ASR Mini Basis MKIII, trygt valg?

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Innlegg
1.037
Antall liker
406
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Jaja, lyttegleden varte i noen gode 3.5 år.

Trinnet har begynt å suse noe voldsomt på utgangen i høgre kanal. Det er noe sus i venstre også, men ganske ekstremt i høgre som sagt. Har koblet spilleren til phono trinnet på Yamaha A-S1100'en og det er tyst som graven på normale lyttenivå. Har kontaktet stereofil for og forhøre meg om evt. service igjennom deres kanaler mot produsent.
 

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Innlegg
1.037
Antall liker
406
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Spør du meg, har jeg ingen formening om den matchen nei, beklager.
 

rocknrolla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.09.2009
Innlegg
312
Antall liker
22
Sted
Florø
Torget vurderinger
1
Har du justert gain ? eller prøvd å justere ned denne ? Bytta PU ?
 

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Innlegg
1.037
Antall liker
406
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Har brukt den på laveste gain innstilling hele veien, men prøvde for morro skyld å gå over de forskjellige innstillingene, og som forventet bare forsterket susingen :p Å bytte PU er ikke aktuelt heller akkurat. ASR'en var jo helt tyst når den var som den skulle, så litt irriterene dette i og med at jeg har vært veldig fornøyd med den disse årene :)
 

rocknrolla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.09.2009
Innlegg
312
Antall liker
22
Sted
Florø
Torget vurderinger
1
Hei, ja eg lurte på om du hadde byttet pu siden sist. Har du en gåen lyadimmer på samme kurs så kan den lage mykje trøbbel også, men høres helt ut som det er noke med riaa som må fikses.
 

Mala

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.03.2012
Innlegg
1.037
Antall liker
406
Sted
Haugesund
Torget vurderinger
5
Ah, nei jeg har brukt 2M Black både på Rega RP6 som jeg hadde først, og så videre over på 1210'en :) Ingen dimmere i hele huset heller ;)
 
2

2xJ

Gjest
noen formening om denne er en god match til Benz micro glider sc?
Jeg bruker BM Glider SL på VPI Classic og da mot ASR Basis Mk II / IIi.
Min mening er at den er litt for " korrekt " / "hifi" for min smak.. (ønsket er med tiden en DV pu....) Så du skjønner litt mer i hvilken gate jeg er i...
Presis og fin om Kari B og Petra Bælbra er greia... :rolleyes:
 

ynot

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2006
Innlegg
2.405
Antall liker
1.551
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Gammel tråd blir som ny med litt aktivitet :)

Siden jeg ikke er så erfaren med vinyl så får jeg spørre litt rundt.

Jeg har vurdert å bytte RIAA (har Rega Phono MM) til Rega Aria eller ASR Basis Mini. På sidene til Stereofil står det både MK3 og MKV (V = 5), uten at jeg vet hva som er rett.
Hva er best er jo en smaksak og hva som gir god match med resten av utstyret, så den eneste fasiten er å teste begge i mitt eget oppsett. Siden jeg ikke bor i det sentrale østland så er det siste utelukket :(

Hvorfor Aria? Og hvorfor ASR basis mini?
Over ser jeg jo at ASB beskrives som en smule analytisk (hvis jeg forstår det rett, og med det mener jeg litt kald og noe detaljert. Mulig jeg tolker det feil).
Hva er viktigst: å matche RIAA med PU eller RIAA med forsterker?
 
Topp Bunn