Det gjør valget ganske enkeltimpulse skrev:Ganske like?? Har du røyka? ;D Den ene er tysk, den andre italiensk. Det holder.
Jeg har Citroen C4 Coupe nå, så akkurat det er jeg vant tildigiman skrev:Pass bare på å bestille med ryggekamera og sensorer. Disse bilene har tilnærmet null sikt bakover.
Fiat 500 er kul den, men passer ikke helt meg. Feil kjønn. Ser at den er inne på Topp 50-lista over nybilsalg i mars, og det er jo gledelig for Fiat i Norge.Vidar P skrev:Ser på Top Gear (NRK3) hvor de kjører en hvit Fiat 500 (ny type, fin bil!), og nå hoppet de akkurat over til en AM V8 Vantage det er vakkert det.
Helt enig i det for egen del også. Men det hindrer ikke meg i å synes at den er fin, som du også sier. Jeg ser den overhodet ikke som en aktuell bil for meg (har og kommer antakelig alltid til å ha BMW 5-serie, fordi det passer til mitt bruk), men jeg gleder meg like fullt over fine biler, selv om jeg ikke har ambisjoner om å kjøpe til eget bruk.torem skrev:Fiat 500 er kul den, men passer ikke helt meg. Feil kjønn...Vidar P skrev:Ser på Top Gear (NRK3) hvor de kjører en hvit Fiat 500 (ny type, fin bil!), og nå hoppet de akkurat over til en AM V8 Vantage… det er vakkert det.
Har ikke kjørt nye Astra (bare eldre utg.), men godtar du designet er det liten grunn til at du ikke skal trives bak rattet i en Opel objektivt sett. St.vogna ser like bra ut på bilder som combi-utgaven, så det er heller ikke noe problem.pstraums skrev:Opel har tatt STORE skritt i riktig retning imho! (kunne nesten tenke meg å prøvekjøre en sjøl!)
Enig med deg der, guru. Nye MiTo, og nå etterhvert Giulietta, skiller seg ut i mengden, men har likevel noe litt påtatt over seg. Ønsket om å trekke veksler på 8C er nesten litt påtrengende. Når det gjelder Brera feiget de ut ift. prototypene de viste tidligere og endte med en litt satt sak som er for svær over baken. Det positive med de nye er dog at de beveger seg vekk fra interiøret hvor dashbordet ligger "rundt" føreren og passasjeren ikke set noenting av det, men heller føler seg klemt inn i hjørnet på høyre siden.hifiguru skrev:Alfa har blitt litt "kommærst" ja. Synes vel GT'n står seg godt designmessig fortsatt, kanskje bedre enn Brera som er bred over rumpa og litt for mye "familiebil" (159) i fronten.
Jeg ville valgt italiensk hver gang. Uten unntak. Jeg kan ikke komme på en eneste vakker tysker.Anonym skrev:Det gjør valget ganske enkeltimpulse skrev:Ganske like?? Har du røyka? ;D Den ene er tysk, den andre italiensk. Det holder.
Ja, er enig her. Veldig bra at de har videreført håndtaket på bakruta fra 147. Gulietta ser bra ut på bilder synes jeg. Mulig også at de begynner å få til fronten, som kanskje blir litt "nusselig" på MiTo. Gulietta er nok litt tøffere i trynet tipper jeg. Og hvor lik den er Astra "på gata" gjenstår og se. Min erfaring er at biler ser helt anderledes ut "i gatebildet" enn på presse-fotos. Jeg synes MiTo tar seg bedre ut på veien enn på bilder faktisk, og det samme kan vise seg med Gulietta. Liker også at de satser på bensinturbo. Diesel blir liksom ikke helt det samme nei (det er ulempen med leiebil i Italia - enig der). Jeg kommer nok til å mase meg til en prøvekjøring til høsten 8)hifiguru skrev:Når jeg ser litt mer på den nye Guiletta, det må vel være de vakreste bakdørene jeg har sett på lenge....kult at de har dratt ruta så langt inn i c-stolpen at man slipper den "asiatiske" trekantruta, samt det frekke håndtaket integrert i "rutekonstruksjonen" og etterlater en clean dørplate
Alfa GT er for meg den eneste virkelig vakre bilen for under 1 mill. Alt annet blir trist. I tillegg er den morsom også.Trane skrev:GT'n er en annen sak. Har siklet på den i lengre tid nå og synes den holder seg like fresh. Den kom vel i 2004-2005 og er uten annet enn en marginal facelift like herlig å se på. En klassiker, hverken mer eller mindre. En 2-dørs coupe som er både praktisk og betalbar for vanlige folk, uten å være fjortis (som fx WV Scirocco). Bare synd de fleste som finnes i Norge er med dieselmotor. Det er noe med Alfa og den lyden som "ikke passer seg".
Har du personlige erfaringer med den ? Er fortalt at Alfa anbefaler rimelig hyppige skifte av registerreim...hver 10' eller 15' km. Høres voldsomt ut.Trondmeg skrev:Alfa GT er for meg den eneste virkelig vakre bilen for under 1 mill. Alt annet blir trist. I tillegg er den morsom også.Trane skrev:GT'n er en annen sak. Har siklet på den i lengre tid nå og synes den holder seg like fresh. Den kom vel i 2004-2005 og er uten annet enn en marginal facelift like herlig å se på. En klassiker, hverken mer eller mindre. En 2-dørs coupe som er både praktisk og betalbar for vanlige folk, uten å være fjortis (som fx WV Scirocco). Bare synd de fleste som finnes i Norge er med dieselmotor. Det er noe med Alfa og den lyden som "ikke passer seg".
Jeg kjenner 2,0JTS-motoren godt. Den har intervall på 60.000 km for registerreim. 10-15k må være et rykte satt ut av en misunnelig konkurrent. Høres fullstendig urealistisk ut spør du meg. Men med veldig lav kjørelengde så bør den selvfølgelig skiftes oftere (er det 60k eller 3 år som er anbefalt?). Alfamotorer går "evig" med rett stell (skifte reimer samt skifte og etterfylle olje)Trane skrev:Har du personlige erfaringer med den ? Er fortalt at Alfa anbefaler rimelig hyppige skifte av registerreim...hver 10' eller 15' km. Høres voldsomt ut.Trondmeg skrev:Alfa GT er for meg den eneste virkelig vakre bilen for under 1 mill. Alt annet blir trist. I tillegg er den morsom også.Trane skrev:GT'n er en annen sak. Har siklet på den i lengre tid nå og synes den holder seg like fresh. Den kom vel i 2004-2005 og er uten annet enn en marginal facelift like herlig å se på. En klassiker, hverken mer eller mindre. En 2-dørs coupe som er både praktisk og betalbar for vanlige folk, uten å være fjortis (som fx WV Scirocco). Bare synd de fleste som finnes i Norge er med dieselmotor. Det er noe med Alfa og den lyden som "ikke passer seg".
Slik sett var vel nesten den gamle mer "egen"...ihvertfall i 2-dørs.torem skrev:Citroen kommer på banen med ny C4. De har ikke akkurat slått ut håret når det gjelder design de heller ser jeg. Gulietta-en blir mer fristende når jeg ser på hva konkurrentene gjør.
Hva som er vakkert er vel ganske individuelt.Trondmeg skrev:Jeg ville valgt italiensk hver gang. Uten unntak. Jeg kan ikke komme på en eneste vakker tysker.Anonym skrev:Det gjør valget ganske enkeltimpulse skrev:Ganske like?? Har du røyka? ;D Den ene er tysk, den andre italiensk. Det holder.
Vet ikke hvor morsom denne er men vakker er den, og det til ca 100 lapper for en V6 med 220hk....Trondmeg skrev:Alfa GT er for meg den eneste virkelig vakre bilen for under 1 mill. Alt annet blir trist. I tillegg er den morsom også.Trane skrev:GT'n er en annen sak. Har siklet på den i lengre tid nå og synes den holder seg like fresh. Den kom vel i 2004-2005 og er uten annet enn en marginal facelift like herlig å se på. En klassiker, hverken mer eller mindre. En 2-dørs coupe som er både praktisk og betalbar for vanlige folk, uten å være fjortis (som fx WV Scirocco). Bare synd de fleste som finnes i Norge er med dieselmotor. Det er noe med Alfa og den lyden som "ikke passer seg".
Hvor står den til avhenting?hifiguru skrev:Vet ikke hvor morsom denne er men vakker er den, og det til ca 100 lapper for en V6 med 220hk....Trondmeg skrev:Alfa GT er for meg den eneste virkelig vakre bilen for under 1 mill. Alt annet blir trist. I tillegg er den morsom også.Trane skrev:GT'n er en annen sak. Har siklet på den i lengre tid nå og synes den holder seg like fresh. Den kom vel i 2004-2005 og er uten annet enn en marginal facelift like herlig å se på. En klassiker, hverken mer eller mindre. En 2-dørs coupe som er både praktisk og betalbar for vanlige folk, uten å være fjortis (som fx WV Scirocco). Bare synd de fleste som finnes i Norge er med dieselmotor. Det er noe med Alfa og den lyden som "ikke passer seg".
Kan bekreftes. Moren min har en Golf Mk6 1.4T og jeg har 2.0T i min Mk6 GTI. GTIen er jo mere en sprek nok, men den lille 1.4T motoren imponerer meg også stort med å være smidig og langbent. Det er ikke mere en 125hk, men 200nm dreiemoment i mellom 1500-4500rpm gjør at du har et spennvidde diesel motorer kan bare drømme om. Faktisk er trekkraften i denne lille 1.4 ganske så mye bedre en f.eks 2.0L sugemotorer på lave turtall. 0-100 nede i 9 sek blank i 1.4T Golfen rekker mere en nok for mor og sikkert de fleste ute på veien.hifiguru skrev:Ja de nye bensinturboene er flotte motorer, til og med VAG får de til. Frøkna kjøpte en ny Skoda (!!) Superb med bensinturbo og den er bare nyyydelig selv om den er swær som en maxitaxi. (Skal IKKE ta på meg no ansvar for påvirkning i forhandlingsøyeblikket 8) 8) )
En annen ting med Alfa som er et paradoks ift mange andre merker (spesielt Opel) er bilene er designet for å være i bevegelse! Ingen Alfa er vakrere enn når du møter den i trafikken. Man ser hva som kommer og den passerer deg sånn litt kocky også sitter du å måper et lite sekund og tenker; faen jeg må ha en sånn..... Det skjer lissom ikke med Astra eller Auris
Bryter forumreglene i hjelpsomhetens tjeneste: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22492447Parelius skrev:Hvor står den til avhenting?hifiguru skrev:Vet ikke hvor morsom denne er men vakker er den, og det til ca 100 lapper for en V6 med 220hk....Trondmeg skrev:Alfa GT er for meg den eneste virkelig vakre bilen for under 1 mill. Alt annet blir trist. I tillegg er den morsom også.Trane skrev:GT'n er en annen sak. Har siklet på den i lengre tid nå og synes den holder seg like fresh. Den kom vel i 2004-2005 og er uten annet enn en marginal facelift like herlig å se på. En klassiker, hverken mer eller mindre. En 2-dørs coupe som er både praktisk og betalbar for vanlige folk, uten å være fjortis (som fx WV Scirocco). Bare synd de fleste som finnes i Norge er med dieselmotor. Det er noe med Alfa og den lyden som "ikke passer seg".
Takker.Anonym skrev:Bryter forumreglene i hjelpsomhetens tjeneste: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22492447
Opps, bommet litt, 190 er vel riktig. Nei regner ikke med det har noe med Alfa og ihvertfall ikke BMW, feilhjulstrekk og v6 hengende over foraksel er vel ikke akkurat oppskriften til inspirerende kjøreegenskaper. Alfa har vel fått det nesten til i 156 og 147 GTA men man skal holde godt i rattet under aks! Nesten som Ritmo Abarth i gamle dager, puttet man fingrene i hullene i GT-rattet under aks kunne man risikere umiddelbar amputasjon!Vidar P skrev:Alle andre steder oppgis denne Peugeot 3.0 V6 til 190 hk (unntatt S-utgaven med 210 hk), hvorfor oppgis den til 220 hk hifiguru? Trimmet? Kjenner du bilen?
Jeg har kjørt en slik i England, kan si så mye at dette er hverken en Alfa eller en BMW for den del, hva kjøreegenskaper angår. Langt derifra. Men det er jo deilig med seksere, alle andre tekniske data blekner ift sylindertall.
Udda herlig bil! Herlig 5-sylindret motor som også finnes i enkelte Fiat-modeller. Kjenner ikke til kvaliteten men Auto-Ital i Oslo har solgt endel av disse minnes jeg.....Parelius skrev:Beklager en liten OT,men jeg tar sjansen: Er det noen som har erfaring med Lancia Kappa Coupé?
Nei, men den ser veldig bra ut, de få gangene jeg har sett en. Vet ikke om jeg har sett noen av dem i Norge, har bare sett dem i Italia (men et sjelden syn der også).Parelius skrev:Beklager en liten OT,men jeg tar sjansen: Er det noen som har erfaring med Lancia Kappa Coupé?
Nevnte jo de fleste av de bilene som et eksempel på god design og jeg er sikkert sær men jeg synes ikke 159 og Brera er fine, ser altfor "jålete" ut.Trondmeg skrev:Heldigvis er ikke alfas formgivning bare vakker. Den tiltaler heller ikke alle. Breddedesign smaker som regel Grandiosa. GT, GTV 916, 156, 159, 8C er eksempler på nydelig og særegen formgivning. Herlig!!!!!!