Arendal Sound

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.589
    Antall liker
    2.793
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Da har jeg fått kalibrert og testet AS Sub1, og gjort meg opp en mening om den.
    Suben er kun testet til film da jeg ikke har sub utgang på stereoforsterkeren fra Gato.
    Sammenligningsgrunnlaget er min egen SVS SB13 Ultra. Disse subene har elementer av identisk størrelse, men SVS er oppgitt til 1000w men Sub1`s forsterker er begrenset til 500. SVS har også et noe større kabinett. Rommet jeg bruker er rektangulært på ca 35 kvadrat, hvor jeg spiller på tvers i den ene halvdelen. Sub er plassert fremme i høyre hjørne. Sub1 er satt til referansevolum og jeg bruker eq1 som skal la den spille ned til 20Hz.

    Filmen jeg har valgt å teste med er Resident Evil: Retribution med den alltid like heite Milla Jovovitch i hovedrollen.
    Det første jeg legger merke til er hvor rask denne suben er, og snerten den klarer levere oppover i frekvensene. Der hvor SVS buldrer og braker i bunnen klarer Sub1 fint å skille mellom geværskudd og eksplosjoner. Det rasktsvingende elementet henger også godt med på maskingevær ild der hvor SVS leverer kun en sammenhengende buldring. Når det gjelder å fylle rommet med trykk trekker SVS det lengste strået, og det blir klart at Sub1 er litt for liten for mitt rom. Har man derimot et rom på opp til rundt 20kvm vil man ikke savne noe som helst fra Sub1.
    Det jeg ønsker meg er Sub1`s hastighet med SVS sitt volum, og dette finnes det faktisk en enkel løsning på. Jeg trenger en AS Sub2 :)
    ...da kan du jo selge Sub 1 til meg og kjøpe deg en sub 2......;)
    Kanskje det bare koker ned til et spørsmål om antall kroner....:cool:

    mvh
    Proffen
     

    Midas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.01.2015
    Innlegg
    1.061
    Antall liker
    772
    Sted
    Stavangerområdet
    @Lsound: Har dere vurdert å gi tilgang til mer avansert justering på DSPene i subbene? Min use case er mulighet til å legge inn små justeringer, f.eks. huskurve i subben. Hvis dere tilbyr PEQ under 30Hz, så blir dere eneste på markedet (som jeg vet om) som tilbyr dette og da slipper man et ekstra prosesseringsledd på sub.

    Og så har jeg et teknisk spørsmål: Fasejusteringen, er det et allpass-filter som (kun) justerer fasen på en spesifikk frekvens og ruller av over og under denne frekvensen. Hva er i så fall senterfrekvensen? Eller er fasejusteringen en ekte tidsjustering hvor alle frekvenser endres?
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    336
    Antall liker
    297
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Proffen: Sub1 var kun på lån for test. Bestilling av Sub2 er nå lagt inn, og sub1 returneres.
    Uansett kan Sub1 anbefales på det sterkeste etter å ha testet den. Jeg har hatt suber i alle vaianter og prisklasser, og dette er en av de beste jeg har testet
     
    Sist redigert:

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    @Lsound: Har dere vurdert å gi tilgang til mer avansert justering på DSPene i subbene? Min use case er mulighet til å legge inn små justeringer, f.eks. huskurve i subben. Hvis dere tilbyr PEQ under 30Hz, så blir dere eneste på markedet (som jeg vet om) som tilbyr dette og da slipper man et ekstra prosesseringsledd på sub.

    Og så har jeg et teknisk spørsmål: Fasejusteringen, er det et allpass-filter som (kun) justerer fasen på en spesifikk frekvens og ruller av over og under denne frekvensen. Hva er i så fall senterfrekvensen? Eller er fasejusteringen en ekte tidsjustering hvor alle frekvenser endres?
    Jeg tror de fleste produsenter er redde for PEQ < 30 Hz fordi det er så fort gjort å gjøre brukerfeil, pluss at algoritmene på 96kHz fort kan bli ustabile under 25-30 Hz pga avrundingsfeil. Men som du sier hadde det vært sjef med en expert mode som gjorde at man kunne fjerne eventuelt høypassfilter og sette PEQ filterne lavere, men det kan fort ende i hardtklippende amp, bunnede elementer som lager skrapelyder og hylgråtende kunder som forlanger service.

    Men hadde vært stilig og en game changer for tuklerne om man kunne aktivert en expert mode på eget ansvar.
     

    Midas

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    07.01.2015
    Innlegg
    1.061
    Antall liker
    772
    Sted
    Stavangerområdet
    Jeg tror de fleste produsenter er redde for PEQ < 30 Hz fordi det er så fort gjort å gjøre brukerfeil, pluss at algoritmene på 96kHz fort kan bli ustabile under 25-30 Hz pga avrundingsfeil. Men som du sier hadde det vært sjef med en expert mode som gjorde at man kunne fjerne eventuelt høypassfilter og sette PEQ filterne lavere, men det kan fort ende i hardtklippende amp, bunnede elementer som lager skrapelyder og hylgråtende kunder som forlanger service.

    Men hadde vært stilig og en game changer for tuklerne om man kunne aktivert en expert mode på eget ansvar.
    Hvorfor skal man kjøre et IIR/FIR filter på 96kHz i en sub? Sett DSP til å kjøre, tja 1kHz-2kHz, så kan filteret være numerisk stabilt veldig langt ned mot DC.

    Alternativet jeg har i dag er en antimode 8033. Den har en funksjon som gir +5dB på enkelte frekvenser (30, 25 og 20Hz), samtidig som den demper hele subnivået med 3dB. Altså +8dB pukkel. Om ikke det er subkiller vet ikke jeg... Galskap.
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.589
    Antall liker
    2.793
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Proffen: Sub1 var kun på lån for test. Bestilling av Sub2 er nå lagt inn, og sub1 returneres.
    Uansett kan Sub1 anbefales på det sterkeste etter å ha testet den. Jeg har hatt suber i alle vaianter og prisklasser, og dette er en av de beste jeg har testet
    Hvordan har du opplevd den ifht bruk til musikk vs hjemmekino? Gjør den en bedre jobb på det ene eller andre området? Eller er den som et Colombi egg, som passer like godt til begge deler?

    mvh
    Proffen
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    336
    Antall liker
    297
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Jeg spilte av et par konserter på bd, og den fungerte veldig godt der. Rask, og enkel å integrere.
    Har ikke testet på 2 kanals musikk da stereoforsterkeren ikke har subutgang
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    @eijo hvordan går det med Tower/Gato comboen? Har du gjort dig op nogle tanker du har lyst til at dele :)
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    336
    Antall liker
    297
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Når det gjelder komboen Gato/AS Tower er jeg veldig fornøyd. Nå har jeg ikke testet andre forsterkere på disse, men jog synes likevel dette er en svært god match.
    Gato er litt rolig i toppen, noe som kler denne diskanten da den i andre kombinasjoner nok kan bli litt hissig. Mellomtonen er stor og åpen, og med 2x400 leverer den nok strøm til å holde de 4 basselementene under kontroll i hele spektret. Jeg kjører med 2 porter lukket, men bassen jobber likevel godt ned på 30 tallet.
    En forsterker som dette vil alltid være et kompromi, men her fungerer det over all forventning
     

    NLS

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.01.2013
    Innlegg
    633
    Antall liker
    330
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    2
    Takker eijo :)
    Går og tænker lidt på Gato effekt, men det blir nok på den lange bane.. Men godt at høre du har gode erfaringer!

    Ved så ikke om jeg er helt enig i at Tower diskanten kan blive påtrængende (under forudsætning af ok kilde). Men det er en annen snak da :)
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Da har jeg fått kalibrert og testet AS Sub1, og gjort meg opp en mening om den.
    Suben er kun testet til film da jeg ikke har sub utgang på stereoforsterkeren fra Gato.
    Sammenligningsgrunnlaget er min egen SVS SB13 Ultra. Disse subene har elementer av identisk størrelse, men SVS er oppgitt til 1000w men Sub1`s forsterker er begrenset til 500. SVS har også et noe større kabinett. Rommet jeg bruker er rektangulært på ca 35 kvadrat, hvor jeg spiller på tvers i den ene halvdelen. Sub er plassert fremme i høyre hjørne. Sub1 er satt til referansevolum og jeg bruker eq1 som skal la den spille ned til 20Hz.

    Filmen jeg har valgt å teste med er Resident Evil: Retribution med den alltid like heite Milla Jovovitch i hovedrollen.
    Det første jeg legger merke til er hvor rask denne suben er, og snerten den klarer levere oppover i frekvensene. Der hvor SVS buldrer og braker i bunnen klarer Sub1 fint å skille mellom geværskudd og eksplosjoner. Det rasktsvingende elementet henger også godt med på maskingevær ild der hvor SVS leverer kun en sammenhengende buldring. Når det gjelder å fylle rommet med trykk trekker SVS det lengste strået, og det blir klart at Sub1 er litt for liten for mitt rom. Har man derimot et rom på opp til rundt 20kvm vil man ikke savne noe som helst fra Sub1.
    Det jeg ønsker meg er Sub1`s hastighet med SVS sitt volum, og dette finnes det faktisk en enkel løsning på. Jeg trenger en AS Sub2 :)
    Du har sub utgang på Gato!
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    336
    Antall liker
    297
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Joda. Preout kan brukes, men litt tungvindt da den er fullfrekvent
     

    hemiutut

    Medlem
    Ble medlem
    20.08.2016
    Innlegg
    6
    Antall liker
    8
    Sist redigert:

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    336
    Antall liker
    297
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Joda. Preout kan brukes, men litt tungvindt da den er fullfrekvent

    Hva er egentlig ulempen med å bruke en fullfrekvent forforsterkerutgang til suben?
    Utfordringen er å unngå at suben jobber høyere enn jeg ønsker i Hz. Subens DSP er vanligvis ikke god nok til å fungere optimalt her, og det er derfor en fordel med en ekstern DSP som kontrollerer signalet mellom preout og sub in. Mange kan nok være uenig med meg her, men det er min erfaring med suber generelt
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    Joda. Preout kan brukes, men litt tungvindt da den er fullfrekvent

    Hva er egentlig ulempen med å bruke en fullfrekvent forforsterkerutgang til suben?
    Utfordringen er å unngå at suben jobber høyere enn jeg ønsker i Hz. Subens DSP er vanligvis ikke god nok til å fungere optimalt her, og det er derfor en fordel med en ekstern DSP som kontrollerer signalet mellom preout og sub in. Mange kan nok være uenig med meg her, men det er min erfaring med suber generelt

    Når det gjelder dette vil kanskje høykvalitetssubber ala AS sine ha mindre problemer med dette enn billige subber? Hadde selv en periode to subber koblet til forforsterkerutgangene på min H360, og den billigste av dem, en JBL-sak til rundt 3000 hadde jeg store problemer med å få integrert. Mye ljoming høyt opp i frekvens. Den andre suben, JBL 550P (6000 kroners) var ikke like kilen på dette. Men koblet etter hvert fra begge subene, solgte den billigste, og huket den andre opp til LFE-utgangen på kinoforsterkeren.
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    336
    Antall liker
    297
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Jeg bruker normalt ikke sub på musikk i stereo da jeg foretrekker å la høyttalerne jobbe alene
     

    Fluefiskeren

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    1.102
    Antall liker
    963
    Sted
    Kristiansand
    Jeg bruker normalt ikke sub på musikk i stereo da jeg foretrekker å la høyttalerne jobbe alene
    Foretrekker også denne løsningen hos meg. Får mer naturlig lydbilde. Men toppklasse-suber er vel lettere å integrere i så måte. Er veldig sugen på å prøve en av AS sine subber.
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    336
    Antall liker
    297
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Det handler nok mye om tolmodighet ved integrering. AS sub1 er nok den jeg ville gått for til musikk da den er lettere å kontrollere med bare ett element
     

    Joppe

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.06.2003
    Innlegg
    1.514
    Antall liker
    705
    Sted
    Sydpolen
    Torget vurderinger
    2
    Kudos til Arendal Sound for at dere publiserer polar respons. Det er ikke hverdagskost!
    Roper ut et ekko på dette. At folk ikke forstår slike plots er en dårlig unnskyldning for ikke å publisere dem. Hvis de blir publisert, så lærer folk seg å tolke og sette dem inn i en større sammenheng etterhvert.

    Bra av Arendal Sound.
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    336
    Antall liker
    297
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Lsound kjører nå nedsatte priser på ATI effektforsterkere. Dette er vellydende amerikanske forsterkere som skal fungere svært godt sammen med Arendal Sound Tower og Monitor.
    Jeg vurderer sterkt å slå til på en AT6002 Signature som er satt ned 25% fra 40 til 30k. Denne har jeg virkelig tro på sammen med Tower

    ATI – lsound.no
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan finner folk Arendal Tower/Monitor sammenliknet med Klipsch RF-serie, eksempelvis RF-7?

    Hvordan stiller seg mh diskant/mellomtone, oppløsning, dynamikk etc?

    Svært spent på hva dere med erfaring evt kan si om dette!
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Hvis du sjekker Skrotnisse sin tråd på avforum så har han skrevet en del om dem vs RF7 .
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.781
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Lsound kjører nå nedsatte priser på ATI effektforsterkere. Dette er vellydende amerikanske forsterkere som skal fungere svært godt sammen med Arendal Sound Tower og Monitor.
    Jeg vurderer sterkt å slå til på en AT6002 Signature som er satt ned 25% fra 40 til 30k. Denne har jeg virkelig tro på sammen med Tower

    ATI – lsound.no
    Når du sier "vellydende amerikanske forsterkere" , så burde vel min 501 blokker passe brukbart sammen med AS Tower også da skulle man tro :)
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    336
    Antall liker
    297
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Som Torolan nevner så er Rune Frestad mannen til å svare på dette da han har RF7 fra før, men så vidt jeg forsto på innleggene hans ble RF7 danket ut på alle parametre
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Noen med erfaring fra både Swans F1.1C og Arendal`s Center ? Forskjeller ?

    Har Swans centeren nå. Jakter på noen som kansje matcher Doxa 8.1 signature bedre en swansen.
     

    BEF.

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.04.2008
    Innlegg
    787
    Antall liker
    1.403
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Noen med erfaring fra både Swans F1.1C og Arendal`s Center ? Forskjeller ?

    Har Swans centeren nå. Jakter på noen som kansje matcher Doxa 8.1 signature bedre en swansen.
    Arendal Center vil nok gi deg endel mer fylde, dynamikk og åpenhet kontra Swans F1.1C. Doxa sin lydsignatur skal passe Arendal Sound godt, den er åpen, bra kontroll og leverer nok strøm.
     

    Skrotnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Innlegg
    231
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan finner folk Arendal Tower/Monitor sammenliknet med Klipsch RF-serie, eksempelvis RF-7?

    Hvordan stiller seg mh diskant/mellomtone, oppløsning, dynamikk etc?

    Svært spent på hva dere med erfaring evt kan si om dette!
    Jeg har i utgangspunktet ikke lyst til å si så mye for jeg vet jeg stuper rett inn i et potensielt vepsebol her :)

    Av erfaring så har jeg hatt de fleste mk1 modellene fra rf-serien og også flertallet av mk2-serien hvor jeg til slutt endte opp med rf7 mk2.

    For meg så var det en real aha-opplevelse for at jeg fikk opplevelsen av at Klipsch med mk2 prøvde å tilnærme seg selve hifi-markedet uten å miste seg selv og det hele endte opp som en særdeles likandes bastard.

    Utfordringen min var at jeg fikk aldri teken på de. Joda, det trøkket og Klipsch-hornet gir en enorm luftighet, men det føltes aldri helt komplett og det hjalp ikke at de var ekstremt kresne på rommet.

    Jeg var imidlertid fast bestemt på å beholde de frem til jeg fikk spart meg opp til noe bedre og dyrere.
    Når jeg fikk Tower i hus så forandret ALT seg.

    Først vil jeg imidlertid påpeke en ting: det finnes bedre høytalere unnder 100k og Tower er på ingen måte verdas beste.

    Men gud bedre for en høytaler.

    Den har et trykk og en dynamikk man er vant med å få fra veldig mye dyrere høyttalere og fra de store konsertscenene så dette er en høytaler som er litt "in your face", men ikke mer enn at vi er godt innafor det engasjerende og underholdende.

    Måten de presenterer musikken på gir i alle fall meg en ekstrem trang til å sette på plate etter plate og det har jeg faktisk ikke opplevd siden jeg eide JBL Array 1400 for mange år siden.

    Å høre slipknot på disse er steintøft! Infected Mushroom setter grunnmuren i sving! Blues? Har aldri likt sjangeren tidligere; nå har det blitt fast fredatgstradisjon med blues og cognac; måten de presenterer stemmer og instrumenter på er forbannet avhengighetsskapende.

    AS Tower er som sagt ikke perfekt nettopp fordi den satser alt på å være underholdende og jeg tror ikke den er for alle, men den har en ekstremt engasjerende måte å presentere musikken på.

    Og film? No contest! Du finner naturligvis dedikerte filmhøytalere - og DIY-løsninger - som fungerer bedre, men en hifi-høytaler som låter bedre på film? Det finnes nok, men jeg har ikke vært borte i noen i nærheten av den her prisklassen og jeg har hatt "noen" høyttalere i hus.

    Selv sparte jeg opp til ett par høytalere som - ironisk nok - nå ligger på ca 100k. Jeg vil nok si det slik at de er "bedre" på en del parametere, men i mine ører kommer Tower så forbasket nærme på de paramterne som er viktigst for meg at jeg har pensjonert alle planer om å oppgradere høyttalerne!

    Så for å unngå enhver tvil; i mitt rom og i mitt oppsett maltrakterte AS Tower RF7MK2 på alle områder. Klipschene fremsto som dvaske og kjedelige i forhold. I mitt rom og i mine ører der altså.
     

    Skrotnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Innlegg
    231
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    Noen med erfaring fra både Swans F1.1C og Arendal`s Center ? Forskjeller ?

    Har Swans centeren nå. Jakter på noen som kansje matcher Doxa 8.1 signature bedre en swansen.
    Jeg kan ikke uttale meg om Doxa, men jeg har hatt swans f1.1c og har nå as center.

    Når jeg hadde f1.1c så hadde jeg også 2.3c innom før jeg til slutt slo meg til ro med JBL Array 880.

    I mine ører låt swans utrolig fint og f1.1c videreførte de egenskapene jeg virkelig likte hos f2.2f og f1.1fc; evnen til å nærmest myke opp lydbildet.

    Utfordringen med denne evnen på en center er at en film ikke skal mykes opp og det kan bli litt snilt. Så for meg var det gull når jeg fikk tak i array 880; det ble plutselig et heidundrande liv i lydbildet og det ble langt morsommere å se film enn hva det var med f1.1c.

    AS center er - i mangel på en mer detaljert beskrivelse - "en norsk array". Det siste året har jeg levd med en klipsch rc64mk2 som jeg - med hånda på hjertet - virkelig avskyr og den ble strengt bare stående frem til jeg fikk tak i en array 880. Når AS kom i hus så var det hovedsakelig for å teste den ut, men selv om jeg har en del timer igjen av innspillingen så er dette en center som blir stående. Den skaper så mye trøkk og liv og røre, vel, engasjement i lydbildet at det er forbasket moro å se på film og det er vel det en center skal gjøre.... :mrgreen:
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    336
    Antall liker
    297
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Spennende å lese dine refleksjoner Skrotnisse
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    557
    Antall liker
    84
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Glimrende! Tusen takk for ærlig og utdypende svar!

    Grunnen til at jeg spør er at jeg tidligere hadde et Klipsch RF7, RF5, RC7, SVS PB12 PLUS2 OG PC13 ULTRA oppsett, men valgte å nedgradere XTZ Cinema grunnet omprioriteringer. Nå har jeg igjen lyst å anskaffe meg noe som fungerer godt på både musikk og film, samt øker spl kapasitet og lydkvalitet. Skal også vedgå at jeg er sulten på å prøve noe nytt/annet =)

    Planen er å beholde de to XTZ 3x12 subene, og bygge ut resten av systemet etterhvert som jeg har bestemt meg. Siden RF7 mk1 er den høyttaleren jeg har hatt og brukt lengst, blir den en form for "referanse". Mange produkter ellers på markedet finner jeg også til å være for "snill" til filmbruk (smakssak), og sådan finner jeg dine betraktninger om AS vs RF7 veldig verdifulle, takk!
     

    Skrotnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Innlegg
    231
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    Glimrende! Tusen takk for ærlig og utdypende svar!

    Grunnen til at jeg spør er at jeg tidligere hadde et Klipsch RF7, RF5, RC7, SVS PB12 PLUS2 OG PC13 ULTRA oppsett, men valgte å nedgradere XTZ Cinema grunnet omprioriteringer. Nå har jeg igjen lyst å anskaffe meg noe som fungerer godt på både musikk og film, samt øker spl kapasitet og lydkvalitet. Skal også vedgå at jeg er sulten på å prøve noe nytt/annet =)

    Planen er å beholde de to XTZ 3x12 subene, og bygge ut resten av systemet etterhvert som jeg har bestemt meg. Siden RF7 mk1 er den høyttaleren jeg har hatt og brukt lengst, blir den en form for "referanse". Mange produkter ellers på markedet finner jeg også til å være for "snill" til filmbruk (smakssak), og sådan finner jeg dine betraktninger om AS vs RF7 veldig verdifulle, takk!
    Når det kommer til sub skal jeg ikke uttale meg siden jeg (foreløpig) ikke har fått hørt AS sine subber, men jeg ser ikke at du har noe som helst på å tape på å bestilte AS Tower og Center. Det er som sagt lenge siden jeg har kost meg så godt med film som jeg har gjort de siste ukene. RF7MK2 var ganske så artige de også, helt frem til AS Tower kom i hus og RF7mk2 ble plutselig satt fullstendig i skyggen. På centerne er det som nevnt no contest (og jeg kan fortsatt ikke fatte å begripe hvordan klipsch klarte å gå fra rc7 til makkverket rc64!).

    Husk at du har 60 dagers returrett på AS så det eneste du risikerer er den lille summen eventuell returfrakt vil koste deg hvis du i mot all formodning ikke skulle bli fornøyd.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn