 serie spør du meg.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Parelius skrev:
    hifiguru skrev:
    Trondmeg skrev:
    Trane skrev:
    GT'n er en annen sak. Har siklet på den i lengre tid nå og synes den holder seg like fresh. Den kom vel i 2004-2005 og er uten annet enn en marginal facelift like herlig å se på. En klassiker, hverken mer eller mindre. En 2-dørs coupe som er både praktisk og betalbar for vanlige folk, uten å være fjortis (som fx WV Scirocco). Bare synd de fleste som finnes i Norge er med dieselmotor. Det er noe med Alfa og den lyden som "ikke passer seg".
    Alfa GT er for meg den eneste virkelig vakre bilen for under 1 mill. Alt annet blir trist. I tillegg er den morsom også.
    Vet ikke hvor morsom denne er men vakker er den, og det til ca 100 lapper for en V6 med 220hk....
    Hvor står den til avhenting?
    Bryter forumreglene i hjelpsomhetens tjeneste: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22492447
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    273
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Alle andre steder oppgis denne Peugeot 3.0 V6 til 190 hk (unntatt S-utgaven med 210 hk), hvorfor oppgis den til 220 hk hifiguru? Trimmet? Kjenner du bilen?

    Jeg har kjørt en slik i England, kan si så mye at dette er hverken en Alfa eller en BMW for den del, hva kjøreegenskaper angår. Langt derifra. Men det er jo deilig med seksere, alle andre tekniske data blekner ift sylindertall.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Alle andre steder oppgis denne Peugeot 3.0 V6 til 190 hk (unntatt S-utgaven med 210 hk), hvorfor oppgis den til 220 hk hifiguru? Trimmet? Kjenner du bilen?

    Jeg har kjørt en slik i England, kan si så mye at dette er hverken en Alfa eller en BMW for den del, hva kjøreegenskaper angår. Langt derifra. Men det er jo deilig med seksere, alle andre tekniske data blekner ift sylindertall.
    Opps, bommet litt, 190 er vel riktig. Nei regner ikke med det har noe med Alfa og ihvertfall ikke BMW, feilhjulstrekk og v6 hengende over foraksel er vel ikke akkurat oppskriften til inspirerende kjøreegenskaper. Alfa har vel fått det nesten til i 156 og 147 GTA men man skal holde godt i rattet under aks! Nesten som Ritmo Abarth i gamle dager, puttet man fingrene i hullene i GT-rattet under aks kunne man risikere umiddelbar amputasjon!

    BTW: Så en morsom TopGear reportasje om en Autodelta-tunet 147 GTA, borret opp til 3,7liter og 328hk i en bil på størrelse med en gammel Astra. Autodelta hadde prøvd å få kontroll på forhjulene med en 25% diff men Clarkson mente det var som å prøve å slukke vulkanen Etna med en fuktig klut........

    Edit: en skriftlig reportasje, ler meg ihjel av hans omtaler....

    http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/jeremy_clarkson/article844615.ece
     
    P

    Parelius

    Gjest
    Beklager en liten OT,men jeg tar sjansen: Er det noen som har erfaring med Lancia Kappa Coupé?
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Parelius skrev:
    Beklager en liten OT,men jeg tar sjansen: Er det noen som har erfaring med Lancia Kappa Coupé?
    Udda herlig bil! Herlig 5-sylindret motor som også finnes i enkelte Fiat-modeller. Kjenner ikke til kvaliteten men Auto-Ital i Oslo har solgt endel av disse minnes jeg.....
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.943
    Antall liker
    759
    Parelius skrev:
    Beklager en liten OT,men jeg tar sjansen: Er det noen som har erfaring med Lancia Kappa Coupé?
    Nei, men den ser veldig bra ut, de få gangene jeg har sett en. Vet ikke om jeg har sett noen av dem i Norge, har bare sett dem i Italia (men et sjelden syn der også).
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.405
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Trondmeg skrev:
    Heldigvis er ikke alfas formgivning bare vakker. Den tiltaler heller ikke alle. Breddedesign smaker som regel Grandiosa. GT, GTV 916, 156, 159, 8C er eksempler på nydelig og særegen formgivning. Herlig!!!!!!
    Nevnte jo de fleste av de bilene som et eksempel på god design og jeg er sikkert sær men jeg synes ikke 159 og Brera er fine, ser altfor "jålete" ut.

    Mistenker enkelte for å skrike ut god design kun fordi det er italiensk. Litt kjekt å tenke på at to biler som har fått utrolig mye omtale for designen er Porsche 928 og Ford Sierra.

    Blir det samme med båter, Riva er noe av det flotteste designmessig når det gjelder motorbåter men en skal ikke lete lenge for å finne noen mindre pene italienske båter.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn