Arendal Sound

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    @SVS Hvordan vil du sammenligne SVS du hadde med Sub3 når den muligens har fått noen flere timer elelr er det samme inntrykket?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Da er sub 3 testet litt ut. Har ikke fått kalibrert den enda men første inntrykket virker svært lovende. Hadde den vært 50x50 hadde den vært helt perfekt:)
    Gikk kjapt igjennom noe lydspor som jeg kjenner og skyte senen i Open Range fikk meg til og skvette skikkelig.. Har spillt den mange ganger før men aldri hørt den så rå som idag. Noen som vet hvilke frekvenser det går i? 50-60hz vil jeg tippe
    Vis vedlegget 363538

    Det er bare en av senene.
    Og denne senen hadde vi en Center SPL challange på Avforum en gang i tiden

    Hele denne skuddsenen er rimelig heftig. Og ikke for og snakke om kontant.
    Ser ut til at det ligger mye mellom 80hz og 15hz.
    Morsomt at du skulle nevne denne scenen da jeg så filmen igår og må si meg fornøyd hva mine dual 3x12 fra XTZ gjorde. En ting er høy SPL men når du gjør det med lite forvrenging og renere respons blir det ekstra gøy. Dette er lettere å oppnå med flere drivere og ble milevis bedre når jeg byttet fra SB-13 til XTZ`ene.

    Har du noen in-room response måling fra Arendal subbene ?

    Her er min når Dirac har gjort sine ting.

    hfs.jpg
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    @SVS Hvordan vil du sammenligne SVS du hadde med Sub3 når den muligens har fått noen flere timer elelr er det samme inntrykket?
    Først og fremt må en ikke glemme at Arendal Sound subene er ikke ment og matche eller erstatte SVS på dypbass under 20hz.
    Skal sies jeg har ytet ønske til Arendal Sound om dedikert portet versjon av sub 3. Da den er dempet for Lukket bruk.
    Og gjerne litt dypere tuning på kassen, så den strekker seg mellom 15 og 10hz :)


    SVS har jeg hatt lenge nå.
    Først hadde jeg pb12 plus/2. Som senere som ble byttet ut med 2 stykk pc13 ultra (bash)

    Hos meg så har SVS subene vært litt baktunge lydmessig. Tidligere på et lite rom hadde pc13 en housecurv på 10dB fra 80hz ned til 15hz. Morro, men slitsomt og lytte til.
    Senere har kalibrerings enheten svs as eq1 vært til stor hjelp for og temme svs`ene :) Eneste jeg syns det manglet litt mere kontroll i området 40hz - 80+hz. Så jeg skaffet to xtz w12.16 for og hjelpe til med og få frem litt mere bass i det området, som hjalp mye.

    Vet at SVS i de senere grenerasjoner har temmet og dempet det nedre området noe i forhold til tidligere :)
    Har ikke hørt svs suber etter pc13 ulltra modellen. Skulle gjerne ha hørt den siste PC 2000 modellen som virker lovende med ny portplassering.



    Sub-3 er en helt annen klasse fra 20hz og oppover. Kan sammelignes med Ken Kreisel sin 12012.
    Har hørt og prøvd ut 12012 som jeg ble ekstremt imponert over både til musikk og film. Med tight bass og ok dybde i bassen.
    Eneste jeg nevnte der var mangel på de nedre okravene som en portet sub vil levere.

    Mellom 20 og 80 hz så virker det som AS Sub 3 er helt vannvittig. Jeg kjører 2 stykker sub 3 som er litt overkill for meg, men morro er det jo.
    Det er kassetuningen med eq2 som er best lydmessig til musikk. Men ruller jo av til 20hz. Men veldig ren og kontrollert bass.
    Legger en til eq1 med forsterking fra 40hz og nedover så blir det litt mere rumling (i mitt rom) og mere trykk nedover.
    Men uansett hva jeg har prøvd så er det stopp på 16hz. Der ruller sub 3 raskt av. Det hjelper litt med og plassere den i et hjørne for og hente de hz som er der.


    - Opplever detaljer i bassen som svs ikke har.
    - Opplever en strammer bass.
    - Opplever et meget bra sammarbeid med frontene til musikk :)
    - Og det er et stort headroom når det kommer til musikk.
    - Skulle prøvd ut litt mere film med Atmos. Men, sliter litt med hodepine nå. Så må vente litt.
    Prøvde litt sikkelig når jeg testet en med San Andreas og senen der demningen brister. Var bare og holde seg fast :D Blir nok en påkjenning når en skal se denne igjen med 2 sub 3 i sving.

    Må legge til at SVS`ene elsket denne filmen. De fikk virkelig fjernet støv av elementene :D Og det en sub 3 gjorde her, det imponerte meg. Enda så hadde sub 3 mere og gå på. Det var heftig selv med MV -20dB.


    Nå mat.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Takk for bra tilbakemelding!!

    Kommer til og prøve mer imorgen samt og få kalibrert de.. Er selv ikke så veldig opptatt av de helt nedre frekvensene da jeg har alt i en stue..
    Virker son de er lettere og plassere enn annet jeg har hatt mtp kalibreringa! Og med to så vil det mest sannsynelig bli enda enklere.. Mulig to stk Sub 2 hadde vært enda bedre selv om det er dobbel pris..
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Virker som de gir en grei frekvensrespons også med enkel plassering.
    Har samme tendensen som svs, med mere fylde under ca 40hz og det er nok romet sin skyld. + er at det gir litt mere demping når jeg finne plassering jeg er fornøyd med og kjører svs sq1 kalibreringen :)


    Eneste jeg merker hos meg er en liten peek på ca 35 hz som YPAO ikke brydde seg om, selv om en merker den godt når en kjører noen sinus toner. Ellers en snill respons på de.
    Som nevnt når den 20hz selv med lukket 28hz eq2. Tipper sånn -3dB på 20. Men faller av raskt etter det.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Virker som de gir en grei frekvensrespons også med enkel plassering.
    Har samme tendensen som svs, med mere fylde under ca 40hz og det er nok romet sin skyld. + er at det gir litt mere demping når jeg finne plassering jeg er fornøyd med og kjører svs sq1 kalibreringen :)


    Eneste jeg merker hos meg er en liten peek på ca 35 hz som YPAO ikke brydde seg om, selv om en merker den godt når en kjører noen sinus toner. Ellers en snill respons på de.
    Som nevnt når den 20hz selv med lukket 28hz eq2. Tipper sånn -3dB på 20. Men faller av raskt etter det.
    Har fått hørt Arendal Sub 3 selv nå og dette er en musikk Sub i det hørbare området er dette en ganske heftig Sub , på film imponerte den ikke meg er snakk om 2 13,5 tommer elementer og 1000 wat forsterker så faller den så fort under 20 Hz. For min del er ikke Arendal Sub 3 verdt 18000 kr , SVs er kanskje ikke best rundt det hørbare området som Sub 3 klarer , men SVs PC-2000 er jaggu ikke langt unna , SVs pc-2000 er annerledes enn di forrige SVs subbene , den spiller mye bedre i det hørbare området , og på film er dette den beste subben jeg har hørt som er så kontrollert under 20 Hz.

    Imagine
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Har hatt KK 12012 i samme rom og Sub3 overgår den lett på alle parametere men heller ikke uventet da de er ganske så forskjellige. Sub 2 er vel i samme gate muligens...
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    229
    Antall liker
    296
    Sted
    Arendal
    Vet ikke hva dere som påstår den ikke har dypbass gjør galt. Har lekt litt med min SUB3 nå i EQ1 sealed (eneste modus jeg har testet), og den går ihvertfall like dypt som PC13 Ultra DSP i 15Hz modus gjorde hos meg i mitt rom. Muligens dypere. Er det like rått å brutalt som Ultra'en helt i bunnen? Nope, men hva klarer det? Har da testet med håndgranat scenen i World War Z, helikopter scenen i Lone Survivor og avhør scenen i Dredd. Har bare blitt en liten time med testing, men blir mer i morgen forhåpentligvis.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Vet ikke hva dere som påstår den ikke har dypbass gjør galt. Har lekt litt med min SUB3 nå i EQ1 sealed (eneste modus jeg har testet), og den går ihvertfall like dypt som PC13 Ultra DSP i 15Hz modus gjorde hos meg i mitt rom. Muligens dypere. Er det like rått å brutalt som Ultra'en helt i bunnen? Nope, men hva klarer det? Har da testet med håndgranat scenen i World War Z, helikopter scenen i Lone Survivor og avhør scenen i Dredd. Har bare blitt en liten time med testing, men blir mer i morgen forhåpentligvis.
    Fult Arendal oppsett på gang ?
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    229
    Antall liker
    296
    Sted
    Arendal
    1 stk SUB3 er på plass. Tower å Center er bestilt, så får vi se etterhvert om det trengs en SUB3 til eller ikke. Greit å teste med 1 stk først ihvertfall, så får vi se hvor jeg ender opp :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Vet ikke hva dere som påstår den ikke har dypbass gjør galt. Har lekt litt med min SUB3 nå i EQ1 sealed (eneste modus jeg har testet), og den går ihvertfall like dypt som PC13 Ultra DSP i 15Hz modus gjorde hos meg i mitt rom. Muligens dypere. Er det like rått å brutalt som Ultra'en helt i bunnen? Nope, men hva klarer det? Har da testet med håndgranat scenen i World War Z, helikopter scenen i Lone Survivor og avhør scenen i Dredd. Har bare blitt en liten time med testing, men blir mer i morgen forhåpentligvis.
    Vanskelig å si hvor dypt den går om det er ingen som legger ut målinger, å synse hvor dypt en subwoofer går i ett rom er ingen fasit og gir heller ingen sikker indikasjon på hva som skjer. Mye spiller inn og spesielt kan roomgain og peaker gi inntrykk av mye rart. Med andre ord legg ut en in-room response der subben måler på ihverfall 90db så er det enklere å se hva den klarer. Jeg har ingen problemer med å tro at denne skal ha virkning ned på 15 tallet i ett rom men hadde vært morro og sett noen målinger.
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    1 stk SUB3 er på plass. Tower å Center er bestilt, så får vi se etterhvert om det trengs en SUB3 til eller ikke. Greit å teste med 1 stk først ihvertfall, så får vi se hvor jeg ender opp :)
    Blir spennende når du også får høyttalerne :)
    Lenge til du får disse eller ?
    Hold oss oppdatert :)
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Da har jeg flyttet de inn i hjørnene i front.

    Må da flytte på frontene :( ville helst ikke gjøre det da de er plassert med litt kompromiss musikk / hjemmekino for og fortsatt nå 20hz grensen med bass til 2.0 musikk.

    Må vel nå prøve litt avstad med ypao fronter. for så og kjøre svs eq1 en runde.


    Hmm, ja de ble noe til målinger.... men svs eq1 fikk det flatt ned til 20hz med eq2 lukket.
     
    Sist redigert:

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    229
    Antall liker
    296
    Sted
    Arendal
    Vet ikke hva dere som påstår den ikke har dypbass gjør galt. Har lekt litt med min SUB3 nå i EQ1 sealed (eneste modus jeg har testet), og den går ihvertfall like dypt som PC13 Ultra DSP i 15Hz modus gjorde hos meg i mitt rom. Muligens dypere. Er det like rått å brutalt som Ultra'en helt i bunnen? Nope, men hva klarer det? Har da testet med håndgranat scenen i World War Z, helikopter scenen i Lone Survivor og avhør scenen i Dredd. Har bare blitt en liten time med testing, men blir mer i morgen forhåpentligvis.
    Vanskelig å si hvor dypt den går om det er ingen som legger ut målinger, å synse hvor dypt en subwoofer går i ett rom er ingen fasit og gir heller ingen sikker indikasjon på hva som skjer. Mye spiller inn og spesielt kan roomgain og peaker gi inntrykk av mye rart. Med andre ord legg ut en in-room response der subben måler på ihverfall 90db så er det enklere å se hva den klarer. Jeg har ingen problemer med å tro at denne skal ha virkning ned på 15 tallet i ett rom men hadde vært morro og sett noen målinger.
    Du har selvsagt helt rett i at målinger må til. Jeg hadde veldig lite tid igår, så jeg valgte bare 3 tester som jeg har kjørt x antall ganger på veldig mye forskjellige oppsett og SUB'er og derfor kjenner godt. Akkurat hvor dypt den går i rommet mitt har jeg selvsagt ikke noen måling av, men spesielt 2 av testene jeg nevnte krever at SUB'en skal krabbe rimelig dypt for at man skal merker noe, noe jeg helt klart gjorde.
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    229
    Antall liker
    296
    Sted
    Arendal
    1 stk SUB3 er på plass. Tower å Center er bestilt, så får vi se etterhvert om det trengs en SUB3 til eller ikke. Greit å teste med 1 stk først ihvertfall, så får vi se hvor jeg ender opp :)
    Blir spennende når du også får høyttalerne :)
    Lenge til du får disse eller ?
    Hold oss oppdatert :)
    Er snakk om Mars måned en gang. Huff lenge å vente.......... :)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    1 stk SUB3 er på plass. Tower å Center er bestilt, så får vi se etterhvert om det trengs en SUB3 til eller ikke. Greit å teste med 1 stk først ihvertfall, så får vi se hvor jeg ender opp :)
    Blir spennende når du også får høyttalerne :)
    Lenge til du får disse eller ?
    Hold oss oppdatert :)
    Er snakk om Mars måned en gang. Huff lenge å vente.......... :)
    Huffda - ikke ofte dagene går så sakte som når man har nye nytt i vente nei :)
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Da har jeg flyttet de inn i hjørnene i front.

    Må da flytte på frontene :( ville helst ikke gjøre det da de er plassert med litt kompromiss musikk / hjemmekino for og fortsatt nå 20hz grensen med bass til 2.0 musikk.

    Må vel nå prøve litt avstad med ypao fronter. for så og kjøre svs eq1 en runde.


    Hmm, ja de ble noe til målinger.... men svs eq1 fikk tvinget de flatt ned til 20hz med eq2 lukket.
    I følge svs eq1 så er -5 db på da 15hz.

    Som jeg "frykter" ligger det ann til og sansynligvis måtte kjøre de portet.


    Kjørte en runde med svs as eq1 kalibrering med en sub i hvert sitt hjørne i front.

    Lukket EQ2 (28hz)
    Det ble så svs eq1 hevet i bunnen, så de ble en del vandring på elementene i forhold til det jeg håpet.
    Begge får en peek. Den ene på ca 35hz. Den andre på ca 40hz. Værre en responsen som SVS`ene hadde.

    Portet EQ1 er de noen vildyr. Som jeg lar de spille nå.
    Kan mildt si at det er resonanser på ca 20hz og ca 16-17hz i stuen. Dører, vindu og altandør holder noe hælvete til liv under tonetesting :rolleyes:
    Ikke ideelt men, får mere og gå på når det kommer til de nedre frekvensene i håp om at svs eq1 demper litt i stedet for og heve.

    Ser det er bevegelser i elementene ned til 12hz vertfall.


    Sub 3`ene står på hver sin Auralex GRAMMA dempelate, men det hjelper ikke på det som kommer fra portene.


    Et problem kan en nevne.
    For og få til og kjøre svs eq1 måtte volumet på Avalanche`ene på absolutte minimum av hva det går :-/ crap.


    Blir ikke ny runde før til helgen med svs as eq1.

    Har ca 5,5 Tommer mellom sub/port og fremveggen. Er det kansje litt lite ?
    Og 5,5 tommer til sideveggen.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    For min egen del så har Sub 3 alt jeg var ute etter. Men det ser ut som jeg går for to stk Sub 2 isteden grunnet de sykt gode kvalitetene på musikk og at jeg fortsatt vil ivareta filmdelen så og si like bra. Kun gjetning selvfølgelig men tar lett sjansen allikevel.
    Blir kanskje litt mindre helt der nede også med to Sub2 kontra en Sub 3 men det får gå... Hvordan det blir fra 30hz og oppover frister for og si det sånn! Pluss at dette er i en stue så den aller drøyeste dypbassen blir too much når ting begynner og dette ned fra veggen...
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    1 stk SUB3 er på plass. Tower å Center er bestilt, så får vi se etterhvert om det trengs en SUB3 til eller ikke. Greit å teste med 1 stk først ihvertfall, så får vi se hvor jeg ender opp :)
    Blir spennende når du også får høyttalerne :)
    Lenge til du får disse eller ?
    Hold oss oppdatert :)
    Er snakk om Mars måned en gang. Huff lenge å vente.......... :)
    Marts? Ny info?

    Troede det var februar.. :p

    Edit:
    Hurtigt kig på hjemmesiden, ganske rigtigt har et lille "Marts" taget pladsen til "Februar".. Fair nok, ting tar tid i den virkelige verden. Men har ikke set dette annonceret, noget der synes nærliggende at gøre.

    Et lille minus i min bog.
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Svar fra Arendal: alt tilgvet venner :)

    "Hei Niels, beklager at du ikke fikk beskjed om endring i leveringen. Det ble en ukes forsinkelse pluss at det har vært litt forsinkelser den siste tiden med forsendelsene fra Kina generelt. Vi har varer til deg på vei nå og de kommer inn cirka 15.mars. Om du ser at datoen endrer på web betyr det bare at dette gjelder neste forsendelse når vi er sluttsolgte på kommende levering. Vi får løpende sendinger og vi prøver å holde tilgjengeligheten i takt med kundeordre.

    Beklager dette men jeg vet du vil bli glad når du får høyttalerne."
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    The Expendables 3 i spilleren. Dolby Atmos er formatet.

    Er vel første sikkelige utfordringen for Sub 3`ene.
    De overlevde første sikkelige Helikopterdroppet med The Big Boom. Men de må temmes mere. Mye risting uten sikkelig lyd bak fortsatt.



    Forøvrig fortsatt et jækla morro bassdrev i filmen :D
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    The Expendables 3 i spilleren. Dolby Atmos er formatet.

    Er vel første sikkelige utfordringen for Sub 3`ene.
    De overlevde første sikkelige Helikopterdroppet med The Big Boom. Men de må temmes mere. Mye risting uten sikkelig lyd bak fortsatt.



    Forøvrig fortsatt et jækla morro bassdrev i filmen :D

    Hmm, var da voldsomt som ruten i altandøren skal vibrere og bølge da :eek:
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Noen som har målinger gjort selv av Sub 1 , 2 eller 3 ?

    Imagine
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Hmm. 2 stykk S-3.
    Lukket eq2.
    Begynner egentlig og vokse i mine ører til musikkbruk når en slipper rumlingen i bunn som eq1 gir.
    Ruller så klar av når en gjør det slik. Men likevel nok til at ører og rom får massasje.
    Et annet pluss er at det virker være himmla mye headroom på musikk.

    Vis vedlegget 362924


    På film har jeg kjørt Lukket eq1.
    Men ble ikke helt den lyd finishen jeg ønsket, mulig det er for mye rummling i noen sener for eq1 i romet.
    I går så jeg The Expendables som jeg pushet på litt på sluttsene. Ble litt overtak av rumling. Kan være for at jeg ikke har rensket og strammet opp responsen med SVS EQ1 enda :)
    De står ikke i hjørner pr. nå som Lsound anbefaler. Men kommer MER en nok lyd ut av de :)
    Selv med EQ2 lukket ruller den fint 20hz med mye energi, og enda 16-15hz før det går raskt unna.
    Eks : Bass i love you - Den lille som setter ting i bevegelse under 20hz, de er der fortsatt som eg husker med svs`ene bare en kjenner etter og skrur opp vist nok.


    EDIT:

    Har nå sett Dredd.

    Den vet jeg det er litt som fåregår under 20hz.

    Spessielt sjekket jeg Hjerteslag senen.

    Lukket EQ2. Ingen sjanse til og fange de opp.

    Lukket EQ1. Fortsatt ingen sjanse.

    Portet EQ1. Litt nærmere, mener jeg kjente de på kroppen.
    Til sammenligning. 2 stykk SVS PC13-ultra. De måtte jeg ha i 15hz og uten room comp på i hjørner for og fange opp sikkelig.

    Slitsomt og holde på og justere subene hver gang en ser film med litt morro underholdning nedover.



    Da er det gjort noen forsøk til.

    Kort fortalt. Subene endte opp med samme plassering som på bilde. Bare portene er mot veggen.
    Kalibrering ble kjørt med subene lukket eq1. Så er det bare og ta ut proppen om en skal rive hus.

    I hjørnene ble volum nivå og respons såpass forskjellig at den ene subben fikk vesenlig mere element vandring en den andre. Såpass at jeg ikke turte og bruke plasseringen.
    Plassert som på bildet er responsen nesten helt lik på subene, og gain nivå rimelig likt.
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    229
    Antall liker
    296
    Sted
    Arendal
    Er det denne du tester med SVS Inderøy? Eller er det bare jeg som tenker på helt feil scene?

     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    229
    Antall liker
    296
    Sted
    Arendal
    Hmmm, vanskelig rom du må ha da. Jeg kjenner det godt i rommet, og spesielt gulvet på den scenen med EQ1 å lukket kasse. Men mitt rom er veldig bassvillig da. Har ikke hatt tid til å teste i noen annen modus enda........
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.389
    Torget vurderinger
    13
    Hvor langt ut i filmen er den scenen ?

    Edit, fant den og testet. :)
     
    Sist redigert:

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Måtte bare lure San Andreas i spilleren med litt Atmos Jordskjelv.
    Kjøres Portet EQ1.


    Selv med bare MV -20dB på denne filmen, er riiiiimelig heftig... Står fortsatt på at San Andreas har det heftigste lydsporet som er laget på film så langt :cool:


    1. Trenger ikke rumperister. Det rister og river nok i kroppen med bare subene.
    Enda har de mere og gå på ser jeg portet.

    2. Savner ikke noe når en ser noen jordskjelv sener v/s svs som jeg kan merke.

    3. Blir nå morro og se noen filmer når subene er temmet litt i responsen.



    Trenger vel bare forske litt på X-over mellom høytalere og subbene. 80hz, 100hz eller 120hz.
    Virker som det varierer litt med lydformat og film dts hd-ma vs truehd vs atmos. Lytte litt og eksprimentere :)
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Ingen som har prøvd Sub 2 enda?
    Sub 2 kunne jeg tenkt meg å hørt mer om også :)
    To sånne hadde vært veldig moro og testet ift. mine 2 XTZ 1x12 Cinema. Jeg er veldig fornøyd med dem , så det spørs om det forsvarer prishoppet...
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Hei SVs inderøy vist du har så vanskelig rom , hvordan var det og få SVs til og spille i romet ditt , og ikke minst på lag + integreres med resten av oppsettet.

    Imagine
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Hei SVs inderøy vist du har så vanskelig rom , hvordan var det og få SVs til og spille i romet ditt , og ikke minst på lag + integreres med resten av oppsettet.

    Imagine
    SVS`ene var ikke imponerende oppover da jeg savnet litt mere tight bass.
    Så jeg kjøpte 2 stykk XTZ W12.16 til og hjelpe til med bassen fra 40hz og oppover.

    Er så heldig har en SVS AS EQ1 kalibrering enhet. Så har måtte stole helt og fult på denne når jeg ikke hadde noe annet valg en og plassere plassere de i Hjørnene for og få så lik respons som mulig, og mest ytelse.
    Kjørte da En kanal på EQ1 på XTZ`ene og En kanal på SVS`ene. Etter prøving ble det greiest resultat med såpass forskjellige suber.


    Probleme ble da phasen.
    Etter mye om og men med justeringer kunne SVS`ene stå med Phase i 0.
    Så kunne den ene XTZ`en stå med Phase 0. Mens den andre måtte justeres Phase på, for og få bassen i ballanse. Samt at det ble mere skyv i dypbassen.

    Da jeg fant ut av dette, og fikk subbene på lag ble det enklere.
    YPAO klarer og finne riktig avstand til subbene. Kunne ikke finne noen avstand/phase med bedre match med og justere selv.


    Med XTZ subbene om bord så var det ikke noe problem og kjøre X-over såpass høyt som 120 hZ.
    Og det ble en grei bass med god dybde.

    XTZ`ene ble styrt av velodyne sms-1 som har volumkontroll og subsonic filter for og holde de fra og spille toner de ikke klarer.
    Svs`ene ble kjørt i 15hz Modus med Room Comp til Large. Ble da passe med rumling til bassen uten at det ble baktung lyd
     

    Kane69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2009
    Innlegg
    229
    Antall liker
    296
    Sted
    Arendal
    Hmmm, vanskelig rom du må ha da. Jeg kjenner det godt i rommet, og spesielt gulvet på den scenen med EQ1 å lukket kasse. Men mitt rom er veldig bassvillig da. Har ikke hatt tid til å teste i noen annen modus enda........
    Har du fått prøvd ut noe mere ?
    Nope, mye jobbing for tiden. Dessuten blir det ikke høyest prioritert frem til AS høyttalerene også kommer i hus
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    Får to stk Sub2 tirsdag neste uke. De skal spilles inn men kommer tilbake med inntrykk kontra Sub3 blant annet..
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Får to stk Sub2 tirsdag neste uke. De skal spilles inn men kommer tilbake med inntrykk kontra Sub3 blant annet..
    Ja det blir spennende :)
    Er alternativet ditt 2 stk Sub2 vs. en Sub3?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn